Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 11 ... 200 201
Nijmos

Het wordt hier steeds gekker. Bergtrui voor Van Aert

oli4g

Als Wout nog geen vader geworden is voor de TDF, dan zal het wel tijdens gebeuren gezien hoe ver zijn vrouw al is. Ik vermoed dat hij dan ook wel uitstapt?

ryanvdb2000

Mocht dat zo zijn wordt Laporte wel weer een hele interessante keus...

oli4g

Dit was afgelopen zaterdag: https://shorturl.at/hCT89. Korter dan 7 weken lijkt me, maar ben geen expert :D

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Zou me toch verbazen dat van aert tour zou verlaten..

Ze hebben alle mannetjes nodig voor vingegaard

ZK

'@Nijmos bergtrui voor WvA is misschien niet voor de hand liggend, maar wel een scenario die je mee moet nemen in je afwegingen. Het afdoen als "het wordt steeds gekker" betekend dat je misschien niet genoeg scenario's overweegt.

Er zijn voldoende bergetappes waar ze ervoor kunnen kiezen WvA in de ontsnapping mee te laten gaan, waar hij in principe mee is in dienst van Jonas. Hij kan dat onderweg de bergpunten sprokkelen, rijdt in principe niet voor de dagzege en is klaar om zich uit te laten zakken. En als dit niet nodig blijkt, dan kan hij voor etappes gaan. In dienst van vingegaard kan hij zodoende makkelijker bergpunten sprokkelen dan in de bergen etappeszeges aan elkaar rijgen.

Ja dit is een scenario, absoluut geen zekerheid. Maar aan het einde van de rit levert WvA altijd. Of dit nu in de sprints is, in overgangsetappes, bergen of met een mix en zooitje teampunten.

Zo kun je ook beredeneren dat ze gaan proberen om WvA in openingsweekend mee te laten schuiven in ontsnapping om zodoende tijd te pakken. En vervolgens hem lang hoog in ak houden om zodoende extra druk op Pogacar te kunnen zetten. Dat ze proberen poga te isoleren en dat WvA vergelijkbaar met Roglic ingezet wordt om pogi te slopen met aanvallen. Scenario's genoeg te bedenken voor een multitalent als WvA.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Je kunt wel allerlei scenario's overwegen maar als die in minder dan 0.1% van de gevallen uitkomen, ga ik daar mijn team niet naar inrichten. Meesturen in de ontsnapping van het openingsweekend is nog zo'n gek scenario, want 999 van de 1000 gevallen gaat de ontsnapping het op dag 1 en dag 2 in de tour niet redden, terwijl Van Aert gewoon kan winnen vanuit het peloton. Doet hij dit gekke wel, dan zal het een nulpunter worden (we weten nog wel zijjn gekke ontsnapping vorig jaar in die rit die hem lag toch?)

Het zijn onwaarschijnlijke, wat mij betreft "te gekke" scenario's om iets zinnigs mee te kunnen in scorito. Van Aert levert linksom of rechtsom altijd in de Tour, want het is de grootste wedstrijd van het jaar en hij een van de allerbesten, daarin volg ik je direct. Ik denk ook dat Van Aert gaat presteren. De vraag is wel wat hij gaat presteren en of dat scoritomatig interessant is voor zijn vast wel hoge prijs. Voor mij is dan niet eens zo heel erg belangrijk wat hij gaat presteren en wanneer, maar wel of je tijdig weet óf hij gaat presteren op die dag.

Laatst gewijzigd
ZK

'@Nijmos: Uiteindelijk kun je WvA toch praktisch elke etappe opstellen? Los van welk scenario jij verwacht of realistisch acht? Ligt heel erg voor de hand dat hij vrijwel elke etappe trui of teampunten pakt, dus dan kan hij in elke dagopstelling plaats krijgen. Gewaagd als je hem overweegt thuis te laten als het een (te) stevig prijskaartje krijgt. Dat lijkt mij dezelfde fout als wanneer iemand overweegt 1 van de 2 topfavorieten voor AK thuis te laten in ruil voor 2 uit het middensegment. 95% zal hem wel selecteren en jouw alternatieven moeten dan wel echt beide raak zijn.

PS. zou nog wel ff werken aan je kansberekening, 0.1% 🤣 is zelfs veel te laag in het geval jij het totaal niet realistisch acht, hetzelfde geldt voor 999 van de 1000. In een wedstrijd waar vdp en WvA mee zijn lopen dingen wel even wat vaker anders dan jij inschat.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ik vond 1% te hoog. Dat wilde ik uitdrukken.

Als van aert meedoet voor groen kun je hem elke dag opstellen, ja. Het gaat erom of je dat kunt als hij de eerste massasprint laat lopen en niet toelicht waarom hij dat deed. Verdeelt hij met laporte? Zoekt hij een paar dagen uit? Wie weet het. Vingegaard geel zou kunnen, maar is de eerste tien dagen niet heel waarschijnlijk. Als je hem alle dagen moet opstellen voor 300 punten en 6m ga ik daar inderdaad diep over nadenken.

ZK

Laten we hopen dat ze WvA dan minimaal op 6m prijzen. Dan krijgen we naast jou hopelijk nog veel meer spelers die gaan twijfelen en daarmee veel lagere pickrate. En bovenal meer variatie in de teams.

Laatst gewijzigd
DrSeuss4

O'Connor, klik. Tijdritten liegen niet toch?

Kanarie

O’Connor staat op mijn zwarte lijst, die gaat weer teleurstellen.

Ab Normaal

Bergtrui voor Van Aert wordt steeds gekker ja. ik post hier niet veel meer omdat de onzin per grote ronde toeneemt maar Nijmos heeft hier natuurlijk volkomen gelijk. WvA kan alleen de bergtrui winnen als Jonas al in de eerste week naar huis is, de ander klassementrenners zich iedere bergetappe gedeisd houden en verder helemaal geen enkele klimmer zijn zinnen op de bergtrui zet.
En die kans schat ik ook op minder dan 1%.

En als je met dat soort scenario's rekening moet houden dan kun je geen team samenstellen.

nasibal

Zonder partij te kiezen toch wel even leuk om er in te gooien voor de discussie:

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2022/stage-21-kom. Als ik het me goed herinner heeft hij hier helemaal niet zoveel bewuste moeite voor gedaan en had hij hem, als hij echt gewild had, nog kunnen pakken ook.

En als je met dat soort scenario’s rekening moet houden dan kun je geen team samenstellen.

Hier durf ik overigens wel partij in te kiezen. In dit geval de partij van Ab.

O’Connor, klik. Tijdritten liegen niet toch?

O'Connor is een chronisch overschat vlieggewicht welke bij tijd en wijlen (en uitzondering) losstaande leuke dingen kan doen. Dingen die vervolgens bij een nadere bestudering van de context eigenlijk wel mee vallen, maar toch op korte termijn even voor voor wat oppervlakkig plezier hebben gezorgd.

Beetje zo'n goedkoop Action-frutseltje, wat tegen de juiste prijs ook steevast gewoon in het mandje gaat.

Laatst gewijzigd
KV

O'Connor zal inderdaad niet zo duur getuige zijn GT prestaties in 2022 én aangezien zijn klimvorm voor scorito morgen nog niet gekend zal zijn. Maar als hij zoals vorig jaar opnieuw bij de 5 beste klimmers blijkt te zijn in de Dauphiné, zal hij toch weer serieus overwogen worden. Intrinsiek zeker de kwaliteiten voor een top 5 in Parijs, maar dan moet de pech wel eens ophouden...

Aan de andere kant valt Carapaz me hier wel serieus tegen, want die zal morgen wel deftig geprijsd worden.

Laatst gewijzigd
ZK

'@nasibal goed dat je het deelt, denk dat een aantal de Tour van vorig jaar al zijn vergeten. Ook daar reed hij vooruit en deed hij in slotfase geweldig werk voor Vingegaard. Destijds was bergtrui sowieso geen doel voor WvA. Als hij daar nu stiekem wel aan denkt, aangezien hij groen al heeft afgevinkt, is het misschien toch iets realistischer dan de 0.1 tot 1 % kans 😉😉😉 als bookmakers met quotering van 100 tot 1000 keer je inleg komen, gelijk aan jullie kansberekening, dan is het toch wel een betje waard. Een longshot, dat wel.

Laatst gewijzigd
nasibal

Intrinsiek zeker de kwaliteiten voor een top 5 in Parijs, maar dan moet de pech wel eens ophouden…

Oja?

Of is deze opmerking gebaseerd op die ene Tour waar hij geen rol van betekenis speelde, toen in een vlucht 6 minuten cadeau kreeg en vervolgens op een verder relatief tam parcours op 10 min eindigde in het AK?

Laatst gewijzigd
KJP

O’Connor heeft natuurlijk ook gewoon pas echt zijn doorbraak gekend in die Tour van twee jaar geleden, dus er is ook maar een korte tijdspanne om echt te beoordelen. Daarbij was de eerste seizoenshelft tot aan de Tour vorig jaar meer dan goed voor hem. Zijn Tour vorig jaar viel letterlijk in duigen.

Of O’Connor het waard is om te nemen betwijfel ik, want is wel het type dat weinig etappe punten pakt door zijn slechte versnelling ook als hij voorin het klassement eindigt. Maar hem zo naar beneden halen als nasibal hier doet lijkt me ook wat onterecht.

KV

Het doet er uiteindelijk niet toe hoé je in de top 5 van een GT belandt. Pinot deed het onlangs ook op die manier en denk niet dat hij zich (behalve in de slot TT) profileerde als 5de beste klimmer. Ook jouw speciale-band renner Bilbao flikt dit bv soms ;-)

O’Connor is bv een renner die ook durft aanvallen vanuit een tamme AK groep wat scoritogewijs interessant kan zijn. En mss was het een tam parcours in 2021 maar hij bleek toch ook wel de motor te hebben voor 3 weken.

Ik zeg ook niet dat hij meegaat voor 3m maar voor 1,5-2m zeker te overwegen volgens mij.

VincentK

2,5 wordt o Connor, gok ik. Morgen kennen we de prijzen, ben benieuwd. De voorpret is begonnen. Er komen mooie weken aan.

nasibal

Het doet er uiteindelijk niet toe hoé je in de top 5 van een GT belandt.

Voor Oconnors palmares uiteraard niet. Voor je Scorito natuurlijk wel. Ook heeft het wel enige invloed op de herhaalbaarheid van stappen in een nieuw scenario.

Pinot deed het onlangs ook op die manier en denk niet dat hij zich (behalve in de slot TT) profileerde als 5de beste klimmer

Niet mee eens dat het op dezelfde manier was, wel dat hij zeker niet de 5e beste klimmer onder de AK renners was. Leknessund zou een beter voorbeeld zijn geweest. Kreeg ook minuten cadeau maar was relatief nergens toen het er echt om ging. Pinot reed nog gewoon een ijzersterke Koninginnerit, heeft nooit heel veel minuten cadeau gekregen in vluchten (over 2 vluchten nog geen 4 minuten) en eindigt ook 'maar' op een krappe 5 minuten van de eindwinnaar.

O’Connor is bv een renner die ook durft aanvallen vanuit een tamme AK groep wat scoritogewijs interessant kan zijn. En mss was het een tam parcours in 2021 maar hij bleek toch ook wel de motor te hebben voor 3 weken.

Ik zeg ook niet dat hij meegaat voor 3m maar voor 1,5-2m zeker te overwegen volgens mij.


Eens en eens. Met je laatste opmerking ook zeker eens, al zou ik de grens wel bij 1,5 leggen rekening houdend met een budget van 45-50 mil.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Betrouwbaarste renner die top 5 kan rijden en altijd wel kort in rituitslagen is vind ik mas

Buiten vorig jaar toen hij afdalingsangsten had, toch altijd wel betrouwbaar.

Die gaat voor mij mee als dure renner na de 2 grote

Kwam hier ook tegen dat groenewegen in rit 3 favoriet is , kan goed zijn, maar ik rit 3, en phillipsen wil mss al meteen al slag slaan voor puntenklassement , kunnen ze daar best wel de pure sprinters die moeilijk eeb heuvel overkomen lossen

Nijmos

Het bergklassement vorig jaar getuigde van een ongekende nog nooit vertoond volstrekt gebrek aan elke interesse in dat klassement van elke semidegelijke klimmer in het peloton. De winnaar had een historisch laag aantal punten en Geschke werd tweede. Ondertussen had van Aert klimmend zijn beste tour ooit en nog eindigde hij niet in de top 3. Zou iemand er tegen odds van 100 serieus geld op zetten?

O'Connor vind ik erg prijsafhangen. 2 jaar geleden zag je de doorbraak aankomen en vorig jaar leek hij in de dauphine aardig te bevestigen/door te groeien. Hij was daar toch duidelijk best of de rest. Intussen zijn we 2 jaar verder sinds die 4e plaats waar nasibal terecht wat kanttekeningen bij had (al eindigde hij wel achter alleen maar grote namen en nog voor kelderman).

KV

Mas vind ik enkel in de Vuelta betrouwbaar

RVH

Ik zie mensen hier nu al prijzen noemen en bedenken waarvoor je een renner wel of niet gaat nemen. Zijn er ook echt mensen van jullie die al lijstjes maken van renners en hier prijzen bij schrijven bij welke prijs ze een renner niet nemen en bij welke prijs wel?

Zoals ik hierboven lees O'Connor niet voor 3 maar wel voor onder de 2 miljoen

1 2 ... 11 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.