Ik vind Vingaard opstellen juist een gokje. Wat levert Vingaard op? Hij finisht niet in de rug van pogi, zoals velen hier beweren (de etappe van gisteren laat dat duidelijk zien). En vandaag gaat het selecte groepje aan de finish een stuk groter zijn. Vingaard lijkt me voor vandaag echt een 0-punter. Tenzij WvA wint.
Vingaard zit hier in ieder geval rotsvast op de bank.
Ondanks de niet succesvolle keuze van gisteren om zowel hindley, Landa als Rodri te banken, blijven ze daar vandaag toch weer opzitten ten faveure van powless van Gils pidcock. Girmay blijft ook keurig op de bank. De klim gaat te zwaar zijn voor de sprinters, zeker vanwege secondes bovenop. Denk dat uae weer gaat proberen druk te zetten en dat jv wel heel graag wva de etappe wil laten pakken. Dus verwacht harde laatste km bergop waarbij dezelfde groep van gisteren er vandoor gaat aangevuld met man of 20 die in afdaling erbij komt omdat ze met deze stijgingspercentages niet zoveel achterstand oplopen. Dus vandaar ook de rappe klimmers als Mvg, powless en pidcock.
Overigens had ik ergens op pagina 5 of 6 van dit forum al uitgelegd waarom gisteren voor de klassementsrenners zou zijn met kleine kans voor mannen als ala en pidcock om vervolgens zelf drie van die mannen op de bank te zetten….
Weet je wat, ik ga gewoon Aranburu cappen vandaag, moet toch mijn bankpunten festijn van gisteren rechtzetten (en ook nog de uitval van carapaz verwerken). Gisteren Alaphilipe gecapt, ook geen al te beste keuze, ow en last minute A Yates uit mn team gehaald. Ik ga voorts jullie tips volgen om geen last minute changes meer te doen xD
That’s de question @Georgeske
Pogi strijdt denk ik niet voor de winst, maar wel voor redelijk zekere top 10 plek. WvA kan eerste worden, maar die lengte van de klim moeten we niet onderschatten, zou theoretisch ook de slag kunnen missen.
Het verbaast mij dat previews zo uiteenlopen mbt de klimmende sprinters.
'@Eddix, ik had precies hetzelfde als jij. Ook Adam naar de bank en Flip kopman. Lekker man.
Ik heb voor vandaag ook even wat hulp nodig om niet weer 155 bankpunten te scoren en drie 0-punters.
Basis
Pogi
Yates s
Yates a
Skjelmose
Bilbao
Woods
Van Aert
Strong
Flip
Bank
Vingi
Ciccone
Girmay
Philipsen
Rodriguez
Bardet
O'Connor
Gall
Ik wil Girmay er graag in voor het scenario van een groep die vooruit is. Op de klim zelf gaan alle sprinters eraf, mocht er geen groep voorzitten. Er zijn boni's op de top. Dan pakt Pogi die. Met groep ervoor kunnen springende renners winnen, door daar in te zitten of te controleren eventueel nog.
Verder Ciccone leuke kans, maar hij zal meer voor de echte bergetappe gaan denk ik, alhoewel er is geel te pakken. Vingegaard zijn safe punten. Rodriguez kan zeker punten pakken, maarja. Philipsen moet echt alles meezitten en ze gingen verdelen, dus deze is voor MvdP. Rest op de bak I don't care.
Anyone?
Bilbao over gisteren
Bilbao hoopte te kunnen scoren in de gelijknamige stad in zijn thuisregio. “Het was een geweldige en speciale dag. De sfeer was geweldig”, zei hij nadat hij 40ste was geworden in de rituitslag. “Het gevoel was super goed, maar op een gegeven moment voelde ik iets raars aan mijn fiets. Ik vroeg of er iets mis was en ze zeiden dat alles goed was. Daarom ging ik door.”
“Maar in de afdaling werd het erger. Ik had nauwelijks controle. Na afloop zag ik dat ik duidelijk een lekke band had. Een gemist kans, maar er komen nog 20 etappes aan. Ik heb vertrouwen en morgen wordt weer een geweldige dag. Ik kan daar wel iets proberen”, vertelt Bilbao.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.