Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 124 ... 200 201
Casselt

Afgelopen periode meegelezen. Ik zal jullie niet vervelen met mijn hele team. Echter richting de deadline nog enige twijfels.

S Yates of Rodriguez?
S Yates zegt in vorm te zijn, Rodriguez heeft redelijke uitslagen gereden maar zn rol bij INEOS is wat onduidelijk. Echter kan ie wel weer punten pakken met jongeren klassement

Cavendish of Meeus? Beiden zijn 1.5 miljoen. Wie zal de meesten punten binnen harken? Mijn gevoel neigt naar Cav, maar kan dit niet onderbouwen. Meeus heeft met o.a. van Poppel een goede trein.

En als laatste nog twijfel tussen Pidcock en MvdP. Pidcock zn niveau is wat twijfelachtig, maar zegt toch voor klassement en etappes te gaan (+ jongeren truipunten). MvdP kan zeker wel meekomen met wat etappes, overwinning lijkt me wat lastig. Maar wel weer eventueel teampunten bij eventuele groene trui van Philipsen. Als ik Pidcock doe ipv MvdP kan ik nog wel weer een miljoen investeren in een betere sprinter, al zal MvdP ook wel top 20 kunnen pakken als laatste man van Philipsen...

Keuzes, keuzes... Heeft iemand nog leuke ideeën?

Antonini

Mijn favoriete gedachte kronkel is momenteel de: optie A is rationeel maar iedereen kiest daarom optie A, dus ik kies optie B

Hersenscheet

Mijn zwakste punt en waarschijnlijk die van iedereen, hoe veel aanvallers neem je mee. Ik hou niet van die onvoorspelbare sprinkhanen, maar heb het gevoel dat zij nog wel eens belangrijk kunnen zijn voor de punten. En wat moet ik met Jorgenson/Powless, ben groot fan, maar je hart bij scorrito gebruiken is dodelijk. Bedankt iedereen, leuk leesvoer!

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Nog iets anders.

De kans is toch groot dat we in de eerste 2 à 3 etappes uitzonderlijk veel valpartijen gaan gebeuren.
kan best zijn dat er na dag 3 al tussen de 10 en de 20 renners naar huis zijn.

Daar zullen zowel sprinters als GC mannen tussen zitten maar toch vooral voor de GC mannen gaat het gevaarlijk worden.
En daar zullen wel wat 'favorieten' tussen zitten.

Hersenscheet

'@anotinni Veel mensen op dit forum denk. Anders krijg je 100 exact dezelfde teams.

Laatst gewijzigd
Mad Max

Mijn laatste dillema. Welk duo scoort de meeste punten. Gaudu - Jakobsen, die heb ik nu, of Mas-Groenewegen omdat ik denk dat Groewegen beter de bergen overkomt maar in de basis iets minder snelheid heeft dan Jakobsen.

zeewolde

'@valvuillerdemoz
Ik denk het probleem van @encanto te begrijpen.
De sprintequipe bestaat uit Van Aert, Groenewegen en Philipsen.
Het dilemma bestaat vervolgens uit twee delen.

1. Bardet VS Landa
en
2. Pedersen+Meintjes VS. Girmay+Alaphillippe

Waarbij hij de keuzes van elkaar af wil laten hangen, al zie ik niet hoe.
Mijn advies zou zijn 1A ivm meer vertrouwen en 2B omdat de sprintequipe prima is en met Girmay en Ala je meer kanten op kunt en Pedersen niet nodig is.

Spank

Ben nieuw op het forum (niet met Scorito spel). Wel al heel veel gelezen overigens!
Mijn team staat, heb nog 1 plek waar ik graag advies over krijg:
Bardet, A. Yates, Kuss of Gaudu?? Neig zelf naar Bardet....
Dank alvast.

encanto

Ik snap dat mijn vraag verwarrend is..

Korter gezegd..zonder rekening met de rest van het team te houden (daar ben ik tevreden over)

Pedersen, landa, meintjes vs girmay, flipje en bardet...hierbij zie ik bij de ene landa als risico en bij de andere girmay en flipje, maar wel hoog potentieel denk ik.....

Verder nu pidcock ipv rodrigues vanwege de uitlatingen van de ander...oftewel ik merk dat ik veel risicorenner aan het kiezen ben....maar goed..heb weinig te verdedigen tov vorig jaar..

FrankSteenbergen

Welke uitlatingen van Rodrigquz, encanto?

De gele bliksem

Iemand die mij kan helpen bij 1 laatste hoofdbreker, met oog op waar ik de meeste punten mee pak:

A. VDP en Izagirre
B. Alaphilippe en Meeus (mis denk ik nog 1 sprinter, heb er 6 zonder meeus)

Mag ook reageren door een PB te sturen

Maurinho

Op dit moment heb ik alleen Pidcock uit het rijtje van Aert-Van der poel-Alaphilippe-Pidcock. Zou dit voldoende zijn voor heuveletappes of heb je er waarschijnlijk toch minimaal 2 nodig?

encanto

Dank Zeewolde! Dat was ook mijn eerste ingeving, maar ging toen opeens twijfelen omdat pedersen wel zekerder is dan Girmay weer.

Wat betreft Rodrigues: pidcock eist echt kopmanschap op (dus geen Tridente meer). Je hoort niets over de doelen van Rodrigues en dus twijfel ik aan hem, maar met pidcock kom ik met flipje en wout wel aan veel dezelfde type renners. Enfin, ga nog even kijken of die 500.000 bij een besparing van pidcock (en toch voor Rodrigues gaan) ergens anders meer oplevert.

Dank voor het ontcijferen van mijn woordenbrij

Pom titcock

'@mad Max, mijn gevoel zegt optie b.

Zo zit ik met gaudu + cocky

Of

Mas/hindley + mozzato

En kies je dan mas of hindley? Beide saaie renners…

Wie kan mij overtuigen?

Kip

Wieler orakel!

Jasperdewaal11

De selectie is gemaakt, nu niet meer aan komen en morgen presenteren.

Mad Max

'@pom laat ik ons gevoel maar volgen en wordt het b

hoeven

Nu zit ik al weken zonder vn Aert in mijn ploeg, om vervolgens vandaag weer alles om te gooien en hem er toch in te fietsen..

Pom titcock

'@mad Max dan doe ik dat ook maar. Moet jij mij ook ff helpen.

Laatste plekje morgen voor:
Bini
Van gils
A yates
?

Valvuillerdemoz

'@zeewolde en encanto: dan helemaal eens; Girmay, Flip en Bardet. Heb ik ook. De andere drie niet.
Rodriguez zie ik trouwens toch als een redelijke veilige optie. Binnen Ineos ook de meest waarschijnlijke kopman lijkt mij. Pidcock gaat voor een klassement maar dat gaat voor hem een zoektocht worden naar hoever die kan komen. Kan ie wel meteen het kopmanschap gaan confisqueren, maar dat moeten we nog maar eens zien. Ik hoop maar dat het niet ten koste gaat van zijn aanval en punch want daar heb ik hem voor nee, eigenlijk. Bernal is ook nog afwachten wat het wordt . Zou me echt verbazen als ie nu alweer mee gaat doen voor een top 10. En DFM rijdt al geen pepernoot meer sinds zijn knappe giro
van 2021. Verwacht van Rodriguez weer een puike prestatie en hij krijgt nog punten voor het jongerenklassement. Ik denk ook dat Rodriguez van de 2 miljoen-renners de meeste garantie op een mooi pak scoritopunten geeft.

De gele bliksem

'@Valvuillerdemoz dan voor je de vraag: S. Yates vervangen voor Ciccone of Rodriguez? En daarbij zeggende dat ik van Inios Pidcock al heb.

Valvuillerdemoz

'@De gele bliksem: Oef! Die wil ik eigenlijk alledrie wel in mijn team, maar heb maar plek voor twee. Lastig te zeggen wie jij dan moet kiezen. Ik vind zelf Yates wel een leuke gok naast de wat 'degelijkere ' Rodrigues. Ciccone had ik er eigenlijk als derde in ( na Vingegaard en Pogacar natuurlijk) maar is toch afgevallen. Drie aanvaller vond ik deze Tour de max. En om diverse redenen zijn dat Flip, Pidcock en Powless geworden.
Het hangt dus ook maar weer helemaal af van de rest van je team en welke balans je daar in wilt hebben.

Mad Max

'@pom Als je 1 van die 3 bedoelt A Yates, kan teampunten pakken , maar ook een goed klassement rijden. Zoek je een goedkope opvuller denk ik aan Barguil, Gall, I Izagirre of Q Simmons

HZ57

I Izagirre heeft als voordeel dat je makkelijker de puntjes op de i kan zetten

Ragnar Lolbroek

Net Champoussin eruit geflikkerd voor Van Gils. Kreeg ook al onmiddellijk een plekje voor rit 1.

1 2 ... 124 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.