Afvalkoers Tour 2023

1 2 3 4 ... 8 9
callmeal

Op hoop van zegen maar wat namen ingeleverd, we gaan het meemaken!

Limal

Team vanochtend ingestuurd en al de hele dag lopen denken "had ik toch maar renner X ipv renner Y genomen" :-)

Weinig vertrouwen in het team dus, maar dat lijkt bij de meesten zo te zijn. Er waren toch enkele 'musthaves' waarvoor ik liever andere renners geselecteerd had, maar die ik er niet uit durfde laten.

lo squalo dello Stretto

Benieuwd. Succes iedereen!

Onbekende gebruiker

Enorme verscheidenheid. Vrij veel teams zonder combi Vingegaard Philipsen, 8 keer volgens mij. 7 teams zonder Philipsen, 3 met Poga zonder Vinge. Hindley 13 keer maar. Bernal 3 keer niet gekozen. Eerste bevindingen

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Wil iedereen voor de zekerheid zijn team controleren?
Veel verschillende teams, dit gaat dus een hele leuke, gevarieerde editie worden.

Ik heb er zin an. At your service.

Poeksel

Niemand met Pogacar + Vingegaard. Heb ik serieus overwogen, maar dan kwam ik maar op acht renners uit en het leek me een iets te groot risico.

Verder heb ik dat er veel etappes op tiebreakscore beslist worden ;)

Guido Maltempi

Op het laatste moment Welsford uit m'n team gegooid en met 11 renners gestart, om wat lager te staan op de cq ranglijst. Dat laatste is gelukt, hou nu 11 teams achter me ipv 5 als ik Welsford erbij had gehouden. Nu wel hopen dat Sam (18x gekozen) geen gekke uitschieter produceert waardoor ik er alsnog uit vlieg.

Zo te zien zijn Bernal en Vingegaard de twee populairste renners. Naast Alaphilippe (16x) en Philipsen (15x) had ik ook Ciccone hoog verwacht, maar die is slechts 9x gekozen en lijkt dus niet doorslaggevend te worden. Leuk dat er zoveel variatie zit tussen de verschillende teams!

Rawolf

Zoveel mensen met philipsej had ik niet verwacht. Word in de sprints moeilijk voor mijn team.

Sies

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar zodra we de bergen in gaan ben ik natuurlijk kansloos met dit team

Limal

'@Ab, volgens mij is er een fout in mijn team geslopen - niet van jou kant welteverstaan, maar die last-minute vervanging Ewan -> Bardet door mezelf. Daardoor ben ik van een van de goedkoopste naar een van de duurste teams gegaan, hele foute boel dus... Wel opvallend dat ik met 9466 hier 6e duurste ben, terwijl er in Divisie 2 nog 30 duurdere teams starten (en zeker niet allemaal van nieuwkomers die de cq-factor onderschatten). Kan ik alsnog naar D2 transfereren? :-)

Ik wacht ongeduldig de Abalyse af! (en ook de Arralyses, maar volgens de laatste berichten is onze 'resident' data-analist ergens in een konijnenhol verdwaald)

Laatst gewijzigd
Limal

Haha @Sies, dat gevoel komt me bekend voor - je puzzelt puzzelt puzzelt tot alles goed zit en de volgende dag denk je "wat heb ik nu hemelsnaam gedaan??" :-)

Als er evenveel vluchtersritten zijn als in de voorbije Giro ga je wel lang meegaan op cq-waarde, maar met Pogi aan de start lijkt passief koersen van de favorieten minder waarschijnlijk. Aan die strohalm klamp ik me als dure vogel hartstochtelijk vast.

Laatst gewijzigd
Rawolf

mijn team is een beetje zo bedacht...

Rawolf
POGACAR Tadej
De duurdere optie, ik vind m gewoon zoveel beter.

HINDLEY Jai
Sprint meestal mee in GC sprints. Goede prijskwaliteit.

GIRMAY HAILU Biniam
Philipsen vond ik (te) duur, dacht in Girmay een goed alternatief te zien die ook iets meer etappes kan overleven. Maar minder goed scoort in de echte massasprints. Verwacht wel altijd top 10. (en een onderschatte favoriet voor groen!)

GAUDU David
Op de een of andere manier veel vertrouwen in, wilde m dan ook wel kiezen om uniek te zijn gezien zijn slechte maanden. Volste vertrouwen in, en een sterk team om hem heen.

PIDCOCK Thomas
Sprint waarschijnlijk mee in heuveletappes, kan uit de voeten in de bergen. Goedkoop.

CICCONE Giulio
Topjaar, en dat zet vaak door. Man die vaak goed plaatst en zo in sprint/heuveletappes je nogeens kan redden met een 19e plek. Vroege vluchten of klassement kan allebei. Ik reken op hem inelkgeval als de weg omhoog loopt.

ALAPHILIPPE Julian
Sprint waarschijnlijk mee in heuveletappes, kan uit de voeten in de bergen. Goedkoop.

MEEUS Jordi
Niet de beste sprinter maar ik denk dat Bora een goede trein gaat hebben en Meeus zo hopelijk constant de Top 5 in kan werken. Ewan en Groenewegen zijn van die gasten die winnen 1 etappe en 2 andere etappes eindigen ze buiten de top 10.

BAUHAUS Phil
Ook niet de snelste sprinter maar ik verwacht wel een constante factor in plekjes 5-10.

WELSFORD Samuel
1 vd snelste van het peloton, gezien zijn prijs een zekerheidje. Hopelijk krijgt DSM de trein op de rit in dit geweld.

BOL Cees
Laatste die ik erin klikte. Goedkope man die misschien tussen plek 10-20 eindigt in sprintetappes na leadout Cav. Door deze goedkope keuze heb ik 1 vd goedkoopste teams dus dat is gelukt! En als Cav uitvalt heb ik een extra sprinter. Wat ik toch ook wel realistisch zie, bizar wat voor koersdagen Cav al gemaakt heeft dit jaar.

BERNAL GOMEZ Egan Arley
Koopje

Samenvattend heb ik wss een probleem bij etappes die Philipsen wint gezien de puntenverdeling. Had niet verwacht dat bijna iedereen hem zou hebben, dus dit probleem blijkt iets groter dan ik dacht. Maar hij moet ze eerst nog maaris winnen en ook dan is er nog wel een kansje dat ik het overleef. Stuk of 6 etappes met veel sprintrisico en 7 teams zonder Philipsen, dus wie weet kan ik zo ook overleven zonder rechtstreeks duel tegen een Philipsen team.

In de bergen/heuvels heb ik wel vertrouwen met oa Pogi vs Vingegaard.

Laatst gewijzigd
jefgodfather

Het was een hele puzzel. Ik heb het niet aangedurfd om hier Bernal te spelen want je hebt maar 12 plekjes en was een te grote gok voor me. Ondanks het grote budget geen Pogacar en heb gekozen voor Vingegaard.
Ik had verwacht dat er zeker deelnemers zouden zijn met Pogacar en Vingegaard. Dus het was een verrassing dat niemand dit heeft aangedurfd.

Op het laatste nog Jakobsen gewisseld voor Cavendish om mijn ploegje goedkoper te maken. Dus Go Cav !!!
Ik heb dit gedaan omdat ik in de Giro ben uitgeschakeld door mijn dure ploeg, dus die fout wou ik geen 2de keer maken.

5 klimmers: Vingegaard, Hindley, Bardet, Gaudu en Ciccone
5 sprinters: Philipsen, Cavendish, Bauhaus, Strong en Welsford
2 aanvallers; Alaphilippe (ook voor de punch etepappes) en Gall

een goedkope ploeg om een gelijkstand onderaan te overleven.

we zien wel waar we stranden

Ab Normaal

En we zijn los!
De Tour, de ronde der ronden is begonnen. Het grootste wielerevent van de wereld.
En dan ook nog in het wielergekke Baskenland met de Cote de Pike.

Zo'n nerveuze opening levert altijd slachtoffers op. De voornaamste heten Mas en Carapaz. Niet de minste. Samen vielen ze. Gebroederlijk leek het wel....

Kort vuurwerk op de stile puist, twee keer de muur Van Huy, maar de beide matadoren reden niet door.
Adam Yates profiteerde van een mooi tactisch spel. En wie had dat door? Juist, Simon.
Gebroederlijk reden zij wel door. Op de oplopende aankomst bleek Adam dan toch sterker dan zijn tweelingbroer.

Pogacar won juichend de sprint van de achtervolgende groep.

Wie waren er bij ons bij de pinken en wie niet? Altijd lastig zo'n eerste etappe als het geen tijdrit of massasprint is maar zo'n vervelende puist waar het verloop eigenlijk onvoorspelbaar is.

Glorieus winnaar van de eerste dagzege is callmeal, voor JDV21 en Danusz1986. Alledrie boven de 100 punten, proficiat heren.

Onderaan was het al peentjes zweten voor onze debutant Lo Squalo dello stretto. Bijna was zijn debuut ook direct zijn eindstation.
Hij had ongelofelijk geluk dat er één team nog slechter aan La Grand Boucle begon.
Direct met pijn in het hart moet ik de trekker overhalen voor mijn mede organisator Rabbiej. Met Mas als troef was je vandaag de grote pechvolgel. En dat is bij dit spel altijd fataal.

Hoop dat je in ieder geval nog plezier haalt uit de organisatie van de Tweede divisie.

Callmeal 1.270 9.316
JDV21 1.120 9.606
Danusz1986 1.100 9.705
Platje 940 9.696
Ceramiche Ariostea 930 9.302
Rawolf 720 9.186
Sies 670 9.258
Zwartebroekengeletrui 660 9.435
Ezequiel 650 9.593
Arry1338 640 9.032
BrackenRidgeCycling 640 9.368
Opa 640 9.444
Sammysosa 560 9.358
Ludi 550 9.285
Jefgodfather 510 9.255
Guido Maltempi 500 9.351
Poeksel 460 9.101
LuukGoverde 390 9.306
Limal 340 9.466
Franky122 340 9.640
Lo Squalo dello stretto 300 9.392
Rabbiej 140 9.166

Team Rabbiej
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
MAS NICOLAU Enric
JAKOBSEN Fabio
GROENEWEGEN Dylan
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
SAGAN Peter
BUCHMANN Emanuel
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Rawolf

wel fijn dat er gelijk een heel goed sprintteam uit is ;)

lo squalo dello Stretto

Tfoe, door het oog van de naald. Maar met een dure Carapaz in mijn team zie ik het ook niet rooskleurig in.

JDV21

Dat is een goede 1e etappe en zeker fijn dat een goed sprint team eruit ligt! Wel jammer voor Rabbiej als organisator. Mijn team is:

VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Heb vergelijkbare redenen als Rawolf voor mijn team. Vond pogacar wat te duur en ging er vanuit dat de meesten vingegaard zouden hebben. Dus daarom hem. Heb skjelmose en yates meegenomen voor hun punchy skills en sprint bergop. Zelfde voor Gaudu. Philipsen vond ik een must have als meest constante sprinten. Maar mijn keuzes hebben er wel voor gezorgd dat mijn sprint team niet al te sterk is. Hopelijk gaat philipsen dominant zijn in de sprint ritten en gaan in de bergen de klassementsrenners ervoor. Want mijn cq score is relatief veel hoger dan ik had verwacht. Had meer een spreiding zoals in de 2e divisie verwacht. Ben bang dat ik in de verkeerde divisie mee doe hahaha

opa

Zoals iedereen al aangeeft was het een hele puzzel om een team samen te stellen. Vooral de vraag welke klassementsrenner gaat het goed doen naast VINGEGAARD en pogacar. Pogacar was te duur, dus daarom voor VINGEGAARD gekozen. Daarnaast gekozen voor klassementsrenners die ook kunnen tijdrijden en niet te duur zijn. Ik kwam daarbij uit bij YATES en o Connor en voor klimmers als CICCONE en PIDCOCK die kunnen aanvallen maar ook goede uitslagen rijden. Vervolgens Wright gekozen voor de tijdrit en vluchtetappes. Verder wil ik winnen dus gekozen voor een sterk sprint team. Met Philipsen en GIRMAY voor sprinter gekozen die ook op de moeilijkere aankomsten mee zullen kunnen doen. Gevolg van de sprintkeuzes is dat ik enigzins heb moeten gokken met de klassementsrenners.
Geen pijl op te trekken hoe dit gaat uitpakken. Fijne wedstrijd allemaal!

Mijn team:
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
JAKOBSEN Fabio
YATES Simon
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

jefgodfather

Ik heb snel eventjes berekend hoeveel keer elke renner is gekozen
Plaats Naam Renner # keer gekozen
1 VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas 19
2 BERNAL GOMEZ Egan Arley 19
3 WELSFORD Samuel 18
4 ALAPHILIPPE Julian 16
5 PHILIPSEN Jasper 15
6 BAUHAUS Phil 15
7 HINDLEY Jai 13
8 PIDCOCK Thomas 12
9 JAKOBSEN Fabio 11
10 O'CONNOR Ben 10
11 SKJELMOSE JENSEN Mattias 9
12 CICCONE Giulio 9
13 MEEUS Jordi 9
14 GROENEWEGEN Dylan 8
15 GIRMAY HAILU Biniam 7
16 BARDET Romain 7
17 YATES Simon 6
18 GAUDU David 6
19 STRONG Corbin 6
20 EWAN Caleb 5
21 WRIGHT Fred 5
22 GALL Felix 5
23 POGACAR Tadej 3
24 YATES Adam 3
25 LANDA MEANA Mikel 2
26 CAVENDISH Mark 2
27 CORT NIELSEN Magnus 2
28 KELDERMAN Wilco 2
29 TRAEEN Torstein 2
30 PEDERSEN Mads 1
31 BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello 1
32 CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 1
33 VAN DER POEL Mathieu 1
34 MAS NICOLAU Enric 1
35 ZINGLE Axel 1
36 ARANBURU DEBA Alexander 1
37 COQUARD Bryan 1
38 LUTSENKO Alexey 1
39 SAGAN Peter 1
40 BUCHMANN Emanuel 1
41 Jorgenson Matteo 1
42 VAN GILS Maxim 1
43 KUSS Sepp 1
44 WAERENSKJOLD Søren 1
45 TEJADA CANACUE Harold Alfonso 1
46 BOL Cees 1

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

2x in 2 maanden de Jaizkibel.
Het is de scherprechter in de Clasica San Sebastian dus een beetje wielervolger weet wat voor vlees ie in de kuip heeft.

Dé vraag voor vandaag; hebben de klppers er zin an of wordt het voor de klimmende sprinters.
Wie er wel zin in had was Powless. Hij kan goede adelbrieven overleggen in de Clasica dus vooruit met de geit moet hij hebben gedacht. En passant stelde hij ook de bolletjestrui veilig voor de komende dagen.

Maar UAE zag wel heil in de bonificaties dus de troepen werden naar voren gestuurd. Zelfs pech van Trentin mocht niet duren.
Simon, jawel, de broer van, stak de lont in het kruidvat door een aanval te doen op de trui van zijn baarmoeder maatje en dus moest Potsjakar wel reageren.
Jonas mee en huppetee. Jonas wilde weer niet rijden dus werd het een sprint van de favorieten en Wout.
Een sprint? Nee, één renner bleef dapper weerstand bieden tegen de grote mannen. Victor Lafay, gisteren al de enige die 'de twee' bij kon houden demarreerde krachtig. Kelderman kon het niet dichtrijden, Vingegaard deed niets (oh Michel Wuyts, wat zul je weer tekeer gaan) en Wout kwam net te kort.
Altijd mooi als de underdog wint.

Victor Lafay, 314 CQ punten. iedereen vond dat teveel.
Achter Wout griste de aaibare kanibaal nog twee secondjes mee.

Je bent titelverdediger of niet. Rawolf verdedigt voorlopig met glans. Champagne voor hem.
Geheel in stijl van de etappe finished Zwartebroekenegeletrui als tweede. Danusz1986 warempel weer derde.
Onderin dan....
LuukGoverde en Platje, twee finalisten van de Giro, komen hier ongelofelijk goed weg.
Zweet in de bilnaad heren?

De Afvalkoers is een internationaal spel. Zelfs aan de andere kant van de wereld wordt het gespeeld.
In Australië wordt er iedere ochtend iemand wakker en het eerste wat hij doet is de uitslag checken.
Morgenochtend wordt hij letterlijk met een kater wakker.
In Spanje eindigt de Ronde van Frankrijk voor BrackenRidgeCycling , onze eigen Aussie.
Cheers mate! Tot in de Vuelta.

Rawolf 920 9.186
Zwartebroekengeletrui 840 9.435
Danusz1986 780 9.705
Ezequiel 750 9.593
Arry1338 701 9.032
JDV21 701 9.606
Lo Squalo dello stretto 660 9.392
Franky122 620 9.640
Callmeal 540 9.316
Poeksel 460 9.101
Guido Maltempi 460 9.351
Opa 421 9.444
Limal 420 9.466
Jefgodfather 380 9.255
Ludi 380 9.285
Sammysosa 380 9.358
Ceramiche Ariostea 371 9.302
Sies 341 9.258
LuukGoverde 300 9.306
Platje 300 9.696
BrackenRidgeCycling 261 9.368

Team BrackenRidgeCycling
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PEDERSEN Mads
GIRMAY HAILU Biniam
YATES Simon
BARDET Romain
CAVENDISH Mark
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
WRIGHT Fred
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Rawolf

Nou, een mede niet-Philipsen team al eruit, slechte dag voor mij denk ik zelf. Dagwinst koop je niks voor ;).

Wright en Alaphilippe zitten nog niet in de topvorm helaas Brackenridgecycling

JDV21

'@Ab Normaal, skjelmose en bettiol zijn gedeklasseerd. Verandert dat wat aan de uitslag?

Ab Normaal

Ja, dat zou zomaar kunnen. Wist ik niet. Ga ik vanavond kijken.

JDV21

Als ik zelf snel kijk, dan lijkt ceramiche ariostea het slachtoffer te worden. Zijn team is het laagst scorende skjelmose team

Ab Normaal

Nee, dat is ie niet.
Alle andere renners schuiven daardoor op en ook Ciccone en Landa, die Ceramiche Ariostea geselecteerd heeft, krijgen daardoor ieder 20 punten meer.
Daarmee redt hij het vege lijf.

Vind dit persoonlijk heel erg vervelend maar diegene die er uit vliegt heeft al een enorme pech geschiedenis met dit speel.
Ooit reed hij de finale in Parijs en was hij de gedoodverfde favoriet maar ging de zege op miraculeuze wijze aan zijn neus voorbij omdat Nairo Quintana of all people, naar de 14e plaats sprintte op de Champs Elysees.
En nu er uit door de diskwalificatie van Skjelmose en dan ook nog eens doordat andere renners dan meer punten maken waardoor Ceramiche Ariostea nog over hem heen springt.
En dan last but not least er ook nog eens uit in de tiebreak door CQ met een CQ waarde van 9358 punten.

De opperpechvogel van dit spel is ook nog eens één van de allerleukste WF leden.
Zijn naam:

Sammysosa

Rawolf 961 9.186
Zwartebroekengeletrui 861 9.435
Ezequiel 771 9.593
Arry1338 761 9.032
Franky122 701 9.640
Danusz1986 610 9.705
JDV21 521 9.606
Poeksel 501 9.101
Opa 481 9.444
Jefgodfather 480 9.255
Lo Squalo dello stretto 460 9.392
Callmeal 391 9.316
Platje 391 9.696
Sies 381 9.258
LuukGoverde 381 9.306
BrackenRidgeCycling 361 9.368
Guido Maltempi 281 9.351
Limal 241 9.466
Ceramiche Ariostea 211 9.302
Ludi 181 9.285
Sammysosa 181 9.358

Team Sammysosa
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
GIRMAY HAILU Biniam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
O'CONNOR Ben
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
KELDERMAN Wilco
TRAEEN Torstein
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.