ik heb mijn 5 biedingen binnengehaald. had ik helemaal niet verwacht.
Ik heb geboden op Pogacar omdat ik dacht dat er wel meer spelers op Vingegaard zouden bieden. Ik wil het risico nemen met Pogacar met zijn niet ideale voorbereiding.
Verder ook nog een sprinter binnengehaald met Corbin Strong. Torstein Traeen mag zich ontdekken als schaduwkopman. en verder nog aangevuld met 2 aanvallers: Geschke en Van Gils
en nu nog 2 goedkope knechten op de kop tikken
Hahaha, nul keer Vingegaard is wel echt wat dit spel zo mooi maakt. Letterlijk iedereen heeft dus gedacht 'daar gaat iedereen op bieden dus daar ga ik niet op bieden'.
Ik ben Simon Yates misgelopen op 8 schamele puntjes en Giulio Ciccone op 7 punten. Daarnaast ook Bini gemist, maar dat scheelt dik 600 punten en is dus een stuk minder frustrerend.
Nu eens even diep nadenken op wie ik in ronde 2 ga inzetten.
Ik verwacht niet dat ik mee ga doen voor winst, maar de bedoeling was echt om meteen compleet te zijn. Missie geslaagd! (de verhuis kan doorgaan)
Bernal en Pacher '23 zijn gokjes; Woods, Powless, Strong en Champoussin vinden een parcours waarop ze regelmatig punten kunnen scoren; Cavagna zal naast de tijdrit ook in de aanval willen gaan in het handvol ritten door zijn thuisregio.
Al die helden samengeteld scoren vast bijna evenveel als Vingegaard, die we aan minder dan de helft van de prijs hadden kunnen oppikken :-)
Succes allemaal met de rest van de boden!
Ik heb Carapaz voor slechts 84 punten meer dan zijn CQ waarde opgepikt, daarnaast heb ik Bilbao, Bagioli en Schultz voor precies de CQ prijs. Helaas ben ik overboden op Simon Yates, Jorgenson en Ewan.
Wat dat betreft is het wel leuk om even te delen op welke renners nou het meest is geboden. Superfavoriet was toekomstig bergkoning (?) Ciccone. Bernal was goedkoop, dus dachten velen hem goedkoop te kunnen pakken. Niet dus... Ook Welsford, Yates en Sagan waren heel populair vanwege de verhouding CQ / puntenpotentie.
Heb je overboden op een renner die hier niet onder bij staat? Dan heb je die punten dus voor niets ingezet. Jammer dan!
12x
Ciccone
10x
Bernal
8x
Welsford
7x
Yates S.
Sagan
5x
Ewan
Groenewegen
Champoussin
Alaphilippe
Girmay
Meeus
4x
Strong
Bardet
Traeen
3x
Jorgenson
Hindley
Woods
Philipsen
Landa
Waerenskjold
Jakobsen
'@Thomberg, volgens mij heb je weer aardig over je aanpak nagedacht. Je bent nu een van de rijkste spelers in het spel en hebt al twee namen met potentieel. Speltechnisch vraagje: zijn dit de enige twee waarop je geboden hebt om er zeker van te zijn dat je voldoende op de bank hebt staan om in ronde 2 een echte topper te scoren? Ik ben benieuwd.
En daarnaast kunnen we na ronde 1 wel stellen dat veel spelers onder ons S Yates er ondanks alle twijfel bij een ander spel voor 2mio in hebben staan. Hier voor ca 900 al een interessante keuze, daar voor 2mio al helemaal.
Hier bewust in de 1e ronde enkel op mijn hoofdtarget (Philipsen) flink overboden, maar toch nog te kort gekomen. Voor de rest wou ik mijn overige boden ongeveer aan hun prijs binnenhalen. Dat is enkel bij Lutsenko gelukt.
Hier nog op Sagan, Bernal, Simon Yates, welsford en Landa geboden.
Nu wel genoeg centen over om 1 van de grote jongens binnen te halen 😏
'@Vincentk, het is pas de 2de keer dat ik meedoe. Toevallig won ik mijn eerste. Dus ik weet niet of ik per se de expert ben voor tips.
Ik heb wel op 7 man ingezet, want ik wil er voor zorgen dat ik 7 goede mannen kan krijgen. Met goed bedoel ik dat ik bij dit spel kijk vooral kijk naar renners die ik vaak in de uitslagen verwacht. Je kan via heel veel manieren bij Rome komen in dit spel. Als je zoveel mogelijk mensen probeert te kiezen die 7 keer in de punten kunnen rijden dan kom je denk ik ver. Daarom voor mij een Gaudu (hopelijk geen hooikoorts meer) ipv bijvoorbeeld Landa. Ciccone was mijn droomrenner! Ala ook, hopelijk is hij niet te ziek.
Mijn ideale team zou 2 goedkope mannen hebben en dan 5 mensen van 900. Ipv 1 uitschieter. Nu is dat ik de Tour wel heel moeilijk want alle beetje fatsoenlijke renners hebben al CQ van 800.
Mooie, uitgebreide reactie @Thomberg. Het gaat mij niet perse om speltechnische tips hoor, maar ik vind het wel interessant wat de tactiek van anderen is. In de Giro heb je vanaf ronde twee goed, doordacht geboden (las ik in je evaluatie), dus ik hou je in de gaten :).
Het zijn wel dagkoersen in de wielrennerij. Ben een beetje door het Franse kampioenschap heen gescrolled.. Ala even afwachten inderdaad, maar weer in Bilbao ziet er gunstiger uit. Gaudu doe zich eerst kapot rijdt voor Madouas en vervolgens uitbolt en op 9 minuten eindigt, lijkt mij goed nieuws. Daar verwacht hij wat voor terug.
We gaan het allemaal zien!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.