Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 86 ... 237 238
Maillot à Pois

'@Robertje
De vervangers zijn door TJV bekendgemaakt: Dennis en Van Emden

Yeez

Lijkt erop dat ze voor ervaring kiezen en renners die de klappen vd zweep kennen. Zeker een dennis die in de ronde groeit kan tot veel in staat zijn

AWestie

Interessant verhaal van Jorgensen die laat even weten waar hij stiekem behoefte aan heeft: een team dat omkadering biedt https://twitter.com/matteojorg/status/1653385271419842560?s=46&t=Og9dyBzjHLo_gmsUgRy8Sg

Yeez

'@awestie ik vind het overigens verwonderlijk dat iedereen valt over het feit dat hij zelf een tt stuur koopt en een diëtiste inhuurt. Niet iedere ploeg heeft daar simpelweg budget voor. Ook een hoogtehotel in januari zelf bekostigen vind ik niet raar. Ook jv zit niet het hele jaar door op hoogte en ook niet met alle renners.

Geeft overigens wel aan dat het een jongen is die uitstekend bij jv past

AWestie

Nee inderdaad, het gebeurt volop in het peloton. Daardoor floreren ook andere goeie renners bij slechte teams. Je snapt door deze tweet al snel dat Jumbo snel een streepje voor heeft voor renners.

tdola

Jammer dat tjv niet aangeeft bij giro selectie waarom gloag niet meegaat naar giro, leek reserve te zijn...

Vooral voor gesink erg zuur vind ik, die mag alvast zijn vuelta plek weer opschrijven denk ik.
Met van emden en Dennis iig brok ervaring. Maar misschien iets minder kracht bergop (of Dennis moet ineens zijn klimbenen ergens gevonden hebben), daarom was gloag of oomen (nog niet hersteld vsn covid?) ook niet ondenkbaar geweest. Kuss, bouwman en tratnik zullen t bergop moeten doen in de Knechtenrol.
Hessman mag zich wellicht op vlakke wat meer sparen, daar kunnen affini en van emden nu hun ding doen.

Dennis ook ziek geweest , maar blijkbaar wel hersteld!? Covid niet wrs.

Of de wisselingen echt belangrijk zijn? Uiteindelijk zullen de benen van roglic spreken denk ik.

AWestie

Ik heb even terug gebladerd en TJV gaf eerder bij de wissel naar Kuss aan dat Gloag een mogelijke reserve was en niet dé reserve. Hij zou wel het beste voorbereid zijn. Ik gok dat hij eerder was ingevlogen als Tratnik of Bouwman was uitgevallen.

lo squalo dello Stretto

Waarom hebben ze Valter niet opgeroepen?

Yeez

Ik denk dat ze met van emden en dennis gewoon voor zekerheid gaan. Ervaren, meerdere grote rondes en daardoor waarschijnlijk niet uitgepierd in week 3. Gloag zal denk ik inderdaad eerder opgeroepen zijn als een pure klimmer zou zijn uitgevallen. Dennis en Gesink/Foss komen qua profiel bijvoorbeeld aardig overeen.

Valter zou ik als jonge nieuweling niet onvoorbereid naar de Giro laten trekken en zo zijn seizoen in de war schoppen eerlijk gezegd

Adrianus en Patrick

Mooi voor Jos en (Barbara) dat hij nog een keer naar de Giro mag.
Hij zal z'n uurtjes op kop wel maken buiten het zicht van de camera verder is het wel een verzwakking t.o.v. Gesink.

Dennis in goede doen acht ik gelijkwaardig of misschien zelfs beter als Foss, echter heb ik hem bij JV nog niet zo vaak in goede doen mogen aanschouwen.

goldone123

Idd meer dan logisch dat ze gloag niet mee nemen, tour of norway is dus de volgende voor hem.

Glorious

Toen Menchov de Giro won in 2009 bestond de ploeg van 9 man nauwelijks uit klimmers met o.a. van Emden :)

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ondertussen-in-het-peloton-dumoulin-fietst-met-kelderman-en-ten-dam-geen-comeback-van-tommie.
Een volger zal reuze blij zijn, maar toch jammer dat hij er niet meer is en zeker met de Corona-perikelen in 't peloton.
ON:
Marianne Vos laat zich even zien. Chapeau# met deze waaierritzege in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Valter heeft natuurlijk een pittig voorseizoen gereden en zal na Luik juist net in de decompressie zitten, dus heel lastig om dan snel op te bouwen naar een loeizware Giro. Ik denk bovendien dat hij een van de reserves is voor de Tour. Daarom dat ze hem niet meenemen.

Yeez

Van Emden lijkt te stoppen als je Ten Dam moet geloven in zijn podcast. Jos had gedacht dat MSR zijn laatste koers zou zijn in Italië, dus dit was een welkome verrassing voor hem. Lijkt er dus wel op dat hij gaat stoppen

AWestie

Ik hoorde exact hetzelfde, die Laurens kan zo goed per ongeluk nieuwtjes de lucht in gooien. Hij benoemde het alleen niet expliciet, omdat LtD ook zelf niet zeker was. Ik gun het Jos en Barbara van harte. Heeft Robert niet ook al eens wat duidelijker op stoppen gespeculeerd? Stevie blijft nog wel, die is nog niet klaar zei hij vorig jaar ook nog (was dat niet ook bij Laurens?).

Aangezien Jos nu vast samen met Edo de kopbeurten in de plattere etappes afwisselt hoop ik met dit beperkte sprintersgilde wel dat Edo ook een keertje een late uitval wel winnend afsluit :)

Laatst gewijzigd
Yeez

Gesink zelf had het juist over 2024, maar deze nieuwe tegenslag richting de Giro zal misschien wel een zware klap zijn. Eindelijk een nieuw doel en weer lukt het niet. Ik ben benieuwd

Trouwens: het nieuwsblad over Gloag:
Gloag keerde terug van Tenerife en ging voluit in de Ronde van Romandië om daar voor een zo goed mogelijk klassement te rijden. Dat leverde hem een elfde plek op, maar daarvoor moest hij heel diep gaan. Dat is, naast het feit dat hij nog nooit een grote ronde betwistte, de reden dat de keuze uiteindelijk toch niet op hem viel. Jumbo-Visma stuurt met de Duitser Michel Hessman al een debutant naar de Giro. Het is altijd een klein vraagteken of jonge renners ook de derde week overeind blijven. Die vraag rijst minder bij ervaren pionnen als Jos van Emden en Rohan Dennis, vandaar dat zij last minute werden opgeroepen.

goldone123

ja dat was idd wat ik ook dacht, glaog krijg nog wel kansen.

lo squalo dello Stretto

Precies, die Hessman ken ik trouwens niet, is vooral voor de vlakke ritten/beginfase dan? Snap dat 2 jonkies meenemen riskant is als je de topfavoriet in je team hebt.

AWestie

Hessman kan ook best goed bergop, vorig jaar nog dichtbij Avenir winst. Ik denk dat hij met Dennis na Affini en Jos komt.

kelderfan

Het gaat goed met JV en de Giro. Nu ook Van Emden uit met corona. Het slaat toe helaas.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Oomen ipv Van Emden, die ook al Corona heeft. Iedereen van Romandie uitgeschakeld nu.

In principe is het gewoon de hele Romandie crew. De rest zullen ze nog wel flink geisoleerd hebben van die mannen, dus in principe is het gevaar bij Roglic/Kuss/Tratnik niet groter dan bij de rest van het peloton.

Laatst gewijzigd
Yeez

Romandie blijkt dus 1 grote brandhaard. Vond t het op voorhand al niet slim om daar met girorenners te starten… maar goed

kelderfan

Dat ben ik helemaal eens met jou @Yeez. Romandië maar schrappen in 't vervolg. 🤔 Het is wel een prachtig gebied.
Trouwens Van Emden was toch aan 't fietsen met Dumoulin, Ten Dam en shit Kelderman. Als dat maar goed gaat.

Laatst gewijzigd
lo squalo dello Stretto

Inderdaad, Roglic deed ooit Romandië vlak voor de Giro en achteraf hadden ze daar spijt van dat hij daardoor ook procenten tekort kwam in de Giro. Snap niet dat toch nog ploegen die combinatie maken tenzij je het echt als trainingskilometers beschouwd ipv meedoen om de zege. Tour of the Alps veel logischer.

Oomen/Dennis ipv Gesink/Foss niet per se minder. Hoeft niets negatief te betekenen voor de kansen voor Roglic. Echter wel hopen dat ze bespaard blijven van nog meer gevallen (geldt voor elk team uiteraard)

1 2 ... 86 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.