Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 140 ... 200 201
Hangtieniedanstaatie

Niet zeker van dat WvA hier gaat overleven? En die zet je in hetzelfde bericht qua klimcapaciteiten nog even gelijk aan Van der Poel? Hoeveel Heineken heb jij gisteren op dan?

Karperdrol

Veel voorbeschouwingen gaan over dat zij hier de favorieten zijn. Ik zeg alleen dat ik er niet zo zeker van ben.
Maar om jouw vraag te beantwoorden, wel een hoop inderdaad.

Laatst gewijzigd
Eddix

Ik heb ook mijn cap naar Bilbao geswitched. Hopelijk gaat hij inderdaad iets proberen. En mag Teuns niet vandaag gaan ipv Woods? Of gaan ze beide?

zeewolde

Interviews voor de start zijn op zich duidelijk, maar gaan alle kanten op
- Philipsen gaat geen moeite doen, sprint niet mee, maar gaat Mathieu supporten
- Skjelmose denkt dat Pedersen kan winnen
- Girmay heeft er zin in en probeert er aan te blijven hangen
- Alaphilippe gaat proberen er aan te hangen, maar ze denken er over 1 of 2 man in de vlucht mee te sturen

Laatst gewijzigd
yoeri

'@Eddix, Teuns was gisteren gewoon minder dan Woods toch? Heeft niet laten lopen maar zat in groep 2. Weinig sprake van verdeeld en gisteren voor Woods.

yoeri

Net toch nog, Skjelmose eruit geklikt voor Girmay. Kansen spreiden, zie Skjelmose etappe niet winnen normaal gesproken. Wel meer zekerheid op punten, maar Girmay maakt meer kans op winst vanuit groep denk ik. Nu nog de captain bepalen. Tot nu toe voor zekerheid vandaag, na gisteren met Flip, maar twijfel toch over Bilbao of weer voor Flip gokken.

Sloddies

Zet Grmay er niet in. Kon wel op de Vivero mee, maar dat konden zeer velen. Jaizkibel gaat het tempo veel hoger liggen, mede door Boni's. Dan komen Grmay, Pedersen etc er echt niet aan te pas.
Zeker niet als MvdP denkt dat het mogelijk voor hem te zwaar is

yoeri

'@Sloddies als zij met voorsprong eraan starten kan dat wel hè. Er is niet meer 1 scenario denkbaar.

Sloddies

Er zijn denk ik teveel ploegen die vanaf de Jaizkibel willen winnen. Geloof niet dat er een sterke kopgroep vooruit komt.

Simcha

Ik had VDP er uit geklikt, maar op basis van interview voor de start er toch maar weer in. De toonzetting daarvan was meer “we zien wel”, terwijl hij gisteren negatiever was over eigen kansen voor vandaag. Dat betekent wel dat types als Powless en Bilbao op de bank zitten, dus kan ook verkeerd uitpakken. Ik verwacht eigenlijk een vrij grote groep, man of 30/40 richting de finish. Het is voor vluchters te vroeg om die te laten gaan, en ook voor klassementsmannen te vroeg om helemaal voluit te gaan. Wellicht dat er nog iemand in de afdaling tussen uit piept, maar combinatie van beter klimmende sprinters (Van Aert, Strong en Van Gils) en klassementsmannen moeten het gaan doen.

Woutiboy

Hierbij mijn team van vandaag (kritiek is welkom):

WvA (C)
A. Yates
Pogi
Skjelmose
Vingegaard
Girmay
S. Yates
Strong
Philipsen

WvA zie ik echt als duidelijke topfavoriet voor de etappewinst, daarom ook Vingegaard opgesteld. Strong zie ik als dark horse, Girmay en Philipsen zullen waarschijnlijk gelost worden, maar heb ook weinig op de bank zitten waarvan ik denk dat die wel punten zouden gaan opleveren.

Carapaz is trouwens toch niet van start gegaan? Of wel? Bij Scorito staat er in ieder geval nog 'in koers', al lopen die wel vaker achter de feiten aan.

yoeri

'@Wouter; Carapaz heeft een gebroken knieschijf. Dus die is niet van start gegaan zoals bekend. Hebt er een aantal in staan die bij mij op de bank zitten. In ieder geval geen renner die ik niet in mijn team heb in je dagselectie zitten. Hopelijk heb je niet goed gegokt, anders weer veel bankpunten voor mij.

Woutiboy

Ja ik ging er ook al van uit dat hij niet van start was gegaan. Vind het altijd frappant dat Scorito ieder jaar duurder wordt, maar het nog steeds blijkbaar erg moeilijk voor ze is om gewoon even relevante gegevens op tijd bij te werken.

ZK

Scorito heeft het beleid dat ze hem pas uit koers melden als hij daadwerkelijk niet is gestart en dat weet je pas na de start

Niballie

Ja, inderdaad @Wouter Aerts. Gewoon zelf beetje opletten, niet afschuiven op Scorito. DNS betekent Did Not Start, wat betekent Is Niet Gestart. Dan moet er dus wel eerst een start zijn geweest, waar hij niet aan meegedaan heeft. Mas kon je bijvoorbeeld al niet meer kiezen, want die is niet gefinisht.

Laatst gewijzigd
Woutiboy

Niballie er staat 'in koers' (hij zit op mijn bank), en geen DNS. Ben niet achterlijk hoor. Er is vandaag toch een start geweest waar hij niet aan meegedaan heeft? En toch staat er nog 'in koers'. Beter eerst zelf even checken voor je iemand beschuldigt van 'afschuiven op scorito' en 'zelf beetje opletten.'

@zk zelfde verhaal Er is een start geweest waar hij niet aan heeft meegedaan dus zou er 'niet gestart' moeten staan. This ain't my first Scorito

Laatst gewijzigd
ZK

Wouter, val ons niet aan, check gewoon de regels. Of luister de podcast aantal afleveringen geleden even terug waarin Martijn het uitlegt. Ik zeg niet dat ik er blij mee ben, maar ze werken het na afloop van elke etappe bij.

Voordeel dat ze dit vooraf niet vermelden is wel dat je zelf dus goed op de hoogte moet zijn, dan loont nieuws in de gaten houden meer, dan wanneer ze het voorafgaand aan etappe al in Scorito vertonen.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Balen van Maxim van Gils zeg.... Hopelijk valt het mee, maar voor vandaag vond ik hem echt een prima pick!

Eddix

*alert* *alert* incomming bankpunten *alert* *alert*

JohnMcBennett

Pfoe, ik had niet verwacht dat het er zo hard aan toe zou gaan weer. Lijkt erop dat de GCs weer de beste kandidaten waren. Alle sprinters er weer af en ook Flip gaat het niet overleven denk ik.

nasibal

Oconnor podiumkandidaat.

Jaap Jansen

Schitterende etappe, wel flink bankpunten met Bardet en Hindley die ik niet had opgesteld ipv Van der Poel en Alaphilippe

ditisdavid

Enkel bankpunten met Ciccone (en technisch gezien Martin) vandaag. Zorgwekkender is dat ik überhaupt maar acht man in de toptwintig had...

Laatst gewijzigd
yoeri

Weer een onverstandige last-minute wissel. Skjelmose eruit voor Girmay, maarja met ander koersverloop had groep vooruit met ongevaarlijke gasten gekund. Dus jammer, gisteren erger. Toch weer 95 bankpunten, 10 minder dag gisteren. Maar het opstellen gaat deze keer wel slecht zeg.

Laatst gewijzigd
floda

Pfff Teuns, hindley, Landa ciccone en Rodri op de bank…. Van Gils jammer, powless nog 8 punten voor bergtrui. Maar goed nr 2 tot en met 6 wel. Na 2 dagen denk ik rond de 95%. Dat is beter dan normaal. En ben eigenlijk wel blij met al die bankpunten, want heb in ieder geval de goede klimmende mannen

1 2 ... 140 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.