Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 79 ... 237 238
Yeez

'@awestie israel zal wel zo gek zijn om op basis van 1 tijdrit 1.5 miljoen per jaar te betalen. Krijgt daar wel alle vrijheid om zijn ding te doen. Overigens geef ik hem groot gelijk nu te cashen als het kan

kelderfan

Shit dat Foss kennelijk de ploeg gaat verlaten. Ik denk dat Ineos Grenadiers de gelukkige is.

Maillot à Pois

'@AWestie
Dat wisselen van programma zou ik niet echt als een gebrek aan vertrouwen in de planning zien - het is ook maar de vraag in hoeverre dat echt wisselen is, en in hoeverre de media/PCS uitgingen van een programma dat nog niet vastlag.
Bovendien: Pogacar beschouwt dit niet als opbouw richting Tour. Voor de echte voorbereiding die na Luik begint, is er wél een vaste, beproefde planning: rust, hoogte, Slovenië.

Wat betreft Foss: wel grappig dat overal gesteld wordt dat ie zijn wereldtitel tijdrijden kan verzilveren, terwijl hij tegen dan hoogstwaarschijnlijk geen wereldkampioen meer is.

Yeez

'@maillot je wordt ook betaald op basis van behaalde prestaties natuurlijk. Zie Froome en Sagan. Een wereldkampioen zal altijd geld kosten

madeinstars

Het experiment Foss is ondanks de wereldtitel ook wel een beetje op zijn einde lijkt het. Wat dat betreft verliest Jumbo er denk ik niet veel aan en kan je met ene type als Staune-Mittet vrij makkelijk doorschakelen, denk ik.

Een geval waarbij een andere ploeg zoeken voor beide partijen in dit geval het beste is.

goldone123

Idd, foss is nooit echt in de bergen super geweest, kan je denk ik wel opvangen met betere rijders.

horsm

Jammer van Foss. Er zit volgens mij nog wel wat groei in. Klimmende tijdrijders bereiken hun piek later dan de meer explosieve renners. Ik zie hem daardoor nog wel een vaste waarde worden als klassementsrenner in de grote rondes, maar eerder in de posities 5-10. Dat is voor veel ploegen aantrekkelijk, maar voor TJV niet goed genoeg. En ik zie hem ook niet ontwikkelen tot onderdeel van een klimtrein (zoals Gesink (vroeger) of Van Aert, Benoot, Valter), of tot een laatste man in de bergen, zoals Kuss. Dus het vertrek is wel logisch.

Ik ben wel benieuwd naar zijn prestaties in de komende Giro. Het lijkt me slim om hem zo lang mogelijk in het klassement te houden voor het geval dat Roglic uitvalt.

goldone123

Zo rohan dennis en foss weg, dat lijkt me best wat salaris, wie gaan er nog meer weg?

madeinstars

Als alles meezit kan Foss ooit heel misschien 5e worden in de Vuelta, maar meer dan dat zit er echt niet in. Daarvoor klimt hij gewoon niet goed genoeg.

Ik denk niet dat hij ook maar in de buurt gaat komen van een klassement in de Giro. Hij zal denk ik op zijn best de 4e man zijn bergop na Roglic, Kuss en Tratnik.

madeinstars

'@goldone123 Aflopende contracten zijn van Affini, Gesink, Kruijswijk, Oomen, Van Emden, Roosen, Kooij, Van de Sande en Leemrijze.

Ik vermoed dat Gesink en Kruijswijk, als onderdeel van het meubilair, wel verlengd worden, evenals Van Emden mocht hij niet met pensioen gaan. Kooij lijkt me waarschijnlijk dat hij verlengt. Voor de anderen durf ik eigenlijk voor niemand mijn hand in het vuur te steken. Denk bijvoorbeeld dat de kans best bestaat dat een Affini toch ergens anders wil kijken, want zijn rol lijkt bij Jumbo wel wat te stagneren.

Yeez

Affini is dan juist weer een renner die volgensmij uitstekend op zijn plaats zit in de rol die hij nu heeft. Weet zelf ook wel dat het geen veelwinnaar is en een knecht zijn in dit team in de grootste wedstrijden is dan volgensmij de plek waar hij hoort. Kooij lijkt me logischer dat hij ergens gaat rijden waar hij als sprinter wel naar de tour mag

horsm

De toekomst van Kooij lijkt me afhankelijk van het verloop van de komende tour. Mocht Jonas dit jaar niet in de buurt komen van tourwinst, dan zou ik in 2024 weer kiezen voor een dubbelkopmanschap met Roglic. Dat betekent dat er in de Giro ruimte komt voor Kooij.

Mijn gok is: verlenging voor Kooij, maar slechts voor twee jaar.

madeinstars

Ik zeg niet dat Affini niet op zijn plek is hoor, maar ik denk dat als hij toch nog eens wil proberen ergens of wat meer geld te verdienen of een wat vrijere rol wil, dan is nu het moment. Is dat niet zo dan zou ik hem altijd verlengen.

Ik denk dat Jumbo er wel veel aan gelegen is om Kooij te houden.

goldone123

Er komen sowieso 3 van jong visma over, ik hoop dat ze nog een goede klimmer haalen.

T80JZ

De enige die beslist over een dubbelkopmanschap in de Tour van 2024 is Roglic. Dit jaar heeft hij daar geen zin in, hij wil een grote ronde rijden met een ploeg in zijn dienst. Als hij daar volgend jaar ook geen zin in heeft, het zou me verbazen als hij dat wel heeft, en naar de Tour wil, hij heeft gezegd dat hij daar nog niet klaar mee is, dan rijdt Roglic volgend jaar voor Ineos. Ondanks zijn doorlopend contract.

Of Vingegaard zou de Giro en de Vuelta moeten gaan rijden, maar dat zie ik niet gebeuren gezien de komst van Evenepoel naar de Tour. Ook Vingegaard zal die strijd willen meemaken. Hij heeft al eens gezegd dat het meedoen van Evenepoel in de Tour gunstig voor hem kan zijn.

Kooy zie ik ook nog twee jaar blijven. Op voorwaarde dat hij de garantie krijgt dat hij een grote rond kan rijden. Zonder kanshebber voor het roze in de Giro volgend jaar kan hij die ronde rijden.

T80JZ

Wordt dan wel een heel interessante Tour met Vingegaard, Pogacar, Evenepoel en Roglic ieder als kopman voor een andere ploeg.

goldone123

Roglic naar ineos? Hoe kom je daar bij? Nee ik denk gwn dat hij blijft, ik denk dat vingegaard de giro gaat doen volgend jaar.

madeinstars

Zal ook wel een duur grapje worden voor Ineos. Om Roglic over te nemen.

T80JZ

Ineos heeft het geld voor Roglic en is op zoek naar een echte kopman. En Vingegaard rijdt volgend jaar de Tour tegen Pogacar en Evenepoel. Dat laat hij niet lopen. Voor TJV is hij bovendien de belangrijkste kanshebber voor geel. Roglic kan nog wel van Evenepoel deze Giro winnen, maar hij kan volgend jaar in de Tour niet van Pogacar en Evenepoel winnen. Een van die twee zal beter zijn.

kelderfan

Ja omdat Pogacar er bovenuit steekt moet je Roglic laten gaan. Als je wilt wedijveren met de UAE-ploeg, dan moet je ploeg naar beneden "deemsteren". Lijkt mij de omgekeerde weg.
JV wil juist internationaal mee blijven doen, vertelt de grote baas. Wat doe je dan. Hopen dat Vingegaard beter wordt dan Pogacar of moet je doorschakelen naar een nog hoger niveau.
Met het halen van die Jorgensen doe je een stap in de goede richting, maar dat is ook toekomstgericht.
Ook Andreas Leknessund wordt in deze genoemd en is zeker van toegevoegde waarde, maar er moet toch ook nagedacht worden over een extra ondersteunende klimmer. Je zag in de Waalse Pijl, dat Pogacar goed omringd zat.
Wat betreft 't door-selecteren lijkt Van Emden aan zijn afscheidstour bezig en dat heeft hij verdiend.
Timo Roosen zit ook niet echt lekker in 't team zo te zien (jammer van 't tientje).
Gijs Leemreize moet echt zijn best gaan doen.
Sam Oomen doet 't goed en ook Steven Kruijswijk lijkt mij prima in orde.
Affini en ook Van Der Sande doen hun werk naar behoren.
Ja Kooij moet gewoon verlengen, want die krijgt zijn kansen nog wel.
En dan shit Tobias Foss, die toch wil cashen.

Laatst gewijzigd
goldone123

Nou ineos kan geld hebben wat ze willen alleen kopen ze er niks mee, jumbo laat dat ook niet toe, roglic naar ineos 1 april is voorbij 😂

madeinstars

Gedachte experiment: Heeft Roglic een grotere kans om de Tour te winnen als hij samen met Jonas bij jumbo rijdt, of als hij in zijn eentje bij Ineos rijdt, tegen Jonas, Remco en Pogi... Zeker als je beweert dat Evenepoel of Pogi toch beter gaan zijn dan Roglic zie ik al helemaal niet in waarom hij dan betere kansen gaat hebben bij Ineos.

goldone123

'@madeinstars ik geef je helemaal gelijk, het is niet eens zeker of jonas volgend jaar de tour gaat rijden.

T80JZ

We zijn het er waarschijnlijk over eens dat het parcours van de Tour dit jaar uitermate geschikt is voor Roglic. Als hij zou willen dan zou hij als medekopman naar de Tour kunnen. Maar hij wil het zelf niet ondanks het voor hem geschikte parcours. Hij wil een ploeg die in zijn dienst rijdt.

Roglic beseft waarschijnlijk ook wel dat Vingegaard hem voorbij is en dat hij als zogenaamde medekopman grote kans heeft in dienst van Vingegaard te moeten rijden. En daar heeft hij geen zin meer in.

Ik zeg niet dat Roglic betere kansen heeft bij Ineos. Ik zeg dat Vingegaard voor TJV betere kansen heeft dan Roglic. Ik zeg alleen dat Roglic bij Ineos een ploeg kan krijgen die in zijn dienst rijdt.

Als Roglic echt weg zou willen dan laat TJV hem gaan als dank voor bewezen diensten.

goldone123

Ja aan je grootste concurrent, al is ineos dat eerlijk gezegd niet meer dat gaat gwn niet gebeuren. Onrealistisch.

1 2 ... 79 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.