Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 112 ... 200 201
Jasperdewaal11

'@Reus

Heb je een punt maar als Pogi gaat zie jij v Baarle en Benoot dan nog enigzins volgen ? En Vingegaard gaat boven alles in eerste instantie.

jan derksen

'@antonini heb je extra geld ofso?

Sven0403

'@antonini, niet wat weinig sprinters?

zomaareens

pelle bilbao of o connor meer punten?

KissMyAce2.0

Ik neem aan dat Bilbao 203 punten gaat scoren en O'Connor 206.
Dus lijkt me duidelijk.

Graag gedaan

Jv1997

Mijn team:

Vingegaard
Pogacar
A Yates
S Yates
Skjelmose
Rodriguez
O Connor
Bilbao
Martin

Van Aert
Phillipsen
Girmay
Coquard
Meeus
Mozzato
Strong

Vd Poel
Powless
Ciccone
Alaphillipe

Hindley er steeds in gehad en ik zie hem ook echt als grootste kandidaat voor plek 3, maar om van Aert er in te fietsen zonder te veel hoeven te veranderen leek dit het beste.

Jommelb

'@Franksteenbergen, dagboek van Nostra Hoekstra

madeinstars

Veel mensen die denken dat Strong een sprinter is. Die gozer verliest sprints van gasten als Tesson, Van den Berg, Dujardin en Page. Vraag me ernstig af of die zich überhaupt gaat smijten in massasprints in de tour.

FrankSteenbergen

'@Jommelb, thanks!

steven20

Iemand die wil sparren? PM welkom

Dit is wel pas de eerste keer dat ik via scorito speel.

jenzrscl

De gee van de tour word een dsmmer

Ik pak hem wel niet , maar ik denk wel als bardet tegenvalt of uitvalt hij wel wat kan gaan uitsteken de australier

Laatst gewijzigd
Ric

Kijk aan Simon yates laat van zich horen.
Een Simon die voor etappes en vluchten gaat kan weleens interessant zijn.
Wel een gok maar die gok kan zich wel uitbetalen.

Wielerfanaat1994

De eerste keer dat ik meespeel, zouden jullie mij kunnen adviseren? Wie weghalen en wie ervoor terug? Dank alvast!

- Pogacar (6,5 miljoen)
- Vingegaard (5,5 miljoen)
- Gaudu (3 miljoen)
- A. Yates (3 miljoen)
- C. Rodriguez (2 miljoen)
- Skjelmose (1,5 miljoen)
- Jorgenson (1miljoen)
- Kuss ( 2,5 miljoen)
- Madouas (1 miljoen)

- Van Aert (5 miljoen)
- Philipsen (4,5 miljoen)
- Jakobsen (3 miljoen)
- Groenewegen (2,5 miljoen)
- Bauhaus (2miljoen)
- Meeus (1,5 miljoen)
- Mozzato (1 miljoen)

- Alaphillippe (2,5 miljoen)
- Ciccone (2 miljoen)
- I. Izagirre (500K)
- T. Traeen (500K)

Nijmos

Prima team. Leuk dat je gaudu boven hindley kiest. Kan het verschil maken. Niet te veel meer aan doen. Goede dagopstellingen maken.

Guido Benzo

Mijn ploeg is praktisch klaar. Volgens het overzicht heb ik 10 AK, 5 sprinters, 4 puncheurs en 1 domestique. Nou, die domestique is wel Waerenskjold, dus die reken ik bij sprinters.

Ik doe het ook zonder WvA. Net daarom neem ik maar 5 (6 dus met Warensjkold) sprinters mee. Ik denk dat de meeste 6 / 7 sprinters nemen waaronder WvA. En ik hoop dat ie maximum enkel in de zware sprints mee gaat doen en misschien de eerste. Volgens José de Cauwer zou zijn sprint net dat tikkeltje zijn afgebot en met Laporte kunnen ze eens iets anders proberen.

Voor de veel gestelde vraag over Ala/Pidcock. Ik neem Ala, maar als ik eerlijk ben is het een keuze van het hart. Rationeel lijkt me Pidcock de beste keuze. Als je ook slim bent dan neem je Groenewegen ipv Jakobsen. Ook hier kies ik voor het hart en neem ik Fabio mee. Ik zou niet van mijn ploeg kunnen genieten met Groenewegen erin.

Belangrijke disclaimer voor mijn onzin, ik haal nooit topresultaten.

Cascoigne

'@zomaareens: Zal even serieus reageren.

Beiden nul punten, maar Ben O'Connor wel één komma meer.

Mad Max

'@antonini , ik heb even snel zitten hoofdrekenen, je gaat dik over de 51 miljoen heen. Dus dikke onzin wat je daar hebt opgeschreven

floda

Wat is dit toch een maf spel in de voorbereiding. Ben nu voor het eerst echt tevreden met mijn team. Superveel dingen omgegooid de laatste dagen en zat nu net tevreden te kijken om erachter te komen dat ik eigenlijk maar 2 wisselingen heb doorgevoerd sinds een week geleden. En nu maar hopen dat er geen hele positieve berichten komen over mensen die ik niet heb en op mijn fomo lijstje staan.

Eddix

Jeetje @Mad Max is Mad dat iemand meer geld mag besteden @Antonini=)

zeewolde

Ik zie naar aanleiding van de vraag van @FrankSteenbergen twee verwijzigingen naar de site van Nostra Hoekstra.
Ik heb die ook gezien, hij heeft een leuke methode om de balans in je team te berekenen.
Het lijkt makkelijk 21 etappes dus dat geeft inderdaad ongeveer de verhouding tussen je aantallen renners.

Maar ik vraag mij af, maakt hij niet een denkfout. Dit is de ideale verdeling als je elke dag alle renners zou mogen opstellen. Maar helaas, bij Scorito mogen we maar 9 per dag opstellen.

Stel, uit zijn berekeningen zou komen 17 klassement en 3 sprint. Er is dan toch niemand die maar 3 sprinters meeneemt ? Je wilt toch elke etappe minimaal 6, liefst 7 (met juiste opvulling) maar in de ideale situatie nog liever 8 of 9 goede renners opstellen ? En 17 klimmers zodat je elke bergetappe 8 klimmers op de bank moet zetten.

Ik geef toe het is een extreem voorbeeld maar ik vraag me af waarom we dit model wel zouden moeten geloven als het ongeveer in het midden met realistische aantallen uitkomt, als we hetzelfde model niet zouden geloven als het in de extremen uit komt.

Laatst gewijzigd
Eddix

'@zeewolde Ik snap sowieso niet waarom er een "methode" of "model" wordt gebruikt om de zogenaamde "ideale" balans te vinden in een team. Er is namelijk niet slechts één balans de beste, er zijn meerder wegen die naar (Rome) Parijs leiden. Sommige mensen willen graag 7 of 8 sprinters opstellen, terwijl andere content zijn met 6 en de rest van de plekken gebruiken voor teampunten. Jouw strategie bepaald wat de balans moet zijn in jouw team. Als je een "format" gebruikt, moet je goed nagaan wat de tactiek is bij dát "format".

In mijn ogen een extra argument om die methode in twijfel te trekken, want de achterliggende tactiek is niet duidelijk. Die conclusie heb je zelf ook al getrokken met een mooi voorbeeld.

Als je een goede balans wil in je team, moet je de etappes stuk voor stuk invullen, en kijken of je voor alle (of in ieder geval de meeste) etappes 9 renners kan opstellen van wie je punten verwacht.

Laatst gewijzigd
Vunky

Ineos blijft toch wel lastig hoor, in theorie kunnen ze een perfect team zijn voor meerdere dagzeges, maar allemaal maar een matig klassement draaien. Rodriguez, Pidcock, zullen vast 'hoog' in het jongerenklassement komen, maar pakken ze voldoende punten daarmee.

Ik weet dus niet wat ik daarmee wil, één van die wel behouden en hopen dat ze toch vaker vooruit zijn dan gedacht / top 5 kunnen rijden of gokken op een Landa / Mas en mogelijk andere concessies doen. Die teams zijn wel wat meer uitgesproken over de doelen & verdeling, maar echt vertrouwen. Poeh kost me nog wel even denken

Jv1997

Corbin Strong kan echt wel iets hoor. In de etappes waar het op een massasprint uit zal draaien met de echte kleppers zal hij misschien niet vast in de top 10 eindigen, maar in die lastigere etappes wel.

Anders even de laatste minuten van de kop over kop podcast luisteren... ben niet de enige die wat van hem verwacht 😜

Rije Rudy

'@jenzrscl ik betwijfel dat Welsford evenveel zal gaan aanvallen als Gee hoor

Eddix

Ik begin steeds meer te twijfelen over Pedersen. Hij begint in mijn ogen een steeds beter pick te worden. Heeft een sterk team, nieuw tenue, zegt zelf in vorm te zijn én ik vind het gewoon een ontzettend leuke renner. @jenzrscl kun je mij het laatste duwtje in de rug geven? Het gaat dan wel ten kosten van Jakobsen...

Ik hoop hier vooral dan onderscheid mee te kunnen maken ten opzichte van alle copy-paste teams van eerstejaars forumleden (oké misschien ben ik weer te cynisch)=)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 112 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.