CQ-Tour biedspel 2023

1 2 ... 5 ... 11 12
Bode80

Mijn bod is verstuurd!

Arry1338

Enkel Zwartebroekengeletrui nog!

Laatst gewijzigd
Arry1338

De scores zijn verwerkt, zie de post op de 1e pagina om de resultaten te zien en te zien wat je nog te spenderen hebt.

Het is echt ongelooflijk wat Thomberg nu gewoon op kan rapen. Veel van ons zijn vol!

Ab Normaal

Zo, veel teams al compleet zeg! Ik ook bijna. Klein rekenfoutje gemaakt wel.
Dank voor de snelle verwerking Arry.

Thomberg

'@Arry wat een topwerk weer!

En het lijkt een tactiek van me maar ik grijp elke keer toch echt simpelweg naast keuzes.

Maar ik ga wel even goed nadenken welke ik gratis ga oppikken :-)

van Aert – 2810
Pedersen – 1472
Van der Poel – 1230
Bilbao

Leuk rijtje. Alleen heb geen sprinter kunnen strikken nog helaas.

Van Aert toch iets te risicovol. Om all in op te gaan. Wellicht gewoon VdP en Pedersen . Ik ga er een nachtje over slapen

Guido Maltempi

Ik had op één speler na de meeste punten over, dus op safe 1 puntje boven het budget van de nr.3 geboden om 100% zeker te zijn van Vingegaard.

Wat wel nog door mijn hoofd spookte: wat nou als de 5 andere spelers die nog voldoende budget hebben voor Vingo, alle 5 niet op hem bieden omdat ze er vanuit gaan dat @SvenVDB en ik hem sowieso oppikken voor 2999? Dan had ik in plaats daarvan de cq waarde kunnen bieden en bijna 800 punten extra kunnen besteden aan mijn andere 2 renners. Ik durfde die gok uiteindelijk niet aan, maar ben wel heel benieuwd of het gewerkt zou hebben.

Edit: ik zie nu dat Sven het wél een klein beetje aandurfde en iets eronder heeft geboden.

VincentK

Inderdaad topservice, zo’n snelle verwerking @Arry1338

Wonderbaarlijk dat er in zo’n rap tempo ploegen gevormd zijn.

Ik ben tevreden met mijn ploegje. Een paar groeibriljantjes, dus als het dit jaar niet lukt is het volgend jaar wel prijs. Of moet ik dan weer opnieuw bieden? ;-)

pirazzi

Nu afwachten of alle renners van de 14 volledige teams ook echt van start gaan in de Tour.

Bode80

Redelijk tevreden tot dusver. Ik heb een sprinter bij mijn team kunnen voegen en een aanvaller. :-)
Bod voor ronde 3 is alvast gedaan.

Onbekende gebruiker

Wil je nog eens checken of alles goed is gegaan @Arry1338 volgens mij heb ik hogere boden op Bauhaus (510) en Van Gils (345) uitgebracht.

Thomberg

'@Sammysosa bauhaus is er in ronde 2 voor ~ 1200 uitgegaan. De lage bieding op Bauhaus was al in ronde 1

Arry1338

Yup, en hetzelfde geldt voor van Gils. Beide waren nog maar 1 keer beschikbaar. Ik zal het straks even nakijken als ik werkelijk ben opgestaan.

Sies

Al met al niet ontevreden. Met Fabio een potentieel puntenkanon binnen gehaald. Daarnaast met Pidcock een man die op allen fronten punten kan binnenhalen. Cort, Eenkhoorn en Eekhof voor de ontsnappingen, Bol zal na het uitvallen van Cav de sprintkopman van zn team zijn en DFM gaat iedereen verrassen in het klassement.

Alles bij elkaar zou ik in elke etappe punten moeten kunnen scoren, of het genoeg is voor titel prolongatie, ik denk het niet, maar je weet maar nooit!

Onbekende gebruiker

Aaaah, ja logisch, excuus

Arry1338

In de tweede ronde was Phil Bauhaus het populairst. 4 keer werd er op hem geboden. Op van Gils, Cort, Costa, Mezgec en Mas werd 3 keer geboden.

Op Bol, Carapaz, Eekhoff, Eenkhoorn, van Poppel, Vermaerke, Rickaert, Renard, Vingegaard, Amador, Tiller, Fedorov en Frison werd 2 keer geboden.

Enkelen van bovenstaande renners waren nog maar 1 keer beschikbaar.

Guido Maltempi

Ah, dan had ik Vingegaard gisteren inderdaad tegen zijn cq waarde kunnen oppikken. Ik was er 90% zeker van dat het zou lukken, maar uiteindelijk toch 1 puntje boven het totaalbudget van Thomberg geboden om 100% zeker te zijn.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Nu hoop ik voor je dat hij meer dan de helft van je punten gaat halen. In de Giro won Thomberg met zo'n 1500 punten op een budget van 4500. Dus zal Vingegaard voor je ongeveer 950 punten moeten halen om het helemaal waard te zijn.

Wat dat betreft moet Pogacar voor Jef en Ab zo'n 1100 punten sprokkelen om het gespendeerde budget waard te gaan zijn.

Om dat in perspectief te zetten, Almeida haalde de meeste punten in de Giro; 684.

Nu was dat wel bij uitstek een ronde waarbij er veel vluchters voor de winst gingen, en veel wisselingen waren bij de truien en de mannen die voor eindwinst gingen weinig in de punten fietsten. Ook vielen enkele puntenpakkers in het begin uit rond de helft van de Giro (Evenepoel, Pedersen, Geoghegan Hart en Groves bijvoorbeeld)

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

De einduitslag in het biedspel van vorig jaar:
1. POGAČAR Tadej – 1177
2. VINGEGAARD Jonas – 958
3. VAN AERT Wout – 874

Die punten moeten dus haalbaar zijn, zowel voor Pogi als voor Vingo. Maar ik snap je punt, met zo'n dure topper stop je een heleboel eieren in één mandje. Je moet daarnaast dan een beetje geluk hebben met de andere renners in je team. Wat dat betreft biedt mijn team met Pinot, Gall, Kelderman en Champie weinig zekerheid, maar één positieve uitschieter zou al voldoende kunnen zijn. Allez Tibopino!

Arry1338

King Kelly mag Dombrowski vervangen.
Bonorrie mag Godon vervangen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Pogacar rijdt dit jaar iedereen naar de vaantjes 😊

pirazzi

Zal een saaie Tour worden dan.

Thomberg

Hele dag getwijfeld wie mee te nemen. Aangezien ik er een paar in theorie kan "uitzoeken".

3 man gekozen waar toch wel verrassingen in zullen zitten in jullie ogen denk ik. Aangezien ik ook zomaar Pedersen of van Aert kan kiezen (wat ik misschien wel gedaan heb)... spannend tot 22:00

Arry1338

Ik speel met het idee om de teamgrootte onbeperkt te laten zijn tijdens de komende Vuelta.
Wat denken jullie daarvan?

pirazzi

Team grootte onbeperkt als in 176 renners kunnen opstellen?

Arry1338

Zoveel als je kunt kopen met je budget. Als het budget zoals nu 5000 is, kun je nooit meer kopen dan 5000 CQ punten. Maar op die manier kun je wel inzetten op meer outsiders als je de 'kanonnen' mist.

1 2 ... 5 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.