Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 125 ... 200 201
Benzardi

Gisteren was de Team presentatie van alle ploegen die mee doen aan de Tour.

Ik wil niet veel zeggen maar Team De Duracelli's stond er gesoigneerd bij.
Dat betekend maar 1 ding .............................we zien er netjes uit. :o)

Valvuillerdemoz

'@Benzardi: mooi man. Dus weer helemaal tip-top op weg naar de tachtig procent? 😁 Of liggen de ambities wat hoger dit jaar? Heb je ook al een speciaal shirt voor de Tour?

Laatst gewijzigd
Woutiboy

'@casselt Ik zou voor Yates ipv Rodriguez gaan, de argumentatie heb je zelf al gegeven ;)

Cavendish vs Meeus: Ik heb ze toevallig beiden, had ik echter moeten kiezen, was ik denk ik toch voor Meeus gegaan. Het valt niet uit te sluiten dat Cavendish een etappe pakt voor het serieuze klimwerk begint en dan denkt 'het record is binnen, au revoir!'

Pidcock vs MvdP: die heb ik beiden niet, had ik moeten kiezen tussen deze 2, was ik absoluut voor Pidcock gegaan. Veelzijdiger qua kansen (AK+etappes) en bovendien een stukje goedkoper ook nog. Mensen die (mede) MvdP pakken voor 3,5 miljoen vanwege eventuele 15e-20e plekken in sprints of teampunten voor een EVENTUELE groene trui voor Philipsen snap ik niet helemaal. Imo moet je MvdP alleen pakken als je denkt dat hij morgen het geel gaat pakken (wat mij onwaarschijnlijk lijkt).

vevie

Pidcock eist echt het kopmanschap op? Die heeft nog werkelijk niks bewezen als AK-man. Oké, hij heeft er ook nog niet specifiek voor gereden. Het zou echter zeer opmerkelijk zijn als hij beter gaat zijn dan Martinez/Rodriguez. Het blijft Ineos. Ze hebben bewezen allround renners om te kunnen toveren in serieuze AK-mannen. Ik acht de kans dan ook groot dat Pidcock in de toekomst wel dichte uitslagen gaat rijden. Maar nu? Je zou zeggen dat hij qua opbouw dan eerst wat laat zien in etappekoersen, etc. Dat je makkelijk kunt zeggen dat het eraan zat te komen. Op dit moment zou ik het echter zeer opmerkelijk vinden

Woutiboy

'@hersenscheet: 1 aanvaller is voldoende deze Tour (Ciccone). Succes!

@mad max Ik zou gaan voor Mas + Groenewegen als ik jou was. Mas > Gaudu en ik zie dikke Jakobsen makkelijk te laat binnenkomen een keer.

@ frank ingenbleek Zou voor Yates gaan, betere afmaker dan Bardet (klimmend schat ik ze gelijkwaardig in) en een sloot teampunten voor Pogi verwacht ik.

Woutiboy

'@ de gele bliksem: zou gaan voor Flipke + Meeus, denk dat je wel 7 sprinters nodig hebt en bij mij is Izagirre altijd net niet geweest.

@maurinho Van de 4 heuvelmannen die jij noemt heb ik er ook maar eentje (WvA). Denk dat dit voldoende is, als Pidcock en Alaphilippe nog kort in het klassement staan zullen deze in de heuveletappes geen ruimte krijgen.

@hoeven hoe gaat het gezegd ook alweer? Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald ofzoiets? Imo is WvA een must have voor iedere selectie.

Daan De Jager

Help wie kopman morgen pidcock of Flipje

P. Krul

Met vandaag nog 2 wissels is mijn team af.
Meerdere scenario's zijn uitgedacht en mijn team is op alles voorbereid.
Wat de ploegleider allemaal bedacht heeft kunnen jullie via de oortjes horen, maar dan moeten we nog even wachten op de Grant depard!
Veel succes allemaal en morgen je team pas delen hé!

NCK17

Na veel gepuzzel de afgelopen weken is mijn team bijna klaar, 18 plekken zijn ingevuld en nog 2 zijn over. Voor die laatste 2 plekken wil ik nog wat advies vragen. De context van mijn team lijkt mij daarbij wel handig, dus bij deze mijn team.
AK:
Pogacar
Vingegaard
Yates
Hindley
O'Connor
Kelderman
Skjelmose
Martin

Sprint:
Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Welsford
Coquard

Aanval:
Van der Poel
Ciccone
Gall
Mohoric

Ik heb dus nog 2 plekken over en daar komen de volgende duo's voor in aanmerking
Bilbao/Rodriguez en Powless
Landa/Bardet en Gils/Schultz
Alaphillipe en Traen

Met Landa en Bardet heb ik nog een echte topper voor het klassement, maar dan wordt mijn team in de overgangsetappes onberekenbaar, bovendien kunnen Gall en Ciccone zich ook via de vlucht de top tien in rijden. Met Alaphillipe heb ik juist een sterke man voor die heuvelritten, maar dan kan mijn ak kern juist weer te zwak zijn. Met Powless en Bilbao zit ik in het midden, maar dat kan ook twee keer niks worden.
Benieuwd naar jullie inzichten.

Laatst gewijzigd
Woutiboy

'@ daan de jager Je moet gewoon voor Pogacar gaan, die gaat gewoon iedereen slopen op de laatste klim morgen.

Eddix

Normaal heb ik hier echt een hekel aan, maar vooruit, iedereen doet het, dan ik ook. Vorig jaar werd het team goed ontvangen, dus wellicht kunnen we het succes herhalen. Ik heb er wel even op zitten broeden, veel toppers stonden er vanaf dag een in, maar ik wilde ook de kans geven aan wat nieuwelingen. Oké komt ie, de tourselectie voor dit jaar:

AK/Klim:
Nasibal - (iemand met zoveel gouden bekertjes kun je toch niet thuislaten)
Pogi Never Pick - (bij deze toch wél gekozen)
Zadelpen - (met zijn prestaties krijg je wel zadelpen ja!)
R. D. - (hopelijk blijft hij ook als laatste over in de afvalrace om het klassement)
Hommeles - (maakt ook hommeles op de fiets, wint daardoor vaak)
Nijmos - (moet het helaas wel hebben van de plakbidons)
Guido Maltempi - (ik wilde een renner die kon blijven lachen na een valpartij)
Sjasfriet - (omdat het friet is en geen patat)
vevie - (omdat hij vorig jaar op het laatst werd vervangen, dit jaar wel de selectie gehaald)
Luke Rhinefield - (omdat ik toch de nieuwelingen een kans wil geven!)

Sprinters:
KissMyAce2.0 - (lijkt een beetje op Sagan, drinkt veel bier en is niet vies van doping)
jenzrscl - (reageert sneller dan wie dan ook! vooral op het forum, hopelijk ook op de fiets)
Daan Brakenhoff - (doet sprinten tot hij doet braken, prima doorzettingsvermogen dus)
zomaareens - (eens is genoeg zullen we maar zeggen, gaat zijn punten waard zijn)
Thomberg - (gaat voor een berg aan etappe overwinningen)
sprintgeit - (hopelijk kan deze sprintgeit ook fietsen…)
racemuis - (iemand was de allereerste met mechanische doping, ik zeg niet wie)

Aanvallers:
arjenzvob - (omdat ik alleen renners selecteer met schoenmaat 39 en een leren string)
Ben Heal Nie - (doet zoveel aanvallen dat hij niet kan healen)
Wicked Wout - (die andere Wout was te duur, dan maar deze)
Wouter Aarts - (of deze, gedraagd zich op het forum wel als een echte WvA!)

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@Eddix
:) als dat team geen gouden bekertje gaat opleveren weet ik het ook niet meer!

ralfinho77

Mijn definitieve team nu klaar:
Poog
Vinegaard
Carapaz
A yates
Rodriquez
O’Connor
Bernal
S yates
Philipsen
Jakobsen
Dylan
Kristoff
Girmay
Coquard
Pidcock
Flip
Powless
Teuns
Van Gils
Guerreiro

Nog eventuele aanvullingen op mijn team

Dannyco

Voor de deelnemers aan mijn subleague De Avondetappe op scorito. Ik heb een speciaal bier pakket laten maken door een plaatselijke brouwer hier in de buurt. Die ik de uiteindelijke winnaar ga toesturen. Tot 12:55 morgen kun je nog aanmelden dus doe gezellig mee. De Avondetappe

Eddix

'@Dannyco Ik zit er al bij=) leuk idee wel!

whitebeard

Wat vinden jullie van Laporte voor 3.5mil? Rijdt erg sterk dit jaar maar heeft waarschijnlijk een ondergeschikte rol door van Aert, is zijn prijs dan te hoog of kan hij zijn geld waard zijn bij uitval van van Aert?

Bonkie

Ik zie net wat foto’s voorbij komen van vd Poel, volgens mij staat hij scherper dan ooit. Oogt ook zeer ontspannen in zijn interviews. Ik denk (en hoop :)) dat hij iedereen helemaal de moeder gaat rijden.

Zadelpen

Wij komen er altijd zo bekaaid van af in dergelijke overzichten. Vorig seizoen twee dikke duimen, brons en goud. Als je daar al Zadelpen van krijgt, zou ik beginnen met het aanschaffen van een goede koersbroek.

Het moet niet gekker worden.

Benzardi

'@val
" Dus weer helemaal tip-top op weg naar de tachtig procent? 😁 "

Nou,nou ...........................we staan op 87,2% op wielrennen (ak) en stijgende.

"Of liggen de ambities wat hoger dit jaar?"

Pfffffffffffffft.....................jammer je begon zo leuk.

"Heb je ook al een speciaal shirt voor de Tour?"

Kopen?

KissMyAce2.0

Ik laat Pogi en Ving links liggen. Mijn glazen bol zegt mij dat ze uitvallen door ziekte in de eerste week.
Dan merk je pas wat voor mooi team je kan maken.
Ik ga hier een beker mee winnen. Maar ja, wat voor een.

Pedersen wint de groene trui trouwens

EDIT: Dat ik op Sagan lijk, lijkt me op dit moment ook niet echt een compliment Eddix!
Maar misschien moet ik nederig zijn en ongelooflijk trots zijn dat ik je team uberhaupt gehaald heb

Laatst gewijzigd
Benzardi

'@ Val

Ik heb je commentaar nog een keer gelezen.
Waarschijnlijk bedoel je het cynisch :)

Liet mij even gaan. :)

Woutiboy

'@Jordy Wat je zegt klopt denk ik. Hij kan zijn geld waard zijn ALS WvA uitvalt. 3,5 miljoen vond ik persoonlijk veel te veel geld om hierop te gokken.

Georgeske

Mijn laatste en enige twijfel is de volgende:
Jakobsen & Rodriguez
Of
Pedersen & Martin

Enige tips?

Woutiboy

'@Georgeske Ik zou dan zelf kiezen voor Jakobsen + Rodriguez. Vind Pedersen zelf sowieso te duur en normaal gesproken ga je met Rodriguez ook meer punten pakken dan met Martin (ook met jongerenklassement meegenomen).

Vunky

Tip: Leg de bril maar plat, vrouwen zitten toch graag nat

1 2 ... 125 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.