Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 80 ... 237 238
ghostwriter

Foss is niet goed genoeg om bij Jumbo een salaris van een kopman te krijgen maar kan dat vast wel ergens anders krijgen. Logisch dat hij verrekt en geen echt verlies voor Jumbo.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Roglic heeft bij Jumbo ook een ploeg die in zijn dienst rijdt. Want als hij eventueel met Vingegaard naar de tour gaat, hoeft hij echt niet op kop te gaan rijden. Het feit dat hij zelf per se de Giro wilde rijden dit jaar, geeft volgens mij juist aan dat de Tour voor hem geen halszaak is.

Anyway, het is een complete nondiscussie, want het gaat simpelweg niet gebeuren.

T80JZ

Maar als Vingegaard voorsprong heeft genomen in het algemeen klassement dan kan Roglic niet meer voor eigen kansen gaan.

Roglic wilde niet per se naar de Giro. Hij wilde per se een grote ronde met een ploeg in zijn dienst rijden. Stel dat TJV zou hebben gezegd: Vingegaard naar de Giro en Roglic naar de Tour. Zou Primosz dan hebben gezegd: "Laten we ruilen, want ik wil per se naar de Giro." Denk het niet.

Maar laten we de discussie sluiten en afwachten.

kelderfan

'@T80JZ
Een leuke discussie maar het is ook nog geen uitgemaakte zaak dat Jonas echt beter als Primoz.
Primoz is gevallen en heeft zich uit de naad gereden om Jonas in goede positie achter te laten en ja afgestapt in de jongste TdF. Hij wil na herstel de Giro rijden, omdat hij nog een appeltje heeft te schillen met die koers.
Ik denk als hij goed is en Remco moet 't onderspit delven, dan zie ik hem als genoemde verrassing in de TdF opdraven, want de Vuelta heeft hij al zak.
Kelderman zal dan de handschoen graag opnemen en misschien krijgt Kooij dan zijn kans op een GT.
Dan is iedereen blij en gelukkig.
Maar als 't goed is, komt WF morgen met geruchten voor 't volgend seizoen op de proppen.

Laatst gewijzigd
goldone123

Ga dan ook niet door met die discussie 😅

kelderfan

Ja @goldone123
Je hebt een goed punt, maar JV laat eindelijk wat van zich horen.
Thomas Gloag in Romandie met Rohan Dennis, Steven Kruijswijk, Robert Gesink, < Jos van Emden, Tobias Foss en Gijs Leemreize.
Jan Tratnik in de LBL met Benoot, Valter, Leemreize, Oomen, Hessmann en van der Sande.
Die Gijs wordt goed getest met de LBL en Romandie.
Quote: "Naast Gloag verschijnt Team Jumbo-Visma aan de start met Rohan Dennis, Steven Kruijswijk, Robert Gesink, Jos van Emden, Gijs Leemreize en Tobias Foss."
@rahimns
Ja ik denk ook dat 't niet klopt, maar wij moesten lang wachten en dan wordt 't zo slordig afgewerkt.
En ja ik kijk toch liever naar de eigen site voor de ploegensamenstelling.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Je begrijpt waarschijnlijk zelf ook wel dat Gijs niet beide koersen rijdt. Op blad 1 staan denk ik de juiste selecties. Hofstede start in Romandië en niet Gijs.

Laatst gewijzigd
Balkie87

'@rahim Dat zou betekenen dat Jumbo het zelf verkeerd aangeeft op hun site?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Balkie87 ik ben het aan het navragen maar op de site van de organisatie van Romandie staat Hofstede. Maar het kan natuurlijk, er zijn meer renners die deze combinatie doen.

Laatst gewijzigd
goldone123

Toscanasprint op youtube live streamt morgen eenwedstrijd waar jorgen Nordhagen in rijdt, je kan het wel goed zien want hij rijd met een gele helm en een fiets van jumbo vgm.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gijs gaat inderdaad Luik en Romandie rijden

kelderfan

Leuk dat Gijs Leemreize de AGR, WP, LBL en Romandie gaat rijden/ heeft gereden. Go, go Gijs.
Met al die hoogtestages is 't kennelijk geen probleem meer om als jong talent zoveel op je bordje te krijgen.
Dan mag hij hierna drie weken op hoogte om uit te blazen; oh, sorry er moet gewerkt worden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Oh, ja bij de Damesploeg is er kennelijk een andere wind gaan waaien. Er zijn nu meerdere Spaanse wedstrijden opgenomen in het programma. Waarschijnlijk met 't oog op de ontwikkeling van o.a. Rosita Reijnhout

Maillot à Pois

En Van Agt misschien? Die reed een knappe Waalse Pijl

kelderfan

Ja @Maillot a Pois
Die Eva van Agt en ook Kim Cadzow lijken mij kandidaten voor die koersen.
Ik hoop dat zij voor volgend seizoen met wat sterkere renners voor de dag gaan komen.
Wat dat betreft rijden er bij de jeugd (dames) ook een paar leuke talentjes rond. Zie EPZ Omloop Borsele 2.Ncup met Izzy Sharp en ook Nederlandse talentjes met Silje Bader; die ook het klimwerk goed verstouwd zie Piccolo Trofeo Alfredo Binda met Bader als 3e. en Sharp als 4e.

Laatst gewijzigd
Cornelius

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom Karlijn Swinkels gisteravond nog een tijdrit reed in Borsele, terwijl ze morgen aan de start staat in LBL.

Nog nieuws over (gezondheidstoestand van) Carlijn Achtereekte? Was gepland voor vandaag (Borsele, UCI 1.1) — nog geen wedstrijd kunnen rijden in 2023.

AWestie

Koen achterna gereisd op de Teide?

goldone123

ik kan zien waarom ze jorgen Nordhagen halen, het is een klimmer, maar rijdt iedereen er af op 3 na, op een strade bianche stuk

Laatst gewijzigd
goldone123

@kelderfan jorgen Nordhagen wint! en rijd iedereen op minuten zegt wel wat wat de klim was niet zwaar 7km, aan 3% groot talent goed gezien van jumbo!

kelderfan

Zo dank je wel voor de update @goldone123. Die Jorgen Nordhagen is echt een talent te noemen.
Hopelijk kunnen zij die jongen wat langer vasthouden als bijv. Tobias Foss.

goldone123

'@kelderfan het is overgens echt een klimmer volgens mij, op het vlakke kan hij ook goed rijden, ben benieuwd wat hij volgend jaar kan doen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op minuten is wat overdreven... maar dit was wel heel indrukwekkend inderdaad

kelderfan

Klimmers zijn altijd welkom natuurlijk en ik ben ook benieuwd hoe hij 't gaat doen bij 't development team.
Als 't goed is, dan heeft ook Vigo Tijssen meegedaan met het Nederlands team.

goldone123

Beetje overdreven idd, hij heeft ze volgens mij op iets van 21 sec (2e) en de rest 1,20+ ( had stopwatch aan) maar afwachten wat ze officieel zeggen.

Laatst gewijzigd
T80JZ

Geen Oomen en Van der Sande in L-B-L door een coronabesmetting. Aderlating voor de ploeg die nu met maar vijf renners start.

1 2 ... 80 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.