Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 198 199 200 201
Georgeske

Ik eindig 133ste met 99,8%, dus gouden bekertje is binnen!
Dank voor alle tips 😘

jenzrscl

Oef 96% bronzen beker behouden!

Was maximale wat ik er kon uithalen
Met het vroeg uitvallen van carapaz, en het niet hebben van galll en rodriguez

Maar zoals ik voor tour zovaak zei

MADS PEDERSEN een must
Heerlijke renner! Elke dag kwam hij in beeld
Sprinten, helpen voor ciccione enzo.

Laatst gewijzigd
vevie

Definitief geen goud. Gezakt naar 97.9%. Sheisse. Sheisse. Sheisse. Nein. Nein. Nein!!!

Volgend jaar beter. Goud gaat eraan komen!

Was een mooie Tour. De mooiste Tour in jaren, na al een fantastische Tour vorig jaar. Nu op naar de Vuelta en hopelijk mijn derde prijs dit jaar, na 93.2% in de Giro.

dawizz

98,1%. Ook net niet gehaald helaas

vevie

Gall en Pedersen waren mijn missers. Die had ik moeten hebben voor een gouden beker.

DKrikk

Mooie tour wordt afgesloten met een heerlijke sprint met 4 man op een rij!

Met een top 100 plek is de 3e gouden beker binnengehaald. Het missen van Gall, Pedersen en Ciccone heeft toch nog voor een kleine keldering gezorgd bij de eindafrekening.

Belangrijkste keuzes in de selectie die achteraf enorm verkeerd gevallen zijn:
- Bij Sagan vs Coquard uiteindelijk voor Sagan gekozen
- Bij Madouas vs Gall uiteindelijk voor Madouas gekozen

Niet overwogen, maar wel veel betere keuze was Bauhaus ipv Girmay geweest.

Verrassend: de nummer 1 heeft geen S. Yates en geen Hindley

vevie

De nummer 1 heeft, trouwens, wel S. Yates. En hij heeft ook Hindley.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Yes. Hij is binnen. Op 99,1% geëindigd. Mogelijk gemaakt door deze Armada:

Tadej Pogačar 1211 ptn
Jonas Vingegaard 886 ptn
Jasper Philipsen 826 ptn
Adam Yates 469 ptn
Carlos Rodríguez 320 ptn
Jai Hindley 318 ptn
Simon Yates 298 ptn
Tom Pidcock 193 ptn
Dylan Groenewegen 178 ptn
Jordi Meeus 178 ptn
Giulio Ciccone 177 ptn
Matthias Skjelmose 176 ptn
Phil Bauhaus 152 ptn
Neilson Powless 144 ptn
Luca Mozzato 144 ptn
Kasper Asgreen 117 ptn
Biniam Girmay 114 ptn
Mark Cavendish 111 ptn
Mathieu van der Poel 98 ptn
Ben O'Connor 48 ptn

Bedankt mannen

jenzrscl

Proficiat allemaal!

Daan Brakenhoff

Heb ik iets gemist of is het puntenklassement nog niet geüpdate? Meeus zou nog wat op moeten schuiven toch?

In ieder geval wel goud gehaald. Zonder Gall en Pedersen alleen geen echte topscore.

Aberastuuurrriii

'@Daan Brakenhoff Jury had i.v.m. "de regen" aangegeven geen punten meer in het puntenklassement toe te kennen.. beetje onzinnig bij die 3 druppeltjes, maar ik denk dat ze luisteren naar de renners die het vaak hebben over veiligheid. Bovendien was alles al zo'n beetje beslist

DKrikk

'@vevie dan zie jij een andere nummer 1 dan ik

Aberastuuurrriii

Prachtige tour. Vaker doen dat vele klimmen en vooral vroeg beginnen.

Verder weinig woorden vuil te maken aan mijn prestatie..
Behoorlijke tik gekregen in de eindafrekening en op 87% blijven steken. Zelfs geen duimpje. Auw. Gouden bekerwinnaars proficiat en hasta la Vuelta!

rbc1912

99÷ is altijd een topscore. Ik had ook graag Pedersen en Gall in plaats van Van der Poel en Girmay gehad, maar je kan niet alles juist voorspellen natuurlijk

Cascoigne

Na 98.9 en veel frustratie bij de Giro nu tegen alle verwachtingen een gouden beker binnen gehengeld. Sprinters deden hun ding en op Rodriguez na zo'n beetje alle top 8 (AK) en top 5 knallers uit de klassementen. Erg fijn om een keer niet te duikelen.

Van der Poel achteraf niet heel handig maar toch nog aardig wat punten gesprokkeld door Philipsen. En ik ben wel benieuwd wat hij in goede doen had gekund.

Zwart gat nu, tot de vuelta...

abrahamolano

Er waren geen punten te halen aan de finish ivm de veiligheid. Even leek Groenewegen Yates nog wel voorbij op de officiële site (beide 95 pnt), maar even later was het weer teruggedraaid.

jenzrscl

Nog even over die sprint vandaag

Is het ooit al eens zo spannend geweest in een sprint in parijs. Dat 4man zo dicht bij elkaar eindigen?

HZ57

Ik was er al bang voor kom 0,3% tekort voor mijn 1e beker. Doe sinds februari mee dit is wel mijn 2e duimpje van de 3 wielerkoersen. Het doet wel zeer om er zo dicht bij te zijn.

Ted de la course

Gefeliciteerd aan alle (gouden) bekerwinnaars!

Zelf de laatste week van bijna 99 naar nog geen 92% gedaald. Te smal klassementsteam zonder Gall, S. Yates en Bilbao. Buiten OConnor ook weinig miskleunen maar gewoon teveel en de verkeerde aanvallers gekozen. Ook geen Pedersen en wel Van Aert. Ook de nodige bankpunten (ga ze nog ns optellen).

Cicconne had ik trouwens ook. Kan dan wel zoals beloofd de bollentrui pakken, maar je hebt er eigenlijk weinig aan. Want voor die 8 truipunten kun je ook wel iemand anders opstellen. Vind t een mooie renner maar had toch liever gezien dat ie primair voor de etappes was gegaan.

Guido Maltempi

Geëindigd op 98.5% en een zilveren beker. Vanaf etappe 1 constant op goud gestaan, maar ik voelde al aankomen dat we het in de eindafrekening niet zouden redden. Alsnog een mooi resultaat, vorig jaar brons en nu voor het eerst zilver.

De verdeling 10x AK, 8x sprint en 2 goedkope opvullers werkte prima. Het AK/klimteam zat ook behoorlijk goed in elkaar met Vin, Pog, 2x Yates, C-Rod en Hindley. Daarnaast presteerden ook Skjelmose en Pinot naar behoren. De enige tegenvallers waren O'Connor en Traeen. Het sprintteam was een stuk wisselvalliger. Philipsen, Wout en Coquard top, Groenewegen en Meeus naar behoren, Kristoff licht teleurstellend en Girmay en Jakobsen waren twee regelrechte miskopen. Van mijn twee 500K opvullers heeft vGils het leuk gedaan en bakte Champoussin er niks van.

Grootste misser was Gall. Het zat me voor de start al niet lekker dat ik hem er niet bij had en dat heeft hij me in de slotweek keihard ingewreven. 443 punten voor 750K, tel uit je winst. Achteraf snap ik eigenlijk niet waarom ik niet gewoon 500K heb vrijgemaakt in m'n sprintteam (Kristoff > Mozzato bijvoorbeeld) zodat ik Traeen en Champoussin kon inruilen voor Gall + een random 750K vluchter. Uit de top 12 van scorito mis ik verder alleen Pedersen, maar die was vanwege zijn prijskaartje lastig in te passen. Achteraf zou ik natuurlijk Jakobsen + Girmay inruilen voor Mads + Kristoff, maar dat is hindsight bias.

Als ik het goed zie ligt de gouden bekergrens op 6.144 punten, daar zit ik uiteindelijk 61 punten onder. Qua bankpunten heb ik weinig verwijtbare fouten gemaakt. Pinot vierde in de openingsrit, O'Connor 2x derde vanuit de vlucht en vGils toen hij tweede werd, dat reken ik mezelf allemaal niet aan. In de slotweek wel twee fouten gemaakt die al een paar dagen door m'n hoofd spoken: Skjelmose gebankt in de tijdrit (dat kostte me 25 punten t.o.v. Philipsen) en in etappe 19 last minute Kristoff gecapt ten koste van Philipsen (36 kopmanpunten). En 25 + 36 is... yep. Precies dat gouden bekertje. De volgende keer gewoon niet meer google afstruinen naar Deense en Noorse interviews, die vikingen zijn niet te vertrouwen :)

jenzrscl

Denk dat gall veel gouden bekertjes heeft gekost..

Gall simon yates en pedersen waren de verschilmakers..

Champousson was indd miskleun deze tour
Traeen kan je niet veel verwijten.. wonder dat hij tour nog uitreed, maar veronderstel dat hij toch 21 ritten op het bankje zat..

Alaflip en vroeg uitvallen van carapaz kostte mij een zilveren of gouden bekertje
Met dat geld;)
Maarja als als als..

Laatst gewijzigd
Daan De Jager

99,2% gehaald 1e gouden bekertje bij het begin twijfelde ik heel erg over s yates en Rodriguez achteraf heel blij mee . Sprinters kon beter had girmay die zeer erg tegenviel en jakobsen ook achteraf beter wva kunnen kiezen plus een opvuller en Jaa Flipje ook een miskoop maarja toch 428e geëindigd dus zeer tevreden

Bzuidema

Helaas geen beker maar op 94% terecht gekomen niet heel slecht maar mede door geen gall en Yates .wel een Alaphilipe en daardoor niet heel veel extra's kunnen brengen. Het was een geweldige tour met veel leuke etappes de 1e week. Ook de berg etappes waren leuk met veel verschillende winnaars. Ook mooi dat de talenten zich echt laten zien. Rodriguez, Gall,Skelmose.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Hele tour tussen de 80 en 90% gezeten. Eigenlijk een beetje niks dus, vlees noch vis. Met de eindafrekening nog de 74,3% in gekukeld.

Zwaar gemis in de Yates broertjes die ik niet had en een Coquard was ook fijn geweest (stond wel op de shortlist).

Ik had die 3 graag erbij gehad i.p.v. de wanpresterende O'Connor, Bardet, Girmay & Flipje. En Jakobsen valt ok maar toch een dure misser gebleken. Maar goed c'est la vie, op naar Spanje :)

Ragnar Lolbroek

Hele tour rond 88 - 92% gebivakkeerd. Met de eindafrekening teruggevallen naar 85%. Ik had namelijk geen S. Yates, Gall, Pedersen, Coquard. Wel Flip, Girmay, Jakobsen,Bardet en 300 bankpunten.
Nu vamos a la playa en de focus verleggen naar de Vuelta.

1 2 ... 198 199 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.