De renners krijgen (indien beschikbaar) éénpersoonskamers, vertelde Plugge bij de NOS. Niet specifiek wegens covid overigens.
https://nos.nl/artikel/2473886-jumbo-visma-voor-start-giro-getroffen-door-coronagolf-gaat-als-een-dolle-rond
Gelukkig heeft TJV Nordhagen al gecontracteerd.
Oomen/Dennis i.p.v. Gesink/Foss vind ik een fikse aderlating. Het kan meevallen als Dennis zijn goede vorm heeft, maar voor nu betwijfel ik dat. Ineos kan met Thomas, Hart en Arensman een ploegenspel spelen. Soudal/Evenepoel mogen dan reageren. Hoop zo dat Roglic die Belg weet te verslaan.
Er zal ongetwijfeld pech in het spel zijn maar dat het voor het immuumsysteem van de gemiddelde europeaan niet bevordelijk is weken op hoogte jezelf uit te mergelen is wel bekend. Misschien zijn de afgewerkte training op hoogte toch wat te belastbaar geweest waardoor de mannen een coronavirusje sneller hebben kunnen oppikken. Is wel opvallend dat andere ploegen nu minder last hebben.
Van de ontbrekende namen zou ik Tratnik het grootste gemis vinden. Dus duimen dat het toch meevalt.
Koen Bouwman zei bij in het wiel dat ze aanzienlijk lichter trainden dan Quickstep, mocht dat nog een slagje schelen @Rawolf
Er mag echt wel wat kwaliteit in komen als Tratnik uitvalt, ik denk dat de basisconditie van Benoot bijvoorbeeld wel zou bevallen. Dan maar consequenties voor het Tourteam.
Het wordt dus toch Gloag. Dat betekent, denk ik, dat er niet veel ondersteuning zou zijn in de finales van de ritten van de derde week.
Gelukkig hoeven we niet op de Belg te kijken, anders hoor ik nu al aankomen: "ROGLIC ZIT GEÏSOLEERD" en "GEEN SPOOR MEER VAN JUMBO VISMA" - en daarna geïrriteerd doen dat Roglic alleen maar volgt, nooit aanvalt, een sleper is die alleen maar secondes sprokkelt, beslist geen groot kampioen is, etc etc.
Sinds 2020 ongeveer is sporza niet meer serieus te nemen.
Gloag natuurlijk een ok vervanging, lekker uitbollen iedere etappe en er staan wanneer het moet.
UAE vorig jaar moest zijn renners wel naar huis sturen omdat het officiële tests waren, nu niet en ben er zeker van dat andere teams er geen melding van maken of helemaal niet meer testen... Jumbo denk zoals altijd aan de renner en mens...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.