Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 9 ... 48 49
Ceramiche Ariostea

Hier ook maar 8 starters voor de Omloop. In vergelijking met andere teams wat aan de lage kant desondanks verwacht ik met onderstaande renners niet geljk in de problemen te komen. Kwaliteit gaat tenslotte voor kwantiteit !

DE LIE Arnaud
PHILIPSEN Jasper
PIDCOCK Thomas
BENOOT Tiesj
STUYVEN Jasper
ANDERSEN Søren Kragh
BALLERINI Davide
PEDERSEN Casper Phillip

Sies

38x gekozen, dus heel veel gaat dat niet doen met de kansen lijkt me.

Nijmos

Tja, als hij top 3 ging rijden was dat toch wel genoeg om 2 van die 17 teams waarin hij niet zit onder je te houden?

Ik heb bijvoorbeeld ook best hoop dat alleen pidcock hebben morgen al genoeg is en die heeft werkelijk bijna iedereen (maar net genoeg spelers niet).

JDV21

Ik had zelf niet gedacht dat mijn cq score relatief zo laag zou zijn. Op zich niet erg, maar ben wel een beetje bang dat ik misschien wat meer had moeten besteden. Ook heb ik weer geen van Aert omdat ik hem in combinatie met VDP uiteindelijk wat te duur vond. Heb uiteindelijk geprobeerd een gebalanceerd team te maken met renners in alle koersen die hopelijk vaak meedoen voor de winst. Ben eigenlijk wel verbaasd dat Philipsen zoveel is gekozen, aangezien hij nooit echt heel goed is geweest in de klassiekers. Scheldeprijs enzo natuurlijk wel, maar wanneer er wat meer kasseien en heuvels inzitten heeft hij me tot nu toe wat tegengevallen. Vond hem daarom te duur om op te nemen in mijn team. Maar het missen van hem kan wel voor problemen zorgen, vooral als hij en de Lie het beide goed doen. Uiteindelijk zullen voor mij vooral Laporte, Bettiol en Mohoric (en Ewan en Jakobsen in de grotere sprint koersen) het verschil moeten maken tov de teams die van Aert, de Lie en Philipsen hebben. Ik ben benieuwd hoe het met zal vergaan.

VAN DER POEL Mathieu
LAPORTE Christophe
GIRMAY HAILU Biniam
COSNEFROY Benoit
MOHORIC Matej
JAKOBSEN Fabio
TEUNS Dylan
PIDCOCK Thomas
WELLENS Tim
EWAN Caleb
BETTIOL Alberto
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
STUYVEN Jasper
TURNER Ben
ANDERSEN Søren Kragh
VERMEERSCH Florian
ASGREEN Kasper
SIMMONS Quinn
WELSFORD Sam
WAERENSKJOLD Søren
MILAN Jonathan
GLOAG Thomas

Onbekende gebruiker

Wat een lekker voorbeschouwing Ab! 58 van de 77 keer won een Belg in de Omloop Het Volk (al noemen ze het de Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt, het zal altijd de Omloop Het Volk zijn), maar van de laatste 10 edities won maar 4 keer een Belg. Het wielrennen wordt internationaler en het (Vlaamse) voorjaar wint aan belang.

Bij nadere bestudering kan het ontbreken van De Lie+Philipsen me wel eens danig op gaan breken, vooraleerst (ik ga ook Vlaamser spreken als het seizoen weer begint) in Kuurne. Ik zit alvast niet lekker dit weekend.

Succes mannen!

Edit: 10 teams zonder De Lie en Philipsen, 3 daarvan (ik geloof mensfaber en BRC naast mij) ook geen Jakobsen. Dat wordt een spannende sprint zondag.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

'@Sammy ik hoop op Nizzolo en Marit Zondag, eerst maar Zaterdag overleven.

Maillot à Pois

'@Sammy
Haha, ik heb het ook nog steeds standaard over 'Omloop Het Volk', waarop mijn tienerzoon die ik de liefde voor de koers aan het oplepelen ben me telkens weer vraagt over welke koers ik het heb ;-)

Thomberg

Veel plezier vandaag mannen! (Zijn er eigenlijk vrouwen die meedoen?)

Met mijn team ga ik voor dit spel redelijk ontspannen de Omloop kunnen kijken

Niels22

Even een dikke shoot-out naar organisator @Ab Normaal. Topwerk is nu al geleverd, nu zijn we allen aan de goden overgeleverd (naast ons eigen (on)kunde).

Zelf ben ik sinds de afzegging van Pogacar al tevreden als ik de Strade overleef. Voelde mij te bezwaard een nieuw aangepast team in de leveren en hoop met sprokkelen voorbij de grindstroken te komen.

Niels22

Met Turner (34x) al een belangrijke afstapper in de Omloop na een valpartij

jefgodfather

een korte analyse van ploeg voor het gehele seizoen:
mijn zwakheden; geen Milan (42 keer gekozen) - geen Van Aert (27 keer gekozen) - geen Vanmarcke (26 keer gekozen), geen Kron (25 keer gekozen), geen Kwiatkowski (25 keer gekozen), geen Meeus (24 keer gekozen), geen Jakobsen (23 keer gekozen), geen Dekker (23 keer gekozen), geen Rui Costa & Cosnefroy (beide 21 keer gekozen)

Ik kan het verschil maken met Martinez Poveda (2 keer), Hofstetter (4 keer), Sheffield (5 keer), Waerenskjold (17 keer
gekozen), Quinten Hermans (11 keer), Quinn Simmons (13 keer), Van Eetvelt (8 keer), Van Uden (1 keer) en Lenny Martinez (1 keer)

dus vooral Milan kan me pijn doen.

In geval van een gelijkstand, heb ik een redelijk goedkope ploeg.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Come on Dylan
Wordt in ieder geval 5e. Dus genoeg om morgen weer aan de start te verschijnen.

Laatst gewijzigd
JapieJapo

De Lie bevestigd wel en gellukig heb ik hem ook anders was het meteen billenknijpen geweest met alleen pidcock en vanmarcke.

JDV21

Met Laporte en Pidcock hoop ik veilig te zijn!

Nijmos

Ik heb in de top 10 alleen pidcock en vanmarcke. Dat wordt spannend!

Ab Normaal

Tja, ze komen maar niet met de nummers 11 t/m 20....
Gaat nog tussen 12 teams verwacht ik.

Edit: ah, daar zijn ze .

Laatst gewijzigd
Arry1338

Mohoric en Sheffield op 21 en 22 ...
Ik schijt hem hard. Hopen op de hotseat..

Bode80

Kristoff, Pidc#ck en Teunissen redden voor de meubelen. :-)

Ab Normaal

Ja hoorrrrr, we zijn vertrokken.

De officiële opening van het wielerseizoen. Voor alle echte liefhebbers de tijd om de luie stoel weer recht voor de tv te zetten. Wat lekkers in huis en genieten maar niets zo fijn als anderen hard zien werken en zelf te mogen juichen.
Met als extra dimensie in je achterhoofd de wetenschap dat het zwaard van Damocles iedere koers kan vallen, dus schreeuw je zelfs jouw renner nog naar een 20e plek in de hoop dat hij net die 2 bevrijdende puntjes voor je pakt.

Mooie koers gezien allemaal? TJV speelde het spel slim met hun meerdere troeven. Geef van Baarle geen ruimte want eenmaal weg zie je hem nooit meer terug. Net als wij zat ook Laporte in een zetel. Lekker meerijden en dan sprinten.
Maar ook hij kon niets uitrichten tegen de geweldige De Lie. Wat een topper in wording!

Omloop Het Nieuwsblad:

VAN BAARLE Dylan
DE LIE Arnaud
LAPORTE Christophe
KRISTOFF Alexander
PIDCOCK Thomas
BALLERINI Davide
POLITT Nils
PASQUALON Andrea
OLIVEIRA Rui
VANMARCKE Sep
TEUNISSEN Mike
ALLEGAERT Piet
LOUVEL Matis
SCHELLING Ide
BENOOT Tiesj
DOULL Owain
STEWART Jake
JORGENSON Matteo
NAESEN Oliver
BISSEGER Stefan

En wat betekent dat voor ons? Wie zijn de lulletjes rozenwater en wie is de ongelofelijke lucky basterd om direct de dans te ontspringen?

Uiteraard kan er maar 1 winnen. En dat is Mithrandir. Hij wacht op mijn Zwakste Schakel opmerking? Welnu, dan moet je nog even wachten.
Vlak achter hem zijn het erveedeeee (die een stuk scherper aan het seizoen begint dan vorig jaar) en Platje die als tweede en derde eindigen.
Onderaan was het nog lang spannend. Niet voor onze eerste afvaller. Hij gaf al aan bij het inzenden dat hij te weinig tijd had en was zelfs bereid zijn plek op te geven. Hij verwachtte er niet teveel van en dat bleek terecht.
Het niveau van De Afvalkoers is inmiddels hoog en met ff de grote drie klikken plus waat aanvulling kom je er niet meer. Zelfs niet als oud winnaar.
Volgend jaar toch wat meer tijd nemen Sjonge Jonge. Een laatste beschamende plaats is je deel. Op CQ punten wel te verstaan.

Je mede afvaller durf ik bijna niet te zeggen. Ook een gewaardeerd Afvalkoers speler. Vorig jaar al de eerste Afvaller. Dan zou je zeggen, ik stel een team samen om in ieder geval de eerste koers door te komen.
Maar niks hoor. Hardleerse jongen die BlingSagan. En dat zelfs zonder Bling en Sagan.
Vorig jaar exit in de Omloop, dit jaar exit in de Omloop. Gaat lekker.
Niet jouw favoriete koers....
En wat is het plan voor volgend jaar?

De volledige uitslag:
1 Mithrandir 1.890 14.680
2 erveedeeee 1.630 13.966
3 Platje 1.626 14.408
4 Danusz1986 1.620 14.841
5 Teeke de Kapper 1.570 13.944
6 Ab Normaal 1.500 14.849
7 SvenVDB 1.480 14.725
8 Zeewolde 1.360 14.095
9 Sammysosa 1.350 14.331
10 Nick Vermeulen 1.340 14.545
11 Sies 1.340 14.996
12 Ivo001 1.200 14.630
13 Rico 1.190 14.764
14 Rabbiej 1.080 14.473
15 Ceramiche Ariostea 1.000 14.932
16 Treenert 940 13.887
17 Pier Tol 906 14.083
18 Limal 906 14.424
19 BrackenRidgeCycling 900 13.386
20 Rimenno 900 14.282
21 Zwiebeln 900 14.434
22 Ludi 900 14.459
23 Maillot à Pois 900 14.704
24 Zwartebroekengeletrui 860 12.984
25 Coolietje 860 13.963
26 JapieJapo 860 14.230
27 Rawolf 850 14.852
28 Poeksel 840 14.216
29 Arjenzvob 840 14.436
30 Jefgodfather 800 14.224
31 Bonorrie 800 14.439
32 DeKenner01 800 14.774
33 Oli4g 800 14.996
34 Bastaix 800 15.000
35 Luuk Goverde 790 14.000
36 Niels22 760 13.940
37 Reyn 760 14.394
38 JDV21 700 13.599
39 Bode80 700 14.566
40 Ecko 660 14.981
41 Vincent Kleijn 640 14.790
42 HeldS 620 14.885
43 Stijn Vastiau 620 14.927
44 Wielervolger 410 13.830
45 PeterPostForever 410 14.885
46 Hartstikkebedankt 406 14.904
47 Nijmos 400 14.163
48 Carbon Ros 380 13.269
49 Thomberg 380 13.871
50 Arry1338 360 11.549
51 mensFaber 360 14.206
52 Jori 360 14.235
53 Banaantje 300 14.993
54 BlingSagan 260 14.826
55 Sjonge Jonge 260 15.000

Team BlingSagan
POGACAR Tadej
PHILIPSEN Jasper
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
VAN DER POEL Mathieu
PIDCOCK Thomas
GARCIA CORTINA Ivan
EWAN Caleb
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
STUYVEN Jasper
WALSCHEID Maximilian
WRIGHT Fred
PACHER Quentin
DUJARDIN Sandy
KRON Andreas Lorentz
BURGAUDEAU Mathieu
HONORE Mikkel Frølich
BIERMANS Jenthe
TESSON Jason
SIMMONS Quinn
PAGE Hugo
EENKHOORN Pascal
BARONCINI Filippo
VAN EETVELT Lennert

Team Sjonge Jonge
POGACAR Tadej
VAN AERT Wout
PHILIPSEN Jasper
VAN DER POEL Mathieu
PIDCOCK Thomas
WELLENS Tim
EWAN Caleb
NIZZOLO Giacomo
CAMPENAERTS Victor
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
WRIGHT Fred
KRON Andreas Lorentz
TURNER Benjamin
BIERMANS Jenthe
ASGREEN Kasper
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
MILAN Jonathan
MARIT Arne
BERNAL GOMEZ Egan Arley
VADER Milan
DEKKER David
HODEG CHAGUI Alvaro Jose

Morgen gaan we naar Kuurne met 53 man. Komt dat zien.

Laatst gewijzigd
jefgodfather

Nooit in de problemen geweest en netjes in de middenmoot geëindigd met De Lie, Pidcock en Benoot

JapieJapo

SjongeJonge heeft/had toch wel een deftig team waarbij het jammer is voor hem dat Wellens niet top 20 rijdt want wat was die goed. Ik ben zelf blij dat ik toch de Lie heb opgesteld, geeft me iets meer ademruimte. Ik ben wel die (enige) Flip zonder Flip en laat die nou juist een wedstijdje winnen vandaag, zit me toch niet lekker.

Nijmos

Pfoe 1e koers van de lie overleefd. Nog een paar tot wout zich ermee gaat bemoeien. Hopelijk morgen wat minder strak op de gevarenzone door een sterke sprint van fabio.

BlingSagan

Tja. Derde keer goede keer dan maar.
Dank voor de tot dusver vlekkeloze organisatie Ab !

Arry1338

Poe, dat was wel even spannend. Gelukkig niet op de eerste dag eruit gevlogen.

Voor morgen is het weer spannend, al zal een oké score van Meeus, Philipsen of Walscheid voor mij al relatieve veligheid betekenen. Ik doe het zonder Milan, De Lie, Jakobsen en Kristoff als voornaamste sprinters. Als Benoot, Senechal en Lampaert geen punten pakken eindig ik sowieso boven Carbon Ros.

Gevarenzone - Kuurne-Brussel-Kuurne
Ik zie dat Bastaix morgen enkel rekent op De Lie als sprinter, met daarnaast Wellens, Benoot, Turner en Kwiatkowski. Hij zal morgen met knikkende knieën voor de TV zitten en hopen op een heel vroege finale met een totaal kapotgereden peloton.

Ook Rimenno zal met enige zenuwen opstaan morgen. Hij rekent op Jakobsen en Dekker als sprinterscombi, met van Baarle, Sheffield, Benoot en Kwiatkowski als backup voor wat puntjes in de achtergrond? Of ook maar een zware wedstrijd met wind?

Thomberg rekent naast Jakobsen niet op Dekker maar op Philipsen. Normaal gesproken iets veiliger, maar met slechts twee sprinters natuurlijk nooit heel veilig. Uiteraard zijn er nog mannen als Wellens, Benoot en Turgis die punten zouden kunnen halen maar in de lijn der verwachting ligt dat voor mij niet.

Nog iemand die met klotsende oksels opstaat morgen is Hartstikkebedankt. Hij gokt dat Jakobsen als pure sprinter alleen genoeg is. Of het moet zijn dat Vanmarcke, Stuyven en Naesen ineens zin maken om mee te sprinten voor een plek in de top 20. Oei, gevaarlijke boel bij een massasprint!

Nog een bonus deelnemer voor de gevarenzone is BrackenRidgeCycling, die met Nizzolo, Meeus en Marit al zijn punten zal moeten sprokkelen bij een massasprint. Normaal gezien moet dat voor morgen genoeg zijn, maar zeker is hij sowieso niet. Vooral omdat de hierboven genoemde deelnemers op andere renners rekenen.

Oke, genoeg zenuwen uitgedeeld voor morgen. Weltrusten alvast ;)

Laatst gewijzigd
Thomberg

Leuke voorbeschouwing. Eerlijk gezegd acht ik me we veilig met Philipsen en Jakobsen normaal. Mijn 2 Uno boys kunnen ook nog wel puntjes pakken mogelijk

1 2 ... 9 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.