Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 122 ... 200 201
Nijmos

'@Bigmig: waar zegt Mas beter te zijn dan in de vuelta?

floda

'@kashka je hebt gelijk over beide. Maar omdat ik al twijfelde over ciccone lees ik het denk ik anders. Vwb skjelmose denk ik dat het mooi is als hij er bij is in de eerste 2 weken en daar al veel punten pakt. Alles daarna is bonus.

KV

Ai, had “gehoopt” Cicco niet te moeten opstellen morgen omdat ik dacht dat het all-in voor Skjel ging zijn, maar hij wil nu misschien toch kort blijven staan in begin.

Voor mijn laatste 750k plekje nog op zoek naar middengebergte aanvaller en Teuns of THJ lijken daarvoor goede keuzes maar dan moet ik ook dié nog opstellen morgen.

Dan maar bankpunten aanvaarden zeker…

Eddix

Poeh, weer bij met lezen, wat gaat het toch hard zo vlak voor de deadline! Gelukkig worden alleenmaar dezelfde vragen om de paar paginas herhaald dus even kijken hoor.... Nee dacht ik al, heb toch niks gemist zo te zien!

Kreeg ook nog een sterk dejavu gevoel bij de teamselecties dat ik dacht, jaa die is volgens mij al een keer voorbij gekomen! Toch fijn dat we het blijkbaar allemaal zo met elkaar eens zijn over de beste selectie!

Op naar dat "gedeelde" gouden bekertje, wie mag hem als eerste mee naar huis nemen?

Moet ik er nog bij zetten dat deze post gewoon voor de grap is, of zijn er mensen teveel getriggerd als ik dat niet doe?

Woutiboy

'@Eddix hoef je er niet bij te zetten, heb me helemaal krom gelachen om je grappige post.

user26842

Goedemiddag allemaal.
Wil hier iemand zijn of haar mening over geven?
Mag ook privé

Pogacar
Ving
Hindley
Bardet
A.Yates
Skjelmose
G.martin
Pidcock
Ciccone

Kunnen allemaal AK rijden of anders bergtrui.

Alaphillipe
Powless
Teuns

Als aanvaller

Wva
Philipsen
Groenewegen
Bauhaus
Meeus
Coquard
V.poppel

Wannahaves zijn pedersen en grmay.

Ik hoor graag van jullie

BigMig

'@Nijmos
https://www.wielerflits.nl/nieuws/enric-mas-mikt-op-het-podium-in-parijs-we-maken-een-goede-kans/

"Mas is naar eigen zeggen klaar voor de Tour. “Ik voel me goed. Van binnen voel ik me anders, beter dan in de Vuelta en de Italiaanse klassiekers”, doelt hij op het najaar van 2022, toen hij uitstekend op dreef was met onder andere een tweede plaats in de Ronde van Spanje en de Ronde van Lombardije."

Woutiboy

'@sjon Ik ga je team even beoordelen.

Pogacar
Ving
Hindley
Bardet
A.Yates
Skjelmose
G.martin
Pidcock
Ciccone

Van deze renners heb ik zelf alleen Bardet en Pidcock niet. Bardet kan het zeker goed doen, maar heb al te vaak Franse favorieten zien choken onder de druk in de Tour (eeuwig op zoek naar de nieuwe Hinault) en had simpelweg geen plek meer voor hem. Pidcock niet gekozen omdat ik de hele rolverdeling bij Ineos te onduidelijk vind. Hij zal waarschijnlijk genoeg vrijheid krijgen, maar als een andere Ineos man echt hoog in AK staat wordt het denk ik toch veel knechten, met name in het hooggebergte. Rest van de keuzes TOP!

Alaphillipe
Powless
Teuns

Deze heb ik zelf alledrie niet, simpelweg omdat ik bewust weinig/geen 'aanvallers' heb gekozen. In het verleden ervaren dat dit gewoon moeilijker te voorspellen is (ook het verloop van die zogenaamde overgangsetappes), maar denk dat het verder 3 prima keuzes zijn.

Wva
Philipsen
Groenewegen
Bauhaus
Meeus
Coquard
V.poppel

Ziet er prima uit (heb zelf ook 7 sprinters), alleen zou ik zelf nooit een lead-out kiezen (van Poppel), maar het kan best dat ie alsnog voldoende punten oplevert.

Safari de France

Mannen, mijn team is gereed. Denk ik.. Ik hoor graag jullie mening. Ik weet dat deze posts niet helemaal gewaardeerd worden, reageer vooral niet als je er geen zin in hebt.

Pogacar
Vingegaard
Hindley
Bilbao
C.Rodriguez
Skjelmose
A. Yates
Jorgenson

T.Pidcock
N.Powless
M. Van Gils

Girmay
Groenewegen
Phillipsen
Jakobsen
v.Aert
Welsford
Zingle
Cavendish
V. Poppel

Antonini

We varen in het duister zonder de verlichtende inzichten van @nasibal

Nederlandsche

'@Safari de France, waarom neem je 9 sprinters mee? Veels te veel joh.

Woutiboy

'@safari de france Eerst even 2 sprinters vervangen door 2 AK's en dan wil ik hem best beoordelen.

user26842

Dank je wouter.

Dimitrofiets

HELP welke combinatie geniet de voorkeur?

Pedersen / Bauhaus / Cort / Mohoric

Jakobsen / Groenewegen / Powless / Madouas

Dr.Watt

'@madinstars

Cort lijkt me de beste optie van de twee.

Je kan hem opstellen in de TT wat op zich al een plus is.
Ook bestaat er een kans dat bepaalde scenarios in een gereduceerde pelotonsprint uitdraaien. Daar gaat die zich wel plaatsen en mss zelfs podium rijden. In een kopgroep is hij sowieso vaak de snelste.
Vorig jaar na een matige giro ook een hele goede tour gereden.
Dit jaar wint hij een rit wat natuurlijk een enorm succes maar was hij toch redelijk onopvallend verder.

Mohoric is iemand die echt 1 a 2 ritten 'piekt' en dan heel hoog eindigt maar niet heel aanwezig is gedurende de hele tour.
Historisch gezien zijn klassiekerkopmannen vaak de knechten van de tour. Onze slechtvalk is iemand die graag en met overgave knecht.
Bahrein kan ook opeens een enorme bewijsdrang tonen waarbij Mohoric opeens de gehele Soudet voor zijn rekening neemt met 40 man in zijn wiel.
Cort mag elke dag Mohoric mss maar 1/2 zijn kans gaan.

Laatst gewijzigd
Guido Benzo

Ik denk dat ik mijn ploeg volledig klaar heb.
Van de jongens die ik echt er in wou heb ik denk ik enkel Carapaz/Johanessen en waerenskjold niet.

Voorts heb ik maar 5 sprinters en 2 leadouts (van 500k). Scoritogewijs is dit zeker te weinig. Hiervan ben ik me bewust. En toch als ik naar mijn ploeg kijk ben ik blij.

Ik hoop dus op enkele warrige sprints, enkele mistimings van het peleton en een matige WvA.

mspan

Iemand die wilt sparren over zijn/haar team? Pb me ff

Asjemenouu

Aangezien er toch al zoveel teams zijn langsgekomen, hier ook mijn team met focus op AK en sprinters. Over het algemeen wordt er in de tour meer gecontroleerd dus minder ruimte voor aanvallers. Daarnaast is het parcours dit jaar ook ingericht voor AK en sprinters.

Pogacar
Vingegaard
Hindley
A. Yates
O'Connor
S. Yates
Bilbao
Skjelmose

Johanessen
Kuss
Gall

Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Bauhaus
Kristoff
Coquard

MVDP
Izagirre

Laatst gewijzigd
Safari de France

'@safari de france @Wouter Aerts @Nederlandsche

Heb was aanpassingen gemaakt. WvA eruit ivm budget.

Pogacar
Vingegaard
Hindley
Bilbao
C.Rodriguez
Skjelmose
A. Yates
Bardet
Carapaz

T.Pidcock
N.Powless
M. Van Gils
F. Gall
Kuss

Girmay
Phillipsen
Jakobsen
Welsford
Zingle
Cavendish

Vraag; zijn deze sprinters voldoende?

Zadelpen

Cort mag je helemaal niet kiezen hé. Die staat op de zwarte lijst.

Nijmos

'@antonini: misschien kunnen we hem lokken door over O'Connor's podiumkansen te beginnen.

@safari: van 9 naar 5.5 sprinters is ook weer niet nodig

Laatst gewijzigd
Pom titcock

Is er iemand die Hindley niet neemt? Ik zie hem in ieder team voorbij komen.

Antonini

O'Connor is een garantie voor het podium, zie het somber in voor de mensen die hem thuis laten.

AllezzPogie

'@Dimitrofiets: Jakobsen / Groenewegen / Powless / Madouas Lijkt mij duidelijk de beste keuze.

Jakobsen intrensiek sneller dan pedersen, groenewegen idem dito vergeleken met bauhaus. & van Powless en Madouas (zie ook kansen door mindere Gaudu) verwacht ik gewoon veel meer dan Cort (giro) en Mohoric (voor overgangsetappes prima, maar dat kan powless ook).

Hoop dat je er wat aan hebt en dat ik zelf goed zit!

Nazgulsauron

Pogacar
Vingegaard
Hindley
A. Yates
O'Connor
Pidcock
Skjelmose
Bilbao
Martin
Meintjes

van Aert
Philipsen
Groenewegen
Cavendish
Meeus
Coquard
Mozzato

Alaphilippe
Ciccone
Powless

Van der poel is het waard als 'ie geel pakt, anders wordt 't krap. Wel een fijne captain in twee of drie etappes. Als 'ie 12e wordt in de massasprints, sowieso een fijne pick. Maar toch maar niet.

Jakobsen wil ik graag, maar krijg 'm er alleen in als ik 'm ruil voor anderen die ik echt graag wil. Hindley en Ciccone zijn er vooral vaak even voor uitgeweest, maar nu staat het weer zo.

Ciccone is sowieso een beetje vervelend. Als daar een goedkope aanvaller stond past de rest iets beter. Maar er zijn meerdere ritten waar ik wel potentie zie, plus vast wat bonus van de bollen, ook als 'ie 'm niet wint. Zit nu wel heel erg op de klimmende aanvallers, en iets minder op de klassieke types. Een Mathieu type over Powless of Ciccone is nog niet zo gek.

Girmay is ook wel een optie. Ik denk dat de meeste massasprints gewoon met Groenewegen/Jakobsen/Cav zijn, maar Girmay komt wat zekerder de bergen over, en is multifunctioneler. Zou dan in plaats van Groenewegen, Coquard (of Jakobsen) moeten komen.

Powless, die er nu wel staat, ben ik niet helemaal zeker over. Hij lijkt iets te blij over de optie om een klassementsman te ondersteunen in een gooi naar het podium. Maar hij krijgt wel de kans om voor ritten te gaan. En misschien zegt 'ie dat alleen maar omdat 'ie de gedachte van Uran op het podium lachwekkend vindt. Maar weet ook niet echt wat ik anders met die spot aan moet. Deleten zodat ik Coquard naar Jakobsen kon upgraden is aanlokkelijk, maar dat mag niet..

Bardet vind ik een hoop middelmatigheid, maar wellicht was 'ie er voor minder geld wel in gekomen.

Rodriguez lang gehad, en staat er nu naast. Kan natuurlijk prima punten opleveren, als jongere.

Strong heb ik twijfels over. Kan me snel een Tour inbeelden waar je 'm meerdere keren voor 0 punten opstelt, en dan banked als 'ie wel top-5 of top-10 rijdt. Vandaar nu Mozzato.

We gaan het zien. Ben benieuwd of ik er vanaf kan blijven.

1 2 ... 122 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.