Pro Cycling Manager 2015

1 2 ... 9 ... 13 14
Raafje

Waar kan je dat vinden dan
En ik heb al Carriere geprobeerd maar dat werkte ook niet en ook best a pro dat deed het ook niet

Marakus

Wat voor een video kaart heb je?

Klootje Kriekeljon

Raafje,

Google anders eerst ff voordat je het vraagt. Alles is op internet te vinden, enorm makkelijk!

1 Ga naar je CONFIGURATIESCHERM
2 Ga naar HARDWARE EN GELUIDEN
3 Ga naar APPARAATBEHEER
4 Kijk bij BEELDSCHERMADAPTERS wat voor videokaart je hebt
5 Klik met rechtermuis op je videokaart en kies voor STUURPROGRAMMAS BIJWERKEN en AUTOM. ZOEKEN STUURPROGRAMMAS
6 Update/download en installeer. Start daarna je computer opnieuw op en probeer PCM nog eens op te starten

of!

5 Voer de naam van je kaart in op Google, en zoek naar 'drivers'
6 Update/download en installeer. Start daarna je computer opnieuw op en probeer PCM nog eens op te starten

Lukt het niet je videokaart te vinden, download dan eerst dit, Everest van Lavalys http://www.lavalys.com/support/downloads/
Deze software scant je hele computer en zo zie je precies wat voor hardware, dus ook videokaart, er in je systeem zit.

Laatst gewijzigd
Raafje

Ik heb "AMD Radeon HD 6320 graphics"

Klootje Kriekeljon

Zelfde merk als ik.

'Automatically Detect and Install Your Driver'
http://support.amd.com/en-us/download

Raafje

'@klootjekriekeljon
is dat een veilige website?
en een veilige download? zonder virussen enzo?
want ik heb dat namelijk al eens gehad dan had ik iets geïnstalleerd en daarna kwamen er rare dingen op mijn pc

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Enige wat ik niet voor je kan doen is op de muis klikken, Raafje! :D

Niet lullig bedoeld, ik wil je best helpen, maar wat ik je nu uitleg is eigenlijk gewoon de basis van wat je zelf moet kunnen op een computer. Als jij dit al moeilijk vindt en zelfs nog nooit gedaan hebt dan raad ik je echt aan om je snel te gaan verdiepen in dit allemaal. Een PC is namelijk makkelijk gezegd een auto waaraan je onderhoud zult moeten blijven plegen. Doe je dat niet, dan gaat hij snel minder rijden en krijg je allerlei gebreken en functies die het niet meer doen. Zit je daar helemaal niet op te wachten, dan raad ik je aan om gewoon een Mac (Apple) of spelcomputer te nemen.

Misschien ken je iemand die je dingen kan leren? Maar nog beter: leer het jezelf! Zoek alles op google, je zult werkelijk elk probleem op je PC makkelijk terugvinden. Nu ook, als jij zelf even gezocht had dan had je dit probleem al in een half uur op kunnen lossen! Nu duur het alleen maar langer omdat je het iemand anders laat opzoeken. Ik garandeer je, dat als jij deze dingen zelf gaat opzoeken en dus ook oplossen aan je PC, je over een paar jaar heel wat meer weet en aan niemand meer iets hoeft te vragen voor 99 van de 100 problemen die je tegenkomt!

Antwoord op je vraag:
Dit is de officiële site van de maker van je geluidskaart, AMD. Uiteraard kun je dit (relatief) veilig downloaden.

Raafje

Oke ik snap het

Klootje Kriekeljon

Is het ook gelukt of niet?

achtpuntzes

Dit is de officiële site van de maker van je geluidskaart, AMD

je bedoelt videokaart denk ik.

Raafje

'@klootjekriekeljon
Nee maar ik kan opeens wel een ronde rijden

Klootje Kriekeljon

Idd 8.6, videokaart.

Maar als je nu een ronde kunt doen kan je vrijwel zeker uitsluiten dat het aan je videokaart ligt.

Mark

'@Raafje
Misschien een idee om alle drivers te deïnstalleren (zoek via google op hoe je dit moet doen!), daarna alle laatste versies van de drivers voor je moederboord, processor, videokaart, geluidskaart (in deze volgorde) installeren, doe dit altijd via de officiële websites van de bedrijven (zoals AMD.com). Als het goed is moet PCM gewoon werken.

Mark

Als je een beetje die databases aan kunt passen is het ook mogelijk een 'be a pro' carriere te starten met een bestaande renner.

Dat gaat als volgt:
1. Start een be a pro carriere met een willekeurige renner, onthou zijn naam en team.
2. Klik terug op home (je bent nu uit je net aan gemaakte spel), je kan bij load nu de naam van je 'be a pro' carriere zien, onthou deze naam (Pro Cyclists_x.cdb.
3. Open de pcm editor (Ik gebruik PCM Fast Editor te downloaden via PCMdaily.com) en open de database (deze is te vinden Mijn Documenten - Pro Cycling Manager 2015 - Cloud - [je username] )

4. Klik op de tab 'Cyclists'
5. Zoek je aangemaakte renner op (bij mij stond deze helemaal onderaan de lijst) en delete de gehele regel.
6. Bepaal welke renner je wilt spelen, zoek hem op in de lijst en noteer zijn ID.
7. Verander het potentieel van je renner naar '6', '7' of '8'.
8. Verander Age Decline naar '0'.
9. Optioneel: Verander zijn favoriete weer en/of temperatuur
10. Optioneel: Verander de limieten van zijn stats.

De volgende 4 stappen zijn nodig om te zorgen dat hij goed progressie kan maken via het systeem.
11. Verander value_f_capital naar '850'.
12. Verander gene_i_ptmap naar '25444'
13. Verander fkIDyear_progression naar '2455'.
14. Verander value_f_gain naar '21,823923110961914'

15. Open de tab 'Teams' en zoek het ID op van het team van je renner.

16. Open de tab 'GAM_user'.
17. Verander fkIDteam_dublicate in het onder 15. opgezochte ID.
18. Verander Cyclist in de naam van je renner (Voor andere editors moet je waarschijnlijk je renners ID hier invullen).
19. Verander fkIDteam_national_dublicate naar de nationaliteit van je renner.

20. Open de tab 'GAM_career_data'.
21. Verander PROPOINTS naar '500'. (Dit zijn het aantal punten dat je kunt besteden dit seizoen voor het bepalen van je programma).

Nu komt een tijdrovend gedeelte om je fitness in orde te krijgen.
22. Open de tab 'DYN_procyclist_fitness_data.
23. Verander ALLE waardes in de kolom value_i_fitness naar '75'.
24. Verander ALLE waardes in de kolom value_i_freshness naar '100'.
25. Verander ALLE waardes in de kolom value_i_rythm naar '0'.
26. Verander ALLE waardes in de kolom value_i_fatigue naar '0'.
27. Verander ALLE waardes in de kolom value_i_workload naar '-3'.

Nu komt het gedeelte om je schedule te bepalen.
28. Open de tab 'Team Races'.
29. Filter de database op het team van de renner die je gedeletet had.
30. Verander ALLE waardes die horen bij het team in de kolom fkIDpro_cyclist naar '0'.
31. Filter de database nu op het team van de renner die je wilt besturen.
32. Verander fkIDinvitation_state van 'FORCED' naar 'ASKING_WILDCARD' voor jouw team.
33. Verander fkIDpro_cyclist naar '3' voor de races waar je per se wilt starten.
34. Verander fkIDpro_cyclist naar '6' voor de races waar je later wilt bepalen of je er wil starten of niet.
35. Zorg dat alle nationale kampioenschappen op '0' blijven staan en die van jouw land op '3'.

36. Sla de aangepaste database op en wacht tot hij klaar is met opslaan.
37. Zodra hij klaar is met opslaan laad dan in PCM je net aangepaste database.

Veel plezier met het spelen met Kelderman, Gesink, Mollema, Kung, Ewan, Power, Van der Poel, etc.

jerteg

Weet iemand hoe je op PCM Focus een Word bestand moet toevoegen? Wou een nieuwe carrière beginnen alleen kon geen bestand toevoegen. Als ik hem kopieerde en plakte dan kwamen de afbeeldingen fout en die kon ik ook niet toevoegen.

LyndaLid

Ik wil graag gewoon even een algemene opinie over het spel weten!

Is er weer erg weinig verbeterd, en moet je eerst tientallen patches downloaden voordat het enigszins speelbaar is? Moet je computer (en dan met name de videokaart) op en top zijn of valt dat mee?

Vond het vroeger een superspel, maar er is te weinig verbeterd in de gameplay.. Sprints enzo bleven altijd een manco, en ik ergerde me altijd aan de totale randomheid van de uitslag als je een wedstrijd simuleerde. Dat allemaal wat verbeterd?

Klootje heeft vast een uitgebreide recensie! ;)

jerteg

'@LyndaLid, ik merk wel met Pro Cyclist dat je vaak in een heuveletappe 70ste eindigt terwijl je een ronderenner bent. Verder laat ik de recensie aan Klootje over ;)

Mark

'@jerteg
Ik heb geen idee.

@LyndaLid
Welke versie heb je voor het laatst gespeeld?

Ik vind het best een goede verbetering tot nu toe, een van de beste in jaren. De sprints zijn heel goed te doen en treintjes werken vaak goed (in ieder geval met Lotto Soudal voor Greipel en Debusschere). Wat nieuw is is dat je de positie op de weg kan bepalen met de getallen 4 (links) en 6 (rechts) op je numpad. Een nieuwe spel optie is 'Be a Pro' waar je een carriere kan starten met een enkele renner, dit is nog niet helemaal perfect uitgewerkt, maar is best interessant. Teammaten gaan je beschermen als je een van de betere renners van het team bent, rijden op kop voor je en gaan tempo maken voor de sprint (jammer genoeg nog geen treintjes gezien). Je kan kiezen waar je renner op toelegt qua training (al blijven de maximale stats afhankelijk van het type renner dat je bent) en je moet zorgen dat je training op wekelijkse basis goed managet om goed aan de start te staan van je racedoelen. In de gewone carriere modus, zijn contractonderhandelingen verbetert en kan je instellen hoe frequent valpartijen zijn (dit laatste geldt trouwens ook voor de andere carriere optie). Qua systeemeisen is het spel gelijk aan de vorige twee edities. Bij mij draait het prima met een 10 jaar oude processor en een 50 euro videokaart. Het aantal willekeurige crashes is sterk verminderd en is soms gewoon mijn eigen schuld :P. De multiplayer optie is vergelijkbaar met de overige twee edities. Je kan je vorige accounts koppelen, zodat je wat meer coins hebt. Tours werken helaas nog steeds niet goed (die werkte in PCM 2013 wel).

Ik speel met de databases van PCMdaily, omdat deze meer teams, meer races bevatten dan de standaard database. Bovendien zijn de stats wat realistischer. De database is 13,8 gb, met twee patches van 2 mb en 929 mb.

jerteg

'@mark, opzich slaan de trainingen nergens op. Ik kan met een renner met 81 klimmen 75 heuvels en 78 tijdrijden in alle drie de rondes top 6 rijden in een jaar. Ook was ik nog 2de in de Tirreno en nog 10de in de drie heuvelklassiekers.

Mark

Dan speel je vast op Easy of Normaal. Hard of Extreme is een stuk realistischer.

NQuintana

Ik speel op hard maar won de drie grote rondes in 1 jaar tijdens mijn topjaar. Ga overstappen op Extreme nu.

richardm

Wat wel een beetje onrealistisch is, is dat een renner in een ronde 7 dagen lang achter elkaar in de aanval gaat. Hierdoor pakt hij de bolletjestrui die ik wou winnen.. Vervolgens blijft hij in de 8e etappe in het peloton maar rijdt hij op de eerste de beste berg even een gat van 11 minuten naar de kopgroep dicht. Beetje ongeloofwaardig!

Mark

11 minuten is wel veel, maar een Froome, Contador, Quintana of Nibali moet wel in staat zijn om op een berg van HC en langer dan 20 km, een gat van 11 minuten dicht te rijden op niet-klimmers als Bak, Van Emden, Henderson, Engoulvent, etc. die zomaar in de kopgroep zouden kunnen zitten. Zeker als er al vele bergen zijn geweest is dit opzich niet onrealistisch, wel als je de klimmers ook 10 minuten aan hun broek geeft natuurlijk.

Mark

'@NQuintana dat is knap. Wat waren de stats van je renner en had je een sterk support team in de grote rondes?

Javier

Wat is jullie tactiek om een bergrit te winnen? Ik rij altijd op bolletje maar kom altijd tekort..

1 2 ... 9 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.