Een onbeperkt budget lijkt mij wel leuk @Arry, maar is voor jou ws wel erg veel extra werk.
Ik vroeg mij ook af of je er weleens aan gedacht hebt om bijv de bovengrens-waarde van een renner 2500 te maken of zo. Dat maakt een Pogi interessanter en van Aert doet dan ook mee.
@Thonberg, ik gok erop dat je verassing een renner is die recentelijk nationaal kampioen is geworden en barst van het potentieel.
'@Vincent het is natuurlijk geen onbeperkt budget. ;)
Aan een bovengrens heb ik nog niet gedacht. Het lijkt me ook niet nodig, aangezien ze die score hebben omdat ze zo goed zijn geweest. Het is aan de deelnemer om te bepalen of ze hun vingers daaraan willen branden. In dit geval gaat dat ten koste van Van Aert. Maar dat heeft niet enkel met zijn waarde te maken.
De laatste - ja je leest het goed - biedronde is verwerkt. Zie pagina 1 wederom voor de resultaten. De laatste plekjes gaan we afronden zoals hieronder beschreven.
"We gaan over op de afrondende fase. Dus vanaf heden geen biedrondes meer. De overgebleven spelers met budget en plek mogen (op onderstaande volgorde) aangeven wie zij als laatste aan hun team willen toevoegen. Je kunt je keuze en een backup ook naar mij mailen zodat ik het kan verwerken. Als je aan de beurt bent, voel je vrij om in deze chat te posten!
1. Thomberg - 944 punten (Meintjes)
2. BrackenRidgeCycling - 448 punten (Kragh Andersen)
3. Bode80 - 413 punten
4. SvenVDB - 330 punten
5. Bonorrie - 216 punten
6. Zwartebroekengeletrui - 36 punten
Mochten er na de onderstaande keuzes nog renners uitvallen, dan mag je meteen hier in de chat aangeven wie je graag in de plek neemt.
First come first serve (na onderstaand proces!)
Dus voor de Vuelta blijft het budget van 5000 CQ hetzelfde, ook 24 spelers alleen je mag meer dan 7 renners hebben tenzij er al 2 anderen die renner hebben. Met een peloton van 176 renners kunnen 24 teams 168 unieke renners hebben, dan blijven er 8 over. Maar dat zal niet haalbaar zijn door het prijsplafond.
Het zal meer tijd kosten voor mij, dat kan kloppen. Ik denk alleen niet dat er veel spelers van onder naar boven zullen gaan. Met een beperkt budget (staat nog niet vast op 5000), tikken de "goedkope" renners tussen de 100 en 300 ook aardig rap aan. En dan nog ga je ook daar moeten selecteren en waarschijnlijk bieden op de Welsfords, Bol'en en Milan's van de Vuelta. En dat gaan anderen ook doen.. dus hoeveel ga je erboven zitten? of ga je voor de Frisons, van Hooydoncks en Stake Laengens voor een minimal bedrag?
En ja je kunt het hele equipo kern pharma ploeg proberen te kopen voor hun cq waarde, vooral doen als je denkt dat ze het waard zijn. Het knabbelt wel af van je mogelijke biedingen op die renners die waarschijnlijk meer punten halen.
Dus ik denk niet dat het meteen helemaal storm zal lopen, maar wel dat er minder extreem overboden hoeft te worden. Misschien is wat dat betreft een cq- punten plafond van zo'n 2000 niet verkeerd voor de renners duurder zijn. Hier zal dan alsnog waarschijnlijk op overboden dienen te worden om hen (bijv. van Aert/Pogacar) binnen te hengelen.
M.b.t. De laatste keuze. Ik heb gegokt en verloren. Ik had namelijk voor VdP, Pedersen en Muhlberger/Calmejane kunnen gaan. Echter leverde verschillende berekeningen me (potentieel) veel meer punten op met twee subtoppers ipv Pedersen. Ik zie 1. Hier Pedersen niet als absolute top. Meer iemand die van plek 3-8 mee doet. Daarnaast liggen drie kansen achteraan. Daar moet Pedersen zijn punten voor een groot deel halen. Daarom kwam ik uit op Aranburu. Hopelijk laat hij zich op het vlakke zien, maar in ieder geval moeilijkere aankomsten kan jij er goed bijzitten.
Als 3e man kon ik dan namelijk Skjellmose kiezen. Dit was een risico want in potentie kon @Mithrandir heb nemen, maar ik verwachte bij hem nog 2 subtoppers. Helaas! Gefeliciteerd met Skjellmose.
Nu heb ik net verkeerd gerekend. Ik ging wel uit van het scenario dat Skjellmose voor boven de CQ waarde werd opgeraapt, maar had deze keer niet naar alternatief gekeken. Daardoor is Martin net te duur…
Brengt me bij een kleurloze keuze, maar door zijn status wel cultrenner: Meintjes. @Arry1336 dat is mijn laatste keuze. Voor CQ waarde.
Dat hij me in ieder geval maar op de 8ste plek mag brengen zodat ik de Vuelta mee kan doen
Aangezien Bagioli niet start mogen Sammysosa en ik ook wederom opnieuw kiezen. Omdat we nog in het vorige proces zaten heb ik de volgorde aangepast. Het is nu eerst aan Sammy om te kiezen, dan Bode, en dan kan ik het afronden.
1. Sammysosa - 425 punten
2. Bode80 – 413 punten
4. SvenVDB – 330 punten (mail binnen)
4. Arry1338 - 321 punten
5. Bonorrie – 216 punten (mail binnen)
6. Zwartebroekengeletrui – 36 punten (mail binnen)
Ik zal overigens rekening houden dat ik de mannen onder mij niet benadeel :)
Kl*te. Doe me dan maar Zingle voor shits and giggles @Arry1338
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.