Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 114 ... 200 201
regikeulen

Mijn team staat ook..
Benieuwd naar jullie mening!

Pogacar (No-Brainer)
Vingegaard (No-Brainer)
S.Yates (Geeft zelf aan goed te zijn, Dè verassing😜)
A.Yates (uitstekende vorm, Co-kopman en teampunten)
O'Connor (Goed in vorm,
gevoelskwestie dat hij het heel goed gaat doen)
C.Rodriguez (Na de Vuelta vorig jaar veel vertrouwen in)
Bilbao (Co-Kopman + gaat knallen in zn thuishaven)
Skjelmose (No-Brainer voor die prijs)

Van Aert (ideaal zo een alleskunner, Sarah hou m binnen!😝)
Philipsen (No-Brainer)
Girmay (mooie overwinning in Suisse. Kan lang meedoen in het puntenklassement)
Kristoff (ik verwacht een hele goeie trein van Uno-X)
Coquard (Goed in vorm, en kan ook goed heuvels verteren)
Meeus (Boven Bennett gekozen, Van Poppel als leadout. Zegt toch genoeg)
Strong (gokje, hoopt dat hij kan verassen)
MvP (Deze Hollandse held mag niet ontbreken)
Flip (reed goed rond de laatste tijd, fijn parcour voor hem)
Ciccone (lekker veel aanvallen, en gaat voor de bergtrui)
Powless (kan op dit parcour veelvuldig aanvallen)
Traeenn (mag me verassen)

Ruubschen

Erg leuk al die meningen en inzichten van iedereen. Dat maakt het ook weer verwarrend :-) Hieronder mijn team. Ik hoop anders dan anderen, dat is elk jaar mijn doel. Soms scoort dat, maar ook weleens niet. Echter telt voor mij alleen de gouden beker. En die is er!

Pogacar (Gokje ;-) )
Vingegaard (Gokje) ;-) )
Carapaz ( Veel over gezegd hier: wel in vorm? Niet in vorm? De afgelopen jaren steevast een berg met punten. Juist daarom selecteer ik hem. Als de Geraint Thomas van de Giro.)
A. Yates ( Opeens als mede kopman gebombardeerd. Ik denk dat het met zijn vorm wel goed zit en daarom een leuke puntenpakker is. Zowel individueel als teampunten voor een aantal etappe winsten van Pogi en zijn witte truien)
E. Bernal (na zijn intervieuw toch twijfel om hem niet in te ruilen voor of Ciccone of Rodriguez. Wat zijn de voor en tegens?)
Bilbao ( Vanuit sympathie voor deze club ook Bilbao er bij. Maar zeg nou zelf? Hij gaat toch wel zijn 1,5mln waard zijn!?)
Skjelmose ( Erg veel zijdig. Niet onderscheidend maar een must have.)
Kuss ( Vorig jaar na de Tour ook een goede Vuelta. Kan dus 2 rondes achter elkaar aan. Vingegaard is mijn potentiele gele trui winnaar.)
Madouas ( Tja....ik verwacht dat hij zijn punten wel gaat halen. In de 1e 2 etappes zeker ergens in de top 8. Daarna kijken hoelang hij zich mag en kan blijven mengen in het klassement.)
van Aert (Ik denk dat zowel Laporte en van Aert zich gaan mengen in het groen. Vertrekt van Aert niet? Dan wint hij groen)
Pedersen ( Voor mij de enige zekerheid in de sprint bij heuvel en echte sprintetappes.)
Laporte ( Ik denk dat zowel Laporte en van Aert zich gaan mengen in het groen. Vertrekt van Aert? Dan gaat Laporte hoog scoren)
Girmay ( Lijkt zijn vorm herpakt te hebben. Sprint mee, kan goed over heuvels.)
Bauhaus ( Uit sympathie voor de Bahrein ploeg. Ik hoop dat ze een aantal etappes pakken! Zou ik nog in kunnen ruilen voor Coquard en Kristoff.)
Cavendish ( Ik hoop niet dat hij in de 1e sprintetappe zijn recordetappe gaat pakken. Dan zou het zo kunnen zijn dat hij het wel prima vindt.)
Mozatto ( (Op basis van de uitslagen van vorig jaar, nu nog niet 100%. Zou ik nog in kunnen ruilen voor Coquard en Kristoff.)
Alaphillipe (Veel vertrouwen in, lijkt weer op de rit te zijn.)
Powless ( Vaat zeker aantal keren op avontuur. Hopen dat hij niet te vroeg gaat ;-) )
Champoussin (Voor mij een troef in de bergen en hopelijk een kleine gooi naar de bergtrui.)
Traeen ( Lijkt de bergen behoorlijk de baas te zijn. Leuke darkhorse.)

Ben benieuwd naar jullie input mbt mijn team.

Titivoeckler

S yates gaat toch voor gc, neemt bij mij alle twijfel weg om hem er in te klikken

Zadelpen

Zaterdag na de start pas teams delen, alsin “hold the lines!”..

Just saying.....

RvhC74

Vd Poel plus Bardet

Of Carapaz/Hindley plus Pidcock

Welke levert meer punten op

zeewolde

'@wouter aerts hoe ga je je etappes invullen , ik kom niet verder dan Teamselectie als ik de laatste 2 renners niet kies

@regi Keulen als van aert wegvalt in de laatste week wel een mager sprintteam. Iets te veel punch/ontsnapping

@Rolfsnaptergeenbalvan Je naam slaat waarschijnlijk op je capaciteiten om overzichtelijke posts te maken . Je noemt bij elke renner zoveel alternatieven dat het niet duidelijk is wie er nu wel of niet in je team zitten. In totaal noem je 30 namen. Af en toe een witregel zou het wat overzichtelijker maken.

Laatst gewijzigd
Georgeske

Rodriguez of Bardet?

Woutiboy

'@Reneetje: optie 2, MvdP gaat weinig kansen krijgen en de kansen die hij krijgt, zal hij hevige concurrentie ondervinden. Verwacht van Hindley/Carapaz ook meer dan van Bardet.

Woutiboy

'@zeewolde: tjongejonge ben gewoon 2 renners vergeten te noemen.
Madouas
G. Martin horen er nog bij. Wat vind je er nu van? :)

Woutiboy

'@Georgeske: hoewel ik absoluut geen fan van Bardet ben, zou ik hem wel boven Rodriguez verkiezen, alleen al omdat hij een duidelijkere kopman is. Als 1 van de andere Ineosmannen een goede dag heeft (of Rodriguez een mindere) wordt het gewoon knechten.

JonasVinegar

Al die volledige teams. Ik wist niet dat de tour al begonnen was, stom.

Kunnen jullie voor de volledigheid ook nog alle dagopstellingen en captain keuzes alvast plaatsen?

Laatst gewijzigd
ploep

https://www.youtube.com/watch?v=5Egy65dnKZk&ab_channel=l%C3%B3pezfarina

Voor de liefhebber, vanaf minuut 50 ongeveer

zeewolde

'@Wouter Aerts
Weinig genoemd: Madouas, kan leuk uitpakken.

Maar of Mas en Carapaz voldoende punten gaan pakken waag ik te betwijfelen. Mas is niet echt een puntentopper. Carapaz pakt alleen genoeg punten als hij voor het klassement kan gaan. Hier en daar een ritje als aanvaller daar is hij te duur voor.

Ewan daarentegen zal precies aan jou verwachtingen voldoen.

Laatst gewijzigd
Jalabert88

'@titivoeckler:
Heeft hij dit vertelt tijdens de ploegenpresentatie? Ik heb dit zelf even gemist.

Kip

Mas
Er mag geen enkele twijfel bestaan. Het zou een goed idee moeten zijn om Enric Mas uit te roepen tot een van de absoluut grootste favorieten voor de Tour van dit jaar. Sinds hij wat je zou kunnen noemen een vroege midlifecrisis overwon in een carrière die als bliksem en donder begon en een reuzenstap voorwaarts zette in verband met de 2e plaats in de Vuelta, is Mas alleen maar beter en beter geworden. Een historisch goed voorjaar in 2022, dat helaas werd verpest door een eindeloze reeks valpartijen, werd gevolgd door een weliswaar teleurstellende Tour, maar dan ook weer een 2e plaats in de Vuelta en niet in de laatste plaats wellicht het voorlopige hoogtepunt van de carrière in de Italiaanse klassiekers, waar hij worstelde en reed van Tadej Pogacar in Emilia, voordat hij de Sloveense grote favoriet helemaal naar de deur in Lombardije volgde.

Die dag onderstreepte Mas dat de beste versie van de Spanjaard een van de weinigen is die in ieder geval relatief dicht bij de reuzen van de sport kan komen. Zo'n torenhoog topniveau maakt het vanzelfsprekend dat hij een van de beste weddenschappen moet zijn om de derde plaats te behalen, wat de meeste mensen beschouwen als het hoogst haalbare in de Tour van dit jaar voor iemand anders dan Pogacar en Jonas Vingegaard. Als we de komende drie weken de Mas willen zien die afgelopen herfst het Sloveense monster naar de finish stuurde op de San Luca-klim, zijn er in dit veld nauwelijks velen die mee kunnen doen.

Guido Benzo

Laatste 2/3 beslissingen.

Carapaz VS mas. Beide niet top dit jaar. Carapaz was wel 2e in giro vorig jaar en in Vuelta serieus wat punten. MAS altijd wel top 6.

Dan pidcock VS bardet. Denk dat bardet verder geraakt in AK. Maar heb geen mvdp en WvA. Wel alaphilippe. dus neig naar pidcock.

En dan nog strong meenemen of niet? Heb buiten hem 5 sprinters, met al mozzato. Maar denk niet dat ie er aan te pas komt met een pure massasprint. Maar heb geen geld meer om een upgrade te doen naar Cav

Kip

Leuke en dure gok voor etappes: yates

Ik heb ook een beetje oplichterij voor Simon Yates . Zoals uit mijn favoriete analyse blijkt, heb ik weinig verwachtingen van hem in het klassement, maar het niveau zou voldoende moeten zijn om een ​​bergtrui te winnen. Ik zie hem gemakkelijk vroeg uit de klassementsstrijd vallen, en daarna, met zijn stoot en zijn sprint, moet hij achter een bergtrui aan gaan. Ja, in feite heeft hij laten zien dat hij een sublieme ontsnapping is met de twee etappezeges die hij in 2019 behaalde, en zoals ik al zei in de favorietenanalyse, is het team deze keer ook een beetje vaag geweest in hun aankondigingen. Er wordt in ieder geval niet duidelijk gesteld dat het klassement het grote doel is, en hoewel het ongetwijfeld plan A is, is er dit keer mogelijk een iets kortere weg om van doel te veranderen dan normaal.

Sjasfriet

'@water man
"Al die volledige teams. Ik wist niet dat de tour al begonnen was, stom.

Kunnen jullie voor de volledigheid ook nog alle dagopstellingen en captain keuzes alvast plaatsen?"

Wat een fucking gestapoforum zeg!
Ik vond Nederlanders altijd aangenaam, maar online zijn jullie echte helden. Proficiat! Ik ben er mee weg. En veel nieuwelingen zullen het met me eens zijn op dit kutforum!

Georgeske

Gall of Teuns?

JonasVinegar

'@Sjasfriet, haha laat je niet kennen.

Ik ben zelf ook een “nieuweling”, maar helaas ook een Nederlander dus. Geen gestapo hoor je mag doen wat je wil maar ik ik denk dat de ruis met al die volledige teams (waar trouwens ook weinig mensen op reageren want het is niet zo interessant) niet zo handig is in de eindfase. Juist het moment waar mensen vaak nuttige inzichten, nieuwtjes of interviews posten moet je door al die teams scrollen die toch allemaal nagenoeg hetzelfde zijn. Wat overigens niet zegt dat het slechte teams zijn hoor ;)

Laatst gewijzigd
Chef83

De laatste twijfel gaat tussen

Strong
Of
Mozzato

Ik denk dat het mozzato word die niet echt een trein nodig heeft🚴🚴‍♀️🚴‍♂️

whitebeard

Ik doe voor het eerst mee met Scorito en ben benieuwd naar twee zaken. Wat is in jullie optiek de beste verdieping voor type renners? En wat vinden jullie van mijn huidige selectie:

Algemeen klassement/luxe knechten:
Pogacar, Vingegaard, Hindley, A. Yates, O'Connor, Skjelmose, Kelderman

Klimmers:
Bilbao, Gall, Alaphilippe, Traen

Sprinters/aanvallers:
Philipsen, Pedersen, Laporte, van der Poel, Girmay, Simmons, van Gils, Cort, Ciccone

BoogerdJ

Na jarenlang meelezen, wordt het tijd om ook eens mijn team te delen.

M. BOOGERD
M. Rasmussen
L. Leipheimer
I. Basso
A. Vinokourov
C. Evans
Y. Popovych
G. Hincapie
F. Landis
H. Zubeldia
C. Moreau
P. Weening
F. Cancellara
J. Voigt
P. Gilbert
T. Boonen
R. McEwen
T. Hushovd
S. O'Grady
B. Cooke

Op naar het volgende bekertje.

Reus

'@sjasfriet je snapt het niet.

Zoals Water hierboven al zegt, al die teams is ruis. Kijk 80 pagina’s terug en je ziet leuke uiteenzettingen over renners, team balans en waarom VdP te duur is.

Dat zijn leuke stukjes om te lezen. Teams zijn kut om te lezen. Maar ik heb te weinig tijd om me nog druk te maken.

Maar wat je gewoon jaar in jaar uit hier ziet gebeuren is dat de leuke gesprekken (ook al ben je soms alleen maar meelezer) verdrongen worden door die teams en -of of- vragen.

Ook al is er in de kern niks mis met zo’n post. Voor velen is het storend. En ook daar kan je begrip voor opbrengen. Zeker omdat een groot aantal oudgedienden hier nagenoeg verdwenen zijn, wellicht door al die ruis…… En ja, ik lees 100x liever een uitgebreide post van Nasibal dan die nikszeggende teams van nikszeggende lui.

Het orakel

Heb met veel plezier meegelezen op dit forum de laatste tijd. Bijna iedere pagina zelfs. Nu staat mijn eigen team al grotendeels vast, maar ik heb nog 1 dilemma: Bilbao + Ciccone of Uran + Alaphilippe. Ik heb persoonlijk in alle vier wel vertrouwen. In beide opties zit 1 goede aanvaller en 1 kopman uit de tweede lijn. Wat zouden jullie adviseren?

1 2 ... 114 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.