WcEendt ik denk dat jij een probleem met je laptop hebt. Dat zou ik eerst oplossen. Ik snap niet hoe je vanaf de DVD kunt installeren en meteen al files mist. Als je het mij vraagt is er niks mis met de DVD maar wel iets (heel ruim begrip) met je laptop.
Die DB staat duidelijk bij hoe je hem moet installeren. Je installeert het spel, patch em. Dan pak je de DB uit. Vervolgens moet je 2 mappen die je hebt uitgepakt copy/pasten op locaties die beschreven staan bij de DB.
Die volgorde is gewoon heel belangrijk is mijn ervaring.
Weet iemand hoe je van al die problemen met het spel af moet komen? Mijn spel crasht 5 keer per dag en nu is na de zoveelste crash ook nog mijn carrière verwijderd. Ik zat al in seizoen 5, was 23 jaar en had al 2 keer de Vuelta gewonnen. Uit mijn hoofd waren dit mijn stats:
Ryd: 70
Kl: 84
Heu: 78
Tr: 78
Prl: 76
Kas: 60
Spr: 60
Acc: 68
Dal: 66
Idd. Ik speel het spel ook altijd op echt de minimale instellingen.. heb alles uitstaan.
En mijn pctje is waarschijnlijk ouder dan die van de meesten. Ik heb eigenlijk alleen maar heel af en toe een crash en raak nooit iets kwijt. Wat het meest gebeurt bij mij is dat een tijdrit rijden fout gaat bij het inladen, maximaal 1 of 2x per seizoen. Dan simuleer ik hem en spelen we verder.
'@NQuintana
Ik heb nu alle instellingen op laag staan maar in de eerste 3 minuten dat ik het spel vandaag speelde crashte hij al 2 keer. Als ik een weekly save probeer te openen komt er meteen weer in beeld te staan: We're sorry, the game had a problem and crashed.
Toch bedankt dat je je best doet om te helpen.
Ik zie het jaarlijkse geklaag alweer voorbij komen. Altijd veel plezier met het spel als deze het blijft doen. Na een paar seizoenen is je database corrupt. Het enige wat hielp was hem in de editor inladen en opslaan, vaak werkte dat wel en kon je weer verder. Alleen soms niet, of soms moest je een wedstrijd simuleren (waardoor je wel eens tijd verloor). Denk dat cyanide nog erger is als EA. Je hebt speelbare spellen, onspeeldbare spellen en je hebt PCM, een van de koningen van de onspeeldbare spellen. Ik wacht wel op patch 1.4 oid. Meestal zijn de grote issues er dan wel uit.
Windows 7 Ultimate. Alles op minimaal. Dus alles op 0 en alles uit. Visueel dus eigenlijk gewoon een peloton in een groene zandbak. :)
Inmiddels stuk of 7 seizoenen in verschillende carrières Be a Pro gespeeld en heb wel een paar aanmerkingen.
- Je kunt wel van trainen veranderen maar je blijft altijd de specialiteit houden die je hebt gekozen. Een ronderenner zal bijv. nooit hoge kasseien of sprint krijgen. Dat is jammer, want in het echt zijn er zeker transformaties mogelijk bij renners in specialiteit. Ook kun je daardoor niet echt een allround renner worden, zoals Sagan of Kwiatkowski. Ik had als ronderenner al snel alle grote en kleine rondjes gewonnen en ook elk truitje in het menu behaald op de groene trui (TdF) na. Ook de WP en Lombardije waren goed te winnen. Maar daar hield het eigenlijk wel op.
Net zoals in het echt wil je als renner je horizon verbreden en meer namen op je lijst hebben staan. Waarom zou ik op mijn 24e niet kunnen switchen en me meer op de heuvelklassiekers toe leggen? Heel jammer want hierdoor krijg je na een paar jaar een gevoel dat er niets meer valt te winnen in deze carrière.
- Nadat je je hoogste lvl hebt bereikt (bij mij na 3 a 4 seizoenen) blijf je op een gegeven moment wel XP verzamelen maar je zult niet meer in stats omhoog gaan. Ik vraag me vooral af wat dat gaat betekenen als je de 30 jaar bent gepasseerd. In PCM Career mode beginnen dan je stats te zakken namelijk. Vreemde en verkeerd aanvoelende keuze.
- Al snel krijg je het gevoel dat je toch wel andere zaken mist die je zou moeten kunnen vrijspelen. Zodra jij de kopman bent met een staat van dienst verwacht je ook meer invloed te kunnen uitoefenen op de ploeg zelf. Zoals meer invloed op taktiek of het instructie kunnen geven aan ploeggenoten bijvoorbeeld, al zijn het er maar 1 of 2. Vooral als je sprinter bent, ben je overgeleverd aan de AI van het spel. En die AI is vaak veel te zwak om goede beslissingen voor je te nemen. Je zit dus vaak te kijken naar een vlucht die niet op tijd teruggehaald wordt of een ploeg die de sprint niet goed aantrekt. Aangezien je je krachten zelf moet sparen voor de sprint valt er niets aan te doen.
Conclusie, leuke spelmodus. Goed genoeg om je weer uren mee te vermaken. Maar zal in komende delen echt stappen moeten gaan maken. Haal dat baanrennen er maar uit en ga dit verbeteren.
'@ klootje:
kan je de moeilijkheidsgraad niet wat hoger zetten? ik speel 2015 niet, maar ik zoek in computerspellen vooral uitdaging. als je alles al hebt gewonnen op je 24e is het natuurlijk ook niet echt lek en uitdagend meer. of wil je juist de andere kant op en een soort nieuwe Merckx worden? nog meer en alle soort wedstrijden winnen? in zo'n geval haak ik af, te gemakkelijk. of toch ook weer niet. in de eerste console pcm's (tour de france) heb ik de tour, en alle ritten, en alle truien gewonnen in een tour. en je kon de moeilijkheidsgraad niet eens aanpassen. niet bepaald realistisch... wel leuk om jezelf in het online klassement op nummer 1 te zien staan :)
8.6, tuurlijk kan dat. Maar zelfs met slechte resultaten level je vrij snel door je training. Dus elke week verdien je daarmee ook XP. En geeneens door vol te trainen hoor, al gaat dat wel het snelst. Moet wel eerlijk zeggen, is je specialiteit bijv. kasseien dan level je een stuk minder makkelijk. Maar bij een ronderenner was ik echt al heel rap een vedette. ;)
Los van de moeilijkheidsgraad is het gewoon zo dat je zeg maar voorafbepaalde maximale stats hebt voor je renner. Dus als jij een ronderenner neemt zul je misschien maximaal dit worden:
85 Klimmen
75 Heuvel
80 TT
75 Proloog
65 Kasseien
65 Sprint
70 Acceleren
70 Dalen
65 Aanvallen
75 Uithoudingsvermogen
75 Weerstand
80 Recuperatie
En vaker nog lager in veel stats. In het begin heb je dus het gevoel als je van training wisselt dat je uit een maximaal algemeen aantal punten kiest welke je gaat trainen. Maar in werkelijkheid staan die max. stats dus al vast volgens mij. En aangezien je bij het kiezen van de trainingsmethode wel in groene (1-3) pijltjes het trainingseffect ziet werkt dat erg misleidend in het begin. Dan denk je waarom word ik maar niet hoger joh in die stats. Omdat je het nooit zal worden.
Je kunt dus niet bijv een renner trainen die zoiets wordt:
75 KL
75 He
75 SP
Of
80 TT
80 Kass
75 SP
Of welke combi jou leuk lijkt, en dat het toch nooit Eddy Merckx wordt zeg maar.
Het is in een editor wel te bekijken of er vooraf een bepaalde max wordt vastgesteld voor het type renner dat je bent. Normaal gesproken heeft elke renner een max afhankelijk ook van je potentie. Mij wel was opgevallen toen ik in een vorige carrière (voor de update) 81 klimmen had en sprinten wilde trainen om o.a. mijn versnelling en sprint iets te verbeteren dat dat ten kosten zou gaan van mijn klim capaciteiten. Best realistisch, in hoeverre dat het versnellen te verbeteren is weet ik dan weer niet. Onlangs een nieuwe carrière begonnen als ronde renner. Ik zit nu middenin de Vuelta en ben sinds 2 etappes een level gestegen, Ik ben nu 23 jaar (dit keer eerder begonnen in carrière) ik zal dit jaar dus niet meer stijgen en zo als 24 jarige aan het nieuwe seizoen beginnen (ongeveer):
67 – Hardrijden
80 – Klimmen
75 – Heuvel
76 – Tijdrijden
74 – Proloog
61 – Kasseien
63 – Sprint
66 – Accelereren
70 – Dalen
66 – Aanvallen
72 – Uithouding
70 – Weerstand
75 – Recuperatie
Best goed maar niet onrealistisch als je kijkt naar een Quintana, Bardet, Pinot en dergelijke renners dan zit dat net op of net onder dat niveau. Je kan tegenwoordig ook een soort van potentie niveau kiezen bij het starten van je carrière. Ik moet zeggen dat ik na de update veel minder gewonnen heb dan ervoor. Nu pas slechts 6 overwinningen gehaald, een eventuele jongere trui wordt daar niet in verrekend. Waar ik in mijn eerdere carrière al op de 30 overwinningen zat. Wat dat betreft is het al wat beter dan voorheen :) het verbeteren zal ook steeds minder worden en probeer ik nu vooral heuvel, accelereren en uithouding wat op te schroeven.
Ik mis inderdaad ook wat dingen in de be a pro mode, zit zeker ruimte voor verbetering in en heeft veel potentie! Ondanks het voor mij nog niet af is is het evengoed erg vermakelijk! De twee belangrijkste punten voor nu die wellicht relatief makkelijk te implementeren zijn:
1: Meer communicatie vanuit de ploeg naar jou als renner en meer communicatie in het algemeen. In het voorjaar ben ik een blessure opgelopen daar krijg je geen melding van. Ik merkte dit omdat races werden gesimuleerd waar ik was ingeschreven, ik dacht eerst wellicht een bug… toen ik verder keek bleek ik geblesseerd te zijn. Een mailtje met de melding dat je geblesseerd bent en wat je dan hebt inclusief verwachte herstel tijd zou op zijn plek zijn ;) af en toe een update vanuit je ploeg hoe het ervoor staat zou ook leuk zijn. Je krijgt nu echt totaal niks mee van wat er verder gebeurt in je team of het peloton. Kortom communicatie!
2: Inderdaad e.e.a. aan keuzes/opdrachten tijdens de races. Bijvoorbeeld als je kopman bent dat je aan de ploegleiding kunt vragen om een mannetje op kop te zetten of als je knecht bent dat je dan de opdracht krijgt om op kop te rijden of bidons te halen. Dan is knecht zijn ook gelijk leuker! Dit kun je dan ook weer koppelen aan ploeg tevredenheid over je presteren etc.
@richardm, in mijn eerdere carrière zat ik op level 20 bijna 21. Je zal er steeds langer over doen om een level te stijgen, in de eerste jaren gaat dit uiteraard redelijk vlot.
Als je geblesseerd bent zie je op de homepage een 'EHBO-kruisje' over je vorm staan. Ga in het menu naar internationaal/ziekenboeg dan zie je hoe lang je bent geblesseerd en wat je hebt. Maar wees niet verbaasd als er bij moment van terugkeer midden april staat dat en zodra het begin april is er opeens begin mei staat. En zodra het mei wordt eind mei enz.
Met die stats had ik gehoopt dat als ik bijv op weg was richting 85 kl dat ik zou kunnen kiezen om die 80-85 kl niet te trainen maar op bijv. sprinten over te gaan zodat je daar op 70 komt ipv 65. En dat je die punten dan tekort komt voor klimmen. Dus dat je bijv 200 punten kunttoebedelen en voor nog meer punten zul je grote prestaties moeten leveren. Maar volgens mij is het gewoon vaststaand. Daardoor heb je niet het gevoel dat je zelf een renner aan het kneden bent, maar dat je gewoon met career mode bezig bent met 1 renner.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.