Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 92 ... 237 238
Nijmos

Verdient de valpartij van de grote concurrent in de Giro hier nog vermelding? Ook wel eens Primoz geweest die er bij lag en dan was dat part of the game.

As ik zie hoe met name Hart en Almeida hun tijdrit reden, denk ik trouwens dat het ook zonder Evenepoel nog een taaie kluif zou kunnen worden......

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Eens met @Xistnc, eerst maar eens afwachten wie er op 1 juli aan de start staan.

tdola

'@ T80JZ
Klopt, bedankt voor het uitleggen van mijn lol (laugh out loud).

@kelderfan
idd letterlijk in de link van Yeez
Primoz Roglic is er in ieder geval niet bij. “Als hij in de Giro een klassement kan rijden, is het voor Primoz klaar. Dan zal hij zijn rust nodig hebben.” Landgenoot Jan Tratnik, die net voor de Giro d’Italia uitviel, start ook zeker niet in de Tour de France. “Hij haalt de Tour zeker niet”, aldus Zeeman. Tratnik zal lang moeten herstellen van een knieblessure.

Dat Tratnik knieblessure had begreep ik ja. Was als medicus meer geinteresseerd wat er was, bijv tibia plateaa fractuur oid?

AWestie

Ik ga met deze Giro dan ook meteen denken aan hoe de gaten worden opgevuld bij de Tour: Roosen/VdSande als Laporte of Nathan uitvalt, Foss/Gesink als Van Aert of Benoot uitvalt, Kuss/Valter als Kruijswijk of Kelderman uitvalt. En als Vingegaard uitvalt gewoon Kooij meenemen en lekker freewheelen: zo veel mogelijk etappes winnen!

Totaal nutteloze exercitie die ook stukken beter uitgedacht is door de omkadering, maar ik heb leuk nog gepuzzeld voordat ik ging slapen.

kelderfan

'@tdola
Ik begrijp best,, dat er een grote kans is dat Primoz en zeker Jan Tratnik er niet bij zullen zijn.
Maar als Primoz in deze Giro boven verwachting presteert, dan is zijn deelname aan de TdF best haalbaar.

VinceKline

'@AWestie. Ik zou Kooij nu echt niet meer meenemen naar de Tour of de Vuelta. Hij gaat weg. Foss heb ik trouwens precies hetzelfde gevoel bij. Voor de renners die niet verlengen omdat ze niet goed genoeg zijn zou ik wel kunnen meenemen mits nodig. Overigens hoop ik dat Kuss alsnog meegaat naar de Tour. Er zijn weinig klimmers zo goed als hij. Ik durf zelfs te stellen dat hij bij de beste 5 klimmers van de wereld hoort. Alleen heeft hij nul klassementsambities en is zijn tijdrit daardoor altijd middelmatig tot slecht. Maar bergop.... Pffff. Als hij vol doorgaat rijdt hij zo ongeveer iedereen eraf. Zelfs Vingegaard en Roglic zouden roepen: Hey Sepp, calm down a bit, will you?!

Cornelius

Een renner niet opstellen, puur omdat die renner de ploeg gaat verlaten, is absurd. In 2017 nam QS Matteo Trentin, die de ploeg ging verlaten, gewoon mee naar de Vuelta. Dat bracht de ploeg vijf etappezeges: vier voor Trentin zelf en één voor lead-out Lampaert, nadat Trentin heel handig het gat had laten vallen. Kortom, een mooi afscheidscadeau voor zowel de ploeg als de renner.

Overigens ben ik geen voorstander van Kooij meenemen naar de Tour, maar dan wel om heel andere redenen.

AWestie

Een renner niet opstellen omdat die vertrekt is echt oud wielrennen. En er moet dan sowieso een serieus conflict onderliggend zijn.

Heeft iemand deze al vooraf besteld? Heel benieuwd wat daar in staat https://www.bol.com/nl/nl/p/het-plan/9300000149991474/?bltgh=ipWuqoKoqdrgrNjV9IFKJQ.3_10.11.ProductPageUrl

Laatst gewijzigd
madeinstars

"Maar als Primoz in deze Giro boven verwachting presteert, dan is zijn deelname aan de TdF best haalbaar."

Dit is toch precies het tegenovergestelde van wat er constant gecommuniceerd is? De enige kans dat Roglic in de tour start, is als hij om wat voor reden dan ook eerder uit de Giro moet stappen.

skylimit

Waarom zou Roglic de Tour de France nog willen rijden dit jaar ? Denk dat hij zelf daar geen trek in zal hebben na vorig seizoen en zeker niet als hij de Giro uitrijdt. Weet niet of de Vuelta voor Roglic nog interessant is. Laten we eerst maar afwachten of hij de Giro zonder kleerscheuren uitkomt.

@nijmos we zullen moeten afwachten hoeveel last Evenepoel daadwerkelijk van de valpartijen zal hebben, en vergeet niet dat Roglic ook steeds vaker bij valpartijen betrokken raakt. Gisteren dan nog zonder erg. maar met de huidige weersomstandigheden is het geen garantie dat Roglic van valpartijen verschoond blijft verder deze Giro.

AWestie

Als Primoz boven verwachting presteert…

Misschien bedoelt hij wel dat als Roglic op zijn gemakje de Giro wint en na de Giro zegt: nou ik kan nog wel een paar weken op dit tempo. Dat zou boven iedere verwachting gaan denk ik ;)

Vinden jullie het niet ook wonderlijk hoe Quickstep reageert in de Giro? Ze zijn snel gepikeerd en weinig vriendelijk. Dan hou je volgens mij weinig vrienden over. Ik weet nog dat een Dumoulin (roep ik nu Cen over mezelf af) laatst zei dat hij de Giro ooit dichtbij bleef omdat ze hem nog best wat gunden, itt Quintana en Nibali in een groepje verder.

Yeez

Lefevre heeft altijd al dat gevoel gecreëerd van “wij tegen de boze buitenwereld”. Dat creëert dan wel weer een extreem groepsgevoel, maar maakt ze weinig schuldbewust. Evenepoel veroorzaakt die 2e val zelf door opzij te kijken en gaat na afloop alles en iedereen de schuld geven. Logischerwijs zijn teamgenoten (Vervaeke in dit geval) die hem natuurlijk blind verdedigen en Kirsch toch al niet zijn beste maat noemt (wat 0 toegevoegde waarde heeft en alleen maar meer aangeeft hoe ongenuanceerd het is)

kelderfan

ja AWestie
Op z'n gemakje. Dat is echt een leuke.
Als Kuss 't goed doet in de Giro, dan gaat hij op z'n gemakje de TdF rijden.
Bij Roglic kan dat alleen maar als hij afstapt in de Giro.
Welke optie zou jij kiezen.

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Het gaat er niet om wat wij kiezen maar wat de ploeg kiest. En die hebben duidelijk gekozen: als Roglic de giro uitrijdt: geen Tour.

AWestie

Kuss hoeft niet drie weken lang scherp te zijn: zijn momenten komen in de laatste 4 dagen van de Giro. Mentaal en fysiek compleet anders dan wat Roglic moet doen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Goed nieuws is dat Tijmen Graat de overstap gaat maken naar de hoofdmacht.
Die wordt volgend seizoen ook vaker ingezet bij de grote mannen. Prima zet om hem erbij te halen.
Ik verwacht ook Kramer.
@AWestie
Kuss hoeft morgen nog niet aan de bak. Hij mag nog bijkomen tot de laatste week.

Laatst gewijzigd
Poeksel

" Ik weet nog dat een Dumoulin (roep ik nu Cen over mezelf af) laatst zei dat hij de Giro ooit dichtbij bleef omdat ze hem nog best wat gunden, itt Quintana en Nibali in een groepje verder."

Dat zei hij in het theater geloof ik? Iets van "Niemand houdt van Quintana, behalve Quintana zelf." En dat hij in een achtervolgend groepje zat en o.a. Mollema zonder eigenbelang vol meereed.

AWestie

'@kelderfan Dat zeg ik?

@Poeksel: Bij In het wiel ja! https://www.ad.nl/podcasts/aflevering/theater-in-het-wiel-tom-dumoulin-en-de-vooruitblik-op-de-giro-d-italia-25245490

horsm

Ja, klopt, Dumoulin zei dat hij destijds de 'gunfactor' had, o.a. omdat hij met iedereen een praatje maakte, i.t.t. Quintana en Nibali, maar ook Pinot die een beetje op zichzelf was. Maar hij nuanceerde dat ook door te zeggen dat hij in die specifieke wedstrijdsituatie ook het geluk had dat Mollema (landgenoot) en Jungels (generatiegenoot) met hem meerden - dat waren renners waar hij specifiek iets mee had. Dus hij beweerde niet dat hij zijn hele carrière en bij iedereen de gunfactor had - maar wel bij een specifiek groepje op ee bepaald moment.

Raul Alcala

Die Milan lijkt me een prima opvolger voor Kooij

goldone123

ik begrijp nu wel waarom er zo veel vlakken mannen zijn want de tour word verloren op het vlakken (Vallen)

Anas

Remco voor Eurosport franse... Ik vind hem een erg irritante vent.

https://www.eurosport.fr/cyclisme/giro/2023/giro-2023-remco-evenepoel-primoz-roglic-est-nerveux_sto9601036/story.shtml

madeinstars

Echt met de seconde irritanter hoor, die Evenepoel. Met dat neppe patron gedoe ook. Heel vermoeiend en ik hoop dat hij gigantisch op zijn kloten krijgt morgen, maar gezien het feit dat de macht vaak bij de grootste schreeuwers is, zal het wel niet.

VinceKline

Ik hoop dat dhr. Evenepoel letterlijk en/of figuurlijk flink op zijn bek gaat. Laat hem lekker bezig houden met zijn eigen wangedrag.

Nijmos

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als hij gewoon op zijn fiets blijft zitten en de komende weken zwaar op zijn edele delen krijgt van Roglic. Dag na dag na dag. Dan kan hij het ook niet oplossen met het veinzen van een lekke band zoals in de vuelta..

Wat een sukkel. Hou gewoon je smoel over wat je allemaal denkt te bespeuren bij de conccurent.

1 2 ... 92 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.