'@dadeliva; same here. En vandaag gegokt op Strong als kopman. Net die ene renner die dan moet vallen is hij. Dat terwijl hij heel bedrijvig was voorin en flinke punten had kunnen rijden. Verschrikkelijke tour voor mij, met volop foute keuzes. Hierdoor nu weer paar procent gezakt naar onderin de 90%. Jammer, want met dit team had ik met de juiste keuzes ook in de top 10 van Scorito kunnen staan.
Wát een indrukwekkend interview met Mohoric zeg. Prachtige en goudeerlijke vent. Had geen idee dat het zo'n sympathieke kerel was. Het tegenovergestelde geldt voor Jasper Philipsen: wat toont hij zich een vervelende en onsportieve kwal zeg.
Vandaag prima gescoord met kapitein Mads. Verder Philipsen en Groenewegen in de punten. Jammer dat Corbin Strong viel, want had ook een mooi resultaat kunnen rijden. Julian Alaphilippe toont zich de grootste miskoop van deze Tour voor mij: hij toont dat hij niet het scherpste mes uit de la is, door constant op de verkeerde momenten met zijn krachten te smijten. Lijkt ook simpelweg niet de vorm te hebben. Pidcock en Benn'O op het bankje, maar daarin kan ik mezelf niks kwalijk nemen.
"Wát een indrukwekkend interview met Mohoric zeg. Prachtige en goudeerlijke vent. Had geen idee dat het zo’n sympathieke kerel was."
Ik was er ook erg onder de indruk van. Sowieso van die hele ploeg deze Tour.. Bilbao, Poels, Mohoric, stuk voor stuk indrukwekkende overwinningen. Die mannen hebben Mäder echt maximaal geëerd in hun prestaties en hun oprechte woorden en emoties.
Oja Scoritotechnisch een dramadag, van comfortabel zilver naar bungelend brons. Ik moet nog aan de bak de komende 2 etappes, maar zou de winnaar van vandaag voor niemand willen inruilen.
MvdP en Flip zijn mijn grootste miskopen en toch nog steeds kans op die gouden beker. Vandaag wel iets gezakt met MvdP als kopman. Zaterdag en zondag gaan we op safe en hopelijk met de eindpunten eindelijk genoeg voor mijn 2e gouden bekertje na 2015. Veel duimpjes, brons en zilver gewonnen, maar we doen het allemaal voor het hoogst haalbare. Met wat beter opstellen had hij al binnen kunnen zijn, maar hopelijk komt hij er zondag toch.
Morgen dus vol op het klassement, geen gok meer voor de vlucht.
Maar bij Jumbo Visma ook niet afgaande op de interviews vooraf en daar begrijp ik ook helemaal niks van. Als Vingegaard wil en er werk van maakt dan pakt hij die gewoon vandaag. Het lijkt mij uitgesloten dat bij een tactisch uitgedacht plan Vingegaard alsnog instort en de Tour verliest. Ciccone niet laten vertrekken in een kopgroep en de koers hard maken bergop, Jonas pakt de punten en de rest van Jumbo stopt Ciccone af en probeert punten van hem weg te kapen door tussen hem en Ving over de puntenbergen te komen. Waarom niet die prachtige bollentrui pakken als je zo dichtbij bent?
Als Gall en Jumbo zich vandaag niet met de bergtrui bemoeien is het Ciccone wel erg makkelijk gemaakt. Meestal wordt er veel harder gestreden om de Bolletjestrui. Het zou deze pracht Tour onwaardig zijn. Het is in mijn beleving de 1 na mooiste trui om te winnen in het wielrennen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.