Pogacar is allang weer aan het trainen hoor en scorito mag dan wel volgende week beginnen de tour laat nog op zich wachten en ik denk als alles volgens plan gaat Pogacar gewoon weer goed gaat zijn. Desnoods een paar ritzeges ipv klassement. De vraag is natuurlijk kan Pogacar zonder koers in topvorm komen of doet hij er nu juist goed aan dat hij rust heeft gehad aangezien ook hij een druk voorjaar heeft gekend op zon jonge leeftijd en met al die druk kan het zomaar zijn dat hij door deze blessure nog beter gaat worden omdat hij fris is. Maar dat is maar een gedachte. We gaan het allemaal zien.
Zoals iemand eerder al aangaf op dit forum; het Pogacar risico voor je scorito spel laag is, want iedereen gaat hem opnemen in de selectie (dan maar 0 punten voor iedereen).
Vluchters waren in de Giro bijzonder succesvol, maar dat waren uiteindelijk ook niet de usual suspects die de meeste punten pakte... Denz, Gee, Skuijns (iets meer) etc. Ik denk dat het ook in de "aert" van de grote mannen op de starterslijst van de tour zit om voor een ritoverwinning te gaan en deze mannen zullen andere ploegen, mijn inziens, niet zomaar laten rijden (pas als niemand ze meer kan terughalen).
Het sprintersveld in de Tour wordt zo te zien echt immens sterk met Philipsen, van Aert, Jakobsen, Groenewegen, Pedersen, Cavendish, Welsford, Démare, Bennett, Kristoff, Ewan, Coquard, Nizzolo, Sagan en misschien Thijssen. Lijkt me dat de 750k Arkéa-man er niet aan te pas gaat komen. Dat wordt dus weer een dure sprintkern...
Wat is daar precies de lol van? Het puzzelen is toch leuk omdat je zoekt naar een optimaal team? Dat is toch juist het tegenovergestelde van wie niet waagt wie niet wint? Dat is puzzelen en inschatten in plaats van gokken. Natuurlijk kan een beredeneerd gokje onderdeel van je strategie zijn, maar gokken op een onwaarschijnlijk scenario om maar af te wijken snap ik niet. Hetzelfde geldt trouwens wat mij betreft voor spelen met zelfbedachte extra regels, zoals R.d. die in het girotopic zegt teampunten niet mee te tellen.
Dat is maar net hoe je er naar kijkt als Vingegaart en van Aert weer voor groen en geel gaan (ze zeggen van niet maar is dat reeel) is het een onverstandige keus. Lukt het ze niet(vanaf start helemaal niet in deze) of vallen ze uit is het verstandig.
Ik weet niet of ik het zelf aandurf zonder Jumbo, maar alles staat bij de prijzen van de renners
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.