Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 137 ... 200 201
Thomberg

'@arjenzvob, ik heb dat de afgelopen weken paar keer uiteengezet. En nu is het volledig mosterd na de maaltijd want heeft hij enorm uitgehaald op scoritogebied.

Maar Pogi was de absolute kopman. Yates is normaal over drie weken niet meer dan de 10 de klimmer in dit veld. Haal daar nog wat knechtplekken vanaf normaal. (Aangezien Pogi alle zeilen bij moet zetten om ving te verslaan). En de vorm van Pogi was gewoon niet 100% helder. Maar goed geef Pog en ving beide 50% winstkans dan is Yates dure gok. En je kiest hem vooral omdat je eigen punten potentie ziet. Voor teampunten waren er goedkopere keuzes.

En je kon dan andere echte topper niet kiezen. Bijvoorbeeld Paz idd wat Boesson zei net

Maar goed bij alles wat ik hierover zeg klink ik per definitie als een slechte verliezer. Maar dit scenario van vandaag had niemand rekening mee gehouden (>1/3 van de kiezers hebben hem niet eens opgesteld) en is wel het enige scenario dat hij z’n punten waard is

Guido Maltempi

Pinot en C-Rod op de bank en alsnog 99.9%. Ik ben wel eens slechter aan een grote ronde begonnen. (Lees: jongens ik ben nog nooit zo achterlijk goed aan een grote ronde begonnen!!!).

Het lijkt er wel op dat we met Traeen ook meteen onze eerste uitvaller te pakken hebben. Al valt dat natuurlijk in het niet tov de teams met Mas en Carapaz. Voor morgen weinig keuzestress, al moet ik bekennen dat mijn handen jeuken om Bini erin te klikken.

Racemuis

Mas is in de tour voor scorito nooit interessant, maar voor de trams met Carapaz is het wel gewoon zuur. Je bent direct en 3,5M man kwijt die in potentie goede scorito punten had kunnen halen.

arjenzvob

'@Thomberg Dat had ik even in al het forumgeweld gemist :)

Sloddies

'@ Thomberg
Je redenering kan ik volledig volgen. Alleen is toch echt gecommuniceerd dat Yates reservekopman zou zijn.

Daarnaast heeeel goed geklommen in de Dauphiné EN een hele goede punch. Tja, dan is het een wapen a la Roglic vorig jaar. Potentieel puntenkanon.

Georgeske

'@guido

Girmay gaat er bij mij ook in voor Madouas
Rodriguez zet ik erin voor Bilbao.

Luke Rhinefield

Toch maar goed dat ik Pogacar mee heb genomen voor de teampunten van Yates.

Ton Pelo

'@encanto Powless gaf aan dat zondag een doel is. Zeker nu Carapaz is uitgevallen lijkt me.

arjenzvob

Ik stel morgen A Yates niet eens op, ja je leest het goed. Zo veel opties, en na het lezen van verschillende interviews (en odds) ben ik eruit. Yates houdt wellicht geel, maar dat zijn dan 10 punten. Als Pogacar wint worden het er veel meer uiteraard, maar dat denk ik niet. Mijn andere opties hebben meer puntenpotentieel.

Bilbao overigens een lekke band, daarom zo achterin de groep. Die gaat morgen knallen. En Strong gaat weer verrassen.

Overigens: Cyclingmole tipt..... PHILIPSEN! Die stel ik ook niet eens op.

Mijn team morgen:
WvA (c), Pogacar, Skjelmose, Bilbao, Girmay, Strong, Alaphilippe, van Gils, Aranburu.

Worden weer een hoop bankpunten, maar dat is dit weekend onvermijdelijk.

NOAD1912

Inderdaad Arjen, ik hou Yates om dezelfde reden buiten mijn ploeg van morgen:

WvA (c), Pogacar, Skjelmose, Girmay, Strong, Alaphilippe, Ving (eindigt 1 plek achter Pogacar + teampunten igv Wout), Pidcock en Powless.

Dat worden sowieso een hoop bankpunten ja.

Ben trouwens content met mijn last minute klik Strong. Eigenlijk nooit overwogen, tot ik vanochtend een beschouwing over hem las. Kan weleens 1 van de grote puntenpakkers worden.

Daan Brakenhoff

'@Arjen

Als ik naar je team voor morgen begrijp ik het hoor, maar Adam pakt morgen wrs wel 13 punten ;)
Dat + kans op teampunten/eigen punten als ze er weer voor gaan is voor mij wel genoeg om hem gewoon op stellen.

Simon wel op het bankje trouwens.

Mad Max

Goede start met 99,3 had Carapaz opgesteld. Balen dat hij uitvalt, maar kan blijkbaar hoog scoren zonder hem. Zal op het laatst wel op gaan breken. Ook uiteraard nog afwachten wat de sprintploeg gaat doen.

Chef83

Philipsen staat wel hoog bij de bookies voor morgen en wat te doen met coquard ? Die gaan er lijkt mij toch af ?

Capra

Lijkt mij uitgesloten dat er nog sprinters bijzitten in de finale, met uitzondering van WVA en Strong. Oh, en Girmay misschien.

chip 010

Wat is er vandaag flink gas gegeven door UAE op die klimmen. Had niet verwacht dat ze hier al zo aanvallend zouden rijden. Buiten de valpartij (wat een pech voor MAS en Carapaz) een hele leuke etappe om te kijken door het rijden van UAE.

Scorito wise wat minder. Ondanks een start met 260 punten wat op zich prima is, geen goede scorito dag.
Carapaz en ook Traeen in mijn team, 2 renners uit het berg team van 10. Wordt in de bergen vanaf nu al met trui punten vullen of gokken op aanval van VdPoel en Alaphilipe. Had eigenlijk juist in deze 2 geïnvesteerd met de gedachte voor vandaag en morgen.
Hopelijk kunnen ze morgen alsnog punten pakken anders zie ik hier 2 miskopen aankomen.

yoeri

Sprinters alleen als ze vooruit zijn in een groep inderdaad. Enige twijfel is Girmay. Met secondes op de top gaat er hard omhoog gfietst worden. Na vele bankpunten vandaag morgen proberen te minderen haha.

Ben her overigens totaal niet met je eens @thomberg. Niet op ingegaan vooraf want hoopte dat Adam niet veel gekozen zou worden, helaas door het persbericht van UAE uiteindelijk wel. Dacht dat jij zelfs stiekem mensen bij hem weerhield om hem zelf te pakken maar schijnbaar was je serieus. Een goede Adam doet in dit veld gewoon mee voor plek 3, zeker als je kijkt naar de vorm van zijn concurrenten. Is echt niet alleen interessant voor de eerste twee etappes. Steekt in uitstekende vorm, waar dat bij veel concurrenten ontbreekt. Verder meerdere goede tours gereden. Ja ook slechtere, maar ook vaker minder blijk van vorm rond die tijd naar mijn idee. Heb hem zelf last-minute vervangen toen ik Woods toevoegde aan mijn team, domme keuze. Maar helaas. Gaf die meer kans op winst, omdat Yates hier niet voor zichzelf is. Dagselectie overigens.

Laatst gewijzigd
Rim Brakes

Ik wil Bilbao er graag in klikken, maar A Yates banken gaat 'm niet worden #teamDaan
Mocht de Bask 3 punten meer halen dan Adam dan gun ik dat iedereen van harte.

HZ57

Vanaf Hindley nr 8 met een pickrate van 25% of lager dus dat kan wel verschillen gaan maken. Start van 94% maar wel Max kwijt. Maar ik denk dat ver al heel wat mensen Mas of Carapaz kwijt zullen zijn. Al met al niet ontevreden met de 1e dag.

Woutiboy

Zo beste mensen, de 1e etappe zit er op! Vlak na vertrek schrok ik , was vergeten WvA op te stellen. Uiteindelijk met dank aan de gebroeders Yates toch op een nette 97% uitgekomen na de 1e etappe. Had ik Hindley en WvA maar opgesteld, maar mag niet klagen verder. Alleen het uitvallen van Carapaz is zonde, maar denk dat de meesten wel of Carapaz of Mas hadden (of allebei). MvdP zoals verwacht was dit iets te zwaar voor hem. Denk niet dat hij zijn geld nog in punten gaat opbrengen.

Bozenik

'@Wouter: Carapaz had een pickrate van 28% en Mas 19%. Het is dus wel een minderheid die er een of twee kwijt is.

Benieuwd naar morgen. Bookmakers voorspellen geen Scorito-punten, maar dat Philipsen en Pedersen hier hoger staan genoteerd dan Pidcock en Alaphilippe verbaast me enorm.

Laatst gewijzigd
DKrikk

'@Wouter Beiden hebben een pickrate lager dan 32%. Dus valt reuze mee hoeveel teams deze renners hebben, laat staan 2.

Woutiboy

Een snelle rekensom leert dan inderdaad dat 58% geen van deze 2 renners heeft inderdaad. Een meerderheid, maar 42% wel zou ik in ieder geval ook niet weinig noemen. Maar die 58% heeft wat dat betreft een goede dag gehad, zeker als ze ook nog eens niet de fout hebben gemaakt om Mathieu te selecteren of zelfs kopman te maken.

Even een andere vraag: Ik zie dat bij de bookmakers (Unibet in ieder geval) Philipsen morgen na WvA en MvdP de grootste kanshebber is. Maar ik zie hem nergens in de voorbeschouwingen genoemd worden en verwacht zelf ook dat hij er niet meer bij zit op het eind. Iemand gedachtes over wat dit kan verklaren?

Woutiboy

Correctie: Zie dat Philipsen op Wielerflits wel een ster toebedeeld krijgt. Bookies schatten hem alsnog erg hoog in dan lijkt me.

P. Krul

Van de eerder geschetste 5 scenario's is er geen enkele uitgekomen. Adam Yates! Wie had dat gedacht!
Gelukkig dacht is dat pogi de tour zou domineren, dus heb Yates en ook majka nog in het team. Morgen zou ik 3x uAE mee kunnen nemen.
Helaas voor de laatstgenoemde geen plek in de dagopstelling van morgen.
Morgen komen de sterke sprinters misschien aan de bak, WvA, Girmay, Strong en pedersen in het team. De laatste mag op de bank, geen plek.
Vini blijft bij pogi, dus ik stel ze beide op of beide niet.
Skjelmose en alaphillipe krijgen morgen wel een plekje.
En doe laatste? Powless.
Bardet, Rodriguez, Hindley gaan sowieso niet mee.
Met pedersen en majka worden dat veel bankpunten

Woutiboy

2e correctie (kan ik niet mijn berichten editen?): op touretappe, niet op Wielerflits.

1 2 ... 137 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.