Scorito Tour de France 2023

1 2 3 4 ... 200 201
Ben Heal Nie

Eens, het team van madeinstars kan mij ook bekoren; ik kijk vooral ook uit naar de prestaties van Skjelmose en Jorgensen (leuke renners) en naar verwachting niet de duurste paarden van de stal.

Ik neig toch ook wel een beetje naar een jumbo sausje (iets meer team punten; heel saai I know), bijvoorbeeld laporte (Laporte maakte vorig jaar voor mij enorm het verschil). Daarnaast laat ik Kristof wel thuis na dit voorjaar ;).

niek-vdv

Een renner die ik graag mee zou willen nemen: Fred Wright.

Daan Brakenhoff

Skjelmose, Jorgenson en Wright +500k ;)

Leuk om te zien dat iedereen al zin heeft in de Tourpuzzel. Ik hoop dat ze voor de Tour ook een scherp budget opstellen. In de Giro was de verschillen in teams vrij groot, wat het spel alleen maar leuker maakt.

Eerste blik op het parcours; veel kansen voor de AK-mannen/sterke vluchters. 5/6/7x(gereduceerd)sprinten. 1 tijdrit slechts, ook nog eens met veel klimkilometers, maakt de AK-mannen met een mindere tijdrit ook aantrekkelijker (de fransen willen Gaudu op het podium zien natuurlijk). En een fitte/in vorm Flip/VdP/Pidcock/WvA kunnen hier aardig gaan huishouden.

Wat denken we van de ‘chips verpakt in een buis’ van Cofidis? Of gaat Coq al het sprint geweld op zich nemen?

chip 010

Na een zeer interessante Giro ondanks de vele uitvallers al weer veel zin in de Tour.

Heel erg benieuwd wat scorito met de prijzen van renners gaan doen.
Dit jaar Tour misschien nog wel meer aan toppers voor klassement, sprint en heuvel renners dan normaal.
En dat alleen nog maar op de voorlopige lijst.

Na een eerste blik op het parcours met de enkele tijdrit van mening dat een grote groep renners(Carapaz, Martinez, MAS, Yates, Yates, Gaudu, Hindley, Landa en misschien zelfs Pinot)in aanmerking kan komen voor plek 3 t/m 5 ervan uitgaande dat Pogacar en Vingegaard gewoon top zijn.
En dan zullen er altijd nog jonkies sterk zijn of renners die vanuit de vlucht in 1 keer hoog staan.

En ook heel interessant (verwacht 5 a 6 aanval/heuvel ritten) wat kunnen de Matthews, Pedersen en Sagan’s tegen dit heuvel geweld met vdPoel, Girmay, Pidcock en van Aert.

En dan nog alle wereldtoppers aan sprinters aan de start, die zullen alle 7 mogelijke sprints toch wel in een sprint laten eindigen.

Al met al een heel mooi vooruitzicht

arjenzvob

De pure sprinters krijgen het nog taai hoor.

Etappe 4, 7, en 21 zijn vlakke sprinters.
Etappe 3 heeft een grote kans omdat de puisten in het begin zitten en daarna het redelijk afvlakt. Maar ja, daarna op 20 km komt er nog een beste puist.
Etappe 8 eindigt met een punch.
Etappe 11 en 18 zijn een beetje vergelijkbaar met etappe 3. Maar zeker etappe 18 is ver in de tour.

Dus wat mij betreft 3 zekere sprints en misschien 3 gereduceerde sprints. Mijn eerste conclusie is: niet al te veel vlakke sprinters.

Door bovenstaande zeg ik: Philipsen no-brainer.

Laatst gewijzigd
chip 010

Ik verwacht met zo veel toppers wel behoorlijk veel sprinten. De ritten waarvan ik sprinten verwacht zijn 3, 4, 7, 11, 18, 19 en 21.
Ik verwacht zelf alle sprinters bij 3, 4, 7 en 21.
De ritten 11, 18 en 19 mogelijk met een kleinere groep.
Maar zie weinig teams die alle vlakke sprinters er af willen en kunnen rijden en dan een grote kans op winnen hebben. De meeste teams met top heuvelsprinters hebben ook vlakke sprinters in het team.

rbc1912

Wat betreft Alpecin: dat was 'vroegâh' natuurlijk de ploeg rondom superster Van der Poel.
Maar heden ten dage is dat wel de ploeg rondom 2 supersterren. Maakt Mathieu toch wat minder interessant mijns inziens

Thomberg

VDP heb je niet nodig voor goud. Gaat overpriced zijn. Afhankelijk van budget kan je hem meenemen.

Interessant gaat zijn hoe renners als Girmay geprijsd gaan zijn. Zal wel minimaal 2 zijn

vevie

Goed team, madeinstars. Een belangrijke wordt sowieso de keuze tussen Hindley, Mas, Landa, S. Yates en Carapaz. Treffen hier een gunstig parcours, maar zullen allemaal wel 3 tot 3.5 mil zijn. Daar kun je er 1 of hooguit twee van meenemen. Gaudu hoort ook in dat rijtje, maar ik denk dat die er in meer teams in gaat staan, dan die vijf namen. Pogacar en Vingegaard zijn no brainers en gaan bij iedereen mee.

Als iedereen overeind blijft kan het een zwaar bevochten ronde worden voor het podium, ervan uitgaande dat Pogacar en Vingegaard de topfavorieten zijn. Moet gek lopen wil deze Tour de afgelopen Giro niet te schande zetten.

Laatst gewijzigd
KV

'@arjen

Normaal gezien geen ronde van Slovenië voor Pog

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20230525_93561653

arjenzvob

'@KV We zullen zien. Hij schijnt nog wel eens zijn programma aan te passen ;)

Westland95

Etappe 3, en ook 18 zijn 100% sprints. Die heuvels die daar aan het einde liggen zijn vluchtheuvels, zelfs voor de Jakobsens van deze wereld. 11 is wel meer op en af de hele dag, maar ook daar verwacht ik gewoon een sprint. Geen schrikbarende percentages.

De Tourminator

'@Thomberg
Girmay heeft welgeteld 0 punten tijdens de klassiekers gehaald en dat voor 3M. Ik verwacht hem voor 500K of hooguit 1M, anders neem ik de stagiair niet meer serieus ...

arjenzvob

'@De Tourminator Ik zou maar vast beginnen met een klaagmail te schrijven aan de stagiair. Minimaal 1,5 a 2 miljoen schat ik.

Maurimaler

Ik verwacht Girmay toch ook wel aan 2M, als hij straks in Zwitserland vorm toont zoals in de Tirreno staat hij hier er toch terug in.

jenzrscl

Ik kom over 2 weken eens piepen op deze forum :p

Enige waar ik me nu al druk in maak vdpoel of alaflip. Ik neig naar flip

Laatst gewijzigd
jm dvg

Note aan mijzelf bij twijfel geen last minute wijzigingen doorvoeren. Missers in het klassierkerspel kunnen het weleens heel goed gaan doen. Lees milan in de giro.
Must haves pogi, vingegaard, philipsen wannehaves gaudu, hindly, mas darkhorses skjelmose, grmay, jurgensen en no go's ewan, sagan dure vlakke sprinters.

Beerislos

'@jm dvg Ewan stond hier ook op een zwarte lijst, maar daar gaat hij dit jaar waarschijnlijk wel vanaf. Vorm begint weer te komen, hij lijkt mij na de laatste grote rondes toch ook niet de duurste sprinter te worden en zal net als vorig jaar toch wel weer voor groen willen gaan? Beetje Porte vibes :)

Jasperdewaal11

Of Ewan nou in vorm is of niet er zijn 2 elementen aan de "Pocket Rocket" waarom ik hem tot nog toe niet overweeg.

1) Heeft hij het gevoel niet te winnen laat hij lopen
2) De man komt ergens altijd wel keihard het asfalt kussen

Thomberg

'@Tourminator om in jouw thema te blijven, hij zei toen: “I’ll be back”.

Maar bedenk ook dat het budget ruimer is in Tour. 2 miljoen in Tour is relatief 1.5 in andere rondes. Ze zullen vol voor hem rijden. En Milan is inderdaad een goed voorbeeld. Anders voorbeeld (beetje flauw maar toch) is VDP. Op basis van zijn rijden in Tour vorig jaar zou hij nu ook maar 1 miljoen waard zijn. Wat complete onzin is natuurlijk. Girmay is typisch een renner die als hij 2 keer 5de wordt in suisse gewoon interessant wordt. Stuk goedkoper dan de Demare/Groenewegen/Jakobsen categorie en krijgt wel extra kansen om te sprinten. Beetje zoals consonni in afgelopen giro maar dan van hoger niveau. Vooral als hij een goede trein mee krijgt (Thijssen zal dit niet zijn).

John Berger

Om het verschil te maken met de grote meerderheid, ga ik eens puzzelen voor een team zonder Pogacar (zal die volle pak gaan met zijn polsblessure?) en Vingegaard (was 2022 eenmalig of kan hij zich ook in 2023 mengen met de wereldtop?). Alles hangt af van de prijzen van de toppers; hoe duurder hoe breder je team kan worden met subtoppers, maar ook van de prijs van de subtoppers. Daarnaast twijfel ik ook over de rol van WvA en of dat zijn prijs rechtvaardigd. Maar eens kijken wat deze maand de voorbereidingskoersen aan inzichten gaat opleveren. Het is een serieus idee ook op basis van de ervaringen de laatste 2 jaar in de tour (laag gescoord) en de afgelopen giro (evenepoel uitgevallen en dat kan ook de 2 toppers in de giro overkomen). Scoor bij worldcyclingstats beter als scorito en dat wil ook eens veranderen met een grote gok.

Geoffrey1420

Carapaz check!

Astarloa

Niet veel voor nodig om jou te overtuigen dan!

Super Pozzovivo

Alex Zingle rijdt ook best straf. Zal ook niet duur zijn!

Westland95

Ik heb nog nooit een succesverhaal gehoord in de trent van 'ik neem topfavoriet x niet zodat ik subtopper y en z kan nemen'. Misschien alleen als de topfavoriet op zijn bek gaat. Maar ga je daar op gokken?

1 2 3 4 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.