Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 135 ... 200 201
Ragnar Lolbroek

Zo geraakt de 3,5miljoen AK discussie ook opgelost. Carapaz en Mas al op de plaat.

Jasperdewaal11

Scorito gaat ook weer slecht met de scores in de klassementen zie ik :p

Jammer dat ok carlos op de bank had. Geen carapaz en mas gelukkig wel echt zuur voor ze!

Jelmer van der Zee

7 van 10 in top opgesteld, helaas meer verwacht van Van Aert en hem daarom als Captain opgesteld. Geen Flip Pidcock of MVDP in het team. Helaas wel Mas kwijt. 94% prima om mee te beginnen

John Berger

Gelukkig A. Yates last minute in mijn team, helaas wel vergeten op te stellen in de dagopstelling. Dat zijn dan al flink wat bankpunten. Was wel een mooie 1e etappe en er is al veel duidelijk geworden.

sprintgeit

Toch wel de sterkste mannen die overblijven vandaag. Pogacar, Landa, Hindely, Yates broertjes, Gaudu, Skjelmose, Rodriguez en heel Jumbo geven een goede indicatie van vorm. Had van Ala, Ciccone en Bilbao meer verwacht, zeker die eerste gaat nu wel moeite krijgen om z'n geld waard te zijn. Te meer balen omdat de mannen die hij uit m'n selectie heeft weten te werken S. Yates en Woods, het hier prima doen! Balen voor Mas en Carapaz trouwens, altijd zonde als er matadoren afvallen zo vroeg in de koers.

Capra

Had in mijn dagopstelling eerst geen A.Yates, maar met het idee dat Pogacar zou winnen wilde ik hem erin hebben voor de evt sloot aan teampunten. Maar wie eruit halen?
Na veel wikken en wegen S.Yates eruit gehaald haha
Ook geen Hindley opgesteld, helaas

jenzrscl

Beginnen met 99.3% , nooit slecht :p na de yates brothers mag pedersen in rit 3 winnen :p

Strong en aranburu morgen dikke kans..

oli4g

Shout-out naar de persoon die hier nog even vermeldde hoeveel teampunten Adam Yates zou pakken bij winst Pogacar, daardoor hem nog snel opgesteld.

Jommelb

Ik snap vooral niet dat je in deze etappe overweegt om Yates niet op te stellen. Perfecte finish voor hem.

DKrikk

Yates, Yates en Pogi inderdaad een hele fijne combi om mee te beginnen.

Ook goed om te zien dat Powless interesse heeft in de bollen.

Milanjacks

Toch jammer dat degene die Mas hebben in hun team nooit kunnen inzien dat het op sportieve gronden ook geen goede keuze geweest was.

Ton Pelo

Toen ik voor de etappe over Strong begon werd ik voor gek verklaard :(

Uiteindelijk zelf ook niet opgesteld natuurlijk. Samen met Rodriguez de eerste bankpunten verzorgd.

arjenzvob

'@DKrikk Die bollen waren vrij makkelijk op te pikken uiteindelijk. Relatief makkelijk dan.... Vooraan zitten bij die klim en even een spurt eruit persen. Makkelijker dan eerst weet ik veel hoeveel kilometers in de aanval...

286 punten gehaald. Ik begin vaak slecht aan een grote ronde, dus dit valt me alles mee. Bankpunten met Hindley , Rodriguez en Strong. Aranburu, Strong en van Gils lijken goede picks. Zeker met het oog op morgen. Dat wordt meteen een lastige opstelling. Gaat UAE geel verdedigen? Ik verwacht van niet. Het wordt een harde strijd voor de vlucht. Hopelijk zitten mijn mannen mee. Zou van Aert ook meegaan? Ik denk het wel. Flip verwacht ik ook. Girmay?

Ik ga denk ik voor: van Aert, Bilbao, Girmay, Flip, van Gils, Aranburu sowieso. Strong wellicht ook wel. Over de rest ga ik nog even nadenken.

Milanjacks

'@Arjen

Bilbao was echt wel matig vandaag, heb hem zelf ook maar was echt aan het harken vandaag dat doe je ook niet van harte.

Arne Riis

Ik denk trouwens wel dat we de conclusie kunnen trekken dat Van Aert echt niet voor groen gaat. (En dat het nog een hele klus gaat worden voor V/d Poel om zijn prijskaartje waar te maken)

arjenzvob

'@Milanjacks. I know. Matje ook. Ga je die dan ook niet opstellen morgen, als je die hebt? De ene dag kan de andere niet zijn. En het tempo was echt moordend. Dat zal morgen anders zijn. In het begin zeker, om in de vlucht te geraken, maar daarna geen beukende Jumbo's en UAE's op kop.

P.S. Het is de regio van Bilbao, dus je zou zeggen dat hij er voor gaat. Het is wishfull thinking hoor, want ik baalde ook van zijn vorm vandaag.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Geloven we echt in de vlucht morgen? Movistar heeft weinig beters meer om voor te gaan dan deze etappe met Aranburu, Israel had vandaag drie man in de toptwintig en zal ook plannen hebben, enzovoorts. Zelfs Jumbo zou nog een handje bij kunnen steken om enerzijds Yates in het geel te houden en anderzijds om te proberen met Van Aert te winnen, en UAE zou bonificatieseconden voor Pogacar op de korrel kunnen hebben. Ik zou het niet helemaal uit willen vlakken maar een vlucht die het haalt is niet het scenario waar ik het meest rekening zou houden...

Girmay bij mij ook gewoon op het bankje, met hoe die vandaag klom zit hij er morgen zeker niet bij als het niet voor de vlucht is.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ging met knikkende knieën deze etappe in. Maar team Zadelpen maakt de beste start in zijn historie. Dat belooft veel goeds.

vevie

'@Milanjacks: absoluut oneens. Mas zag er scherp uit en had hier makkelijk kunnen meedoen voor 3-10. Ik koos hem zelf niet, omdat ik niet teveel dure mannen qua AK wou hebben naast Pog en Vin. Ik vind het wel makkelijk om te zeggen dat hij er niet zou staan. Natuurlijk, hij heeft dit jaar nog niet goed gereden, maar Mas is vaak goed in de Tour en absolute top in de Vuelta. Dit is dan wel helaas het tweede jaar op rij dat hij wat tegenkomt in de Tour. Heel spijtig.

Milanjacks

'@Arjen

Van Bilbao verwacht je alleen dat dat moordende tempo hem juist wel moet liggen. Dat heb ik bij Matje op dit profiel minder. Stel Matje sowieso morgen op, Bilbao denk ik niet. Bilbao zat echt heel erg vroeg te kloten vandaag.

DKrikk

'@arjenzvob Die bollen waren zeker makkelijk op te pikken. Maar van het hele peloton zitten er uiteindelijk maar 2 renners vooraan die er serieus werk van maken. Zegt dus mogelijk ook iets over de intenties van Powless voor de rest van de ritten (en bergpunten)

arjenzvob

'@Milanjacks Matje zegt zelf dat morgen waarschijnlijk te zwaar voor hem is en hij zich richt op etappe 3 en 4 met Philipsen:
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/mathieu-van-der-poel-zat-te-ver-bij-het-opdraaien-van-lastige-finale-klim-ik-was-niet-scherp-genoeg

ditisdavid

'@vevie
Een Mas die meedoet voor plek 3-10 pakt 200-300 punten, dat hebben we keer op keer gezien in de Tour en is geen best rendement voor 3.5 miljoen en 0 capbaarheid. Zijn nog steeds een boel punten die de mensen die hem hadden onmiddellijk kwijt zijn, maar zelfs in het beste geval was hij niet meer dan een redelijke pick geweest en dus was hij ook vooraf gewoon een incorrecte keuze.

vevie

'@ditisdavid: ah, oké. Nee, als je het zo bekijkt hebt je idd gelijk. Ik keek er nu meer als een fan van Mas naar en vergeleek hem met zijn directe tegenstanders. Scorito technisch is Mas alleen in de Vuelta een must have. In de Tour valt hem niet selecteren altijd te verdedigen. Maar, wat doen we dan met Hindley? Die hebben velen dan wel. Gaat die, als hij geen podium rijdt, meer dan 350 punten halen? Die gaan we ook niet cappen. Is zijn prijs dan wel te verantwoorden?

Laatst gewijzigd
Simcha

86.6 procent, dus aardig begin. Vanochtend toch nog VDP er ingezet voor Flip en Pidcock, maar voor nu is dat lood-om-oud-ijzer. Ik ben wel verbaasd door de relatief lage pickrate van A. Yates en Skjelmose. Die stonden er bij vanaf het begin in en zijn er nooit uit geweest. Verder van een aantal mannen vandaag wel iets meer verwacht (Bilbao, Ciconne, Bardet), maar de hele klimploeg zit bij de eerste veertig, dus niemand valt echt door de mand.

1 2 ... 135 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.