Scorito Tour de France 2023

1 2 3 4 ... 200 201
R. D.

Zingle gaat volgens PCS de Dauphine, de Ronde van Zwitserland en de Tour rijden. 😂

Bzuidema

Ik neem alleen maar toppers aangevuld met toppers. Omdat in de tour de aanvallers normaliter veel minder de kans krijgen. In de giro was dat anders maar er doen en zoveel goede sprinters mee die willen elke dag voor de dagzege gaan. En ik denk een Pogacar en een van aert ook.

Mad Max

Als Pogacar in de voorbereiding niet meer koerst vindt ik het toch wel een risico.

Vuel Gi Tour

'@Mad Max Als pogi aan de start verschijnt, ongeacht gereden koersen of niet, dan is hij fit. Gaat zich echt niet in het zicht van de hele wereld voor lul laten zetten. Op hun niveau kun je enkel concurreren als je 110% bent.

Bzuidema

Pogacar is allang weer aan het trainen hoor en scorito mag dan wel volgende week beginnen de tour laat nog op zich wachten en ik denk als alles volgens plan gaat Pogacar gewoon weer goed gaat zijn. Desnoods een paar ritzeges ipv klassement. De vraag is natuurlijk kan Pogacar zonder koers in topvorm komen of doet hij er nu juist goed aan dat hij rust heeft gehad aangezien ook hij een druk voorjaar heeft gekend op zon jonge leeftijd en met al die druk kan het zomaar zijn dat hij door deze blessure nog beter gaat worden omdat hij fris is. Maar dat is maar een gedachte. We gaan het allemaal zien.

Ben Heal Nie

Zoals iemand eerder al aangaf op dit forum; het Pogacar risico voor je scorito spel laag is, want iedereen gaat hem opnemen in de selectie (dan maar 0 punten voor iedereen).

Vluchters waren in de Giro bijzonder succesvol, maar dat waren uiteindelijk ook niet de usual suspects die de meeste punten pakte... Denz, Gee, Skuijns (iets meer) etc. Ik denk dat het ook in de "aert" van de grote mannen op de starterslijst van de tour zit om voor een ritoverwinning te gaan en deze mannen zullen andere ploegen, mijn inziens, niet zomaar laten rijden (pas als niemand ze meer kan terughalen).

hansiepansie

Scheelt voor Pogi dat er op Vingi na geen wielrenner in de buurt komt van zijn niveau. Dus zelfs als die op 90% zit denk ik dat die alsnog kans maakt om de Tour te winnen. Zie op deze twee namen na geen wielrenners die dat niveau kunnen evenaren.

Inspectah

Het sprintersveld in de Tour wordt zo te zien echt immens sterk met Philipsen, van Aert, Jakobsen, Groenewegen, Pedersen, Cavendish, Welsford, Démare, Bennett, Kristoff, Ewan, Coquard, Nizzolo, Sagan en misschien Thijssen. Lijkt me dat de 750k Arkéa-man er niet aan te pas gaat komen. Dat wordt dus weer een dure sprintkern...

John Berger

Ga toch puzzelen en kijken wat een team zonder Pogi + Vingi kan opleveren. Veel subtoppers voor klassement met de top (heuvel)sprinters. Wie niet waagt die niet wint. Snap ook de tegenargumenten. Deze tactiek hanteer ik (nog) niet bij de pooltjes waar echte prijzen te winnen zijn

Nijmos

Wat is daar precies de lol van? Het puzzelen is toch leuk omdat je zoekt naar een optimaal team? Dat is toch juist het tegenovergestelde van wie niet waagt wie niet wint? Dat is puzzelen en inschatten in plaats van gokken. Natuurlijk kan een beredeneerd gokje onderdeel van je strategie zijn, maar gokken op een onwaarschijnlijk scenario om maar af te wijken snap ik niet. Hetzelfde geldt trouwens wat mij betreft voor spelen met zelfbedachte extra regels, zoals R.d. die in het girotopic zegt teampunten niet mee te tellen.

R. D.

Ho ho, ik heb iig nog nooit een team van lekkere wijven gekozen.

nasibal

Je moet er ook maar één hebben. In groepen worden ze snel lastig.

M@thijs

Na het missen van goud in de giro heb ik eens een shortlist gemaakt. Als Jumbo renners ook Jumbo prijzen krijgen speel ik best wel met het idee om geen Jumbo mee te nemen. Of is dit heel gek?

vevie

Aan lekkere wijven heb je nooit genoeg. Hoe meer hoe beter. Dan kun je ze rouleren.

chip 010

Dat is maar net hoe je er naar kijkt als Vingegaart en van Aert weer voor groen en geel gaan (ze zeggen van niet maar is dat reeel) is het een onverstandige keus. Lukt het ze niet(vanaf start helemaal niet in deze) of vallen ze uit is het verstandig.

Ik weet niet of ik het zelf aandurf zonder Jumbo, maar alles staat bij de prijzen van de renners

M@thijs

'@chip mijn gedachte is trouwens het volgende
-van aert klimt een stuk minder goed dit jaar
-ik zie vingegaard niet als top favoriet meer als top 5 renner die vorig jaar heel erg goed was. alla hindley's giro. (ook geen jongere renner meer)

Kip

Een team zonder X proberen.
Oké, elke ronde komt het weer voorbij: boring.
Kans op verdere domme keuzes is dermate groot dat je beoogd succes kan vergeten

Geoffrey1420

'@chip 010 ze zeggen van niet? Hoe kom je er nou eengodsnaam bij dan vingegaard niet voor geel gaat?

M@thijs een top 5 renner alla hindley? Wauw

KV

Het zandstrooien begint hier al!

Gladiool

Zeggen dat Vingegaard een top 5 renner was die een keertje 'heel erg goed was' is al extreem tegenstrijdig op zich. Maar vooral erg grappig.

Eddix

Ik ben heel erg benieuwd hoe alle renners geprijst gaan worden. Met zoveel toppers en prijzen zoals andere jaren moet het haast wel een ruim budget worden. Of scorito moet heel goed weten wie ze wat goedkoper gaan aanbieden...

R. D.

Ik denk dat ik deze ronde maar eens alle renners thuis laat met 2 a's in hun naam.

Pech voor Pogacar en Vingegaard

Laatst gewijzigd
Eddix

'@R.D. die tactiek kan ook heel funest zijn voor je team van lekkere wijven..

R. D.

1 gekke regel tegelijk.

Ik ben trouwens niet degene met het roland garros team gebaseerd op uiterlijk, maar er is wel iemand die dat heeft gedaan. En ik zou willen dat ik het had gedaan want slechter dan het nu gaat kan haast niet.

Rad

In de Tour is het budget sowieso wat ruimer toch? Op die manier willen ze ook de nieuwe spelers enthousiasmeren.

1 2 3 4 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.