Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 118 ... 200 201
Harderijder

In theorie lijken sprintetappes goed te voorspellen, maar het eindigt ook nogal eens anders dan verwacht. Daarnaast is het verschil tussen de nummer 3 en 20 milisecondenwerk, dus vaak valt de sprinterscore tegen. Als je veel sprinters neemt maximaliseer je de puntenkans, terwijl er veel goede 1m klassements of aanvallers zijn.

BarryE1

Nog 1.5M over en 2 plekken te vullen. In principe al redelijk tevreden maar besloten dat mijn sprintteam van 6 wel een mannetje extra kan gebruiken. Mozzato heb ik daar al dus die valt af als optie. Dan heb ik daar in principe 2 opties, van Poppel of Strong. Bij beide weet je niet heel goed wat je er aan gaat hebben. Bij van Poppel moet je gaandeweg erachter gaan komen of ie waardevol gaat zijn in die sprintetappes aangezien hij in principe gewoon lead-out is. Qua sprintcapaciteit weet je wel wat je gaat krijgen. Bij Strong zijn de capaciteiten in de pure massasprint in dit veld dan weer niet duidelijk. Wat zouden jullie kiezen?

De sluitpost, het laatste plekje, wordt zo'n beetje mijn 10e/11e (aanvallende) klimmer. Dus kies ik van Poppel heb ik net ff wat meer budget om nog een leuke aanvallende renner te kiezen. Of ik kom met Strong in de categorie 500k (champoussin of traeen o.i.d.)

Falonso

Ik heb nu 12 mensen voor de bergen en 8 voor de sprints. Ben op zich tevreden met mijn team, maar vind de teams die in rit 1 en 2 kan opstellen niet heel sterk. Daarom ben ik nog op zoek naar een renner van 500.000 (of 750.000) die in rit 1 en 2 punten gaat halen en ik later in de tour nog een keer in een overgangsetappe kan opstellen.

Zat zelf te denken aan Van Gils (of Teuns)?
Hebben jullie advies en/of andere namen?

zomaareens

bij pelle bilbao heb ik het idee dat hij degene is die van afdalingen moet hebben.. niet perse van bergop finishes..

en laat nou net Gino... ik weet neit hoe die gaan

jullie ook hierom twijfels?

sprintgeit

Even wat heel anders. Wie denken dat er aan het einde van de tour op het podium staan. Voor de Barbero en Zubeldia awards dan welteverstaan. Echt makkelijk vind ik het dit jaar niet. Zeker wat betreft de Barbero award. Toch wel een kwalitatief sterk deelnemersveld. Mijn nominaties zijn vooralsnog als volgt:

Barbero: Traeen, van Poppel, Zingle, Gall,
Zubeldia: Lutsenko, Meintjes, Uran, Tejada, Traeen, Haig

Laatst gewijzigd
Woutiboy

'@zomaareens Ik heb ook gelezen dat bijv. een Pidcock zei dat ze waarschijnlijk wel wat voorzichtiger gaan afdalen deze Tour. Persoonlijk geloof ik hier niks van. Dit zijn matadoren die straks in het heetst van de strijd, als het echt om seconden draait, echt niet aan Gino Mäder (hoe lullig dat misschien ook is) denken en gewoon naar beneden knallen.

Nederlandsche

https://www.eurosport.com/cycling/tour-de-france/2023/i-want-to-try-and-achieve-both-tom-pidcock-targets-tour-de-france-stage-and-gc-success-ahead-of-bilb_sto9677111/story.shtml

dr klaas

'@sprintgeit, Traeen die 2 (tegenstijdige) awards binnen haalt bijzonder.
V Poppel is een mooie Barbero ja, als je dan een leadout meeneemt zijn Rikkert en Morkov diegene met meer kansen op teampunten, lijkt mij. Als Meeus mee op zijn bakkus gaat ben je spekkoper natuurlijk.
Voor de Zubeldia award, die vind ik lastig , die zie ik nooit rijden.

@Falonso, dat zijn 2 opties idd, wat dat betreft zie je through de Trees, the woods not more. Je kan ook 1 van die 12 ruilen voor een punchende bergman.

jenzrscl

Wel verschoten wat die corbin strong ('sprinter') kan

Op de Alto de Montjuïc werd hij gewoon vierde na remco en roglic soler , waar ze 6 keer over gingen..

En won hij sprint van ciccone en co..

Die kan dus zeker nuttig zijn in overgangsettapes ook..

Laatst gewijzigd
madeinstars

Strong is een goede renner, alleen geen sprinter. Dus of je neemt hem mee als aanvaller (en dan heb je wat mij betreft wel betere opties) maar als je hem mee neemt als sprinter ga je bedrogen uitkomen.

Hangtieniedanstaatie

Strong is in etappe 2 een garantie op een topdrienotering.

De Haai van Milheze

Even een naam droppen die ik nog nauwelijks gehoord heb: is er iemand die Asgreen overweegt? Heeft natuurlijk een vrij dramatisch voorjaar gehad en zijn laatste goede periode dateert van vroeg in 2022. Ook heeft hij in principe twee duidelijke kopmannen voor zich.

Echter, ik zie ook wel wat voordelen. 500K is een koopje voor een renner die intrinsiek gezien bovengemiddelde kwaliteiten bezit. Rijdt in een ploeg waar redelijk wat vrijheid zal zijn in vergelijking met andere teams (geen AK-kopman). Liet weer een teken van leven zien door afgelopen week het Deens kampioenschap tijdrijden te winnen waar hij zowel een in-form Skjelmose als Bjerg versloeg. Daarnaast is er nog de kans op teampunten van Flip en Jakobsen.

Misschien een leuke pick voor de overgangsetappes?

madeinstars

Asgreen lijkt me nou typisch iemand die je precies op de verkeerde momenten opstelt en dan 3e wordt in een etappe dat je hem op de bank hebt.

zomaareens

Asgreen tijdrit ook top10?

Simcha

'@Falonso. Bij mij staat Van Gils er in. Eerste etappes op de bank, want te veel concurrentie, maar ik zou hem er gerust inzetten. Ik verwacht hem zeker later nog wel een keer in een overgangsrit. Bovendien heeft Ewan een goed trackrecord wat betreft afstappen in grote rondes, dus grote kans dat Van Gils in de laatste week nog een paar sprintkansen gaat krijgen. Fijn om hem dan achter de hand te hebben.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

De haai, dan kan je net zo goed cavagna inzetten van quick... vind ik meer een type waar je iets aan hebt .. maar ik ga daar allesinds geen 500k op inzetten..

arjenzvob

'@Falonso Aranburu

@zomaareens Je hebt het profiel van de tijdrit gezien? Never nooit top 10 voor Asgreen.

Milanjacks

Hoe kijken jullie aan tegen de commentaren van Thijs Zonneveld dat het zo'n slechte tour is voor sprinters. Ik denk een beetje dat Thijs ervan uitgaat dat er overal koers gemaakt gaat worden. Dan kunnen sommige vlakke sprinters het lastiger krijgen. Maar ik betwijfel echt ten zeerste welke ploegen dit dan gaan doen. Alpecin, UAE, ,Jumbo, Quick Step, Jayco, Lotto, Bahrain, Astana en Bora gaan dit niet doen.

Dan ga je uit van een scenario dat Trek en Intermache het hard gaat maken? En wat is dan je winst? Dan moet je ervan uitgaan dat iedereen er af ligt en dan heeft Pedersen en Girmay geen hulp meer in de sprint. Dan is er een dikke kans dat MVDP, Philipsen, Laporte, WVA, Kristoff ze er alsnog op legt.

Ik heb wel Cavendish eruit geklikt voor Coquard aangezien ik hem beter vind klimmen.

@Simcha

Als je van Gils hier bankt, waarom neem je hem dan mee?

Laatst gewijzigd
madeinstars

Er doen ongeveer 41827 sprinters mee deze tour. Die ploegen gaan er echt wel voor zorgen dat er sprints komen. Thijs lult dus uit zijn nek. Misschien dat er 1 of 2 van de 7/8 sprintetappes zijn waarbij een ploeg als Trek/Alpecin het hard maakt voor de Cavendishen van deze wereld en dan nog 1 rit waarbij de vlucht het toch haalt, maar dan gaan we alsnog zeker 5 keer 'gewoon' sprinten.

rbc1912

Net terug van vakantie en heb me daar alleen beziggehouden met loeren haha. Zal me weer eens gaan mengen :)
Ik vind Asgreen eigenlijk helemaal niet zo'n zotte gedachte. Heeft in het verleden best aardig wat punten gehaald. Bij Quick-Step hebben ze ook geen klassementsman verder. Kan tijdrijden.
Eensch met wat betreft dat het moeilijk zal worden waar je hem opstelt. Maar we hebben het hier wel over een 500k-opvuller natuurlijk
Zelf heb ik ook 500k over voor het laatste plekje. Dat zou MvG kunnen zijn, maar heb eigenlijk meer dan genoeg schoon volk voor de punch. Dat zou ook een Træen kunnen zijn als extra klassementsman. Maar als er weinig uitvallers zijn stel ik hem ook niet op. Dus ik ga Asgreen zeker overwegen. Dank voor de tip ;)

nasibal

Het gaat al mis bij het überhaupt nog serieus nemen van Thijs Zonneveld.

Harderijder

Mijn laatste keuze is een van de volgende duo's:
- WVA en Martin/Meintjes
- Bardet en Jakobsen
- Carapaz en Groenewegen

Ik heb al MvdP en Ala dus ben in de heuvels wel goed vertegenwoordigd. Ik heb Jakobsen en Groenewegen niet dus kan daar wat winnen maar vind de sprinters eigenlijk te duur. En WvA is op zo ongeveer de helft van de etappes inzetbaar. Carapez is mijn renner die ik er heel graag in wil, maar niet zozeer in plaats van Hindley.

Guido Maltempi

"Dat ik explosief genoeg ben om een massasprint te winnen, heeft vaak te maken met mijn staat van frisheid. Na een rit met enkele klimmetjes of met waaiervorming heb ik meer overschot dan de intrinsiek snellere sprinters. Die ga ik na een vlakke etappe, zeker in het begin van een ronde, nooit kloppen."

Aldus Wout gisteren in Knack. Interessant interview trouwens, met als rode draad de vraag waarom hij als relatief zware renner toch goed bergop kan fietsen. De quote hierboven gaat niet expliciet over deze Tour, maar matcht wel met zijn wel/niet sprinten in de TdF's van '20 en '21. Het brengt mij weer aan het twijfelen om voor mijn team-zonder-Wout te gaan, nadat ik hem er n.a.v. het L'Equipe interview toch maar ingefietst had.

Wijon

Brabander,

Traeen gaat niet voor een AK..

zomaareens

A. Yates moet ik er toch infietsen. ga ik doen.

ten koste van: o con of s, yates of rodriquez.. wie kan ik er het beste uitlaten?

1 2 ... 118 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.