Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 116 ... 200 201
M@thijs

Net radio scorito geluisterd, een interessant stukje ging over de ploegpresentatie van INEOS (blijkbaar een interview waarbij pidcock als kopman genoemd werd en rodrigues niet). Ik kan dit zelf niet terugvinden maar beïnvloed mijn keuze wel redelijk moet ik zeggen. iemand een linkje?

Daan Brakenhoff

Om de wel óf geen WvA discussie achter ons te laten, wat doen de wel kiezers etappe 1? Zijn er hier mensen die hem wel meenemen, maar hem durfen te banken etappe 1? Toch heel veel renners (vdp zelf, Pog en Kwiat die de etappe zelfs helemaal verkent heeft) en kenners neigen naar en scenario waarbij WvA (en VdP) er niet meer bij gaan zitten zaterdag. Ikzelf eerlijk gezegd ook.

Die voorlaatste klim gaat normaal gesproken al een hoop renners laten lossen. Hierdoor komt er waarschijnlijk een select groepje aan op de Pike (wat zal het zijn, 60? 70 man maximaal). Geen één klimmer zal met WvA of VdP naar de finish willen rijden (op Vingegaard na natuurlijk), en er zullen dus echt wel renners wat gaan forceren (Carapaz bijv). Als Wout 20 sec achterstand heeft op de top tegenover een groep die gewoon goed rondrijdt, is het denk ik al gedaan. En deze kans lijkt mij best reeël. Dus, stel je hem dan op puur als hegde? Omdat 99% van de WvA kiezers hem wel zal opstellen. Of stel je hem op omdat je verwacht dat hij aan kan haken/terug kan komen/ze gewoon niet hard genoeg rijden op de Pike?

Ik weet dat het misschien wat raar klinkt omdat hij overal genoemd wordt in de bookies, voorbeschouwingen en hier op het forum. Máár ik acht de kans wel aanwezig dat het een 0-punter gaat opleveren zaterdag. Vervelende alleen is dat het plekje dat vrijkomt denk ik bij velen (en bij mij ook) opgevuld gaat worden door bijv een Hindley, G.Martin of Ciccone. Een renner die je sowieso niet bij de eerste 5 (10) verwacht eigenlijk. Én is het het dan wel waard om dit risico te nemen?

Hetzelfde geldt ook voor VdP kiezers, maar als je VdP etappe 1 thuislaat, kan je hem net zo goed helemaal thuis laten.

Graag jullie mening hierover, en laat me het maar weten als ik doordraaf, maar je moet toch wat als je team al een tijdje staat hé ;)

Laatst gewijzigd
ebel1999

'@HaagseHaas ja zijn wel wat leuke namen en een paar daarvan zullen ongetwijfeld wel hun geld waard zijn, maar erg vrolijk word ik er nou niet van. Zie dan meer in een van Gils, Traaeen etc.

Stoetwegen

Ik ga toch voor Laporte, vrijwel onbesproken, maar ik zie hem toch een paar massasprints meedoen, of kort achter WvA finishen. Daarnaast teampunten en het zou mij niet verbazen als hij voor groen gaat in plaats van Wout. Mogelijk een verschilmaker, en geen zware gok (ik bedoel hier niet zijn neus).

Ben Heal Nie

Verwachten jullie iets van de ‘punch’ van hindley, Kelderman en O’Connor? Ik ben al met mijn opstelling voor etappe 1 bezig en mijn gevoel bij hun is dat ze niet de grootste afmakers zijn (heb nu WvA en MvG er instaan voor hun).

Daarnaast vroeg ik me afkwam jullie van George Zimmermann vinden? Kan ook een leuke 500k renner zijn. Zat in eshborn in de winnende vlucht en wint een bergetappe in de dauphine.

Pim Todcock

Bernal dus nr1 bij Ineos qua nummer. Bij de Giro was dat Hart en niet Thomas, en toen brak Tao zijn heup. Doe er je voordeel mee!

Ruubschen

'@zeewolde, je hebt gelijk. Speciaal voor jou hieronder even een meer overzichtelijk overzicht. Ik ben benieuwd naar jouw mening over mijn samenstelling.

Owja, Zeewolde: voor jou even een lesje begrijpend lezen--> 20+2+2 is 24 en niet 30.

Erg leuk al die meningen en inzichten van iedereen. Dat maakt het ook weer verwarrend :-) Hieronder mijn team. Ik hoop anders dan anderen, dat is elk jaar mijn doel. Soms scoort dat, maar ook weleens niet. Echter telt voor mij alleen de gouden beker. En die is er!

Pogacar (Gokje ;-) )

Vingegaard (Gokje) ;-) )

Carapaz ( Veel over gezegd hier: wel in vorm? Niet in vorm? De afgelopen jaren steevast een berg met punten. Juist daarom selecteer ik hem. Als de Geraint Thomas van de Giro.)

A. Yates ( Opeens als mede kopman gebombardeerd. Ik denk dat het met zijn vorm wel goed zit en daarom een leuke puntenpakker is. Zowel individueel als teampunten voor een aantal etappe winsten van Pogi en zijn witte truien)

E. Bernal (na zijn interview toch twijfel om hem niet in te ruilen voor of Ciccone of Rodriguez. Wat zijn de voor en tegens?)

Bilbao ( Vanuit sympathie voor deze club ook Bilbao er bij. Maar zeg nou zelf? Hij gaat toch wel zijn 1,5mln waard zijn!?)

Skjelmose ( Erg veel zijdig. Niet onderscheidend maar een must have.)

Kuss ( Vorig jaar na de Tour ook een goede Vuelta. Kan dus 2 rondes achter elkaar aan. Vingegaard is mijn potentiele gele trui winnaar.)

Madouas ( Tja….ik verwacht dat hij zijn punten wel gaat halen. In de 1e 2 etappes zeker ergens in de top 8. Daarna kijken hoelang hij zich mag en kan blijven mengen in het klassement.)

van Aert (Ik denk dat zowel Laporte en van Aert zich gaan mengen in het groen. Vertrekt van Aert niet? Dan wint hij groen)

Pedersen ( Voor mij de enige zekerheid in de sprint bij heuvel en echte sprintetappes.)

Laporte ( Ik denk dat zowel Laporte en van Aert zich gaan mengen in het groen. Vertrekt van Aert? Dan gaat Laporte hoog scoren)

Girmay ( Lijkt zijn vorm herpakt te hebben. Sprint mee, kan goed over heuvels.)

Bauhaus ( Uit sympathie voor de Bahrein ploeg. Ik hoop dat ze een aantal etappes pakken! Zou ik nog in kunnen ruilen voor Coquard en Kristoff.)

Cavendish ( Ik hoop niet dat hij in de 1e sprintetappe zijn recordetappe gaat pakken. Dan zou het zo kunnen zijn dat hij het wel prima vindt.)

Mozatto ( (Op basis van de uitslagen van vorig jaar, nu nog niet 100%. Zou ik nog in kunnen ruilen voor Coquard en Kristoff.)

Alaphillipe (Veel vertrouwen in, lijkt weer op de rit te zijn.)

Powless ( Vaat zeker aantal keren op avontuur. Hopen dat hij niet te vroeg gaat ;-) )

Champoussin (Voor mij een troef in de bergen en hopelijk een kleine gooi naar de bergtrui.)

Traeen ( Lijkt de bergen behoorlijk de baas te zijn. Leuke darkhorse.)

Ben benieuwd naar jullie input mbt mijn team.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Het probleem met zimmermann is dat ik me bij geen enkele etappe confortabel zou voelen om hem op te stellen ipv iemand anders.

Bij van gils durft ik best een klassementsman oid te banken op de etappes die hem gaan liggen. Bij zimmermann zie ik mezelf dat niet doen. Dat zou dan een filler worden die ik eigenlijk nooit inzet.

Wellicht onterecht overigens.

Ben Heal Nie

Thanks voor de input Kaarten. Ik heb 3 500k mannen in mijn huidige team staan; Mvg Traen en Zimmerman dus. Maar neig er op dit moment naar om enkel Mvg op te gaan stellen ooit. Zimmerman zou in overgangsetappes indien ik uitvallers heb wel kunnenworden gebruikt, zelfde geldt voor traen. Punt is… moet je überhaupt iemand bijvoorbaat al opstellen? Of heb jij een betere suggestie voor een back-up?

Ton Pelo

'@Daan Brakenhoff Ciccone is prima op te stellen in etappe 1 toch? 5e plaats in de Waalse Pijl dit jaar. Een langere klim werkt nog in z'n voordeel ook.

Ruubschen

'@Ben Heal Nie

De 500/ 750 renners moeten natuurlijk een beetje uit het geluk geboren zijn. Ik gebruik ze precies als jij. In de basis bankzitter. Maar als ik hem nodig ben dan hoop ik dat zijn prestaties goed zijn. Dat geluk had ik tijdens de Giro met Dunbar.

krypton

Ik ben niet overtuigd van Pedersen voor de prijs die hij heeft Rolf. In de Giro 1x gewonnen, maar verder constant geklopt door wat op het moment toch wel de tweede lijn genoemd mag worden (Milan, Groves, Matthews, Ackermann)...

Ruubschen

Dat klopt Krytpon. Echter hoeft hij ook niet te winnen he. Zie wat een bak aan punten hij in de Giro al haalde ondanks dat hij daar 1/3 van de etappes heeft gemist. Als hij acht keer bij de top 5 zit dan vind ik dat ook prima. Daarbij (misschien) nog wat groene trui punten en trui punten voor Ciccone.

De Tourminator

Hierboven al even aangehaald, maar wat verwachten we van de top 5 bij etappe1? Ik verwacht ook een select groepje van een man of 50 onderaan de Pike en dat de klimmers (als hij goed is Pogi zelf) aan zullen zetten in het 2e gedeelte van de klim. Ik verwacht de volgende renners:
Pogacar, Skjelmose, Carapaz, S. Yates, Vingegaard.

Wat denken we hier als “kenners”?

Woutiboy

'@daan brakenhof Ik stel WvA gewoon op etappe 1. Het scenario dat je schetst is imo zeker mogelijk, maar ik verwacht (zeker met nog frisse benen) dat Wout er gewoon nog bij zit op het eind. Overwinning is denk ik net te hoog gegrepen (zeker met een gemotiveerde Pogacar) maar denk dat top 5 toch wel realistisch is.

@niels kleefman Persoonlijk denk ik dat Laporte zijn 3,5 miljoen alleen waard gaat zijn als wva vroeg afhaakt OF dmv teampunten (wva groen + Vingegaard geel). Hij kan zeker verrassen in de sprints maar er is wel erg veel concurrentie.

@ben heal nie Ik verwacht standaard niks van Kelderman, dat vooropgesteld. Wil niet zeggen dat ie nooit iets goed doet, maar vind het over een algemeen een zachtgekookt ei die veel te vaak op de grond ligt te koekeloeren. Als ie 1 miljoen zou kosten was het misschien nog een optie geweest voor teampunten, maar de beste man heeft me te vaak teleurgesteld. Wat betreft Hindley en O'Connor, die stel ik wel op etappe 1, maar zonder al te hoge verwachtingen. Als die tussen 10e en 20e plek eindigen vind ik het prima.

Maarten Koning

Van de 500k renners die geen sprintknecht zijn is het een prima pick, je zou champoussin nog kunnen overwegen (meer voor bergen dan) maar veel legitieme andere keuzes zijn er ook niet meer denk ik.

Opzich kun je best als strategie hebben om bepaalde renners alleen als backup te gebruiken, niks mis mee denk ik. Dan houd je in elk geval effectief de meeste miljoenen op het veld.

Aan de andere kant, als je ergens toch 500k kan besparen dan heb je toegang tot een duo van gall, Woods, cort, teuns, cosnefroy etc.

Daar zitten dan toch renners bij die ik een aantal etappes zonder al te veel schuldgevoel durf op te stellen.

Maar zoals gezegd, als je drie 500k niet-sprintknecht renners hebt dan is zimmermann zeker niet onlogisch

Daan Brakenhoff

'@ton pelo
Klopt hoor, je hebt gelijk. Maar Skjelmose lijkt mij een nóg grotere kanshebber. En ik denk ook dat ze die kaart gaan uitspelen etappe 1. Of dit betekent dat Ciccone niet meesprint? Geen idee. Maar wat als ie nou echt woord bij daad houdt? En het klassement vanaf rit 1 al laat varen. Daarom vind ik hem zelf geen absolute zekerheid, hij heeft wel een hoger potentieel voor rit 1 dan Hindley bijvoorbeeld, dat is waar. Maar om hem dan op het plekje van Wout te zetten, terwijl hijzelf ook geen 100% zekerheid is, is dan weer tegenstrijdig vind ik. Maar even hopen op een Italiaans interviewtje :)

Top5 rit 1
Pog, Skjelmose, flip, pidcock en MvG

Laatst gewijzigd
Ruubschen

'@de tourminator? Verwacht je echt Carapaz? Die heb ik nog op het bankie zitten.

Tot 5 verwacht ik:

Pogi, Vinge, Skjelmose, Ala en Bilbao. Verder heb ik Madouas, van Aert, Bernal en Yates er in.

Ben Nihilisty

Ik ben persoonlijk blij als het straks begonnen is. Kan het forum helemaal niet meer bijbenen op het moment joh

jenzrscl

Iemand die je zaterdag blind in je team kan zetten lijkt me ion

Rijd jaarlijks elke keer top 10 in bijna elke rit daar in zijn baskenland

Kent die klimmen beter dan welke bask dan ook :p

Haha nee ..
Nu ff serieus ik Ik wil hem er graag ingooien maar weet nie wie op te offeren :p

Laatst gewijzigd
Woutiboy

'@ de Tourminator Uitslag etappe 1 heb ik voor je:
1. Pogacar
2. MvdP
3. WvA
4. Skjelmose
5. Alaphilippe

Hoewel Jouw voorspelling me meer punten zou opleveren.

jenzrscl

Beetje saaie voorspelling @wouters aers
Maar zou het ong wel kunnen worden.

Die bahreins zie ik echt een nummertje opvoeren

Laatst gewijzigd
Rad

Rolf snapt er inderdaad niet zoveel van ;), ik heb geen ruimte voor Carapaz. Maar die gaat zaterdag echt wel top 10 eindigen.

Woutiboy

Laatste twijfel: Mas vs A. Yates? Had eigenlijk Mas, verwacht hem iets beter qua AK, maar Yates kan ongelooflijk veel punten binnen gaan slepen mocht Pogi vroeg het geel pakken (grote kans dat dit etappe 1 al gebeurt). Bovendien heb ik dan nog 750k te besteden om bijv een sprintersupgrade te doen (had nog 250k over met Mas).

HELP MIJ

Ruubschen

'@jenz.... zal Ion nog het in nog meer ritten goed doen? Of alleen zaterdag?

1 2 ... 116 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.