Afvalkoers Tour 2023

1 2 ... 6 7 8 9
Poeksel

Dat betekent qua sprinters:

Jefgodfather
ALAPHILIPPE Julian
STRONG Corbin

Poeksel

Opa
GIRMAY HAILU Biniam
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred

JDV21
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi

Ik moet maar hopen dat het steeds op CQ beslist wordt.

JDV21

Ja het gaat lastig voor je worden om te winnen poeksel. Maar je kan de finale nog zeker halen. Ik geef je een goede kans. Ik zal morgen vol in spanning volgen in ieder geval!

Ab Normaal

Alaphilippe is geen sprinter, die mag er af.

Ab Normaal

Jefgodfather
HINDLEY Jai
GAUDU David
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
STRONG Corbin
GALL Felix

Poeksel
Hindley Jai
O’Connor Ben
Gaudu David
Pidcock Thomas
Gall Felix
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Opa
GIRMAY HAILU Biniam
YATES Simon
O’CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
BERNAL GOMEZ Egan Arley

JDV21
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Morgen zie ik van deze renners eigenlijk alleen Wright, Biniam en Strong als mogelijke vluchtkandidaten dus voor mij is JDV21 favoriet om te sneuvelen.

opa

ik zie een skelmose ook nog wel de vlucht ingaan. Denk dat JDV daar op moet hopen

Poeksel

Of op Ala :(

Ab Normaal

Alaphilippe er in. Ineens sluit het net zich rondom Poeksel.
Het horrorscenario voor hem.

JDV21

Ja laat deze groep er maar vandoor gaan voor de winst :D

opa

Nou het kan nog alle kanten op deze etappe. Zelfs sprinten met Philipsen is mogelijk.

Laatst gewijzigd
JDV21

Het gaat weer terug naar start. Nagelbijtende etappe!

opa

Ongekend dit weer. Wel 5 man uit mijn team in de kopgroep :)

JDV21

Lijkt erop dat we nu allemaal renners voorop hebben. Pidcock, O'Connor, Strong, Wright en Meeus komen erbij.

Poeksel: O'Connor en Pidcock
Jef: Ala en Strong
Opa: Ala, Pidcock, Oconnor en Wright
JDV21: Ala, Pidcock and Meeus

Kan alle kanten op

JDV21

Jef lijkt nu op het hakblok te liggen...

jefgodfather

Het was een vermakelijke rit van start tot finish. Het elite groepje aan vluchters met weer de sterke beren Asgreen en Campenaerts, kregen weer niet meer dan een minuutje in het begin. Zo kon na de tussensprint een omvangrijke groep met onder andere Philipsen, Van Der Poel, Mohoric, Asgreen, O'Connor Pidcock en co aansluiten. In deze kopgroep konden dan in volle finale Mohoric, Asgreen en O'Connor ontsnappen. Uiteindelijk wist Mohoric Asgreen te verslaan in een millimeter sprintje. Philipsen kon weer vloeken wan t voor de 2de dag op rij ziet hij een 5de ritzege door zijn vingers glippen. Deze keer de schuld van motards die voor de 3 leiders reden :)

Opa wint deze 19de etappe met O'Connor, Philipsen, Pidcock en Wright
Maar het belangrijkste is dat ik sneuvel en 4de eindig in dit spel. Enkel Philipsen kon me niet redden vandaag.
Ik had wel pech door het wegvallen (letterlijk) van Strong in de finale en het niet eindigen in de punten van Alaphlippe. Had ik hem mee voor zo een etappe en dan faalt hij

Uitslag Rit 19 - Moirans-En-Montagne naar Poligny - 21/07/2023
1 Opa 890 9444
2 Poeksel 840 9101
3 JDV21 440 9606
4 Jefgodfather 320 9255

Ploeg Jefgodfather
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
LANDA MEANA Mikel
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
BAUHAUS Phil
STRONG Corbin
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Morgen vechten Poeksel, Opa en JDV de halve finale uit in de Vogezen

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ja, het zat me niet tegen vandaag . Dan zijn dit de overgebleven teams:

Poeksel
Hindley Jai
O’Connor Ben
Gaudu David
Gall Felix

Opa
GIRMAY HAILU Biniam
YATES Simon
O’CONNOR Ben
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred

JDV21
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
GAUDU David
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi

Opa vs Poeksel: Simon Yates, Ciccone en Alaphilippe vs Hindley, Gall en Gaudu.
Opa vs JDV21: Ciccone en Superben vs Hindley, Skjelmose en Gaudu
JDV21 vs Poeksel: Skjelmose, Simon Yates en Alaphilippe vs Gall en Superben

Zou me niet slecht uitkomen als Simon Yates zijn traditionele slechte dag nog krijgt. De finale zou wel spannender zijn als ik 'm niet haal...

Laatst gewijzigd
JDV21

Daar kwam ik goed weg met de val van Strong. Het geluk zat me mee.

Gefeliciteerd met het plaatsen voor de Vuelta Poeksel en Opa! Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Ben vooral benieuwd hoe een strijd tussen gall en ciccone voor de bollen onze koers gaat beïnvloeden. Kan zowel een voordeel als nadeel voor jullie beide zijn. Als het volledig voor de klassementsmannen wordt, dan voel ik me wel veilig tov opa. Anders wordt het weer nagelbijten

opa

Ik moet inderdaad hopen op een vluchtersetappe. Met een klassementsetappe wordt het heel lastig. Dan moeten GAUDU, Hindley en gall een slechte dag hebben. Alleen YATES kom ik niet heel ver mee.

Maar ben al blij dat ik met mijn debuut het podiumhaal. Mijn etappezege komt waarschijnlijk net een dag te vroeg. Etappezeges zijn meestal ook een slecht teken in de afvalkoers

opa

ALAPHILIPPE doet wel precies wat ik verwacht had. Mee in de vlucht maar geen top 20 🙃

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dat was een spannende sprint!

JDV21

Gefeliciteerd met de finale Poeksel! En mooi debuut voor Opa. Meeus mag het morgen waar maken voor me...

jefgodfather

Als voorlaatste rit stond een passage door de Vogezen op het programma. De belangrijkste vraag op voorhand was wie de Bollentrui ging winnen. Maar een echte strijd is het nooit geweest; Ciccone haalde zonder veel problemen de Bollen Trui en mag zich Berg Koning van deze Tour noemen.
Rodriguez kwam in een afdaling flink ten val en nam Kuss mee, Vingegaard kon nipt ontsnappen.
Iedereen hoopte dan local hero Pinot in schoonheid afscheid kon nemen maar hij was niet sterk genoeg. een elite kopgroep met Vingegaard, Pogacar (jaja hij stond er weer), de Yatessen en Gall ontstand en sprintte voor de zege. Pogacar won het sprintje en kon zo met een goed gevoel deze Tour afsluiten. Simon Yates deed ook een goede zaak en sprong over een gehavende Rodriguez naar plek 4

Poeksel scoorde de meeste punten vandaag met Gall, Vingegaard, Hindley en Pidcock
JDV21 stelde zijn finale plaats veilig dankzij Vingegaard, Simon Yates, Hindley en Pidcock
Dus dan weten we ook dat Opa de afvaller is en een mooie 3de plaats behaalt. Enkel Vingegaard, Simon Yates en Pidcock was niet voldoende.

Uitslag Rit 20 - Belfort naar Le Markstein Fellering - 22/07/2023
1 Poeksel 1 020 9101
2 JDV21 840 9606
3 Opa 740 9444

Ploeg Opa
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
JAKOBSEN Fabio
YATES Simon
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

We spelen dus de finale met Poeksel en JDV21
Ploeg Poeksel
Vingegaard Rasmussen Jonas
Philipsen Jasper
Hindley Jai
Jakobsen Fabio
O'CONNOR Ben
Gaudu David
Pidcock Thomas
Bauhaus Phil
Jorgenson Matteo
Gall Felix
Welsford Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Ploeg JDV21
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Inderdaad Meeus zal beslissen over wie de Afvalkoers wint

Poeksel

Ik ga even bellen met de ploegleiding van Bora om ze te overtuigen dat het een goed idee is om Van Poppel in plaats van Meeus te laten sprinten in Parijs ;)

JDV21

Van mij mag van Poppel best sprinten en Meeus de leadout doen als Meeus dan maar nog steeds 18e ofzo wordt :p

Poeksel

En SuperBen 17e, deal!

Laatst gewijzigd
JDV21

En Simon Yates 15e dan!

1 2 ... 6 7 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.