Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 10 ... 200 201
erick

Laporte is naast een goede helper ook iemand die het kan afmaken in punchetappes en die nu ook een vlakke sprint
kan winnen tegen de pure sprinters. Het zou toch zonde zijn als Laporte in de tour in de vlakke spurten zijn eigen kans
niet mag gaan. Wat is jullie mening daarover?

Pim96

Mijn mening: van Aert toch net iets sneller dan van Laporte. Als van Aert echt alleen blij is met ritzege(s) dan zouden er wel meer kansen kunnen zijn voor Laporte

jenzrscl

Nouja en wat met van aert dan?
Puur knechtten? Dat zou wreemd zijn. Heeft al cadeautjes genoeg gegeven aan laporte(gent.wevelgem.bv) :p

Punchen is van aert toch nog streepje voor he
En als ze voor geel gaan, zal laporte toch eerder aan de bak moeten dan wout

Van aert zal zich niet bezig houden met groen , maar wees gerust als de kans er is en iedereen is veilig dat hij wel voor ritwinst zal gaan. Hij laat gewoon die tussensprints voor wat het is net zoals mads pedersen. Maar dan kan hij zich wel focussen op ritwinst.

Laatst gewijzigd
Pim96

Denk dat van Aert prima Laporte een etappe 19 zou gunnen. Zie hem nog een ultra chique lead-out doen ook ja. Wel afhankelijk van eigen ritzeges (heeft hij vast al) of hij stiekem nog wat puntjes nodig heeft dan.

TheBest

Bij mij is Laporte toch wel een zekerheidje hoor. Vorig jaar was hij ook als een soort luxe knecht mee maar zet ondertussen ff de volgende resultaten neer: 1ste, 3de, 6de, 18de en 20ste. Daarnaast kun je hem ongeveer overal opstellen voor teampunten van o.a. van aert en vingegaard. Ook is die natuurlijk echt mega invorm dit seizoen.. zal uiteraard weer afhankelijk zijn van z'n prijs maar ik denk dat ik hem er hoe dan ook in klik..

De Tourminator

Zou wel eens een 12+4+4 kunnen worden. 12 toprenners, 4 knechten voor de teampunten en 4 opvullers van 500K.

ZK

En welk segment renners reken je dan tot 4 "knechten" voor teampunten? Laporte, Kelderman en Adam Yates? Of de goedkopere categorie teamgenoten met weinig tot geen kans op eigen punten?

Laatst gewijzigd
nasibal

Wat ik altijd zo interessant aan dit soort topics vind is wanneer mensen in de huid van ploegleider ipv scoritospeler kruipen:

"renner X heeft deze kwaliteiten, dus hij moet op deze manier uitgespeeld worden en het zou vreemd zijn als dat niet zo zou zijn"

Ik kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden vele spelers heel gefrustreerd waren dat DSM ene Cees Bol de kans gaf om te sprinten, want dat was toch helemaal niet logisch?

Klopt helemaal. Maar in Scorito gaat het niet om wat "zou moeten". Het gaat om "wat gaat gebeuren". Als Jumbo straks besluit om met Jutta Leerdam voor het AK yr gaan en Jonas zn issues de wereld in moet slingeren via een bekende Amerikaanse youtubepauper zullen we dat toch echt moeten accepteren en op in moeten spelen. De truc is om dit soort info op tijd te hebben.

Lang verhaal kort: Het maakt helemaal geen reet uit hoe "logisch" het is dat Laporte gaat sprinten in de vlakke sprints, of dat WvA op papier misschien sneller zou zijn :)

ZK

Amen ! Laat dit selecties, plannen en interviews maar komen 😊

Laatst gewijzigd
jenzrscl

De vraag hier is, hoeveel keer gaan de klassementsmannen voor ritoverwinning gaan..

Lijken veel ritten tussen die ofwel voor sprinters zijn ofwel voor sterke sprinters, dan nog openingsweekend voor de types alaflip poel wout pidcock
Dan heb je nog paar overgangsritten

Heel duur investeren in types carapaz mas hindley enzo zal toch ook niet moeten.

Laatst gewijzigd
floda

Ik kom juist op dit parcours met andere gedachtes. Doordat de klassementsrenners al snel aan de bak moeten, (mede omdat pog in eerste ritten ook de tijd moet pakken op ving, aangezien in echte bergen het andersom kan zijn). Zijn de verhoudingen al redelijk snel duidelijk. Dan zul je krijgen dat een aantal van die mannen in de resterende ronde toch zullen proberen om voor dagsucces te gaan. Sprinters krijgen wel hun kansen, maar dat kan hier met jasper en wva plus nog 1 goede en de rest vulling Ik ga denk ik juist weinig geld in specifiek puncheurs steken zoals mvp, flip, matthews ect.

jenzrscl

In openingsweekend gaan er echt geen topverschillen zijn hoor tussen klassementsmannen, vdpoel en alaflip mag je zeker zijn dat ze poging doen voor geel, en pidcock ben ik ook eens benieuwd

koenvanhelvoirt

Ik weet niet of Pogacar de eerste week al tijd kan pakken op Vingegaard. Pogacar heeft geen wedstrijdritme en het zou zomaar kunnen dat hij de eerste week gebruikt om zichzelf in vorm te rijden. Aan de andere kant blijft het Pogacar en zie ik hem ook 2 etappes en een minuut pakken in week 1 haha.

oli4g

Achter Bennett komt bij mij toch een vraagteken na gisteren. Als enige met een trein in de finale, en volgens mij raakt hij niet verder dan 5e of 6e als hij gewoon rechtdoor rijdt. En wat zal de verdeling met Meeus zijn in de Tour als ze allemaal meegaan..
Zonder die deviatie is Groenewegen de snelste denk ik, en die is toch kopman als PCS klopt en Matthews niet meer meerijdt.

Laatst gewijzigd
Hommeles

V Aert en Laporte in mijn team nemen voelt toch niet helemaal ´prettig´. Waarschijnlijk kosten ze minstens net zoveel als fatsoenlijke sprinters maar je blijft wel met een gevoel hangen van: "wanneer gaan ze het doen?"

Als je bijvoorbeeld twijfelt tussen Groenewegen of Laporte voor sprints. Het zou me niets verbazen als ze rond dezelfde prijs liggen. Maar Groenewegen gaat 100% voor een resultaat in etappes 3, 4, 7, 11 en 21. Die kun je daar ook cappen, geen probleem. Met Laporte (of zelfs van Aert) heb je wellicht een podiumkandidaat in diverse etappes, maar je weet het gewoon niet. Je weet in ieder geval dat het geen topprioriteit is dat ze voor de etappe gaan.

KV

18 lijkt mij ook een vrij zekere "Groenewegen-sprint" (als er nog voldoende sprinters overblijven).

Laporte "weet niet wat Wout juist van plan is". Wie gelooft dat nu? In een team als Jumbo liggen zulke beslissingen toch al maandenlang vast zou je denken?

ZK

Ik zou het wel typisch iets voor WvA vinden om zich nu te richten op bergtrui en paar leuke etappes. Die bergrit die hij won kan iedereen zich nog herinneren, de sprints niet.
Daarmee zou het kunnen dat Laporte vrijheid krijgt in sprints. Dan hoeft WvA in sprintetappes ook niet het gedrang in, met alle risicos van dien, met oog op wk. hopelijk wordt er vooraf iets meer duidelijk over de rolverdeling. En type als WvA is waarschijnlijk zonder dat hij sprint zijn geld al waard. En aangezien hij een onwijs hoge pickrate zal hebben, is het ook niet erg als hij iets onder presteert. Dit gezegd hebbende maakt Laporte onwijs interessant.

Als je Philipsen hebt als kopman en Groenewegen en Laporte zouden dezelfde prijs hebben, dan kies ik toch liever Laporte. Ja, Laporte zal er dan mss niet altijd bijzitten. Maar aangezien hij niet je kopman is, is dat niet zo erg. Groenewegen zal ook niet alle (heuvel) sprints van de partij zijn, maar die ga je toch niet op bank zetten als je twijfelt of hij het aan kan. Daarmee ook paar 0 punters. En Laporte kan nog teampunten vangen en ook in andere etappes fijne opvuller zijn.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Uiteraard weet Laporte wat Van Aert Van plan is. Maar durft/wil het niet in de gazetten flikkeren. Het is natuurlijk niet aan Laporte om te gaan roepen wat de doelen van een ploegmaat zijn voor die daar zelf duidelijk over is.

ProScoritoManager

'@ZK: Wat betreft Groenewegen vs Laporte heb je heus gelijk ALS de theorie die je daarvoor schetst waarheid blijkt te zijn. Maar zelfs als dit zo is, gaan ze dit vermoedelijk niet vooraf zo communiceren, dus durf jij echt de beslissing Groenewegen vs Laporte nu al zo te maken puur op basis van jouw theorie daar?

oli4g

WVA niet in het gedrang met oog op het WK geldt volgens mij evengoed voor Laporte. Kan het zijn als we tussen de lijnen lezen dat Jumbo misschien helemaal niet zal deelnemen aan de massaprint etappes?

Eddix

Ik vraag me af in hoeverre Laporte zijn ding nu mag doen in de Dauphine, met alweer twee etappes op zak, om zich straks volledig in te zetten voor de belangen van Vingegaard en misschien WvA. Hij heeft ook een goed voorjaar gehad. Dat lijkt me dus best logisch. Maar zoals nasi terecht stelt, misschien kruip in dan teveel in de rol van ploegleider, en ik doe zelf niet eens wielrennen dus wat weet ik er nou van haha.

jenzrscl

Groenewegen zal toch wel meer eigen punten halen dan laporte. Zou me indd niet verbazen dat ze gewoon niet mee sprinten van aert en laporte. Eerste weekend zal sws wel voor wout zijn.

Maarja met teampunten is laporte wel heel intressant. Maar om dan een groenewegen ofzo te offeren, lastig.

Landaluze

De mueslivlokken tot op de milligram afwegen en twaalf blauwe besjes bij de kwark en zeker geen veertien

maar

voor het allergrootste wielercircus bij de allergrootste wielerploeg bij de allergrootste kampioen "zullen we wel zien wat Wout van plan is".

uhu.

Maestro Mello

'@ZK dat is een knap staaltje 'wishful thinking' maar uiteraard op vrij weinig realiteit gebaseerd. De bergrit die hij won was in een Tour waarbij door het uitvallen van Primoz iedereen zijn gang mocht gaan en hij daarmee zichzelf eens flink testte in de bergen. De bergrit naar Hautacam vorig jaar waarin hij derde werd, was vanuit de vroege vlucht en hoefde zich daar niet meer te sparen om zich hoog in de klassementen te houden. Een bergtrui winnen verdeeld over drie weken vergt wel even een hele andere aanpak.

Daarbij ben ik het met een eerdere stelling eens dat geel en de bollen dit jaar wederom voor dezelfde zullen gaan zijn. Dat is in de Tour toch eerder het geval door het geringe aantal vluchten dat het haalt tot de finish. Met 4 aankomsten bergop zal daar waarschijnlijk de sleutel liggen.

KJP

Laporte heeft nog wel het e.e.a. terug te betalen aan Van Aert lijkt me, dus als Wout voor het groen wil gaan dan denk ik dat Laporte in principe gewoon knecht voor Wout met misschien een kans ergens als de trui al vroeg veilig is. Maar op dat schip is Wout natuurlijk wel gewoon de echte kapitein.

Overigens denk ik dat de bergtrui voor Wout echt gewoon niet samen kan met de ambities van Vingegaard die nog belangrijker zijn. Door de statuur van Wout zal hij best veel vrijheid kunnen eisen in een aantal etappes, maar net in de etappes waar je echt de bergtrui kunt verdienen zal Jonas hem echt wel nodig hebben.

1 2 ... 10 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.