Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 113 ... 200 201
Ton Pelo

Leuke alinea gestolen bij de buren:

"Ook op het podium was de chemie tussen de twee zichtbaar. Van der Poel is er alvast klaar voor om zich volledig te smijten voor zijn sprinter. 'Ik zal de laatste man zijn in de lead-out. Misschien niet elke dag, maar als ik er nog zit zal ik er voor hem zijn. We weten wat we moeten doen in de sprints, dus er is veel vertrouwen.'

jenzrscl

Hij liet op deens televisie merken dat hij groen zeker niet uitsluit
Hij rijd meeste top 5 van alle sprinters
Hij zal een lage pickrate hebben
Hij is goed uitgerust
Hij heeft een mooie lidl truitje
Enzenz

Go for it!

Aerts

Natuurlijk kan Strong wel wat. Maar in de etappes die jij bedoeld zijn er wel meer dan 10 beter (Aert, Laporte, Pidcock, Matje, Wright, Pedersen, Flipje, Girmay, Bilbao, Madoas, Van Poppel etc etc . Dus ik kan met niet voorstellen dat hij meer dan 4 x top 15 rijdt. Maar goed, ik kan me vergissen. Dus dan moet je hem lekker nemen.

zomaareens

Strong gaat ook vlakke sprints rijden, volgens zijn team. hoe hij daarin gaat presteren, is een beetje de vraag natuurlijk:)
Hij komt van de baan toch.. ik denk dat hij kan verrassen

zomaareens

mozzato is ook de aangewezen sprinter, van 1 miljoen. maar die rijdt echt dit jaar nog geen pepernoot, vorig jaar nog leuke punten mee gescoord. nu laat ik m links liggen.

jenzrscl

Strong werd 2 jaar terug als de nieuwe matthews beschouwd

Jong talentje, ze hebben nizzolo thuisgelaten omdat ze meer in hem zien deze tour.
Ik denk dat hij zeker een mooiere pick is of pakweg mozzato.

Nijmos

'@zomaareens: bron dat strong vlakke sprints gaat rijden?

zomaareens

Nee denk ik, maar of het lukt?

Jv1997

'@aerts ook als de finale vlak is? Etappe 2 bijvoorbeeld.

Nijmos

'@zomaareens: je zegt in je vorige post "volgens zijn team". Waar zegt dat team dat dan? Of denk jij dat hij dat volgens zijn team gaat doen?

Melkboer

Iemand enig idee of Welsford wat heuvels kan verteren. Ben al een tijdje aan het zoeken maar kan het niet echt terugvinden in zijn uitslagen…. (Het antwoord zal dan wel “nee” zijn :P)

jenzrscl

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/israel-premier-tech-op-etappejacht-in-de-tour-woods-teuns-2022-hits-clarke-en-houle-en-sprinter-strong

Corbin Strong gaat mee voor de massasprints, met Guillaume Boivin in dienst voor de lead-out.

Dat zinnetje zegt genoeg toch..

Laatst gewijzigd
Sjasfriet

Verwijderd

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Op de eigen site zegt de ploeg dat String mee gaat voor de "fast finishes" en worden andere renners genoemd voor een "undulating" parcours. Lijkt me dan dat hij toch een aantal keer zal sprinten bij die fast finishes.
Ook hier noemen ze Boivin als hulpje voor Strong.

Wellens Nietens

'@zeewolde volgens mij heb je gelijk voor wat betreft de denkfout van Nostra Hoekstra

Over Strong: de ploeg zegt zelf "Corbin Strong will make his Grand Tour debut and he can count on excellent support in the fast finishes from Guillaume Boivin, who’s also capable to fight for a stage win himself." (https://israelpremiertech.com/versatile-ipt-squad-seeks-tour-de-france-stage-wins/)

Over Pedersen: ik heb ook wel vertrouwen in hem maar krijg hem er qua budget niet in. Hij heeft zijn opmerking over voor geel gaan in de eerste etappe na nadere bestudering van het parcours overigens wel weer ingetrokken haha (https://twitter.com/Mads__Pedersen/status/1674093637888614403)

Quelbois

To MvdP or not? Alaphillpe of hem . Hij geeft voor etappe 1 een realistische voorbeschouwing. Op of over het randje scheelt toch al snel een punt of 80 .

https://www.wielerflits.nl/nieuws/van-der-poel-verwacht-dat-openingsrit-kantje-boord-wordt-maar-ik-probeer-het/

Jv1997

https://www.1news.co.nz/2023/06/29/kiwis-sprint-prowess-hoping-to-deliver-first-nz-tour-de-france-stage-win/

HaagseHaas

Voor de derde en laatste keer ben ik klaar met m'n team. Deze is definitief, een beetje meer risico in m'n spel:
AK: Pogi,Vin,Carapaz,Gaudu,Rodriguez, S.Yates
AK/Wildcards: Skjelmose, Gall, Ciccone, Traeen, Kelderman
Punch: Van der Poel, Teuns
Sprint: Philipsen, Pedersen, Girmay, Bauhaus, Welsford, Meeus, Strong

Fietsbel

De laatste twijfel zit hem in de combinatie klassement en aanvaller, iemand die mij hierin kan overhalen.
Meintjes en Powless
Lutsenko en Champoussin
Beetje een FOMO voor Lutsenko wel. Stiekeme top 10, tijdrit.

KJP

Mijn laatste afweging is nog:

Ben O’Connor + Alaphilippe/Pidcock of Gui Martin + Van der Poel.

Zelf verwacht ik O’Connor wel wat beter dan Martin, maar Gui is ook wel een renner die richting top-10 gaat mits fit, waar ik O’Connor zo rond plek 5-7 zie finishen normaal. Van der Poel vind ik in de heuveletappes wat beter dan Alaphilippe en Pidcock, maar ik vind Flip en Pidcock wat breder inzetbaar. Dus die durf ik vaker op te stellen in klimritten die waarschijnlijk voor aanvallers worden. Daarnaast acht ik de kans op wat truipunten bij Pidcock en Alaphilippe groter.

Wat denken anderen?

Ton Pelo

'@Fietsbel Meintjes en Powless klinkt toch wel als een verstandigere keuze. Zeker met Powless die je in elke aanvalsrit wel in kan zetten. Kiezen voor Lutsenko voelt meer als gokken. Dat kan natuurlijk ook goed uitpakken, denk niet dat hij een hoge pickrate zal hebben.

Andreas Kloten

Wie zouden jullie opstellen de eerste etappe, Ion Izagirre of Girmay?
Thanks!

llsanchez

Izagirmay

Masterw

Meer mensen met maar 5 sprinters?

Woutiboy

Beste mensen, hier komt mijn selectie voor de Tour! Deze moet me eindelijk een bekertje gaan opleveren! Als iemand zo vriendelijk wil zijn om een soort van te raten, graag!

Pogacar (gaat winnen)
Vingegaard (goeie 2e)
Hindley (heb dus volledige podium)
Mas (sowieso top 7)
Carapaz (klassement of rittenkapen, gaat sowieso genoeg punten opleveren)
O'Connor (heeft wat goed te maken tov vorig jaar)
S. Yates (schijnt ooit een grote ronde gewonnen te hebben)
Skjelmose (hoog bij de bookies + jongerenklassement)
Jorgenson (talent + cheap)
Gall (idem dito)
WvA (behoeft geen uitleg, schijnt dat zn kind evt geboren wordt tijdens de Tour, kwestie van terugduwen lijkt me)
Philipsen (topfavoriet voor de sprints)
Ewan (heb 1 renner nodig die waarschijnlijk de 1e week valt zodat ik ook wat te klagen heb tegenover mn vrienden)
Sagan (levert altijd genoeg punten op en zal gebrand zijn om de laatste keer te shinen)
Cavendish (natuurlijk super gemotiveerd record te pakken, ik hoop overigens niet dat het hem lukt)
Meeus (cheap)
Strong (nageaapt van jullie allemaal)
Ciccone (bollentrui)

Imo moet het gek lopen wil ik hier niet 1e mee worden. Wat denken jullie?

1 2 ... 113 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.