Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 115 ... 200 201
ebel1999

Ligt het aan mij of zijn er dit jaar maar weinig pareltjes van 750k. Ja je hebt Gall, Woods etc. Maar dit lijken me niet echt renners die noodzakelijk zijn voor je team. Dus misschien voor het eerst een grote ronde zonder 2x 750k...

yoeri

Helemaal eens met de eerdere kritiek op het posten van alle teams. Ik dacht dat een paar jaar geleden de enige die dit (een dag te vroeg) deed Kevinraar was. Maar Kevinraar schijnt nogal een influencer te zijn, had ik niet van hem gedacht. @kevinraar op welk kanaal kunnen we je vlogs bewonderen?

jenzrscl

Ik geef 3 namen van mijn team, kwestie van de spanning er in te houden

Pogacar
Vingegaard
Pedersen(no brainer)

Nederlandsche

Ik zit nog in dubio met betrekking tot mijn sprinterteam (7 man incl van Aert):

Jakobsen + Strong of;
Groenewegen + Kristoff of;
Girmay + Kristoff of;
2 v/d 3 Ewan, Bauhaus of Welsford

De rest van het sprintteam is als volgt:
Van Aert
Philipsen
Coquard
Meeus
Mozatto

whitebeard

Ik zie regelmatig dat mensen 6 a 8 sprinters selecteren terwijl er deze tour een kleine 5 sprinterskansen zijn. Is het dan wel verstandig om zoveel sprinters te selecteren?

Guido Benzo

Sparren mag steeds! Wie nog ergens twijfelt.

Jommelb

Ik denk dat de meesten een andere mening hebben over het aantal sprints wat er gaat komen.

Hello France

..

Guido Benzo

4 sprints zeker denk ik. Max. nog 4 andere, maar of iedereen dan zeker meesprint...

felixdepelix

bardet of landa??

Jommelb

Ik zag zowaar net een post met Aranburu erin. Nog nergens gelezen en staat bij mij ook wel op de shortlist. Goeie renner voor de overgangsetappes en ook wel het openingsweekend. Vraag me af of hij zich er in de vlakke sprints mee gaat bemoeien. Deed hij dit jaar alweer el een aantal keer. Geen topsprinter natuurlijk, maar een paar keer top 12 + overgangsetappes is niet slecht lijkt me.

chip 010

'@Jordy
Het gaat uiteindelijk om alle 21 etappes jouw beste 9 renners (in punten voor die etappe)op te stellen.
In de 7 sprintritten (heb ergens rond pagina 10 mijn verwachting van sprintritten geschreven maar verwacht er zelf 7) heb ik dan in principe 7 plekken voor sprinters. Vind 2 opvulllers wel genoeg, valt er later een sprinter uit wat niet ondenkbaar is heb ik wel een derde vuller.
De opvul punten (trui punten) buiten deze 3 zullen niet meer dan 6 punten per rit zijn en dat vind ik te weinig. Plus heb dan nog 13 plekken over voor andere renners.
Iemand anders kan dit met 4 a 5 renners prima vinden met trui punten, bijvoorbeeld door teamgenoten van geel/wit samen ook al 11 punten(Pogi)
Naar mijn mening valt of staat dit altijd met jouw team samenstelling

Kip

Deel je team op Twitter met wieler orakel en krijg feedback!!

yoeri

In hoeverre denkt men dat Bol ereplaatsen kan rijden? Hij moet toch wel laag in de top 10/net erover kunnen rijden. Ik ga er zelf vanuit dat als Cav niet voldoende goed gepositioneerd is hij ook niet gaat meedoen. Die komt voor de overwinning. Niet voor plek 5. Maarja, gaat Bol dan wel doortrekken?

ralfinho77

Hoi ik heb mijn team nu ook compleet
Poog geen twijfel
Vinegaard logisch
Carapaz altijd strijdlustig, veel ervaring
Rodriquez goed jaar en relatief goedkoop
O Connor hetzelfde
Bardet groot potentieel
Bernal een zwak voor. Knap dat hij er staat
Philipsen geen twijfel
Jakobsen geen twijfel
Dylan goed in vorm
S yates gaat de verrassingen
Philipsen geen twijfel
Jakobsen geen twijfel
Dylan in vorm
Girmay kan heuvel op en is in vorm
Bauhaus
Coquard in vorm en kan een heuvel over
Pidcock kan de bergen over, hoog potentieel
Flip ook een juichrenner voor mij
Powless kan eigenlijk alles
Teuns punchen bergen heuvels voor die prijs
Guerreiro hetzelfde als voor teuns

Graag op en aanmerkingen

Niballie

'@ralfinho77
Paar vragen:
- Wat is het GROTE potentieel van Bardet?
- Wat is jouw indicatie van de vorm van Coquard?
- Kan Powless rap aankomen?

BigApple

'@ralfinho77 het zijn er maar 19

De Tourminator

Nu toch ook maar een team gemaakt zonder MvdP. Dat doet pijn, maar ziet er toch ook wel goed uit. Zeker nu hij zegt dat etappe1 waarschijnlijk te zwaar zal zijn voor hem.

R. D.

Ik zie mensen veel praten over de hoeveelheid sprinters, maar gaat het er niet meer om hoeveel budget je er aan kwijt bent ?

HaagseHaas

'@Ebel geemen: Johannessen, Teuns, Gall, Woods, Cort, Guerreiro, Aranburu, Waerenskjold gaan allemaal hun geld wel waard zijn voor 750K

Lo Zar

Hendrik van der Meer zag er straf uit bij de ploegenpresentatie. Deed me denken aan Utrecht.

yoeri

'@R.D. Niet per se. Ik kan namelijk wel voldoende budget vrijmaken voor de renners die ik wil, maar heb hier geen plaats voor. Dan moet je dus ergens gaan snijden in renner die je eigenlijk wil behouden.

@Haagsehaas; kunnen zijn. Is echt niet zeker bij allen. Ligt ook aan teamorders, vrijheid, teamgenoten, vorm et cetera.

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

'@jordy Ik denk dat er voor de sterkere sprinters zoals Van Aert, Pedersen, Laporte, Girmay etc meer kansen zijn. En er zijn er ook etappes waar misschien een paar vluchters winnen, maar daarachter nog steeds wel gesprint gaat worden voor de lagere plekken. Met de juiste mix van 6-7 sprinters ga je echt wel punten pakken, alleen niemand weet van te voren wat die juiste mix is natuurlijk.

albert n

9 Ak waarvan 2 rittenkapers. 6 sprinters. 4 aanvallers waarvan 1 sprinter. 1 klimmer. en dit jaar geen Nederlanders in mijn team. Ben benieuwd!

HaagseHaas

'@ De Tourminator: Ik heb hem er juist weer ingeklikt omdat hij zegt dat hij de lead-out is voor Philipsen. En van der Poel lijkt me niet iemand die gelijk op de rem trapt na de lead-out. Die gaat zeker in de zwaardere aankomsten gewoon zelf meesprinten voor de ereplaatsen.

1 2 ... 115 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.