Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 198 199 200 201 »
De Tourminator

Jawel, 99,1% en dus is mijn 2e gouden beker binnen. Na 2015 eindelijk weer een keer goud, dus ben er erg blij mee. WvA was mijn enige uitvaller en met de nummers 1,2,3,4,5,7,8,10 van het eindklassement in mijn team de juiste keuzes gemaakt. Uiteindelijk toch ruim 350 bankpunten dus het juist opstellen kan stukken beter.
MvdP, Flip en Girmay waren toch wel mijn grootste tegenvallers. Van Poppel heeft geen punt opgeleverd. Maar Gall, A. en S. Yates, Rodriguez en Skjelmose hebben veel meer punten gebracht dan gedacht.
Bedankt allemaal en volgende week mogen we weer puzzelen aan de Vuelta 😃

user26809

5000 berichten, wat een mooi forum is dit! Afkicken geblazen nu, maar gelukkig komt de Vuelta snel en die ziet er met het deelnemersveld ook heerlijk uit…

Hier op 93,2% geëindigd. Niet ontevreden want ik stond de hele tijd lager. Maar op het eind had ik toch wel de meeste puntenpakkers, behalve…. Gall. Al veel genoemd. Was zo’n logische keuze natuurlijk voor 750k, maar ik heb ‘m er de laatste ochtend uitgegooid omdat ik bang was dat ie vooral zou moeten knechten voor O’Connor en niet veel in vluchten zou zetten. Waarschijnlijk zou ik ‘m dan nooit opstellen. Was het idee.

Tja, achteraf lachwekkend. Zeker met een O’Connor (die ik wel had) die enorm tegenviel.

Verder viel Mathieu tegen. Hij leek me echt in topvorm, eigenlijk geen seconde getwijfeld om ‘m te nemen. Dacht dat er zeker een stuk of 5 etappes waren (o.a. 1 en 2) die perfect voor ‘m waren, maar die bleken allemaal toch te zwaar. Niet helemaal goed ingeschat, en Mathieu wilde blijkbaar vooral een goeie lead-out zijn deze Tour..

Wel super Tour gezien!

rbc1912

Het probleem met Gall was, dat-ie 750k was. Dan moet je dus ook een andere van 750k nemen. Want geld overhouden doe je niet natuurlijk. In een ideale wereld had dat THJ moeten zijn. Woods of Mohorič hadden ook nog gekund.
Vind het nog steeds apart dat er wel een 750k-categorie is, maar geen 250k. Maar dat weten we. C'est la vie

user26809

'@Brabander, klopt. Het is altijd balen als je het pareltje misloopt :)
Ik had eerst koppel Gall/Johannesen. Toen zaterdag gewisseld voor Cort/Woods. En uiteindelijk naar vGils/Jorgenson. Dat is ‘m geworden. Ach, zo onlogisch is het ook weer niet; je kunt niet alles goed gokken.
Maar als je dan Gall met Vingegaard en Pogi omhoog ziet klimmen denk je wel, potverdikkie..;)

mas22

Uiteindelijk geëindigd op 96,5%. Als ik niet zo veel bankpunten had gescoord was ik heel dicht bij het zo begeerde gouden bekertje gekomen.

Tegenvallers waren Landa, Alaphilippe en O'Connor (de twee keer dat hij mee zat niet opgesteld). Ik had ook Ewan, maar die pakte in ieder geval nog 2 goede sprintuitslagen.

Al met al niet ontevreden na een slecht klassiekerspel en slechte Giro. Maar je hoopt altijd op meer.

Op naar de Vuelta dan maar :)

Ben Nihilisty

Ik kan ook niet de enige zijn die het met Gall niet aandurfde mede vanwege zijn tegenvallende Giro vorig jaar. In de aanloop naar die Giro reed ie puike resultaten in de Alpen, maar was het zelfs voor (naar ik meen) 500k niet wat je ervan had verwacht. Nu wederom een goed voorseizoen, met als kroon die ronde van Zwitserland. Maar met Oconnor als kopman (die ik niet had, maar toch wel voor plek 6-10 had opgeschreven) en bovengenoemde in achting genomen zat het mij niet lekker. Dat soort slechte scorito ervaringen moet je niet altijd te zwaar laten wegen, ondanks dat het gevoel dat wel schreeuwt. Steevaste wanpresteerders als Ewan mogen wel op de zwarte lijst, maar een grijs schaduwlijste daarnaast is denk ik niet handig neem ik als les mee.

Guido Maltempi

Poging tot een ideaal team, rekening houdend met logisch opstellen:

9x AK/klim: Vingegaard, Pogacar, A.Yates, S.Yates, Rodriguez, Hindley, Bilbao, Gall, Kuss.
8x sprint: Philipsen, vAert, Pedersen, Coquard, Groenewegen, Meeus, Bauhaus, Mozzato.
Opvullers: Asgreen, Lafay, Mohoric.

Kuss en Gall banken in het openingsweekend voor WvA + Lafay.

In rit 18/19 zijn vAert en Bauhaus naar huis en komt er plek vrij voor Asgreen + Mohoric.

In rit 10/12 heb je niemand in de punten, maar da's volgens mij niet erg. Er is geen enkele renner die in dat tweeluik meer dan 50 punten gescoord heeft. Je zou daar bovendien altijd Wout cappen, dus kopmanpunten voor een Zimmermann oid zijn ook niet realistisch.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Mooi @Guido. Van zulke posts hou ik :)
Denk dat je wel redelijk goed zit zo. Budgettechnisch is dat ook in te passen? Want èn Philipsen èn Pedersen èn Van Aert is wel vrij prijzig. Zelf had ik Van der Poel, Girmay en O'Connor die ik graag had ingewisseld voor Pedersen, Van Aert en Lafay, maar dan kom ik wel anderhalf miljoen tekort.

dadeliva

'@jenzrscl Rodriguez en A. Yates waren ook verschilmakers. Ik had Rodriguez op het laatst ingewisseld voor O'Connor :(
Ook met Coqcard kon je een goed verschil maken.

Guido Maltempi

'@Brabander yep. Toen ik deze 20 namen had opgeschreven ben ik gaan rekenen hoeveel budget dat zou kosten, met het idee 'het zit er vast iets boven waardoor je 1 of 2 dure renners moet downgraden'. Maar het blijkt precies uit te komen op 51M.

Nijmos

Ik ben het niet helemaal met je eens guido. Na het debakel van etappe 10 was van aert niet per se de logische captain in etappe 12.

Je had trouwens in etappe 10 met dit team Bilbao vrij dik in de punten ;) (en in etappe 12 pogacar)

Guido Maltempi

Daar ben ik het op mijn beurt dan weer niet helemaal mee eens ;)

In etappe 10 was het +35 graden en blies hij zichzelf op. Maar vAert was in de openingsfase van 12 weer hyperactief, zat ook paar keer mee in een teruggepakte vluchtpoging maar miste uiteindelijk de beslissende slag. Ik ben het zeker met je eens dat hij in 12 veel minder 'nobrainer-kopman' was dan in 10, maar welke etappe-12-vluchter was vooraf een logischere kopman dan vAert? Ik zie zo'n renner er eerlijk gezegd niet tussen staan.

Pogacar in etappe 12: point(s) taken. Bilbao in etappe 10: dan moest je hem maar net opgesteld hebben. Zou ik niet gedaan hebben denk ik, met deze selectie.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Een paar dagen voor het einde stond team Zadelpen ruim in de 99%. En we zijn helemaal ingestort naar 96.8%. Met name de laatste sprint kost me veel meer dan ik had ingeschat. Vreemde uitslag. Heb hier Cav en een goede Jakobsen toch gemist. En Meeus had ook gewoon 10de kunnen eindigen, zoals gewenst.

Echter... zelf toch te veel zwakke keuzes gemaakt. De strategie was op orde, alleen had een naam of drie moeten wisselen om voor goud te kunnen gaan. Dat is mijns inziens te veel om het pech te noemen. Toch niet helemaal ontevreden. Het was een fantastische tour om te kijken, en ook om te poolen. Het is echt spannend als je zo dicht bij top 10 staat.

Helaas kon ik het niet volhouden. Iedereen gefeliciteerd met de bekers. En Kevinraar nogmaals hulde voor je gouden dagwinst. Eigenlijk zou het leuk zijn als je daar een vaantje of zo voor zou krijgen. Heel mooi gedaan, en ik zeg heel eerlijk, ik zou dat ook graag een keer willen presteren. Heel vet!

Tot in Spanje allemaal!

Laatst gewijzigd
Mad Max

Heel veel renners die hun geld dik opgebracht zouden hebben, het punt is vaak dat je niet weet wanneer op te stellen en daardoor loop je veel punten mis. Verder heb ik volgens mij de halve tour Flipje voorop gezien, evenals Campenaerts. Uiteindelijk leveren ze 40 en 50 punten op. Ik heb enorme spijt van het last minute besluit om Coquard eruit te halen voor Groenewegen omdat ik nog wat geld over had. Ik denk het verschil tussen 94,7% en zilver.

ajvs

Mijn beste prestatie ooit in een grote ronde: 52e in de eindrangschikking, 99,9%! Na de Tour 2016 & 2022 mijn derde gouden beker, in de Giro en Vuelta is me dit helaas nog niet gelukt.

Uiteindelijk met onderstaand team gedaan:

AK (9 stuks): Pogacar, Vingegaard, A. Yates, S. Yates, O' Conner, Pidcock, Bilbao, Skjelmose & G. Martin
Sprint (7 stuks): Phillipsen, Van Aert, Pedersen, Girmay, Coquard, Meeus & Strong
Aanval/opvulling (4 stuks): Van der Poel, Van Poppel, Gall & Van Gils

Gall heb ik onder aanvallers geschaard en Skjelmose onder AK renners omdat ik dit vooraf zo had ingeschat. Heb ook bijna Gall niet meegenomen omdat ik inderdaad ook dacht dat O' Conner kopman zou zijn, gezien zijn prijs heb ik hem toch meegenomen en daar ben ik achteraf maar wat blij mee.

Bewust gekozen voor sprinters die redelijk klimmen en daardoor ook hoog in het puntenklassement komen te staan. Om deze reden gekozen voor o.a. Pedersen, Coquard en Strong in plaats van Jakobsen, Groenwegen en Mozzato. Dit heeft achteraf heel goed uitgepakt.

Mijn grootste fout blijft het verkiezen van Matje boven Hindley, tot het laatste moment getwijfeld tussen deze twee, uiteindelijk toch voor Matje gegaan omdat ik het niet aandurfde hem thuis te laten. Achteraf gezien heel erg spijt van deze keuze, met Hindley had ik voor de winst meegedaan, dat maakt het extra zuur. Een ander foutje is het kiezen van Pidcock boven Rodriquez, ik had vooraf meer verwacht van Pidcock dus het zei zo. Pidcock op zichzelf was ook helemaal geen slechte pick. Voor diezelfde prijs had je ook O' Conner maar daar heb ik eigenlijk nooit over getwijfeld, achteraf gezien een totaal verkeerde keuze. Maar goed, niet alle keuzes kunnen goed uitpakken (helaas).

Qua kopmankeuze vrijwel geen fout gemaakt. Helaas wel her en der wat bankpunten, Bilbao in rit 10 en Van Gils in rit 13 waren de meest pijnlijke. Ik denk echter dat iedereen deze Tour wel een flink aantal bankpunten heeft.

Bovenal een hele mooie Tour gezien, nu op de naar de Vuelta!

Laatst gewijzigd
rbc1912

Ik denk dat iedereen zijn portie bankpunten wel heeft gehad deze Tour. Dat krijg je met zo weinig uitvallers . Want dat was ook bijzonder aan deze Tour: bizar weinig uitvallers. Had er zelf 2 (Cav en Bauhaus)

wichard1

was weer een van de betere rondes sinds jaren.. wat een mooi koersverloop... geen een dag saai

dr klaas

Proficiat met de bekertjes, hier eindelijk een goudenpotentie team met uiteindelijke een redelijk score na 3 mindere scores.

Vervang ik Carapaz had ik een gouden beker kunnen halen. Soit, ook met Carapaz had je goud kunnen halen.

VDP dure opvuller gebleken en gelukkig alleen gecapt toen hij in de punten reed, net als Cort die zijn slechtste ronde in jaren rijdt. Pedersen scoort toch iets bovenverwachting, en v Aert misschien toch minder ondanks zijn 400 punten.

De 3 man met Ciccone in mijn poule hebben allemaal 200 plus punten met hem gehaald.
Zonder de top 3 Vini Pogi en JP is het welhaast onmogelijk om goud te halen.

Gall, Ro3gues, Coquard, Bilbao toppers!

ahoek77

Uiteindelijk, na een goede eindsprint, uitgekomen op 99,4% en een mooi gouden bekertje binnengesleept.
En dat zonder van Aert en Pedersen die een sterk 2e deel van de Tour had, en met/zonder Carapaz die in de eerste rit al uitviel. Alaphilippe had ik ook meer van verwacht. Veel gezien, maar heeeel weinig punten binnengehaald. De rest gelukkig goed gepresteerd, op van Poppel na dan. Denk 6 x opgesteld, 0 punten. Dat was vorig jaar een stuk beter.
Op naar de Vuelta, vamos!

PowerPiet

Proficiat allemaal ! Ik ben op zoek naar een subleague die graag open communiceert en ideeën uitwisselt qua team samenstelling en ploeg opstelling bij de grote rondes. Dit jaar heb ik voor het eerst heel wat tijd in de voorbereiding gestoken en heb mijn eerste bekertje ;-) top 200. k Vind het puzzelen heel leuk, en zoek wat bondgenoten om hierover te communceren. Graag een seintje als er een plaatje is in je subleague voor de volgende grote rondes. Alvast bedankt !

pirazzi

'@PowerPiet: Heel herkenbaar! Tijdens de afgelopen Tour deed ik mee aan 5 subleagues maar bij geen enkele werd via het prikbord gecommuniceerd welke renners je moest selecteren en opstellen.

1 2 ... 198 199 200 201 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.