Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 88 ... 237 238
AWestie

Ach tja, onder de streep gaat Jumbo zich sowieso heel lang gedeisd houden. Roglic gaat geen truien verzamelen deze ronde. Als de ploeg er maar staat vanaf rit 18. Gloag en Oomen ga je in de eerste week vooral in de bus zien chillen denk ik.

tdola

Wat een pech voor tratnik en tjv...misschien wel grootste van iedereen die afhaakt.
Als tjv van verdere uitvallers gespaard blijft komt roglic niet heel snel alleen zou je verwachten in week 3. Goeie kuss is er bij laatste 10 nog bij. Bouwman is hier ook vaak goed en kan er bij laatste 25 nog bijzitten. Oomen ook bij laatste 35.
Gloag kan je niet superveel van verwachten ,maar zal mogelijk zijn dagen mogen/moeten kiezen voor grupetto, danwel mee voorop.
Zelfde mgl voor hessman en Dennis, of mogelijk keer vooruit gestuurd.
Affini doet zijn werk op het vlakke vast.

Glorious

Tratnik Kelderman Foss Gesink van Emden zullen nu instromen in Noorwegen Daupfiné ZLM en of Zwitserland, dat is positief en ook belangrijk, gelukkig kon Jumbo-Visma snel schakelen met vervangers in Italië. Iedere dag een plan en renners sparen is nu nog belangrijker.

kelderfan

Riejanne Markus doet nog steeds mee voor 't podium. Vandaag 9e. in een sterk veld.
Oei Primoz Roglic doet geen goede zaken helaas in de tijdrit. Kennelijk te veel last van de hoogte of speelt er iets anders.

Laatst gewijzigd
VinceKline

Ik zeg dit. We worden bedrogen waar we bij staan. Althans, dat wil zeggen. Ik geloof hier geen ene moer van.

De Zeboe van de Zoncolan

Het staat je vrij te geloven wat je wil, maar heb je ook concrete aanwijzingen?

Dat "ze rijden zo hard, dat moet wel doping zijn" vind ik altijd een beetje kansarm.

YogiBear

Het is jammergenoeg meteen duidelijk dat er één topfavoriet is. Hopen dat dit komt doordat Roglic (te) lang op hoogte stage is gebleven.

ChefSpijker

Had je die reactie vorig jaar in de Tour ook Vincent? Met Van Aert en Vingegaard.

VinceKline

Alle tijdrijders er keihard affietsen. Op momenten leek hij wel een straaljager. Ja, hij zit beter op zijn fiets (toz van Roglic) en ja, Roglic reed te zwaar, zag je daarachter Ganna en Kueng, dat ging een stuk makkelijker. Maar toch. Ik geloof het niet en ja, ik stel vraagtekens. Volgens mij staat het nog steeds vrij om vraagtekens te plaatsen. Trouwens, ik heb het niet over fysieke doping. Dat geloof ik niet. Maar het is altijd zo grappig dat wanneer TJV huis houdt er ALTIJD vragen worden gesteld maar als TJV niet wint dan worden er geen vragen gesteld over de concurrenten. Of die nu Pogacar, Pidcock, vd Poel (die minder, want die wint wel, maar op een andere manier) of Evenepoel heten....

VinceKline

Van Aert vs Pogacar op de Hautacam was inderdaad ook interessant. Maar op een andere manier. Pogacar ging zo diep dat hij zichzelf tegenkwam. Maar nu is hij opeens weer het mannetje.... Ach, we worden continu 'genaaid'. Of het nu de politiek, sport of wat dan ook is. Zelfs in de muziekwereld worden we genaaid.

peerduell

Milaan is nog lang.

peerduell

Milaan is ook nog ver.

Zwarte Wout

'@Vincent:
Niet alleen je naam is Kleijn...!

NOAD1912

"Had je die reactie vorig jaar in de Tour ook Vincent? Met Van Aert en Vingegaard."

Bij iedereen die de sport al jaren volgt en renners in de grootste wedstrijd ter wereld de tegenstanders ziet domineren en declasseren tot veredelde A-junioren zou het bullshitalarm keihard af moeten gaan. Dat doet het dan ook zeker bij de prestaties van Vingegard en Van Aert afgelopen Tour, maar ook bij Pogacar (net als de Tour daarvoor). De tijdrit van Cancellara op de Olympische Spelen en alle grote rondes die Froome gewonnen heeft.

Dat deed het bij mij ook vanaf het moment dat Armstrong terugkwam na zijn kanker. Zolang ze niet gepakt worden en er is geen bewijs zijn de onderbuikers de fouten, totdat ze met terugwerkende kracht altijd gelijk bleken te hebben gehad.

Het wegkijkende deel van het journaille nam zich voor "voortaan als het kwaakt als een eend, het waggelt als een eend, dan moeten we ook zeggen dat het waarschijnlijk een eend is" . De eerste de beste keer dat Froome harder de Ventoux of Tourmalet opknalde dan Armstrong vol met epo en andere hormonen en ze verschuilden zich weer achter hun oude narratief "zolang hij niet gepakt is". Ook wanneer Froome net als Armstrong en net als Wout van Aert afgelopen Tour heel verontwaardigt reageert en in de counter attack gaat (Hoe durf je dat te insinueren!!!! terwijl) dan nog durft men nauwelijks te benoemen dat een prestatie onfris ruikt.

Ik vind het heerlijk om dat Jumbo en Pogacar geweld te zien en zolang ze zich niet zo mensonwaardig opstellen als narcist Armstrong zie ik het als liefhebber door de vingers, maar als je niet vraagtekens zet bij onwaarschijnlijke prestaties in de sport die bijna ten onder gegaan is aan doping dan ben je of heel naïef of je wilt het niet zien.

Let wel! Ze blijven onschuldig tot het bewezen is, maar het niet benoemen van oneerlijk spel als een mogelijke oorzaak bij een onwaarschijnlijke prestatie is per definitie de boel voor de gek houden is. In het verleden bleek dat namelijk veruit het vaakst de oorzaak van die onwaarschijnlijke prestatie. Dus waarom nu doodzwijgen? Het enige wat de renners hoeven doen om te weerleggen is 100% meewerken en schone plasjes afleveren.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik zou mij niet als naïef typeren, maar ik volg de sport ook lang genoeg om te zien dat er echt nog giga stappen gemaakt kunnen worden zonder doping. Wat Jumbo of Evenepoel doet is met ook een goede portie talent en veel betere voorbereiding nog een slag slaan. Ik kan alleen minder voor SQS spreken dan TJV, aangezien ik dat team minder volg.

Verder is het gewoon ook heel moeilijk om maar iemand op zijn onderbuik te geloven. Er moet iets van een aanleiding of bron zijn, anders sta je toch ook met lege handen.

Onder de streep moet je als topteam uitleggen hoe je het doet (dat doen ze) en als volger altijd een gezonde dosis ‘wantrouwen’ hebben.

Robert

Prima tijdrit van Roglic. Er steekt alleen 1 iemand ver bovenuit vandaag. De giro duurt nog lang.

goldone123

ik denk eerlijk dat vingegaard nog veel potentie heeft want ik ben benieuwd wat hij nog meer kan.

kelderfan

Ik weet 't niet met bovenstaande reacties maar kijk eens bj IDL
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/interview-knotsgekke-taferelen-bij-jumbo-visma-thomas-kwam-om-0315-uur-aan-en-had-om-0700-uur-dopingcontrole.
Die arme Thomas wordt wel aardig in de tang genomen met aankomst in de nacht en dopingcontrole in de vroeg ochtend,

Laatst gewijzigd
YogiBear

Mooi stuk om te lezen. Geeft heel goed aan hoe compleet niet optimaal de voorbereiding van Oomen, Dennis en Gloag was.

Glorious

Tsja we kennen allemaal de berichten van 2 jaar terug. Er is wel iets wat wij totaal niet weten... dat is beangstigend want dat is niet zomaar gezegd.

https://www.cyclingnews.com/news/mechanical-doping-claims-resurface-at-tour-de-france/

Federico Bahamontes

Op IDL stond gisteren ook een interview met Zeeman, met als meest interessante quote toch wel dit:

‘Als er twintig of dertig man overblijft in de finale, heb ik er vertrouwen in dat we daar met Sam Oomen, Rohan Dennis, Thomas Gloag en Koen Bouwman zitten. Zij hebben bewezen dat ze heel lang mee kunnen, dus we zullen goed vertegenwoordigd zijn. In de heel diepe finale hebben wij met Sepp een renner die als één van de weinigen bij z’n kopman kan blijven. Als er vijf man over zijn en het wordt een man-tegen-man-gevecht, dan kan Sepp z’n kopman vaak nog wel bijstaan.’

Dit lijkt me toch wel een klein stukje zelfoverschatting.. Ik denk dat je al blij mag zijn als er naast Kuss en Roglic nog één, of heel misschien twee, namen uit dat rijtje bij de laatste 30 zullen zitten. Laten we eens kijken:

Bouwman - Is eigenlijk de enige die ik er nog eventueel bij verwacht, als hij een beetje de vorm van afgelopen jaar heeft. Maar tot nu toe was het dit jaar ook niks.
Gloag - In principe de beste klimmer na Kuss en Roglic, maar totaal onervaren en chaotische aanloop. Aangezien hij na net een weekje Romandie al leeg was verwacht ik er weinig van in week 3.
Oomen - Tsja, ik heb een beetje medelijden met hem. Staat totaal stil in zijn ontwikkeling en wordt zelfs elk jaar slechter. Lijkt me niet dat hij echt een rol gaat spelen in de zware bergetappes, helemaal niet met ook een verstoorde voorbereiding.
Dennis - Verwacht ik echt he-le-maal niks van. Komt dit seizoen amper een drempel over en heeft ook al een verstoorde voorbereiding. En het is een lul die slecht ligt binnen de hele ploeg, dus die ben je liever kwijt dan rijk.

Laatst gewijzigd
Yeez

Een lul? Je kent hem? Ga ergens anders lopen zwatsen

Glorious

Oomen is juist weer aardig bezig, geen top 10 rijder maar wel aardig op weg naar top 20 niveau.
Dennis is wel ok, hij laat in interviews zien echt gemotiveerd te zijn voor Jumbo te rijden, tevens kan hij alleen maar beter worden deze ronde.
Roglic zal pieken naar de 3e week neem ik aan, gezien Hart en Almeida beter waren gister leek Roglic absoluut niet top.

Federico Bahamontes

'@Yeez
edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten

. Als je niet of de hoogte bent van de reputatie die Dennis heeft in het peloton moet je jezelf ietsje beter inlezen voordata je zo totaal misplaatst gaat reageren.

Hier alvast een linkje om je op weg te helpen(nota bene over de podcast van Wielerflits): https://old.reddit.com/r/peloton/comments/10hl459/podcast_about_rohan_dennis/

Laatst gewijzigd
AWestie

Dennis heeft op een boel tenen gestaan, tuurlijk, maar om hem een lul te noemen is niet nodig als je de beste man alleen kent via via of door interviews.

Over tenen gesproken: de schoenwissel van Dennis zojuist was netjes geregeld.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 88 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.