Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 12 ... 200 201
Thomberg

Dan moet je 2 pagina’s teruglezen en denk ik de hele tijd: “ah dit wil ik reageren” en dan is het daarna al gezegd.

Dat gezegd hebbende. O’Connor ja typisch zo’n renner die Scorito 2.5 miljoen kan maken zoals Haig in de Giro. Dan moet het altijd een no-go zijn. Tuurlijk als je hem pickt is er een 10% kans dat hij ineens zijn geld waard is door uitvallen van andere mannen etc. Maar 90% kans dat het net niet wordt. Hadden ze Carthy maar 2.5 gemaakt in giro dan was ik er vanaf gebleven.

Scorito kan hem ook ineens 1-1.5 maken, zoals Caruso. Eigenlijk is O’Connor dan in de categorie G Martin. Voor dat geld overweeg ik ze altijd als ze 1. Vorm hebben getoond 2. De juiste ambitie uitspreken (aanval/bergklassement) en 3. Ik nog zo’n renner nodig heb. Een O’Connor kan je nooit inschalen als top 5 deze Tour als je kijkt wat er verder rijdt.

Carapaz! Ja zijn tijdrit was drama, iemand nog interview gelezen?

Landa.

Mas. Alhoewel hij vooral in Vuelta no-brainer is. Hoe denken de kenners @nasibal over Mas deze Tour?

Dan wil ik zelfs nog Yates noemen. Gaat sws slechte dag krijgen, zeker met de hitte. Maar zou ik eerder overwegen dan O’Connor voor top 5.

Gaudu. Wordt denk ik net te duur, maar laat goede vorm zien in voorjaar

rbc1912

Mwa. Gaudu
Zelf neem ik hem eigenlijk altijd, maar als Gouden Wissel in het Klassiekerspel drama en vandaag was-ie ook niet best

Eddix

'@RVH nee hoor, ik hou van puzzelen, maar wil er ook niet gek van worden. Ik wacht tot morgen. Toch denk ik dat er genoeg zijn die een voorselectie maken, een eerste schifting. Zeker renners van wie ze fan zijn.

In mijn ogen is het veel zinvoller om eens te kijken naar het parcours en te bedenken wie als eerste geel/groen pakt en hoe überhaupt de balans zou moeten zijn.

nasibal

'@RVH

Nah, misschien zijn die spelers er wel, maar ik denk dat Thomberg het hierboven vrij goed benoemd:

Scorito kan hem ook ineens 1-1.5 maken, zoals Caruso. Eigenlijk is O’Connor dan in de categorie G Martin

Scoritoteams zijn in grote lijnen elke keer weer hetzelfde liedje, alleen de namen verschillen per keer. Verdelingen, types, etc, volgen over de duim genomen vaak dezelfde regels. Daaraan kan je dan obv ervaring weer prijzen hangen en op die manier kan je er heel lichtjes vooraf wat over zeggen. Maken ze hem 2,5 miljoen of meer dan moet je hem vooral vergelijken met overige AK keuzes die je moet maken. Maken ze hem 1-1,5 miljoen dan grabbel je hem dus eigenlijk uit het potje met 'klimmende aanvallers'.

Eddix heeft verder natuurlijk gewoon gelijk. Het beste is lekker wachten tot alles bekend is.

@Thomberg
Tja, Mas is zo'n renner waar heel weinig over te zeggen is. In het voorspelbare scenario is hij misschien wel de beste achter Jonas en Pog. Dan kan je hem er goed bij hebben. Is hij net wat minder goed dit keer dan betaal je veel te veel voor een renner waar je eigenlijk geen reet aan hebt. Waar je renners hebt die steevast underpriced lijken (denk Caruso) is hij een renner die steevast overpriced is in mijn ogen en dus ook goed móet zijn. Zal niet de eerste renner zijn die ik er in klik maar sluit hem zeker ook nog niet uit. Brengt gewoon wat 'gemak' mee als je toch je budget op moet maken.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Nu helpt zo’n drama tijdrit van Mas en Carapaz niet echt voor mijn betoog (richting mezelf) dat ze de top 5 kandidaten zijn. Wellicht dat ze het in de bergen nog goed doen.

Ik merk trouwens dat ik steevast Hindley vergeet. Of dat mijn onderbewustzijn is of een teken dat ik nog niet geleerd heb hem niet te onderschatten weet ik niet

KissMyAce2.0

Ik ga voor de 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 tactiek

Kleine Drekst

'@RVH ik kijk meestal even snel als het spel erop staat maar echt serieus kijken doe ik pas in de laatste week voor de tour. Ik heb geen zin in dat constante gehussel van mijn team.

jenzrscl

Ik heb liever dat een mas zich rustig houd in dauphine dat hij zich met relatief lage pickrate zoals thomas kan uitpakken voor mij :p teveel focussen op dauphine is gevaarlijk, die mannen gaan ook niet vol voor

Enige wat telt is tour. En mas wil dit jaar echt tour mooi resultaat rijden

Gaudu is zo iemand waar je derde week wat aan hebt.
Hij gaat volgend tot hij weer een slechte dag heeft, gaat hij weer elke dag voor ritwinst. Hoop gwn dat ze geleerd hebben van vorig jaar om toch te wedden op 2 paarden en demare wat te ondersteunen.want die heeft toch ook pak kansen.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Vorig jaar was Gaudu toch aanklamper? Geen aanval. Madouas redde hem elke dag

Maurimaler

'@Thomberg vorig jaar was hij inderdaad meer van het aanklampen(omdat hij ook in de top5 stond wat mooi is voor hem), maar in de Tour van 21 ging hij in etappe 15 en 16 mee in de aanval. Ik verwacht dat Gaudu ongeveer de prijs van Hart gaat krijgen(net onder de echte toppers).

jenzrscl

Als ik goed kijk naar profielen, eerste week is toch zwaar, normaal zie je 6 sprints kansen tot rustdag

Ik vraag me ook af rit 6 amper 144 km en daar heb je de tourmalet al

Ik vraag me af of daar al niet al problemen kunnen komen voor sprinters zoals groenewegen jakobsen enzo

Want tijdslimiet in tour is toch niet zo enorm als de giro en met relatief korte rit..

En als je profiel van eerste 10 ritten , die sprinterskansen beziet is een pedersen en demare toch veiliger of een groenewegen en jakobsen en ewan.

Met pedersen kon je in de giro het verschil niet maken in tour nu eenmaal wel, zal nu ook wel miljoentje goedkoper ziin hoop ik nu hij aangaf niet voor groen te gaan

En eenmaal goed gestart als sprinter heb je straat voorspong in volgende ritten (kijk milan)

Laatst gewijzigd
snoek1974

Wie hier een goede tijdrit rijdt van de klassementrenners vind ik niet zo belangrijk want er zit in de Tour alleen een klim tijdrit wat waarschijnlijk beter ligt bij een Bijv Mas en Carapaz .

Maar die zullen gewoon niet doorgereden hebben . Ene dag vol , soms wat inhouden , voorbereiding TdF.

Heb wel renners in gedachte maar heb maar 4 renners die ik sowieso neem en de rest hangt van prijs af (budget)

Ab Normaal

O’Connor is 2M. Kunnen jullie vast puzzelen

Pim96

Inside information Ab? 😉

Ab Normaal

Yep.

Pantani_83

Zijn er meer mensen die renners die mee hebben gedaan aan de Giro d'Italia links laten liggen bij de Tour de France?

rbc1912

Dat ligt eraan. Elk geval is weer anders natuurlijk

jenzrscl

Ik overweeg wel pedersen, die heeft een rittenkoers van 2 weken op zitten , en dan relatieve rust genomen, hij heeft nu zijn rit binnen in giro tour en vuelta, druk is weg , en is echt toch 1 van betere sprinters, zeker als hij niet gaat moeien met tussebsprints.. automatisch eindigd hij dan wel hoog als hij ritten wint

Ragnar Lolbroek

'@Harry. AK renners die de Giro hebben gereden, komen doorgaans niet in mijn team. Slechte ervaringen mee. Als ze de Giro uitreden, hebben ze zich 3 weken uit elkaar getrokken. Als ze de Giro niet uitreden, moeten ze terugkomen van blessure/ziekte. Ook twijfelachtig dus.

Voor sprinters die de Giro gedaan hebben, durf ik nog wel een uitzondering maken. Die moeten toch vooral de laatste 200 meter van een rit echt aan de bak.

Landaluze

Erg vervelend die prijs van O’Connor.

Te duur om er zo in te klikken, te goedkoop om volledig te negeren.

Thomberg

'@snoek1974 dit was ook een redelijke klimtijdrit. En er was geen reden om in te houden. Maar we gaan het in de bergen zien over paar dagen

Ik zie Pedersen niet als absolute topsprinter in deze Tour qua snelheid. Zijn er echt een pak sneller. Echter zal hij wel altijd extra kansen krijgen en de bergen iets makkelijker verteren. Waardoor hij in de laatste week ineens top 3 kan zijn in de vlakke sprints. Dat is waarom ik hem overweeg. Qua pure snelheid is hij niet top 3 en mss niet top 5. Maar het gaat om meer dan dat

jenzrscl

Ja qua pure snelheid, hij kiest wel altijd goed positie. Jakobsen ewan zijn mss de rappere, maar als ze niet kunnen winnen laten ze lopen, denk dat pedersen sneller blij is met 3de plaats dan een ewan of jakobsen.

Met trek heeft alpecin mss wel bondgenoot voor de iets zwaardere sprintritten..

Door de vele sprinters heb je in tour wel kans om de pure sprinters eraf te krijgen, omdat er dan altijd wel meerdere ploegen willen rijden om ze eraf te krijgen.

Hij blijft toch stiekem ook leeg achter zonder paarse puntentrui in giro

In hoeverre veranderd dat zijn ambities..
Hij zal het niet uitspreken, maar als kans er is en hij is na 2 weken nog dicht bij trui , mss dat hij dan nog kans maakt, al denkik met phillipsen dat het heel moeilijk wordt. Maarja je weet nooit wat er gebeurd

De 4 kanshebbers voor puntentrui zijn voor mij toch phillipsen pedersen demare en ook wel wout

Jakobsen groenewegen ewan bennet hebben toch nadeel met de zware eerste week, als phillipsen in rit 3 al optie wil nemen op trui wordt het lastig voor sprinters , natuurlijk als er 1 van die 4 rit 3 of 4 wint maken ze ook kans..

Laatst gewijzigd
R. D.

Nog 2 uurtjes !! 😎

Ab Normaal

'@Landaluze
Eens. Maar dan is ie goed geprijsd dus.

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Zal budget net als vorig jaar weer 54 miljoen zijn ??

1 2 ... 12 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.