Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 138 ... 200 201
arjenzvob

'@Wouter Dat kan zeker. Klik boven je berichtje op 'bewerken' en je kunt het aanpassen.

zomaareens

Pedersen morgen?

Arne Riis

Dat zit ik me nu ook al de hele avond af te vragen. Hij lijkt wel voor groen te gaan, gezien zijn activiteit in de tussensprint. En dik in orde ook, gezien dezelfde sprint. Zo’n etappe als deze is voor hem wel de kans om voorsprong te pakken tov mannen als Jakobsen of zelfs Philipsen. Maar ik ben er nog niet uit.

jenzrscl

Strong was een strong sprinter vandaag!
Pedersen toch mooi tussensprint gewonnen na vlucht!

Die gaat voor groen !;)

Laatst gewijzigd
yoeri

'@Wouter Aerts; hoe kom je bij de conclusie dat 58% geen van beiden heeft? 47% percentage gekozen bij elkaar opgeteld. Maar zo werkt het niet hé, in theorie kan er 28% Carapaz hebben, waarvan 68% ook Mas (zijn 19% pickrate is dat) gepakt heeft. Dat zou kunnen betekenen (is natuurlijk niet zo in werkelijkheid) dat ten hoogste (100-28) 72% van de deelnemers geen Mas en Carapaz in hun selectie heeft.

Rim Brakes

Toch aan het twijfelen om Vingaard en Pidcock eruit te halen om vervolgens Bilbao en Pedersen erin te klikken. Ik slaap er nog een nachtje over.

De Tourminator

Hierbij team De Tourminator

Klassement:
Pogacar
Vingegaard
Hindley
A. Yates
S. Yates
Rodriquez
Skjelmose
Martin
Gall

Sprint:
WvA
Philipsen
Groenewegen
Girmay
Meeus
Mozzato
Strong
Van Poppel

Aanval:
MvdP
Alaphilippe
MvG

Dit is het uiteindelijk geworden. Start is goed met 334 punten, maar helaas ook 56 bankpunten (Hindley, Rodriquez en Strong). MvdP durfde ik niet op de bank te zetten terwijl ik verwacht had dat het te zwaar voor hem zou zijn. Flip viel ook erg tegen. Morgen veel twijfel wie op te stellen.

Woutiboy

'@yoeri Misschien laat mijn basic wiskundekennis me in de steek, maar heb het als volgt berekend:

Carapaz had een pickrate van 28% en Mas 19%.

72% had dus Carapaz niet gekozen. Vervolgens haal je uit die groep de mensen weg die ook Mas niet hebben gekozen (81%). Dit kan best iets hoger of lager zijn inderdaad, omdat die 81% natuurlijk geldt voor ALLE selecties (niet alleen de selecties zonder Carapaz). Ik denk eerder dat er bij de groep 'niet-Carapaz' meer dan 19% Mas wel hebben gekozen (puur omdat ze Carapaz dus al niet hebben), maar ben gewoon van de totale pickrate uitgegaan.

Dan krijg je het simpele rekensommetje 0,72 × 0,81 = 0,58 (afgerond) dus 58% die ze geen van beiden hebben. Vanwege bovengenoemd argument denk ik dat dit dus juist eerder lager zou uitvallen, maar precies berekenen kun je het niet. De berekening (of mogelijk scenario) die jij schetst lijkt mij in ieder geval meer nattevingerwerk, maar ik ben absoluut geen wiskunde-expert.

zeewolde

'@youri en @wouter aerts. De waarheid ligt zoals altijd in het midden en je kunt er niets van zeggen maar het echte percentage ligt tussen de uitersten 53 en 72.
Namelijk :
Uiterste 1: Iedereen die Carapaz heeft , heeft ook Mas, dan is het 100-28 = 72
Uiterste 2 : Niemand heeft zowel Mas als Carapaz, dan is het 100-28-19 =53.

Elk ander getal berust op aanname en speculatie.

Laatst gewijzigd
Woutiboy

Mensen die het aandurven om Philipsen op te stellen morgen?

yoeri

'@zeewolde; dat is exact wat ik zeg. ;)

Daarom 'ten hoogste 72%'. Dat is het enige wat je hieruit kunt opmaken, net als van die teksten die je bij een capaciteitentest krijgt en de te trekken conclusies moet geven. :)

Jv1997

Ligt het aan mij of heb ik niemand gehoord over het feit dat Coquard gewoon mee sprintte bij de tussensprint? 😅

madeinstars

Als MvdP al denkt dat het vandaag te zwaar voor hem gaat zijn, dan kan je alle sprinters inclusief Girmay ook afschrijven. En met bonis op de top van Jaizkibel zal het daar nuet langzaam gaan.

Philipsen geen schijn van kans.

KJP

Allemaal jullie sprinters opstellen vandaag mannen. Philipsen, Girmay, zelfs Kristoff, Meeus of Ewan. Ze komen vandaag wel aan sprinten toe!

(Wellicht bij de tussensprint)

Hay

Hierbij dan ook mijn team

Pogacar
Vingegaard
Hindley
Skjlemose
S Yates
Gaudu
O Connor
Bardet
Jorgenson

Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Meeus
Strong
Mozzato

Pidcock
Alaphilippe
Powless
Bilbao

Gelukkig geen Mas en Carapaz, hebben er ook nooit ingestaan omdat mijn voorkeur o.a. uitging naar Gaudu en Hindley. Geen van Aert en van der Poel, wel Flip en Pidcock tot nu toe met een vergelijkbaar (slecht) resultaat. Strong was gisteren een grote meevaller waar niet op gerekend was. Natuurlijk wel weer wat bankpunten gisteren met o.a. Hindley. Benieuwd vandaag maar verwacht dat de laatste drie kilometer van Jaizkibel (> 7,5 %) er teveel aan zullen zijn voor de sterke sprinters als Pedersen en Girmay, maar mogelijk ook voor van der Poel, Alaphilippe, Pidcock. van Aert en mogelijk ook Strong kunnen er nog wel bijzitten. Voor de zekerheid toch maar Pogi cappen lijkt me.

ProScoritoManager

Pogi opstellen voor de teampunten van yates, het kan verkeren..

Prima start met een zilveren bekertje, wel carapaz verloren, dat is erg jammer. Uitvallen van Mas biedt dan weer extra kansen voor Jorgenson, hopelijk kan hij die verzilveren. Daarover gesproken, weet iemand waarom hij op achterstand binnen kwam?

KJP

Ja Jorgenson heeft gewacht op Mas. Heeft zich leeg gereden en maakte aan de voet van de Pike weer de aansluiting maar heeft toen rustig omhoog gereden.

Martijn Sollie

Is er iemand die overweegt om Philipsen op te stellen? In de odds staat hij hoog genoteerd, maar ik kan me toch haast niet voorstellen dat hij over al die heuvels heen komt.

Harderijder

Ik heb Girmay en Vinegaard nu op de bank. Wil ze er graag in maar dan moet ik Woods, Yates, Yates of Powless eruit halen. En die bevielen me wel gisteren. Wat zeggen jullie?

zomaareens

Had Lutsenko gister pech? Of niet goed genoeg?

Westland95

Vandaag het WK bankpunten. Kan zeker 14 renners opstellen. Wat een verschrikking.

dadeliva

'@Zeewolde Het percentage wat Mas en Carapaz niet heeft ligt inderdaad tussen de 53 en 72 procent.
Statistisch zou je kunnen beredeneren dat 19% van diegenen met Carapaz ook Mas heeft. Dat zou ca. 5,3% zijn waarbij je op 58,3 uitkomt.
Ik denk dat het percentage dat beide heeft lager is omdat de meesten maar 1 renner uit dit segment gekozen zullen hebben waar hindley de populairste keuze was
Ik schat het dus op 54-55%

Laatst gewijzigd
Feld

120 pagina’s met mensen die zeggen hoe het moet en niemand die even vertelt dat Carapaz gaat vallen…😉
Vandaag hier ook bankpunten-alarm. Zal ik een gokje doen met Teuns (ipv Vingegaard)?

Woutiboy

'@harderijder Girmay moet er in en Vingegaard voor de etappepunten die WvA gaat binnen halen.

@martijnsollie Ik stel Philipsen wel op. Heb verder ook niemand meer op de bank waarvan ik zeg 'die moet er in.'

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Voor vandaag
Wout
Strong
Girmay
Alaphilippe
Van Gils
Bilbao
Skjelmise
Pogacar
Yates

Op de bank
Hindley
Bardet
Vingegaard
Martin
Træen
De overige sprinters

M.a.w. dit wordt een bankpunten extravaganza. En ik had er gisteren al 56.

1 2 ... 138 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.