Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 198 199 200 201
pirazzi

Trek heeft een Nederlandse trainer, Steven de Jongh dus Jumbo Visma gunt hem ook wel wat.
Vingegaard zal wel de etappe willen winnen maar de bollentrui is bijzaak.

Daan Brakenhoff

'@pirazzi
En Lidl is net als Jumbo natuurlijk ook een supermarkt keten. Door de inflatie etc zal Jumbo ook wel het een en ander willen gunnen aan Lidl.

Guido Maltempi

Gall heeft tot nu toe nauwelijks moeite gedaan voor zijn bergpunten. Hij staat zo hoog omdat hij op de Col de la Loze de beste was van de kopgroep, maar focust zich al sinds etappe 14 op het AK. Best logisch dat hij zich niet over de kop wil fietsen in een strijd tegen Ciccone, die niks te verliezen én een beter sprintje heeft.

Optie A: de strijd aangaan met Ciccone. Dat betekent sprinten op elke klim, tegen Ciccone en vermoedelijk ook tegen Skjelmose. Waarbij de kans dat Gall de ruimte krijgt in een kopgroep héél klein is, gezien de verschillen tussen hem en de nummers 7-6-5-4 in het AK. Daarbij loopt hij het risico dat hij zichzelf onderweg opblaast en daarmee zijn klassement te grabbel gooit.

Optie B: niks doen in de openingsfase. Hopen dat UAE of TJV de kopgroep kort houdt, waardoor Ciccone vroeg weer wordt ingerekend en weinig punten sprokkelt. En vervolgens hopen dat in de finale (met tegenwind) een elitegroepje ontstaat dat hem de punten gunt op de laatste twee cols.

Misschien een beetje saai, maar optie B lijkt me voor Gall een stuk kansrijker.

yoeri

Nu is definitief mijn scorito naar de klote. Rodriguez gevallen terwijl die voor mij nog moest klimmen in het klassement, vanwege zijn pickrate. Dan kan ineens wanneer concurrenten vallen BORA ook weer fietsen. Ondernemen nooit iets, behalve als iemand valt. En ja uiteraard in de eerste week toen Hindley gratis 2 tot 4 minuten op al zijn concurrenten cadeau kreeg.

Wicked Wout

Ja @yoeri, ik had je even moeten waarschuwen. Je kunt deze dagen beter niet mijn captain zijn. Gisteren Strong, vandaag Rodriguez...

yoeri

'@Wicked; Gisteren ook Strong als kopman, vandaag Rodriguez gelukkig niet :)

Strong was overigens wel heel sterk gisteren, maar het zit allemaal niet mee met de keuzes deze tour.

pirazzi

Dat waren de bollen, blijft de strijd om de etappe winst over.

HZ57

Peloton laat volgens mij lopen, dat word een dramatische score vandaag denk ik.

pirazzi

UAE probeert het nog wel, dikke minuut achter op de kopgroep.

jenzrscl

Klasse van pogi!

Mooi van de yates brothers hun tour knap 3 en 4

pirazzi

276 punten gehaald, 0,4% gestegen naar 69,2%.

Laatst gewijzigd
Snorkel

Iemand enig idee hoe de truipunten voor de laatste etappe werken? Krijg je zowel truipunten voor de opgestelde 9 renners, als eindklassement punten? Of heeft het geen zin om morgen een Vingegaard op te stellen?

vevie

Matig laatste weekje, helaas. Twee weken op hoog goud gestaan, nu gekukeld naar 98%. Jammer, maar helaas. Had m’n eerste gouden beker kunnen binnenslepen met wat slimmere keuzes de afgelopen week. Heb voor de eindafrekening de nummers 1-5, de nummer 7, de groene trui en de bergtrui. Zal echter niet genoeg zijn om alsnog goud te pakken. Dat wordt zilver. Jammer, maar veel meer dan ik überhaupt gedacht had.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Ik sta hier precies op 99% na vandaag. Wel de ganse top 5 en nummer 7 van het AK in mijn team. En Ciccone. Ook 1,2 en 4 van het JK
Zal net lukken hopelijk. Vingers gekruist

NOAD1912

En toch kan er in de eindafrekening nog veel veranderen in het Scorito klassement. Weleens van goud naar duimpje teruggevallen en van onderkant brons naar bijna goud gestegen in de laatste Vuelta.
Ik sta nu op brons en kom volgens mijn berekening op 891 bonuspunten in de afrekening uit. Laten jullie eens wat berekeningen los ter vergelijking. De precieze puntentelling bij de afrekening zie je als je naar beneden scrolt bij punten in het "i"-scherm.

kevinraar

329 punten gehaald gestegen van 63.9 naar 68.1 morgen met eindklassement punten kan nog wel wat stijgen heb op pogacar de hele top 9

rbc1912

'@NACcer: 921

JohnMcBennett

Top dag vandaag voor team McBennett. 400 punten behaald met als enige misser de captain, waar ik Vingo had. Eindelijk ook Johannessen eens opgesteld wanneer hij in de punten reed. Nu net onder de het gouden randje, maar ik vermoed dat het er niet van gaat komen. Ik heb morgen de beschikking over 3 sprinters + DvP (Jakobsen, Phil en WvA waren de overigen). In de eindafrekening mogelijk nog wat stijgen, maar ik vrees dat het niet genoeg gaat zijn.

Meijers

Ik zit virtueel op 863 eindpunten, het missen van Gall was al pijnlijk maar die tikt ook nog ff 118 punten binnen in de afrekening. Morgen nog wel een leuke sprintersploeg (Philipsen, Pedersen, Groenewegen, Meeus, Girmay & Strong) dus hopelijk daar nog wat profijt van. Zit nu op 91% dus zal zo rond 92/93% worden gok ik zo

Daan De Jager

378 punten vandaag gestegen naar plek 403 99,3% ik voel nu wel echt dat het gouden bekertje aankomen ,

Morgen met maar 4 sprinters + van Poppel hopelijk niet teveel zakken

jenzrscl

Bilbao op 10 seconden van plek 5..

Je weet nooit met deze tour welke rare dingen er gebeuren morgen, als je mee bent met campenaerts weet je nooit

P. Krul

824 voorlopig bij de eindafrekening. Op 98% zal niet genoeg zijn voor goud.
Wel is mijn sprintteam nog prima intact en kan ik daar nog een slagje slaan

Lo Zar

815 voorlopig bij de eindafrekening hier. Nu 99.7% plek 184. Ik verwacht praktisch niemand in te halen en wel ingehaald te worden door honderden spelers. Zilver zit er dan nog wel in. Eindafrekening erg belangrijk.

Mindless

869 punten in de te verwachten eindafrekening, zeer gemiddeld, dat wordt consolideren - net wel of geen zilver, precies niks dus. Het niet hebben van Gall voelt nogal suf. Nadat hij aangaf echt te gaan knechten voor O'Connor eruit geklikt. Voor een waardeloos alternatief. Verder ook gewoon een prima maar niet heel bijzonder team, geen blunders geen uitschieters. Op naar de Vuelta...

Guido Maltempi

Vrijwel de gehele Tour steady tussen 99.7 en 99.9 geschommeld, maar de laatste dagen zit het tegen. Het afstappen van Wout en vooral het niet hebben van Gall begint zich te wreken. 99.3 inmiddels en ik vrees dat de eindafrekening (779 punten) ervoor gaat zorgen dat we het eerste gouden bekertje toch net mislopen. Voor morgen heb ik nog wel zes sprinters, als die op de Champs nog 1x alles uit de kast trekken dan zou dat misschien net genoeg kunnen zijn.

1 2 ... 198 199 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.