Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 77 ... 237 238
madeinstars

Pogacar gaat per definitie niet zenuwachtig worden van Van Aert als ie 76 kilo is. Overigens blijf je het maar over 12 dagen hebben, maar waarom zou Pogacar zenuwachtig worden als wij ook al kunnen bedenken dat meer dan 12 dagen in het klassement staan niet realistisch is?

Laatst gewijzigd
skylimit

'@YEEZ Benoot had misschien een beter resultaat kunnen halen, maar kwam in/veroorzaakte zelf de problemen in het gedrang, waarna hij daarna Lutsenko op zijn pad vond, die gewoon op zijn lijn bleef en geen ruimte hoeft te geven.

Dit is een iets andere (genuanceerde) voorstelling van zaken dan die jij weergeeft.
Benieuwd of Benoot en Valter in Luik-Bastenaken-Luik een rol kunnen spelen en mee kunnen doen in de finale.

Dr.Watt

'@madeinstars

Omdat hij zowel in '21 en '22 al enorm zenuwachtig werd van Van Aert.
Hij reed elke rit constant op zijn wiel, telkens VA in de vlucht ging, sprong hij zelf mee ipv zijn team het gat te laten dichten.
Dat was echt opmerkelijk. Ik heb alle ritten toen volledig live gekeken en dat was het enige wiel dat hij fixeerde. Dit stopte pas toen VA op meer dan 3min stond en zich al eens had laten uitzakken.
Mijn idee is niet gebaseerd op een hypothese maar op de laatste edities.

Een VA die 1min30 voorsprong heeft in de lange vlucht laten gaan in een bergrit zou elke GC man zenuwachtig (moeten) maken. Stel die vlucht neemt 6min en er gebeurt iets in het peloton.
Of je moet al beginnen je ploeg op te roken terwijl JV in je wiel zit. Dat hij de tour niet kan winnen ben ik mee akkoord maar als je hem een bonus van 6min geeft, pak het dan maar terug.

Yeez

'@skylimit ik zeg ook nergens dat die ruimte moet geven en ik verdedig ook niemand. Gewoon een koersincident wat hem plaatsen kost. Geen idee waarom je denkt het “recht” te moeten breien

kelderfan

Ja Dr.Watt
Als Wout weer in de vorm van "22 steekt lijkt mij jouw stelling een goeie.
Hij is een onmisbare schakel in 't team voor de TdF. Daarom hoop ik op de verrassing Roglic, want Vingegaard met die twee lijkt mij de formule om voor de 2e. keer 't geel mee te nemen naar huis.

skylimit

'@yeez omdat jij explicitiet schrijft dat Lutsenko Benoot een beuk geeft, terwijl het eigenlijk Benoot zelf is die de problemen veroorzaakt, uit balans raakt en richting Lutsenko belandt, die hem vervolgens opvangt.

Yeez

'@skylimit. Het is Lutsenko die als laatste een beuk geeft met de linkerschouder waardoor benoot wat plaatsen verliest. Waardoor dat komt? simpelweg dat Ciccone en Benoot om het wiel van Pogacar vechten en door dat geduw en getrek Benoot tegen Lutsenko aankomt. Die geeft een duw en daardoor verliest hij wat plaatsen. Gewoon een stevig gevecht om het juiste wiel, waarbij Ciccone eigenlijk de aanstichter is

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

'@Kelderfan

Iemand zei me vorig jaar: "Wie Wout in zijn ploeg heeft, wint de tour"
Ergens kort door de bocht maar wel met een grote kern van waarheid. Had VA bij Pogacar gereden, was het een heel ander verhaal geweest.

Wielrennen leeft altijd in de waan van de dag.
Iedereen is het nu unaniem eens dat Pogacar de beste ter wereld is. En begrijpelijk, zo denk ik er ook over.
Maar vorig jaar, tijdens de tour, was dat nog Wout.

Als Jumbo weer de Tour wilt winnen zal dat zoals jij zegt, in groep moeten gebeuren.
Ze moeten hem weer omsingelen en 'killen' als een bende huurmoordenaars.

De strijd van de ongenaakbare koning tegen een team bestaande uit een allegaartje van klasbakken is waar ik zo hard naar uitkijk.
Vroeger zat de sterkste renner in de sterkste ploeg. En was alles bij voorbaat al verloren.
Nu is het het sterkste team vs de sterkste renner.
En dat vind ik prachtig.

Odin

Ik ben ook wel benieuwd naar Tratnik zondag. Mocht ie daadwerkelijk van start gaan natuurlijk.

Rawolf

ik zie het niet zo gebeuren dr. Watt.

UAE heeft geen Wout van Aert, laat dat duidelijk zijn.
Maar buiten WVA om zal UAE het team zijn met de sterkere ploeg, verwacht ik. Doordat UAE een kwaliteitsimpuls is ondergaan, Adam Yates erbij en Trentin ditmaal misschien geen kniebblessure. Waar Jumbo erop achteruit gaat met naar alle waarschijnlijkheid geen Roglic.

Dr.Watt

Die kan zomaar de beste Jumbo renner worden. Parcours is op zijn lijf geschreven. Podium zou kunnen.

Rahim Vlasblom
admin

Etappe 5 en 6 gaan echt te zwaar zijn voor Wout als bv Pogacar daar gas gaat geven. Ik vind het leuk bedacht maar ik geloof niet in een plan met Wout als 2e kopman. Niet nu in ieder geval.

Dr.Watt

'@Rawolf

Dan zie ik het somber in.
UAE is dit jaar idd enorm versterkt en laat al heel het jaar mooie dingen zien. Vorig jaar is ook wel wat krom door al hun corona-uitvallers terwijl Jumbo daarvan gespaard bleef.

Jumbo kan mss wel beter 'all round' zijn (mede door Van Aert alleen al) en moeten ze proberen zo hun slag te slaan. Aan de andere kant is Pogacar dan weer meer all round dan Vingegaard.

Zeeman beschouw ik niet bepaald als een meester-tacticus, Wout zelf ook niet dus ben benieuwd. Granon is eigenlijk min of meer de eerste keer dat hun tactische plannetje volledig klopte.
Met dit statement wil ik zeker de kwaliteit van Jumbo niet onderuit halen. De ploeg werkt fantastisch.

Rahim Vlasblom
admin

Zullen we gewoon eerst eens afwachten met welke selectie JV naar de Tout gaat voordat je alle dramatiek naar boven haalt. Vorig jaar reed JV de laatste week zonder Roglic en Kruijswijk en waren ze nog de sterkste in koers. Ik ben helemaal niet zo negatief als het gaat om de ondersteuning voor Vingegaard tov Pogacar. Die discussie kunnen we ook beter bewaren zodra we ze van beide ploegen kennen. En ik denk dat je verder de tactische waarde van Zeeman en zeker die van Niermann onderschat. Als JV je afgelopen jaar niet heeft kunnen overtuigen dat ze goed beslagen ten ijs kunnen komen dan weet ik niet naar wat je hebt zitten kijken.

AWestie

Jumbo is juist een van de weinige teams die echt werk maakt van tactiek volgens mij: ze waren dacht ik een van de eersten die video-analisten aantrokken. Toegegeven: de vakidioot bij het team is idd Niermann maar waarom zouden Zeeman en Van Aert geen slimme tactici zijn en wanneer ben je dan wel een meester-tacticus?

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Zoals ik zei was dat helemaal geen sneer naar Jumbo wel mijn persoonlijke vaststelling.

Granon was een van de mooist uitgewerkte plannetjes die ik ooit heb gezien. Mss wel het mooiste.
Cap Blanc-Nez en PN was ook indrukwekkend maar meer een display van pure power dan tactiek.

Maar jullie zullen ook wel weten dat er daarvoor een hele hoop blunders zijn gebeurd en koersen weggegeven. Zowel door VA als door de Jumbo-ploegleiding.
Ik ga niemand nodeloos antagoniseren doorze op te lijsten en dat is ook niet nodig want ik wil helemaal geen afbreuk doen aan hun kwaliteiten.
Het verwoorden richting Zeeman was mss wel fout aangezien hij niet altiid in de wagen zat. Hij is wel de verantwoordelijke van de ploegleiding dus wijs ik naar hem.

Verder wil ik zeker niet dramatisch doen over de selectie want ik vind ze supersterk. En Jumbo haalt ook dingen uit renners die ze zelf niet eens wisten dat ze konden.

Wat is een meester-tacticus? Nibali bvb. Die altijd de koers las als een open boek en altijd de juiste beslissing nam. Had die de benen, dan won hij. Wout heeft vaak de benen en wint dan uiteindelijk niet. dat is jammer.

Om af te sluiten wil ik geen oeverloze discussie voeren over de tour en tactiek maar was ik oprecht geinteresseerd in die eerder vernoemde 'verrassing'. En zie ik niet in wie hier meer info over kan verschaffen dan dit forum.

Dr.Watt

Dit gezegd zijnde.

Wat denken jullie dat de tactiek vs Remco gaat worden?

Boni's sprokkelen, proberen hem in 1 rit volledig te kraken of alles dag per dag bekijken en de kansen grijpen wanneer ze zich voordoen?

Yeez

Ik geloof niet dat boni’s de doorslag gaan geven, dus er zal niet voor elke sprint gereden worden. Als de kans zich voordoet zullen ze natuurlijk altijd meesprinten. Verder denk ik gewoon de focus op goede tijdritten en bergop een man tegen man gevecht

madeinstars

Niet om het een of ander, maar die Pellizzari die nu vooruit rijdt in de TotA, werd enkele weken geleden nog geklopt door Graat. Zegt wel iets over het potentiële niveau van Graat.

AWestie

Dan heb je ook een wat rooskleurig beeld van de haai hoor.

Tegen Remco hebben ze al een hoop info verzameld bij afgelopen Vuelta, je zag dat ze al met die mindset daar zaten in de docu. Ik denk dat ze met Kelderman Remco nerveus hadden willen maken en dat het met Kuss nu meer man tegen man gaat worden. Of Foss moet in de vorm van zijn leven zitten en alvast vooruit springen.

madeinstars

Pogacar is by far de betere all-rounder dan Vingegaard, maar het is wat mij betreft niet zomaar gezegd dat hij ook de betere ronderenner is. Vorig jaar had Vingegaard ook de tour gewonnen zonder Roglic. Dat kan dit jaar weer. Laten we niet vergeten dat Vingegaard ook 'gewoon' sterker was op Hautacam en in de afsluitende tijdrit en in 21 al sterker was op Mont Ventoux. En dat had allemaal niets met tactiek te maken, daar was hij gewoon sterker. Het gaat er bij mij sowieso niet in dat Vingegaard op de Granon dag niet sowieso had gewonnen. Was het verschil kleiner geweest? Zeer waarschijnlijk, maar die 3 minuten verloor Pogacar echt niet puur door die paar speldenprikjes van Roglic.

Deze tour is anders en de verhoudingen zullen anders zijn, maar Vingegaard is zonder Roglic absoluut niet kansloos. Het zal weer dicht bij elkaar liggen en Van Aert kan als knecht een sleutelrol vervullen, maar als 2e kopman maakt hij geen schijn van kans tenzij (zoals ik al zei) hij ineens 5 kilo is afgevallen.

madeinstars

Nibali als tacticus? Is dat dezelfde tacticus die ooit een Giro verloor omdat hij bij een zieke Roglic in het wiel ging zitten toen Carapaz er vandoor was.

Dr.Watt

'@ Awestie

Interessante info. Valt die docu ergens vrij te bekijken?

Volgens mij heeft Pogacar zichzelf ook compleet overschat door altijd maar te sprinten en elke rit 12 keer aan te vallen.

Dr.Watt

'@ Madeinstars

Ja. Die Nibali.
Die had namelijk Roglic nooit geklopt die Giro. Enkel als Roglic hem had teruggebracht tot bij Carapaz.
Degene die daar de Giro verloor is Roglic imo.
Uiteindelijk verliezen ze hem allebei.

madeinstars

Nogmaals, Roglic was toen ziek. Heeft al eens aangegeven dat hij zelf het uitrijden en derde worden tijdens die Giro zijn strafste prestatie ooit vind. De meester tacticus Nibali ging toen dus in het wiel van een zieke renner kopje onder.

1 2 ... 77 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.