Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 119 ... 200 201
R. D.

Mijn team is wel sprint heavy geworden in aantal, maar in % van het budget vind ik het meevallen.

zomaareens

En is er iemand die weet waarom soler DNF je had i laatste kampioenscap? en in baskenland begin dit jaar?

rbc1912

'@Wijon: extra man voor in de bergen dan ;)

NOAD1912

Aan de Wout thuislaters.. welke Jumbo behalve Vingegaard nemen jullie mee? Zonder ploegmaats kan je scoritotechnisch de das om doen (zie vorig jaar), maar ik zie niemand die 'lekker past' of ik anders ook mee zou nemen. Ik wissel Bardet bijvoorbeeld niet graag in voor Kuss. Of O'Connor voor Kelderman. Dan geneigd om voor de goedkoopste optie te gaan, maar ja dan zit je bij Van Baarle en Van Hooydonck.

Simcha

'@Milanjacks. Als 20e man een prima opvuller voor die prijs om achter de hand te hebben. Mijn berg- en sprintploeg staan in principe, dus nog een extra type-Meintjes voegt daar wsl weinig toe. Ik heb voor Van Gils goede hoop voor de laatste week en wellicht etappe 3 en 8. Ik had Van Baarle als 20e man, maar die is en een half miljoen duurder en alleen aantrekkelijk om op te stellen als Vingegaard in het geel rijd en Van Aert in het groen.

zomaareens

Asgreen geen top 10 in de tijdrit?

zijn geen lange klimmen toch?

Antonini

Het probleem voor de sprinters is niet noodzakelijk het aantal vlakke aankomsten, maar het aantal hoogtemeters dat zij moeten afleggen voordat ze bij de finish aankomen.

Etappe 3 zal zeker een sprint worden, maar er moeten even 2600 hoogtemeters worden afgelegd voordat ze daar aankomen, het is nog vroeg in de Tour dus de meesten zullen het wel overleven, maar echt 100% fris zitten een aantal sprinters niet meer op hun fiets. Als Pedersen, Kristoff, Sagan maar 10% meer kans kunnen maken met een beetje koers zullen hun teams dat niet na laten. Alpecin zal ook zeker koers maken. Etappe 11, 1800 hoogte meters en al na 3 klimmen van de buiten categorie. Zware sprinters zoals Jakobsen en Welsford hebben al 2 keer tegen de tijdslimiet moeten vechten.

Er zijn wel voldoende sprint kansen, maar een tour met 6 vlakke etappes in de eerste 10 dagen is het zeker niet.

Hay

Uiteindelijk besloten om zowel van der Poel en van Aert buiten mijn team te laten. Hoop dit op te vangen met enerzijds Pidcock en Alaphilippe alsmede het uitbreiden van mijn sprintteam met een duurdere sprinter. Eerst stond van der Poel nog in mijn team, echter omdat ik hem niet cap in rit 1 is hij alsnog buiten de boot gevallen.

Martijn Sollie

Ik heb mijn team eigenlijk al behoorlijk lang staan. Ik merk dat de twijfel begint toe te slaan tussen van der Poel en Laporte. Laporte is het hele jaar al goed in vorm en met van Aert en Vingegaard zitten er ook een boel teampunten in. Maarjah, als je over vorm praat geld dat dit jaar ook wel voor van der Poel. Die kan ook een hoop punten binnenharken en teampunten voor Philipsen, die ik misschien wel als de favoriet voor groen beschouw. Iemand die hier zijn licht over man laten schijnen?

Dion

Van overtuigd 0 Ineos renners, nu ineens 3 in m'n team: Bernal, Rodriguez, Pidcock. Voelt toch niet helemaal lekker

Bernal: kan heel positief uitpakken en gunfactor
Pidcock: zojuist Ala eruit voor hem, plafond ligt denk ik hoger en verwacht ook in het hooggebergte wat meer. Is stuivertje wisselen. Heb al MVDP, geen van Aert
Rodriguez: meest zekere punten van de 3, jongere trui.

Wie van de 3 zouden jullie slachtofferen? Ik zou hiervoor O'Connor voor kunnen nemen wat toch meer zekerheid geeft (dan onzekere Bernal en Pidcock)

Ted de la course

'@harderijder WVA en Martin

Antonini

'@Martijn Sollie, waarom niet beide?

Martijn Sollie

'@ Antonini Omdat ik best wel tevreden ben met mijn team tot nu toe. Als ik beide erin wil fietsen betekent dat ik dan meerder wijzigingen moet gaan doorvoeren in mijn team. Ik weet niet of ik dat wel wil.

krypton

'@Martijn Geen van beide. Met dat budget kun je wel betere keuzes maken denk ik.

Ted de la course

'@antonini waar kun je het aantal hoogtemeters per etappe vinden?

@Dion Ineos bezorgd mij ook hoofdbrekers. Had al vanaf het begin Bernal, Rodriguez en Pidcock erin. Pidcock er voor de persco uitgehaald, maar wil 'm er eigenlijk weer in fietsen. Nu twijfel ik erg over Bernal maar hij kan wel verschilmaker zijn. Een goede Bernal is wellicht de enige die lang mee kan met Pog en Vin. Hij is nogal bescheiden in zijn vooruitblik. Maar zo is hij altijd geweest. Waarom zou Ineos hem meenemen als ze er geen geloof in hebben? Daarbij niet vergeten dat het Ineos is en geen AG2R of FDJ. Die hebben echt wel nagedacht over hun selectie. Als Bernal niet goed was dan hadden ze m gewoon de Vuelta kunnen laten doen toch? Iemand andere inzichten over Bernal en Ineos?

Antonini

'@Martijn Sollie, beide kun je opstellen in met name de sprint etappes voor teampunten en mogelijk zelf een 15e plek. Laporte heeft een hogere teampunten kans omdat zowel Vingegaard en vanAert een trui kunnen pakken. van der Poel heeft een grotere kans om zelf ook punten te pakken in de 4-5 etappes die hem liggen waar je hem captain kan maken (etappe 2, 8, 10, 19) (?!?). In etappe 3 en 8 kun je net zo goed van Aert kopman maken, die andere zie ik wel voor de pure aanvallers.

Dus als je al een goede aanvaller hebt dan kun je wellicht beter kiezen voor Laporte. Als je die ontbeert dan is van der Poel een betere optie. Beide enorm punten potentieel omdat zowel zijzelf als hun teamgenoten de grootste kwaliteit hebben en uiteindelijk komt dat toch boven drijven in de Tour.

Antonini

'@krypton wie zie jij voor dat budget als betere keuzes? en waar baseer je dat op?

@Ted de la course: op die ene website pro cycling stats staat bij iedere etappe "vert meters", ps. wat zou dit spel toch veel leuker zijn zonder die website en alle tips op wielersites.

rbc1912

Pidcock en/of Alazwiepzwiep (of geen van beide natuurlijk) is wel een hele leutige keuze. Hetzelfde geprijsd en voor beide is wel iets te zeggen

Georgeske

Stel je in etappe 1 best types als Teuns, Gall en Girmay op en zet je types als Hindley, en A.Yates best op je 'bank'?

madeinstars

Bernal geloof ik echt helemaal niet in. Gunfactor of niet. Lijk zelf ook vrij weinig vertrouwen te hebben. Eeerlijk gezegd begrijp ik sowieso niet waarom Ineos hem naar de tour stuurt, in plaats van alles op de Vuelta te zetten samen met Thomas.

@George: voor Girmay lijkt etappe 1 me echt wel te zwaar. Of het dan tussen de pure klassementsmannen of de sterke puncheurs gaat is precies de hamvraag die ons allemaal bezig houdt.

Laatst gewijzigd
Rije Rudy

Ik denk ook dat Bernal nog niet top zal zijn, en zeker niet over 3 weken. Kan gerust zien waar hij geraakt in een vrije rol, maar volgens mij is de insteek om terug wat wedstrijdritme op te doen richting de Vuelta of andere doelen. Ik hoop dat hij kan verrassen en gun hem een mooie ritzege!

Ik zit ook al mijn hoofd te breken over de dagopstelling van morgen. Gaat voorlopig voor de laatste 2 plekjes tussen Bardet, Hindley, Johannessen, O'Connor, Gall, Teuns en Girmay. Daar komen bankpunten van :)

Ted de la course

'@antonini thnx, dat wist ik niet. Kan ik zelf de kansen voor sprinters inschatten ipv op al die tips en voorbeschouwingen af te gaan ;)

@madeinstars ik volg je helemaal maar ben dus bang dat ze bij Ineos meer weten over zijn vorm dan wij op dit moment. Zijn geen koekenbakkers daar natuurlijk..

Laatst gewijzigd
Antonini

In etappe 1 maak ik momenteel 2 afwegingen: wie heeft er kans (en belang) om er nog bij te zitten en wie kan er goed finishen.

Omdat het de hele dag heel zwaar gaat zijn, zullen veel renners die geen belang hebben in het klassement snel een gruppetto vormen en voor de tijdslimiet binnenkomen. De puncheurs en tempo rijders (lees vdpoel) zullen eerder gaan en iedereen die iets wil doen in het klassement zal meezitten (lees hindley etc). Vervolgens is het de vraag of er een kopgroepje van favorieten voor de dagzege weg kan komen voor de laatste klim. Op de cote de Morga verwacht ik dat voor de top van der Poel zal versnellen en in de afdaling de echte klimmers op afstand probeert te rijden (Scenario 1). Het is dan essentieel om iedereen op afstand te houden en in strak tempo de laatste 2 klimmen over te gaan om zo er niet af gereden te worden op de stijle stukken in de laatste klim. Daar zullen mijnziens vdpoel en dergelijke kansloos zijn, mochten er teveel (top) klimmers bij zitten die iets willen doen (lees Carapaz, Skjelmose Bilbao etc) (Scenario 2).

Dus van der Poel kan 1e worden als hij het op kracht haalt (1). Maar als alles tot de laatste klim bij elkaar blijft dan zal hij hij het niet halen en waarschijnlijk buiten de top20 eindigen (2). Vandaar wel mee, maar geen kopman.

Dan afweging 2, wanneer de dagzege geen optie meer is, zullen veel zich laten zakken en de krachten sparen voor zondag. Maar niet de klassementsmannen (Hindley, Yatessen, Bardet etc.) die ontberen of de pure kracht om mee te zitten (Bardet) of het belang om de eerste dag alle risico's te nemen in de afdaling (Hindley). Dus ik verwacht ze wel bij de eerste 20, maar op een paar seconde van de nummer 1. Er is wel een (grote) kans dat er een groep bij elkaar komt van klassementsmannen die vervolgens voor de etappe gaan sprinten (Scenario 3). Het is dan de vraag welke klassementsmannen er allemaal rap zijn op de meet.

Omdat Pogacar in Scanario 1, 2 & 3. Overal favoriet is, is hij de logische kopman. Yates is daarom een nobrainer, die moet erbij zitten voor het klassement en rap is op de meet. Hindley is een twijfel want wel top 20 in Scenario 3, maar niet bij de eerste 10 verwacht. Teuns, Gall, Powless etc. een leuke gok voor scenario 2 maar grote kans op buiten de top20 want het aantal rijders in dit scenario is erg groot.

Daarom momenteel 6 klassement, 1 gok (Woods) en 2 tempo beulen (van Aert en vdPoel).

Iemand een andere visie?

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

'@NOAD1912 Ik heb Kelderman. Zie hem wel top 15 rijden zonder druk en een keertje aanvallen. Kuss vindt ik weer net te duur hoewel die ook wel punten zal halen.

Guido Maltempi

Mocht je nog op zoek zijn naar het antwoord op de vraag 'gaat Aranburu misschien meedoen in de sprintetappes': geen idee maar ik heb wel een fotoreportage gevonden van zijn familie die een enorm spandoek aan het schilderen is in hun koeienstal.

https://www.noticiasdegipuzkoa.eus/fotos/2023/06/29/familia-alex-aranburu-prepara-paso-6981403.html

1 2 ... 119 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.