Scorito-Tennis

1 2 ... 16 ... 60 61
R. D.

Het is trouwens 3 spelers per kwart. Was ff in de war over de aantallen maar het is 3xA, 3xB, 3xC en 3x D toch ?

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Alvast een tip: Ostapenko uit de C-categorie speelt als oud-winnares erg sterk in Rome nu, ik had haar zelfs als B waarschijnlijk nog wel genomen bij een redelijke loting.
Verder bij de mannen afwachten of Nadal speelt, eigenlijk hoop ik voor het spel van niet zodat er wat meer variatie komt in de A-spelers.

Laatst gewijzigd
Dannyco

Heb een subleague aangemaakt mensen! De Croissant
Top als jullie mee doen.
https://www.scorito.com/subleague/657522/roland-garros-2023/de-criossant/cba5dc52-4d1f-42d1-9633-9a66137d44de?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Kleine Drekst

'@RD zowel bij de heren als dames inderdaad.

@dannyco ik doe mee!

@niek-vdv bedankt voor de tip!

Dannyco

'@KleineDrekst toppie

niek-vdv

En zoals verwacht, geen Nadal (en Kyrgios) die meedoen. maakt de keuze voor de ''derde'' A-speler erg interessant. Staan wellicht ook alle vier in de kwartfinales van Rome nu.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Świątek ook al gekwetst. En ook maar de vraag of ze RG gaat halen. Scheelt dan toch weer een speelster met een 'pickrate' van 95%.

LuukGoverde

'@Franky122 De elo-ratings haal ik van deze site http://tennisabstract.com/reports/atp_elo_ratings.html
Die worden ongeveer wekelijks geüpdate, dus ik verwacht voor het begin van RG nog wel een update.

Op die site wordt meestal vlak voor een Grand Slam ook nog wel iets van een blog geplaatst over wie obv hun elo-ratings welk % kans heeft om een kwart te winnen.

Ik heb nu zelf ook een model gemaakt die de elo-ratings meeneemt in combinatie met de betting odds, waar ik het tijdens de AO hierboven ook met Ludi over had. De uitkomst daarvan zal ik niet posten voor het toernooi begint, want dan geef ik in principe mijn complete team weg. Wil dat nadat het begonnen is best doen, dat je de uitkomst daarvan tov de werkelijkheid iig een beetje mee kunt volgen.

Bonorrie

Al iets bekend over de loting van RG?
Zou het fijn vinden als ik een site kan vinden waar wat meer info te vinden is, dan alleen maar tennisexplorer.com
Iemand een suggestie ..... ???

Nijmos

Main draw thursday 2 p.m. local time

niek-vdv

Verder al wel bekend dat Alcaraz en Medvedev in aparte helften zitten en zij of Djokovic of Ruud in het andere kwart krijgen. Gaat bepalend worden of Djokovic Alcaraz al zou kunnen treffen in de halve finale of pas de finale. Tsitsipas, Rune, Rublev en Sinner voeren vervolgens ook 1/8 delen aan.
Bij de vrouwen hetzelfde met Swiatek en Sabalenka met Pegula en Rybakina. Swiatek zal heel graag Rybakina willen vermijden lijkt me.

Kleine Drekst

is swiatek uberhaupt wel fit?

Franky122

Begrijpelijk Luuk, dank voor je antwoord!

niek-vdv

Van wat ik weet wel, Iga is gewoon in Parijs en gaf vooral op uit voorzorg om juist hier fit te zijn. Ze is er zelf ook optimistisch over.

Laatst gewijzigd
dadeliva

Kalinina is een interessante D-speelster die in Rome de finale haalde alleen daar geblesseerd uitviel. Weet iemand hoe erg de blessure wad?

Bij de heten deden Hanfmann en Karatsev het de laatste weken erg goed, maar ze moeten beide nu eerst de kwalificaties doorkomen.

R. D.

Ik kan jullie ook aanraden om de odds van voor de loting en na de loting te vergelijken, daar kun je vaak ook een hoop uit opmaken.

Ik doe ook mee met de subleague, altijd leuk.

niek-vdv

Blessure Kalinina leek op het oog niet super erg, ze kon nog wel door, maar had vooral last van overbelasting en was in een vrij kansloze situatie. Ik vind in de D categorie vooral Tsjechische dames wel interessant. Maarja zonder loting is in deze categorie eigenlijk nog niks zeker (kijk maar naar Draper vorige Australian Open, leek obvious pick en lootte toen Nadal in R1).

Maurimaler

Ook toegetreden tot de subleague, dan worden jullie toch al niet laatste😅.
Als geen echt kenner schiet Collins bij de D-categorie eruit voor mij, nog mensen die haar interessant vinden?

dadeliva

'@Mauri maler Ik kijk altijd ook naar recente vorm (bijv.op de site van de wta kun je per speelster recente resultaten bekijken) en bij RG vooral op gravel. Dan valt bij Collins op dat ze begin april maar 1 toernooi op gravel gespeeld heeft er direct in de eerste ronde verloor.

Laatst gewijzigd
Kleine Drekst

'@maurimaler ik kijk meestal de resultaten van de graveltoernooien van afgelopen jaar terug en meestal kun je er dan al heel veel wegstrepen.

Maurimaler

👍

niek-vdv

Cristian Garin valt alvast te schrappen, die heeft zich afgemeld. Stond bij mij zeker op de shortlist.

R. D.

Oh dat is wel zonde hij stond bij Bettson behoorlijk goed.

Odin

Vanmiddag om 14:00 de loting?

jan derksen

'@dadeliva goed scout werk hoor dikke so naar jou

1 2 ... 16 ... 60 61

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.