De eerste etappe waar ik echt met de handen in het haar zit. Wout was hier natuurlijk de perfecte cap maar daarachter heb ik eigenlijk geen fatsoenlijk plan B meer. Uiteindelijk maar een gokje gewaagd op Kristoff, die gaf op Noorse tv aan dat hij samen met Tiller voor de vlucht wil gaan (en pakt hopelijk ook nog punten wanneer het toch sprinten wordt). Philipsen, Coquard en Girmay geef ik ook kans om in de kopgroep te belanden. Meeus en Groenewegen gewoon maar opgesteld voor de kleine kans dat het toch een sprint wordt. En dan nog Pogi, Vingo en Skjel voor de truipunten.
Op de bank de truipunten van A.Yates en C-Rod, en ook nog vGils. Toen zijn ploegleider gisteren voor de start werd gevraagd welke renners van Lotto er in de break konden gaan, noemde hij 5 namen maar niet vGils. Ik vermoed daarom dat hij nog teveel last heeft van dat ongeval op de rustdag. Ga ik hier spijt van krijgen? Misschien wel hè.
Wat is die Girmay toch ook een pannekoek zeg, wederom de boot gemist. Hij had dit toch echt moeten zien aankomen bij de tussensprint, maar zat al veel te ver naar achteren en dan nu ineens jammeren en zijn ploeg op kop zetten om het alsnog terug te halen? Kom op zeg, ik hoef hem niet meer in mijn team de volgende keer.
Net als bij voetbal. Als je gaat zitten voor, laten we zeggen, Real tegen Bayern - dan weet je het eigenlijk al: een bloedeloos nul nulletje. Een dag later krijg je Benfica tegen Eintracht Frankfurt, en het is smullen geblazen. Wat een heerlijke etappe zitten we vandaag naar te kijken zeg. Van de vroege vluchten, tot het toevallig samensmeden door een sprintje van de man in het groen, tot de geirriteerde Vingegaard die de motor maar wat graat de schuld geeft van het slopende tempo vandaag. Genieten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.