Afvalkoers Tour 2023

1 2 3 4 ... 8 9
jefgodfather

wat een manier om te sneuvelen in dit spel. Jammer toch.

Onbekende gebruiker

Dank voor de mooie woorden Ab, dat verzacht de pijn enigszins. Ontzettend zuur om er zo uit te vliegen, koers is hard

JDV21

Oef de afvalkoers is erg wreed vandaag

BrackenRidgeCycling

Zit je dan tijdens je ontbijt op het Forum door te lezen wat er allemaal gebeurd is vanacht tijdens de koers.
I'm in a roller-coaster, eerst lig je er uit en dan iets verder in eens niet meer.
I feel sorry for you Sammy.

opa

Dat is nou flink aan het elastiek hangen BRC. Gelukkig voor jou bleek het elastiek toch niet gebroken, maar wat een pech heeft Sammy zeg. Sterkte met het verwerken van deze harde klap

Ab Normaal

Sprinten in de Afvalkoers. Daar is niets vreemds aan, sterker nog, het is een belangrijke discipline binnen dit spel.
Sterker nog, als je wilt winnen in Parijs moet je toch vooral je sprintteam op orde hebben.
Zeker als we dan ook nog een eerlijke sprint hebben. Geen valpartijen, geen kunstjes geflikt, niets. Dat zou ook kunnen komen natuurlijk omdat Tsaar Peter zich niet meer in de voorste gelederen bevind.
Volkomen eerlijk. Hoewel, eerlijk, geen lead out voor Wout.
Waar was Jonas? Hij reed dan wel niet mee in de kopgroep, maar werken voor de Belgische alleskunner?

Iedereen die Philipsen al twee dagen voorspelde kreeg dan toch gelijk. Hij kost wat, maar dan heb je ook wat.
Persoonlijk leek Philipsen mij vooraf, naast Bernal, 1 van de 2 must haves.

En Philipsen leverde. Bochtige sprint, posities wijzigde steeds en de streep kwam sneller dan verwacht. Jasper timede goe en amai, de zege was binnen. Voor de Duitser Bauhaus. Op de derde plaats de wedergeboorte van onze Australische tuinkabouter?

Platje snapt dat je de Afvalkoers alleen in etappe 21 kunt winnen.
1930 punten en een straatlengte voor op Franky122 en LuukGoverde die ook goed opgelet hebben bij het vak sprinten op de Afvalkoers school.

Als je minder dan 1.000 punten hebt moet je je eigenlijk een beetje schamen.
Arry1338 komt nog heel goed weg. Een onvoldoende voor zijn eerste sprinttoets maar hij krijgt nog een herkansing.
Die herkansing zit er niet meer in voor Limal. Gezakt.

Je had er zelf al weinig vertrouwen in zei je al. Ook nog eens Bardet er in gedaan voor Ewan en dan ook nog de pech hebben dat de mensen die verzuimd hebben Philipsen te selecteren, Bauhaus hadden, die ver boven verwachting presteerde vandaag, dus alle ingrediënten zijn daar voor een roemloze aftocht.
En je wilde ook nog eens meegaan tot over de helft. Ik denk dat het tijd wordt voor Afvalkoers bijles.

Platje 1.930 9.696
Franky122 1.610 9.640
LuukGoverde 1.570 9.306
Lo Squalo dello stretto 1.540 9.392
Poeksel 1.490 9.101
Ludi 1.470 9.285
Guido Maltempi 1.460 9.351
Jefgodfather 1.450 9.255
Zwartebroekengeletrui 1.450 9.435
JDV21 1.370 9.606
Sies 1.320 9.258
Ceramiche Ariostea 1.310 9.302
BrackenRidgeCycling 1.180 9.368
Opa 1.090 9.444
Danusz1986 1.050 9.705
Callmeal 930 9.316
Ezequiel 930 9.593
Rawolf 870 9.186
Arry1338 750 9.032
Limal 700 9.466

Team Limal
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
BARDET Romain
O'CONNOR Ben
ARANBURU DEBA Alexander
ALAPHILIPPE Julian
CORT NIELSEN Magnus
WRIGHT Fred
GALL Felix
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Limal

Auw auw auw, derde keer slechtste keer... Deze puzzel krijg ik om een of andere reden nooit gelegd. Zonder de vervanging Ewan - Bardet had ik er trouwens gisteren al uit gelegen...

Thx voor het mooie afscheid, Abbe Robinson :-)

Laatst gewijzigd
Arry1338

Poe ik voelde me veilig. Denk dat ik weer dezelfde fout heb gemaakt door te laag in cq te willen blijven. Toch heb ik met Groenewegen, Jakobsen, Meeus, Welsford, Wright en Zingle aardig wat "sprinters" geselecteerd. Ze zullen toch niet massaal afwezig blijven in de komende sprints :/

Ab Normaal

Wright en Zingle wel. Dat zijn geen sprinters deze Tour :(

Arry1338

Hopelijk doen Coquard en Bauhaus dan tegen het eind niet meer mee :p

JDV21

Nou ik hoop het niet Arry! Bauhaus is een van de sprinters die het voor mij moet doen. Maar met een team met jakobsen en groenewegen heb je grote kans dat het vandaag er wat beter voor je uitziet

Arry1338

Nee dat verwacht ik ook. Ik zat voornamelijk in de problemen omdat naast Philipsen ook Bauhaus presteerde. Ga er eigenlijk niet vanuit dat Bauhaus nog eens podium zal sprinten.

Arry1338

Yooo later.. Jakobsen of all people valt natuurlijk.
En dan gaat Waerenskjold nog neer en die neemt Zingle mee, Groenewegen sprint niet mee. Meeus geeft niet thuis. Niemand in de top 10. Het zit niet mee :(

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Uitslag gaat nog even duren.

lo squalo dello Stretto

Ik ging er wel van uit dat Bauhaus goed ging meesprinten; is toch heel het jaar al sterk op dreef? Is ook 15x gekozen, had ik wel niet verwacht dat ie zo populair ging zijn

JDV21

Dat ziet er idd niet goed uit voor je Aert en zit je zeker niet mee

Ab Normaal

Er zijn weinig zekerheden in het leven vanaf je geboorte.
1. Je gaat ooit weer dood. 2. Tot die tijd betaal je belasting. 3. De eerste vlakke etappe in de Tour eindigt in een massasprint.

Zo zeker dat niemand in de kopgroep wilde. Het gerucht ging dat er geloot werd wie moest. De 'gelukkigen' bleken Cosnefroy en Pichon.
Beetje in beeld rijden voor de sponsor, net doen alsof je alles geeft en na een paar uur weer lekker in de buik van het peloton uitpuilen.

Na de bochtige finale zou het vandaag een recht toe recht aan sprint worden. Op een racecircuit ook nog.
Pedersen dacht vooraf dat het een lastige sprint zou worden. Want op een autocircuit ligt veel rubber op het asfalt.
Jakobsen besloot dat eens van heel dichtbij te gaan bekijken.
Zingle en Waerenskjold zochten een wel heel ongelukkig moment uit om een potje te voetje vrijen.

Kortom; bochtig circuit, veel commentaar op de parcoursbouwers, nul incidenten.
Rechte, brede weg, 3 valpartijen. Hoe zeggen ze dat alltijd? Het zijn de renners die de koers maken.

Twee verschillende types sprint, twee nagenoeg dezelfde uitslagen.
Jasper Philipsen wint de vierde massasprint op rij in de Tour. Ewan en Bauhaus wisselen stuivertje.

Dat betekent waarschijnlijk dat we nagenoeg dezelfde uitslag zullen zien als gisteren of zit er ergens een verrassing tussen?
Platje wint weer, dus tot zover gaat die vlieger wel op.Maaromdat vooral Groenewegen en Meeus minder presteerden profiteert Jefgodfather en nestelt hij zich met 1410 punten op plek 2. Franky122 mag als derde het podium op.

Onderaan was de val van Fabio behoorlijk pijnlijk voor Danusz1986. Rawolf daarentegen overleeft wederom een sprintetappe zonder Philipsen, Jakobsen en Groenewegen in zijn team.
Maar het pijnlijkste is het vandaag toch wel voor de nummer voorlaatst van gisteren. Zit je dan met je goed gedrag.
Neeerlans sprinttop meegenomen, veel budget aan besteed en dan roemloos ten ouder.
Ik geef graag af en toe een steekje onder water maar weet serieus niet waarop.
Het zit zeker niet mee. Bedankt toch weer voor je deelname Arry1338, begin maar vast met de Vuelta puzzel.

Platje 1.640 9.696
Jefgodfather 1.410 9.255
Franky122 1.350 9.640
Ludi 1.310 9.285
LuukGoverde 1.240 9.306
Ceramiche Ariostea 1.140 9.302
Guido Maltempi 1.140 9.351
Sies 1.130 9.258
JDV21 1.080 9.606
Lo Squalo dello stretto 1.030 9.392
Poeksel 1.000 9.101
Zwartebroekengeletrui 960 9.435
BrackenRidgeCycling 890 9.368
Opa 640 9.444
Ezequiel 640 9.593
Callmeal 530 9.316
Rawolf 490 9.186
Danusz1986 490 9.705
Arry1338 110 9.032

Team Arry1338
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
JAKOBSEN Fabio
YATES Simon
GROENEWEGEN Dylan
ZINGLE Axel
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
MEEUS Jordi
WRIGHT Fred
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Arry1338

Waarom wordt van der Poel gedeklasseerd, en verliest Bauhaus zijn plek niet :(

Anwyay. Bedankt voor de feilloze organisatie!

Dit was een teleurstellende Tour, dan maar op naar de Vuelta. Daar zal het dan vast beter gaan! (Als ik op tijd ben dan).

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Eerste bergetappe. Heb er niets van gezien, kan er dus weinig over zeggen, behalve dat het een verrassende ontknoping was.
Hindley lieten ze rijden, hij pakt de etappe en het geel. Die zullen ze bij Bora nog wel even koesteren.
Vingegaard rijdt Pogey op een minuut dus de eerste spanning lijkt er al voorzichtig van af.

Goed, klimmen dan. Ook altijd een eerlijke en belangrijke discipline. De troeven zullen in andere handen liggen.

Het is onze excel wizard die een knap klauterteam bij elkaar geselecteerd heeft. 1940 puntje zijn goed genoeg voor de etappezege. Danusz1986 en Guido Maltempi mogen meedoen met de champagne spuiterij.
Onderin zijn de mannen van de lange naam die onderin de middenmoot zitten.
Maar dan is er een groot gat naar de underperformers vandaag.

Sies is van de twee nog de minst slechte, maar het lijkt meer op uitstel van executie.
Dat uitstel heeft Ezequiel niet gekregen. Met Tadej als een van de weinigen i.p.v. Jonas kom je direct in de problemen als die laatste ruim voor de eerste eindigt. En dat gebeurde en dan is dit spel meedogenloos.
Au revoir monsieur!

Jefgodfather 1.940 9.255
Danusz1986 1.700 9.705
Guido Maltempi 1.660 9.351
Poeksel 1.490 9.101
Lo Squalo dello stretto 1.450 9.392
Rawolf 1.430 9.186
JDV21 1.360 9.606
Callmeal 1.330 9.316
Ludi 1.240 9.285
Ceramiche Ariostea 1.090 9.302
Franky122 970 9.640
Platje 950 9.696
LuukGoverde 940 9.306
Opa 920 9.444
BrackenRidgeCycling 870 9.368
Zwartebroekengeletrui 830 9.435
Sies 380 9.258
Ezequiel 330 9.593

Team Ezequiel
POGACAR Tadej
GIRMAY HAILU Biniam
JAKOBSEN Fabio
LANDA MEANA Mikel
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
ALAPHILIPPE Julian
LUTSENKO Alexey
STRONG Corbin
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

jefgodfather

Gisteren goed in een sprint en vandaag goed in de Bergen en een best goedkope ploeg. Zo win je het spel toch :)

Ab Normaal

Als je de tijdrijders niet vergeten bent wel!

JDV21

We hebben een zelfverklaarde favoriet! Ben benieuwd of je deze druk 3 weken kan dragen! Tot nu toe alles makkelijk overleefd en mijn keuzes zijn goed bezig. Maar mijn cq score blijft een groot risico en het hebben van een redelijk klein sprintteam. Dus ik ga graag de underdog rol aan!

Ab Normaal

Vanwege prive dingen helaas vanavond laat pas uitslag

Ab Normaal

Wout.van.Aert. Niet normaal, wat een geweldenaar.
De man heeft een verkeerd shirt. Blauw moet het zijn met een rode A op zijn rug.
Onwaarschijnlijk wat die kan.

Vingegaard profiteerde, gelukkig voor de neutrale kijker, niet. Sterker nog, Tadej sloeg terug. Gisteren een technische k.o., Vandaag 8 tellen voor Jonas en de Tour is weer ongemeend spannen.
Schitterend die verhalen die ik al las gisteren. Ayuso moest volgend jaar maar naar de Tour, Pogacar moest zich maar richten op de klassiekers en de combi Giro-Vuelta.

De rest werd gedeclasseerd maar gaan nu eigen gevecht houden om hun hoofdprijs. Plek 3.

Bij ons niets van dat alles. Bij ons is het iedere dag nagelbijtend spannend.
Na Platje pakt nu ook callmeal zijn tweede zege. Na etappe 1 pakt hij nu ook etappe 6. Maar het was zeker geen tweestrijd. JDV21 zat hem op de hielen.
Verrassender is de derde plek. Zijn naam doet vermoeden dat zijn team vooral in de sprints goed is. En dat bleek ook al. Maar ook in bergachtig terrein staat Platje zijn mannetje.
Maar het zat dicht op elkaar mannen. Details gaan in de bergen het verschil maken.

Zoals altijd hebben we ook underperformers. De mannen met wie je niet gezien wilt worden.
Ceramische Ariostea is er zo eentje. 660 punten slechts. Als de dure Skjelmose je zo laat zitten dan is dat vragen om problemen. Of kreeg je die automatisch bij de selectie van zo'n onervaren dure jongen?
CA komt er in ieder geval mee weg voor nu.
Lo Squalo dello stretto niet. Naast Skjelmose was hij Carapaz al kwijt. Dan wordt het erg penibel. Onze debutant heeft een kleine week aan het spel mogen ruiken. 6x zelfs. Hoop dat je het niet vind stinken. Zo niet, dan ben je in Spanje weer van harte welkom!

Callmeal 1.070 9.316
JDV21 1.050 9.606
Platje 1.000 9.696
Rawolf 990 9.186
Jefgodfather 980 9.255
Poeksel 960 9.101
Franky122 960 9.640
Danusz1986 960 9.705
Zwartebroekengeletrui 940 9.435
LuukGoverde 880 9.306
Ludi 820 9.285
BrackenRidgeCycling 780 9.368
Guido Maltempi 760 9.351
Opa 760 9.444
Sies 740 9.258
Ceramiche Ariostea 660 9.302
Lo Squalo dello stretto 630 9.392

Team Lo Squalo dello stretto
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
SKJELMOSE JENSEN Mattias
JAKOBSEN Fabio
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
BAUHAUS Phil
GALL Felix
WELSFORD Samuel
WAERENSKJOLD Søren

lo squalo dello Stretto

Hard genoten van de puzzel, dank voor de organisatie! Na het uitvallen van Carapaz zag ik het somber in voor de bergetappes waar klassementsmannen het zouden uitmaken. Ben wel blij dat ik de zogezegd "zekere" Bernal niet heb genomen; daar geloofde ik niet zo in in dit spel dus blij dat niet hij mij genekt heeft. Veel succes nog allemaal!

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.