Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 120 ... 200 201
Hangtieniedanstaatie

'@HaagseHaas Als je niet wil winnen, mag je dat ook gewoon aangeven hoor.

Nijmos

'@antonini: het zelf proberen ver voor de laatste klim is toch zelfmoord? Je krijgt gegarandeerd een stel jumbo, ineos en quickstep knechten achter je aan. Zeker als je Van der Poel heet.

Pom titcock

Ik blijf me doodstaren op die prijzen van Scorito, terwijl dit eigenlijk helemaal niet nodig is.
De mannen die scorito een prijskaartje van 3 miljoen of hoger geeft, worden top van het klassement. Dat zit in je hoofd. Echter, als je de renners beter gaat bekijken zijn het toch allemaal twijfelgevalletjes. In de 1 miljoen categorie zit meer klasse.
Veel interessante namen zie ik daar.

Momenteel heb ik Martin geselecteerd omdat deze jongen altijd aanvallend koerst. Mocht het AK niet lukken dan zal die zeker voor etappes en bolletjes gaan.

Maar ook de andere jongens in deze categorie kunnen een sloot aan punten op gaan leveren.
Wie adviseren/ nemen jullie op in je selectie?

Powless -> Pure klasse, zal veel in de aanval te vinden zijn
Haig -> Knecht, maar heeft al bewezen met de grote jongens mee te kunnen, 5e in Dauphine
Meintjes -> top 10 in het eindklassement, tussen plaats 10-15 iedere berg etappe
Uran Uran Uran Uran -> Klasse getoond in Zwitserland
J.P. Lopez -> de minste in dit rijtje maar vergeet nooit dat hij altijd in de leiderstrui wilt pronken
Jorgensen -> Een uitstekend voorjaar, Dauphine viel wat tegen. Geeft aan te knechten voor MAs, maar wat als Mas tegenvalt?
Madouas-> In zijn Franse trui zal die willen pronken, het openingsweekend ligt hem uitstekend. Mocht die daar twee keer top 10 rijden gaat die zijn punten zeker waard zijn.

Wie adviseren jullie mee te nemen?

ProScoritoManager

'@antonini Ik geloof echt wel in de vorm van vdP, maar een solo van 40+ km in de eerste touretappe tegen een voltallig fris, fruitig en tot op het bot gemotiveerd peloton met topconcurrenten als WvA, Flip en Pidcock... Ik zie het niet gebeuren. En zowel zou het wat mij betreft het strafste nummer van zijn carrière zijn.

Qtjelegend10

'@Guido hahahah dit is content hoor, thanks. Daarnaast lijkt het mij sterk dat Aranburu in de vlakke sprints mee zal doen, maar etappe 1 en 2 zijn voor hem wel interessant en hij lijkt in bloedvorm.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@Nijmos, uiteraard wel als hij in zijn eentje weg is. Maar zoals vaker kan de aanwezigheid van van Aert juist in het voordeel van van der Poel zijn. Als hij meezit dan kunnen de ploegen daar achter naar elkaar gaan kijken Pogi vindt het misschien wel prima als iemand anders geel pakt en zal alleen op de laatste klim Vingo willen testen en vice versa. Jumbo en Alpecin die kunnen de boel verstoren etc.

In zowel in de E3, de ronde van Vlaanderen, Amstel Gold en Luik Bastenaken Luik zag je ver voor de laatste punches de winnaar al weg rijden. Uiteindelijk is het ook de klasse die bepaald of in de laatste 40-50 km vol kunt gaan.

Qtjelegend10

'@Pom Die dure mannen zijn uitgesproken kopman van hun ploeg, de mannen die jij noemt (op Martin en Meintjes na) allemaal niet.

WilliamS23

'@Rije Rudy

Als je Teuns kiest en je stelt hem hier niet op.. Waar ga je hem dan wel inzetten?

Bankpunten gaan we daar allemaal scoren. Voorlopig nemen Hindley, Landa en O'Connor daar namelijk plaats.

Wicked Wout

'@NOAD1912 (Mooie naam trouwens), ik neem de gok om geen aanvullende Jumbo-mannen mee te nemen. Tis in mijn ogen redelijk 50/50 of Vingegaard of Pogacar t geel pakt. Daarnaast verwacht ik Jumbo minder dominant qua etappe overwinningen en truien dan vorig jaar. Teamgenoten zullen echt wel wat meepikken, maar denk dat er renners zijn die op eigen kracht meer kunnen halen.

janstof

hoe meer ik naar het parcours kijk hoe moeilijker ik de keuzes vind voor sprinters.
Met name de keuze voor Jacobsen en Groenewegen, de heren stonden er vanaf dag 1 in. maar als we de sprint etappes door gaan nemen dan zijn er 6-8 kansen, waarvan er waarschijnlijk 6 sprints worden. echter zitten hier ook etappes bij waarbij de heren gedurende de etappe veel Hoogtemeters moeten maken, (VB etappe 3), zullen mannen als Groenwegen en Jacobsen er dan nog wel bij zetten? ik denk het wel, maar zijn de heren dan nog ''fris'' genoeg om ook goed te sprinten?
Types zoals Grimay, Van Aert & Pedersen kunnen dit beter verteren en kunnen in etappe 2 ook nog meedoen.

Gaat dit parcours niet teveel kracht kosten voor de ''vlakke'' sprinters ?

ralfinho77

In de categorie 1,5 miljoen van welke renner verwachten jullie het meeste punten potentieel Bilbao of skjelmose. Ik denk dat Bilbao al bewezen heeft in 3 weken voldoende punten te pakken, maar wat gaat zijn rol zijn. De eerste 2 etappes liggen hem zeker wel, maar hij zal wel bij landa moeten blijven. Skjelmose zie ik niet als AK Klepper, maar wel een renner die eigenlijk alles wel kan. Jong is een goed voorjaar en een goede ronde van Zwitserland. Ik neig nu meer naar skjelmose ook vanwege de vrijheid van de ploeg. Wat denken jullie?

Ted de la course

'@guido haha, hardop gelachen! 😂
@ralfinho Bilbao zal wel zo tussen de 140 en 170 punten pakken. Skjelmose 75% kans op meer maar ook 25% kans op minder.

Pom titcock

'@Janstof, toen ik gister de laatste aflevering van de Netflix serie heb bekeken is Jakobsen eruit gegaan bij mij. Die gaat zeker geen 8 sprintkansen krijgen. Ook gaat hij Parijs dit jaar niet halen. De tour heeft dit jaar dusdanig veel zware korte etappes waarin sprinters sneller buiten de tijd worden gereden. Jakobsen is daar een goed voorbeeld van. Groenewegen klimt naar mijn inziens iets beter.

Dan nog moet je goed nadenken, ga je een sprinter nemen die 'misschien' een berg over komt en dan sprint voor de winst.

OF

Neem je renners die zeker weten met het peleton de finish halen en dan sprinten voor een plek 5?

Simcha

Volgens mij heeft Ineos de tactiek: we gooien vier potentiële klassementsmannen tegen het plafond en zien wel wie blijft plakken. Lijkt er op dat ze het allemaal ook niet goed weten.De enige twee stabiele klassementsmannen, Arensman en Thomas, rijden/reden in de Giro en Vuelta (Thomas iig) , waarschijnlijk omdat ze er rekening mee houden dat de winkansen daar een stuk groter zijn.

Laatst gewijzigd
R. D.

Voor de volledigheid deel ik vandaag toch nog even mijn laatste 9 afvallers:

SP-W.V.AERT Jumbo-Visma
SP-C.LAPORTE Jumbo-Visma
SP-M.PEDERSEN Lidl-Trek
AV-G.CICCONE Lidl-Trek
AV-N.POWLESS EF
KM-M.JORGENSON Movistar
SP-A.ZINGLE Cofidis
TR-S.KÜNG FDJ
KN-D.V.POPPEL BORA

begonnen met een long list van 78 renners en 58 afvallers later zijn we eindelijk tevreden. 1 renner moest zelfs 2x afvallen(Ciccone)omdat hij toch terug op de lijst kwam en eentje die terug kwam heeft zelfs de laatste 20 gered. Helemaal blij met de opstelling voor morgen en ook de 3 etappes daarna. Ik zie weinig tot geen kans op bankpunten maar als de oorlog uitblijft in het openingsweekend zou de score wel wat kunnen tegenvallen.

Rije Rudy

'@WilliamS23 die bedenking maakte ik zelf ook al ;) Eventueel nog in het middengebergte, de rit die hij 2 jaar geleden won in Le Grand-Bornand en 4 jaar geleden op La Planche was ook een redelijk pittig parcours, kan hij dus ook aan. Maar ik overweeg hem zeker nog voor etappe 1, het zit me alleen wat dwars dat er geen uitsluitsel is of ze voor hem of voor Woods gaan.

Milanjacks

'@R.D.

Nogmaals je post je afvallers zonder enige vorm van argumentatie, voor de volgende grote ronde hoef je dit van mij niet te doen want inhoudelijk voegt het 0,0 toe.

WilliamS23

'@RIje Rudy

Ik gaf het hier al een keer eerder aan, maar verwacht eerlijk gezegd dat ze er beiden bij zullen zitten dit weekend. Als je op de website van de ploeg kijkt, wordt er veel over Woods en zijn huidige vorm gesproken. Eens, terecht. Echter vind ik Teuns een betere rijder en gun ik hem een mooie top 10 plek dit weekend en dus zit hij in mijn team.

madeinstars

Behalve een aantal ploegen rijdt er niemand specifiek 'voor' een renner. Een ploeg als Israel gaat dus niet voor Woods of voor Teuns rijden, maar probeert er gewoon voor te zorgen dat ze er allebei bij zitten (Strong misschien ook nog wel). Hetzelfde geldt voor Bahrein, die gewoon gaat proberen Bilbao, Landa, Haig en Mohoric allemaal zo dicht mogelijk te laten zitten op de Pike.

Ik zou me dus niet zo druk maken of ploegen van de mindere goden voor een kopman rijden.

Rije Rudy

Klopt, bedankt voor de goede raad, ik stel hem op! Hopelijk heb ik dan niet de verkeerde binnen de ploeg gekozen, al is dat dan een selectie- en geen etappekeuzeprobleem ;) Ik zie ook iets meer potentie in Teuns, vooral op basis van vorig seizoen, hopelijk kan hij terug dat niveau benaderen.

zomaareens

Wie heeft meer kans op uitrijden(overleven bergen) tour: ewan of groenwegen?

Pim Todcock

'@NOAD1912 Ik neem geen extra Jumbo mee, maar wel twee AUE's. Ik weet niet waar Vingegaard de gele trui moet pakken op Pogacar. Vorig jaar was er een truukje met Roglic nodig om te winnen. Nu zijn de rollen omgedraaid met AYates als betere AK man dan de nr2 van Jumbo. Pogacar heeft anders nog grote kans op wit ergens in de Tour.

WilliamS23

'@Rije Rudy

Ook dat was een criterium voor mij om Teuns boven Woods te verkiezen. Teuns reed altijd uit, Woods de laatste grote rondes niet. Garanties? Nee, nooit. Dus Woods zal nu wel uitrijden en Teuns zal wel iets tegen gaan komen :)

Pom titcock

'@zomaareens groenewegen

Kashka

'@nijmos als VDP de etappe wilt winnen gaat hij moeten aangaan op de Vivero, en ik denk mss dat hij dit wel zal proberen. Hij hoeft niet per se alleen te gaan he, de kans is groot dat hij wat andere mannen meekrijgt

1 2 ... 120 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.