Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 90 ... 237 238
AWestie

Hier met link https://www.hln.be/wielrennen/tosh-van-der-sande-verlengt-contract-bij-jumbo-visma-sprinter-olav-kooij-vertrekt~a248fc17/

Ik hoop dat hij dan naar DSM vertrekt, die proberen juist om weer hun oude sprintglorie te vinden. Ik vergeet altijd een beetje hoe het Belgische medialandschap in elkaar steekt: beetje betrouwbare scoop?

horsm

Toch jammer van Kooij. Voor mij was het altijd een meerwaarde dat de ploeg ook een reeks kopmannen uit de eigen kweek had. Ik had gehoopt dat hij volgend jaar, bijvoorbeeld, voor TJV de Giro zou kunnen rijden.

Cycling

Dit kan ook wel eens betekenen dat Roosen vertrekt bij Jumbo-visma. De rol van sprintaantrekker verdwijnt bij Jumbo-visma. Hopelijk schuiven de Nederlandse talenten Boven, Graat, Van Bekkum, Kramer en/of Huising de komende jaren door naar Jumbo-visma WT team

Laatst gewijzigd
madeinstars

Had gehoopt dat Kooij nog een jaartje sowieso zou blijven.

Yeez

Alleen gaat een topper als kooij op die leeftijd natuurlijk geen contract voor 1 jaar tekenen

AWestie

En als je drie jaar voorlegt moet daar een keer de Tour tussen zitten, nietwaar? Heel benieuwd naar de onderhandelingen daar

Cycling

@Awestie ik verwacht dat Jumbo-Visma de toezeggingen niet zwart op wit wil zetten gezien de focus op het algemeen klassement. Waarschijnlijk neemt Kooij daar geen genoegen mee. Vanuit zijn positie terecht.

Yeez

'@awestie volgensmij is al meerdere keren aangegeven dat jv geen toezeggingen doet. Oa door zeeman

Maillot à Pois

'@AWestie
Mijn mening over HLN: in het algemeen is dat nogal een sensatiekrant (rioolkrant zou ik zelfs zeggen), maar wat betreft sport is hun info wel altijd vrij accuraat.

T80JZ

Jammer, had gehoopt dat Kooij nog twee jaar zou blijven. Maar goed beschouwd is de Giro of Vuelta voor een sprinter een mager alternatief. Voor een sprinter is de meeste eer in de Tour te halen en zijn daar meestal ook de meeste kansen voor sprinters.

Voor DSM is de ploeg opbouwen rond Kooij een verstandige keuze. Meeste kans op succes de komende jaren.

kelderfan

Ene kant echt jammer dat Kooij 't schip gaat verlaten voor zijn eigen ambities. Ik denk ook dat Kooij beter nog twee jaar bij de ploeg had gebleven. Hij lijkt mij ook een goeie renner voor 't Vlaamse werk en dan niet alleen sprinten.
Anderzijds wordt wel steeds duidelijker, dat JV voor de GT's wil gaan met Roglic en Vingegaard. Dan is er geen plek voor de sprinters.

kelderfan

'@Cycling
Dat zie je goed dat ook Roosen waarschijnlijk niet gaat blijven. Van de doorstromers zie ik Graat en Huising de stap maken. Ook Kramer klopt aan de deur en ja Boven doet ook goed mee.

goldone123

zo die vertrekken rohan dennis tobiass foss olav kooji,

AWestie

Nee klopt toezeggingen kan je zo niet maken, maar je moet iemand ook overtuigen met een plan.

tdola

Zou erg jammer zijn als Kooij idd vertrekt....
Benieuwd of ze dan toch een pure sprinter proberen terug te halen, die niet 100% grote ronde hoeft te rijden.
Met Laporte en van Aert natuurlijk wel snelle mannen maar geen pure sprinters.

kelderfan

IK zal wel vloeken, maar als je een sprinter zoekt, dan is Fabio Jakobsen toch een optie.
Zo Nederlands als maar kan.
Oh, ja @AZ? heeft naast Jorgenson ook Leknessund gedropt en die is lekker bezig.

Laatst gewijzigd
AWestie

Haha je maakt een grapje met Fabio hoop ik?

kelderfan

'@Fanny
Koen Bouwman is toch dik in orde. Hij komt in een lastige rit toch met de favorieten over de meet.
De favoriet Remco zat toch aardig geïsoleerd. Oh, ja die Hessmann bevalt mij steeds beter.
@AWestie
Ja dat zie je goed.

Laatst gewijzigd
tdola

Ik maak me wel beetje zorgen om gloag. Echt weer in allerlaatste groep. Hopelijk gewoon sparen en later beter........

Cycling

'@tdola Gloag is in een hele grote groep binnen gekomen. Als er van tevoren is gezegd ga in de bus zitten is er niets aan de hand. Ik kan me voorstellen dat Gloag ook op vrijdag direct de bus opzoekt.

VinceKline

Zijn jullie alweer vergeten dat Gloag de nacht van vrijdag op zaterdag amper heeft geslapen?! Kwam om 3 uur 's nachts pas aan in het hotel en werd nog geen 4 uur later weer uit zijn bed gehaald door de dopingcontroleur. Vervolgens moest hij zich alweer voorbereiden voor de tijdrit.

Cycling

@Vincent Kleijn Daarom zeggen we ook dat het in de bus zitten wel eens conform plan kan zijn.

AWestie

Lijkt me bijna frustrerend: je doet mee aan je grootste wedstrijd tot dusver en dan moet je je inhouden. Al was hij volgens de verhalen na Romandië echt niet fris meer.

VinceKline

Zeer waarschijnlijk is hij gewoon nog moe van het weekend. Wat ook totaal niet vreemd is. Sterker nog, hij zal door die nacht zelfs wel vatbaarder zijn voor bvb een verkoudheid, zeker met het weer van vandaag daar in Italie. Jumbo kan dus beter het zekere voor het onzekere nemen en hem zo goed als mogelijk sparen voor komende week.

Landeirovic

Ik kan in het geval van Gloag echt niet geloven dat 1 nacht met minder slaap ervoor zorgt dat je 4 dagen binnekomt als 1 van de laatste. Dat dit de rit na een nacht minder slaap wil ik nog geloven. Maar nu lijkt het toch er gewoon op dat hij totaal niet ik vorm is. Misschien komt het goed tegen de zware 3e week.

1 2 ... 90 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.