Onderstaande klinkt als Ciccone, Skjelmose, o'Connor, Alaphilippe en Powless o.a. in de aanval. Die laatste twee zijn denk ik niet goed genoeg, maar de eerste drie stel ik dus wel op. Bilbao is heel moe, en mag mooi op het bankje blijven. Mis vooral commentaar van G. Martin en Meintjes, maar de filosoof houdt z'n plekje..
Giulio Ciccone (Lidl-Trek)
'Ik wil absoluut in de vroege vlucht zitten. Na mijn val van eergisteren heb ik het gisteren rustig aan gedaan, maar vandaag wil ik het weer proberen.'
Pello Bilbao (Bahrain Victorious)
'Ik ben moe, heel moe. De tweede week is tot dusver heel zwaar geweest en dat zal deze rit ook worden. Ik verwacht koers vanaf het begin van de rit', aldus de Bask tegen TV2.
Mattias Skjelmose (Lidl-Trek)
'Ik hoop de ontsnapping van de dag te halen en voor de ritzege te gaan. Jumbo-Visma zal het vandaag of morgen overhoop proberen te rijden, maar ik hoop dat de vlucht de ruimte krijgt.'
Ben O'Connor (AG2R Citroën)
'Hopelijk kan ik meezitten in de ontsnapping van de dag!'
Julian Alaphilippe (Soudal Quick-Step)
'Ik ben gemotiveerd en heb het slot van de rit verkend, dus ik weet wat er komen gaat. Op het moment is het wel zwaar, ik heb het in de Tour nog nooit zo lastig gehad.'
Neilson Powless (EF Education-EasyPost)
'Ik probeer zoveel mogelijk bergpunten te rapen. Gisteren heb ik het rustig aan gedaan, om zoveel mogelijk krachten te sparen.'
Ik zal het halve forum nu wel op mijn dak krijgen. Deze tour is ongetwijfeld de mooiste in vele jaren, maar ik ben die ploegentaktiek behoorlijk zat. Twee uitstekers, wv een de gedoemde winaar zal zijn, maar die 90+% van de etappe knechten laten rijden/beuken/breken, en dan aan het eind even ervan doorgaan. Misschien een idee om de eindoverwinning pas toe te kennen als de nummer ook daadwerkelijk ook een minstens een etappe heeft gewonnen ?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.