Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 89 ... 237 238
goldone123

Menno huising wint fleche Ardennaise o23.

goldone123

Ben benieuwd wat hij verder kan dit jaar.

Laatst gewijzigd
VinceKline

Dus Thomas Gloag kwam om 3 uur 's nachts aan na een lange reis. Vervolgens wordt hij nog geen 4 uur later uit zijn bed gehaald door de dopingcontrole. Onbeschoft! Die jongen heeft dus amper kunnen slapen.

tdola

Affini en hessman goed werk gedaan voor roglic in laatste deel vd etappe. Geen verlies of schade dus goede etappe vandaag.

Ook goed als dev team renners en ook nog Nederlandse renners t goed doen.

kelderfan

Ja Menno Huising is de volgende talent, die met Graat en Kramer aan de deur gaan kloppen bij de grote mannen,
Gelukkig dat er geen JV mannen betrokken waren bij de valpartij.

goldone123

'@kelderfan idd hij is heel goed, ik denk dat hij naar de next gen giro gaat samen met Staune, tijmen graat (Geblesseerd) menno huising, en loe van belle, en misschien lars boven (archie ryan is nog geblesseerd denk niet dat hij giro red imo)

Yeez

'@federico je hebt dan wel weer de twijfelachtige eer dat je (naar mijn weten) 1 van de eersten bent die zelfs in het jv topic wordt gecorrigeerd door de redactie van wielerflits. Naast een aantal posts onder nieuwsberichten overigens

AWestie

En ineens bedacht ik weer waar het machtsvertoon van Evenepoel mij aan deed denken: Roglic in Bologna 2019. Kortere tijdrit dus minder verschillen, maar ook daar was het ‘oh we hebben al een winnaar’…

Jopie

De Giro van 2018 was nog veel schrijnender in mijn ogen. Yates die tot en met rit 17 echt heer en meester was, maar in de laatste drie bergritten totaal leeggereden was en uiteindelijk 21e eindigde op meer dan een uur, zonder ziekte of iets dergelijks.

De giro is natuurlijk bij uitstek de ronde waar nog extreem grote verschillen gemaakt kunnen worden in de laatste week. Daarbij lijkt het dat de derde week dit jaar nog disproportioneel zwaarder is dan normaal het geval is. Degene die de laatste week het beste is gaat normaal gesproken de Giro winnen. Zelfs als Evenepoel de woensdagavond voor Rome nog meer dan twee of drie minuten voorsprong heeft, lijkt het me nog allerminst gespeeld.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Primoz Roglic lijkt nog niet de oude, maar sprint toch keurig naar een 7e. plek.

Cycling

'@Kelderfan Op basis waarvan zie jij dat Roglic nog niet de oude is?

Yeez

Ik zag een hele gretige en scherpe Roglic.

kelderfan

Op basis van de boni-sprint @Cycling. Roglic zette gewoon niet aan/door, wat hij anders zeer goed kan.
Die moet nog wat procenten aansterken. Hopelijk 100% in de derde week.
Maar Hessmann laat zich toch wel goed zien in de bescherming van Roglic.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat je eerder moet concluderen dat Evenepoel gewoon een stuk explosiever is geworden.

kelderfan

Dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Maat toch blijf ik in Roglic geloven en ook dat hij beter kan zijn.
In zijn tijdrit was hij al niet top toch en ik denk, dat te lang op hoogte zijn er niet voor zorgt, dat hij nu al top is.
Normaal gesproken is hij 't voorbeeld van een renner, die er meteen staan na hoogtestage.
Ik denk, dat de weg die Remco Evenepoel heeft gekozen de betere optie is. Die heeft wel de LBL gereden.

Maar wat anders, die arme Sepp wordt echt gedupeerd door 't schakelsysteem.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bij IDL een interview met top-talent Hessmann.
bron: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/interview-toptalent-hessmann-leeft-zn-droom-met-girodebuut-bij-jumbo-visma-mooie-gesprekken-op-de-teide.
Die jongen laat zich goed zien in deze aflevering van de Giro.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk dat je misschien gewoon moet accepteren dat Primoz gewoon steeds meer ingehaald gaat worden door de jongere generatie. In die tijdrit heeft hij denk ik niets laten liggen, hij is nooit echt een pure tijdrijder geweest maar kan gewoon heel goed uit de voeten op een lastiger terrein, dit was gewoon niet echt een tijdrit waar hij zijn ding kan doen. Daarom vrees ik ook wel een beetje voor de die langere tijdrit komende zondag. Bergop zal hij denk ik wel gelijkwaardig zijn en hopelijk iets beter maar zoals het er nu uitziet moet je vrees ik hopen op een hele slechte dag voor Evenepoel want dit gaat denk ik een lastig verhaal worden. Dit heeft helemaal niets te maken met extra koersdagen of andere zaken in de voorbereiding. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik vrees er eerlijk gezegd voor.

kelderfan

'@Rahim Vlasblom
In Catalunya was onze Roglic zeker niet de mindere van Remco Evenepoel. Dus is in jouw beleving de jongere Remco een stuk sterker geworden dan de oudere Primoz. Ook in de laatste Vuelta was Primoz zeker niet de minste,
Ik denk echt dat de opbouw naar de Giro 't probleem zou kunnen zijn en dus niet de leeftijd.
Hoe denk jij dan aan een eventueel langer verblijf bij de ploeg van de oudere renners als Gesink en Kruijswijk.

Maillot à Pois

Zonet in De Tribune een interessant gesprek met Lieselot Decroix, ploegleidster bij de vrouwen van JV in de Vuelta .
Over ondermeer de specifieke voorbereiding op de ploegentijdrit, de globale visie op de ontwikkeling van de jonge rensters en hoe een hoogtestage nog niet voor iedereen passend wordt bevonden, over de expertise die vanuit het mannenteam gedeeld wordt.

Vanaf minuut 11:45 ongeveer:
https://open.spotify.com/episode/09YGlPsCll3yynEqitFbmB?si=6tOOrTfpQ0CWGDKd1nPAyg

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Roglic heeft al jaren gereden zoals jij zou beogen en kwam altijd toch wat te kort in week 3, dat zou dus voorkomen moeten worden met deze opbouw. Dus in die zin is het wellicht verstandig geweest dat hij nog iets langer op die berg is gebleven. Maar verder is het natuurlijk niet vreemd dat een jonge renner steeds sterker wordt, dat is een natuurlijke ontwikkeling. Voor mij hoop ik dat Evenepoel zichzelf nog wat overschat en er in de 3e week doorheen zakt maar ik denk dat hij alweer zoveel verder is dan de Vuelta en dat het steeds lastiger wordt om hem af te stoppen en die tijdrit is wel een echt wapen in deze ronde. Ik zeg ook niet dat Roglic is afgeschreven en Kruijswijk en Gesink hebben ook een totaal andere rol bij de ploeg en is die vergelijking dus ook totaal niet nodig. Als ze beide verlengen prima... maar ze zitten wel echt in hun nadagen ja.

kelderfan

'@Rahim Vlasblom
Natuurlijk is 't zo, dat Remco in de toekomst onze Roglic gaat overvleugelen.
Het is ook een feit dat de jongere talenten steeds sneller en dus eerder doorbreken met Tadej Pogačar als grote voorbeeld. Nu Remco erbij is gekomen wordt dat feit alleen maar duidelijker.
Daarom worden de jongere talenten ook eerder gescout.
Maar wanneer Remco duidelijk beter is dan Primoz is voor mij nog de vraag.
En de hoogtestage is kennelijk toch nog open boek .

Laatst gewijzigd
Rawolf

kwam Roglic in voorgaande jaren in de derde week tekort door zijn opbouw of doordat hij in een grote ronde altijd viel?

tdola

Benieuwd of gloag morgen beter gaat zijn dan 1e dagen.
Hopelijk heeft hij zich gewoon gespaard en is de vorm wel aanwezig.
Bouwman en zeker ook hessman lijken prima in orde so far.

Cornelius

Bedankt, Maillot à Pois, voor de verwijzing naar De Tribune.

Voor geïnteresseerden: aflevering 6 van Wegkletsen bevat een gesprekje (vanaf minuut 14) met Riejanne Markus.

jvh93

Volgens hln.be tekent van de sande bij, maar vertrekt olav kooij bij jumbo. Zal in mijn ogen een flinke aderlating zijn voor de ploeg...

1 2 ... 89 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.