Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 121 ... 200 201
Kashka

'@Pom titcock exact, die jongen heeft vorig jaar quasi geen punt meer gepakt na die eerste ritten gewoon omdat hij de bergen niet kan verteren lijkt mij. Zelfs op de Champs Elysee was hij maar 12e ...

Rije Rudy

Heeft DSM Dainese last minute nog opgeroepen? ;)
En Jakobsen had schakelproblemen op de Champs-Élysées

madeinstars

Vingegaard heeft sinds Tignes 2021 geen seconde meer verloren op Pogacar bergop (op wat boni's na) en hem op Ventoux, Granon en Hautacam zelfs (ruim) gelost. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat het zonder ' trucje' van Jumbo niet ook wel was gelukt de tour te winnen.

Laatst gewijzigd
Dannybrouwer94

S yates of o connor?

FrankSteenbergen

Het valt me op dat vorig jaar Pogecar en Vingegaard heel vaak 1 en 2 eindigden in bergetappes.
In de Giro en Vuelta eindigen de klassementsmannen natuurlijk vaker na/tussen een rits vluchters.
Er zitten in deze Tour natuurlijk wat afdalingen in, dat vergroot de kans wel op vluchters als winnaars.
Wat is jullie verwachting?

Mr.White

'@madeinstars Dat is volgensmij niet helemaal waar. Mohoric gaf gisteren in een interview aan dat hij all-in gaat om Pello in het geel te krijgen. Denk dat ze bij Bahrein de beste kansen zien voor Bilbao en hiervoor gaan rijden dus. Geloof ook niet dat een Mohoric morgen kans maakt om zelf voor de winst te rijden.

Laatst gewijzigd
Maurinho

Ik zit nog met het dilemma Wout van Aert. Op dit moment hebik het trio Van Aert- Bauhaus- Mozzato, maar dit zou ik kunnen veranderen in Pedersen- Groenewegen - Meeus. Dat laatste trio lijkt me ook een sterk trio dat veel punten gaat halen. Eigenlijk is mijn vuistregel om Van Aert altijd te nemen maar ben nu toch erg aan het twijfelen. Wat denken jullie?

madeinstars

Mr White. Dat ze vol voor Bilbao gaan omdat ze voor hem de meeste kansen zien, wil niet zeggen dat ze Mohoric op gaan roken als het nog niet nodig is. Ik denk dat ook dat morgen te moeilijk gaat zijn voor Mohoric, maar als de koers langer gesloten blijft sluit ik niet uit dat hij er toch lang bij kan blijven en dan zou Bahrein wel gek zijn als ze zich alleen op het scenario Bilbao zouden blind staren.

Georgeske

Voor etappe 1:
Welke 2 van deze 5 zet ik best in mijn opstelling?
S.Yates, Hindley, Rodriguez, O’Connor, Girmay?

zeewolde

'@R. D. ik ben nu wel benieuwd naar je overgebleven renners nu je ons alle dagen je afvallers hebt verteld.
Of geef even aan waar we je longlist van 78 kunnen vinden dan kunnen de geïnteresseerden het zelf reconstrueren.

Jaap Jansen

M’n team staat wel, nu nog keuzes maken voor de dag van morgen. Grote vraag is de juiste AK mannen aanklikken t.o.v. de punchers. Alvast iedereen succes en benieuwd naar de eerste dagen!

madeinstars

Mijn laatste twijfel is nog Mohoric vs Cort. Ik wil iemand voor de iets minder bergachtige ontsnappingen. Ik denk dat ze beide ongeveer dezelfde voors en tegens hebben:

tegen: kans dat ze niet in de juiste ontsnapping zitten vrij groot, vrij druk bezet team met meerdere troeven
voor: Kunnen het afmaken vanuit praktisch elke kopgroep, kunnen ook iets moeilijkere parcours overleven

Is het wat jullie betreft ook echt stuivertje wisselen, of zien jullie nog iets dat voor de een of de ander spreekt?

floda

Mmm interview met de jong over ciccone en de bergtrui doet me nog meer twijfelen over wel of niet meenemen van ciccone

Milanjacks

'@made

Ik zou ze allebei niet doen je stelt ze altijd verkeerd op en ze zijn een garantie voor nul punters. Dan liever een woods/teuns die iets makkelijker op te stellen is.

Rije Rudy

Ik zit met exact dezelfde twijfel, voorlopig staat Cort erin. Met de redenering, als in die etappes Bettiol en Cort samen meezitten, zullen ze misschien eerder voor de snelle benen van Cort gaan in de finale, en is ook wel een echte afmaker. Als Mohoric niet alleen weg geraakt, zal hij zich misschien opofferen als Fred Wright ook mee is. Het is wat vergezocht, maar je moet iets ;)

madeinstars

'@Milan ik snap wat je bedoelt, maar ik zoek dus eigenlijk iemand voor de meer heuvelachtige ritten. Theuns/Woods zie ik toch meer voor de echte bergetappes.

jlmr1990

Tweede keer dat ik meedoe. Dit jaar het volgende team:

Pogacar
Vingegaard
Hindley
A. Yates
O’Connor
Skjelmose
Bilbao
Meintjes
Gall
G. Martin
Philipsen
Pedersen
Groenewegen
Bauhaus
Girmay
Kristoff
Mozzato
Alaphillipe
vd Poel
v Gils

Kashka

'@floda hoezo ? er wordt toch niet echt meer info gegeven over ciccone dan we al wisten ? na het interview begin ik eerder te twijfelen over skjelmose hoor

Milanjacks

'@made

Etappe 10 is de enige etappe waar je Cort en Mohoric echt moet hebben eigenlijk, dat vind ik te weinig. Ik zou dan eerder naar een Powless kijken. Die kan je in de heuvel en bergetappes opstellen.

Jeroen Vanroose

Ik begin plots erg naar Madouas te neigen.
Wat verwachten jullie van hem? Pinot begin ik dan weer te twijfelen om niet te nemen door reeds de giro gereden te hebben.

BigMig

Tot mijn verbazing blijf ik op de laatste dag zelf een keer over met een klassieke A of B vraag. To Mas or to Carapaz, that's the question. Ik verwacht dat 1 van deze twee jongens een positief onderscheidende pick gaat worden, maar welke? Mas is stabieler voor het klassement, maar Carapaz aanvallender, zeker als de vorm voor een topklassement toch tegenvalt. De voorbereiding van beiden lijkt wat matig, maar Mas zegt beter te zijn dan vorig jaar Vuelta en Richie heeft van tevoren altijd een grote bek over wat hij allemaal wel niet van plan is. Ik denk er nog even over na. Vanavond even kop of munt denk ik.

Kip

Kop of munt, vele bekers mee gewonnen 👌🏼

Titivoeckler

'@georgeske yates en hindley

Chef83

Wie kan mij overtuigen ?

Strong
Of
Mozzato

Staafmixer

Man man man... Inmiddels het team al 4x weer overhoop gehaald.

Ik denk erover om Jorgenson eruit te halen, want gaf aan zich niet stuk te bijten op 't klassement en als hoofddoel voor Mas te knechten. Heb opzich ook voldoende aanvallers/klimmers en kies dan liever voor Meintjes of Martin als GC aanvulling. Maar het is wel weer een 'veilige' keuze. Renners met een hoge pickrate, denk ik. Vandaag maar de knoop doorhakken.

Daarnaast nog 2,5 miljoen over voor klassement over. Had Simon Yates erin, twijfel nu tussen:
- S. Yates (Alles of niks renner. Bijzondere voorbereiding, maar juist daardoor misschien wel onder de radar en daardoor interessant. Maar of ie voor klassement gaat, dacht het niet...)
- Bernal (Dit seizoen nog niet echt in vorm, maar kan verrassen blijkbaar toch een ongefundeerde FOMO afgaande op dit seizoen)
- O'Connor (Prima resultaten in de Dauphine)

Wat kun je jezelf ook weer gek maken.... ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 121 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.