Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 117 ... 200 201
Woutiboy

'@jenzrscl Misschien wat saai, maar daardoor ook juist waarschijnlijk? Ik geloof in ieder geval totaal niet dat bijv een wva of mvdp niet mee gaat doen. Denk dat de mensen die wva niet selecteren dit zeggen om hun blunder voor zichzelf te rechtvaardigen, en mvdp kruipt gewoon lekker in de underdogrol.

Ruubschen

'@Rad: wellicht heb je gelijk. Maar wie zou jij er uit gooien bij mij dan? Die andere 9 zijn in mijn optiek ook top 10 kandidaat.

jenzrscl

Hij is maar 500k opvullertje, die stel ik dan ook amper op na baskenland alleen als er weer heel me team uitvalt

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Ik verwacht ook wel iets van Flip, Pidcock en WvA, kunnen ook zomaar top 5 eindigen, maar ik verwacht MvdP niet als ze echt gaan koersen. Net te zwaar voor hem. Maar misschien wel rond plek 10 als hij er kort achter zit.

Woutiboy

Mas + Ewan OF A. Yates + Girmay? Wie het eerst advies geeft mag mn 250k hebben die ik over heb.

ZK

Yates girmay, easy!

Georgeske

Zijn S.Yates, Rodrigues en O’connor prioriteiten om op te stellen in etappe 1?
Girmay daarentegen wil ik wel uitspelen in deze eerste etappe 1!

Capra

'@Niels Kleefman

Ik ben bang dat Laporte zijn 3,5 miljoen bij lange na niet waard gaat zijn. Hij is gewoon de lead-out voor WVA, dat is wel duidelijk, dus zelf sprinten zal er niet bij zijn, hooguit dat hij een paar keer uitbolt als nr. 10-20.
verder lijkt hij mij totaal oninteressant voor groen.
Dus ik hoop dat zoveel mogelijk mensen hem kiezen, maar hij mag me natuurlijk altijd verbazen.

Capra

'@Wouter Aerts

Dat lijkt mij een hele makkelijke....A.Yates en Girmay
Ik verwacht van Yates meer punten dan van Mas, ook door de teampunten.
En ook meer punten van Girmay dan van Ewan, maar die staat bij mij dan ook al lang op de zwarte lijst.

Cerebral36

Mijn laatste dilemma: Bauhaus of Welsford. Kijkende naar recent lijkt Welsford echt sterker te zijn op het vlakke en Bauhaus de betere is in de wat moeilijkere sprints. Daarbij vraag ik me af of Welsford de laatste week haalt. Dat is dan weer iets zekerder bij Bauhaus. Ik kom er maar niet uit :) Kan iemand me richting 1 naam duwen :)

Laatst gewijzigd
Woutiboy

Dank voor de reacties!

embargo

Na al sinds het begin Wout eruit te hebben, krijg ik nu toch wel lichte FOMO.
Vanmiddag bedacht ik in een vlaag van verstandsverbijstering opeens dat Wout maar 500k duurder is dan Philipsen, maar dat ie wel op meer terrein uit de voeten kan + eventuele teampunten... Dus dat klinkt bijna als een betere optie..
Wilt iemand dit aub uit mijn hoofd praten?

Capra

'@ Cerebral
Bauhaus, toch iets meer ervaring en het engeltje van Gino op zijn schouder, zal toch wat extra motivatie geven denk ik.
En ik vraag me idd af of Welsford de bergen over komt.

Woutiboy

'@cerebral36 In mijn voorselectie kwam ik voor dezelfde keuze te staan. Ik wist het eigenlijk ook niet, heb toen maar op basis van ervaring voor Bauhaus gekozen (hoewel ook hij de eindselectie niet gehaald heeft). De keuze tussen deze 2 is imo bijna een pure gok.

Woutiboy

'@embargo Ik ga mijn best doen. Een te vroeg geboren kind komt zeer vaak voor, dus de kans is aanzienlijk dat WvA hem er tussenuit piept. Misschien met een paar etappezeges al in de tas, maar die gaat Philipsen ook wel pakken.

Of je pakt ze gewoon allebei net als ik.

chip 010

Interessante etappe de eerste.
Het kan 2 kanten op gaan. De klimmers proberen de wat zwaardere renners eraf te rijden op de klimmen, echter zal dit niet op de laatste of voorlaatste moeten zijn.
Zie dan de snellere jongens nog terug komen. Ook is dit scenario voor de subtoppers een risico om zelf niet al op achterstand te komen. Aangezien Pog en Vin waarschijnlijk wel zo veel beter zijn.
Andere mogelijkheid is dat ze tot het einde een normaal hoog tempo rijden en dat de renners MvdP v Aert Ala Pidcock Girmay en misschien zelfs Pedersen kunnen rijden voor overwinning.
Ik verwacht zelf dat het 2e gaat gebeuren of dat ze te laat gaan (laatste klim) waardoor in ieder geval van Aert, Ala Pidcock en MvdP het gaan redden.
Twijfel zelf het meeste in wie kopman te maken, risico met van Aert of MvdP of veilig Pogacar(doet vrijwel iedereen verwacht ik)

Ton Pelo

Is toch geen gekke gedachte? Al denk ik dat Philipsen net wat sterker is in de sprint. Daarnaast zijn er voor Wout natuurlijk meer kansen, maar weet hem dan ook maar eens op te stellen. De verwachting van hem zelf dat hij de meeste kans op een ritzege in een sprint heeft laat misschien ook zien dat hij zich vooral daar op richt. En niet op de etappes waar je hem wel, en Philipsen niet op zou stellen. Het blijft toch net wat meer gokken wat Wout precies gaat doen.

Op dit moment staat m'n team zo dat ik met wat kleine aanpassingen Wout erin kan fietsen ipv MvdP, maar of ik dat ga doen ben ik nog niet over uit...

Dr.Watt

'@Pim Totcock

Rugnummers worden steeds bepaald door de organisatie en niet door de ploegen dus je mag je daar echt niet op blind staren. Bernal krijgt sowieso nr 1 als ex-winnaar net zoals Hart in de giro.
Froome is nog een voorbeeld.

Enkele kleinere rittenkoersen ( Ruta del Sol of Vuelta Valenciana als ik me niet vergis) doen het gewoon alfabetisch.

@Daan

Het lijkt me onmogelijk dat een renner met de kwaliteiten van Ciccone al in rit 1 opzettelijk tijd gaat verliezen. De ploeg zal dit ooit nooit toelaten.

Laatst gewijzigd
Qtjelegend10

Ik heb bij de Giro een optimalisatie modelletje gemaakt in Python om het ideale team te kiezen. Hiervoor maak ik eerst een Excel met alle renners die ik overweeg en hun info, en vul dan per etappe in hoeveel punten ik minimaal en maximaal van ze verwacht. Aan 't eind natuurlijk ook nog Trui-, Ploeg- en Eindpunten. Ook neem ik hierin een bepaalde zekerheidsfactor voor de punten mee, berekend met de ratio min/max punten, en per type renner verschilt de objective. Daarnaast een aantal extra regels voor het model zoals minimaal 2 van UAE, maximaal 8 sprinters etc. Bij de Giro het model als hulp gebruikt om een overzicht te creëren van wie ik ongeveer hoeveel punten verwacht, en op basis daarvan een vrij sprint-heavy team gekozen wat me een 31e plek en mijn eerste gouden beker in het wielrennen opleverde, zij het met wat geluk aan mijn zijde. Sprinters zijn relatief zekere punten, en ook vrij zekere niet-bankpunten.

Nu heb ik hetzelfde gedaan voor deze Tour, en het model smijt wederom echt al het geld tegen de sprinters aan: WvA, Philipsen, Mads, Jakobsen, Groenewegen, Girmay, ze zitten er allemaal bij. Dit lijkt mij nogal veel van het goede, maar zet me ook wel aan het denken. Er zit bijvoorbeeld geen enkele renner van 3,5 miljoen in het team. In de Giro in de eindafrekening van #7 naar #31 gevallen omdat ik uiteindelijk dus te weinig klassementstoppers had. Het model houdt overigens geen rekening met dagopstellinge etc maar telt gewoon de punten die ik verwacht (redelijk biased dus ook) bij elkaar op. Hoe denken anderen hier over een sprint-heavy aanpak, en waarom zou het wel/niet verstandig zijn? En heeft men ideeën over hoe het model te verbeteren zodat het niet zo sterk naar sprinters neigt?

Laatst gewijzigd
yoeri

Een max totaal aantal miljoen hangen aan het de sprinters? Dit omdat zoals je al zegt de sprint makkelijker te gokken zijn en dus ook de goedkopere krachten die mee gaan doen, makkelijker zijn in te vullen. Ik maak ook geregeld zoiets in Excel. Deze keer niet, maar ik kijk dan altijd naar het min/max aantal punten per team dat ik zelf daaruit samenstel. En kijk dan wat ik kan wijzigen om balans te houden maar meer zekere punten binnen te halen of juist meer potentiële punten te kunnen behalen.

Mazzel1986

'@Qtelegend

Houdt je in je model rekening met valpartijen in aanloop naar massasprints? Kan een een klap schelen als een sprinter een keertje helemaal niet meesprint omdat ie erbij ligt. Verder zou ik rekening houden met afstappen van sprinters in bergetappes. Dus hoe verder in de Tour hoe kleiner de kans dat iemand meesprint.. zeker mannen als Groenewegen en Jakobsen.

Qtjelegend10

'@yoeri Hm ben dan bang dat dat het model teveel beïnvloedt, aangezien het doel toch is om het geld zo goed mogelijk te verdelen. Ik heb ff gekeken naar wat ik per etappe in had gevuld bij de sprinters en was wat optimistisch geweest bleek. Het model kiest nu al wat minder sprintkanonnen.

@Mazzel1986 Rekening houden met valpartijen is te lastig, voor nu in ieder geval. Dat is op dit moment botte pech. Dat tweede deel is wel een goede, en neem ik niet zo letterlijk mee maar: mijn verwachte etappescores voor Jakobsen en Groenewegen zijn in de latere sprintetappes een stukkie lager dan in t begin. Ook zijn de weights die de zekerheid berekenen kleiner in de laatste week dan in de eerste en tweede week. Dit is nu 1 vs 0,9 vs 0,8 voor de 3 weken, misschien moet die nog maar wat naar beneden.

Ik ben overigens ook nog benieuwd naar wie we allemaal als aanvallende klimmers (dus zonder GC ambities) mogen categoriseren? Ik schaar nu in mijn Excel enkel Ciccone, Woods, Johannessen en Champoussin daar onder. Dit zijn dan wel alleen de jongens die ik ook maar een beetje overweeg, ik ga niet voor iedere gek z'n etappescores invullen. Wil daar graag nog wat bij voegen, let me know.

Laatst gewijzigd
Mazzel1986

Voor de serieuzere anvallende klimmers denk ik aan: Pinot, S. Yates, Guerreiro, Gall, Teuns, Powless, Bilbao en Jorgenson. En deze Tour zou ik denk ik ook Bernal daarbij scharen.

Georgeske

Welke keuze voor 1mil is wijs?. Heb op dit moment Madouas.

arjenzvob

'@Qtjelegend, Jij bent nog altijd degene die het model stuurt, dus waar jij het in een model zet, baseren onder het op gevoel en het vullen van etappes in de app etc. Maar wel een toffe manier om het aan te vliegen :)

1 2 ... 117 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.