Afvalkoers Tour 2023

1 2 ... 6 7 8 9
Poeksel

Ik ben blij met Ben.

Platje

Ik wat minder met Flip (en Ben)..

Ab Normaal

"Vluchten kan niet meer"zongen Frans Halsema en Jenny Arean ooit.
Nou, vandaag wel!

Het stond zelfs in de sterren geschreven.
Al met al viel het nog mee met de omvang van de groep. Ook een aantal obvious vluchters waren er niet bij en zelfs in de peloton plaatsen die er nog toededen geen spectaculaire ontsnappingen meer.

Pello won. Voor Gino, zijn slaapmaatje en vriend en dus hield Bilbao hem niet droog. Ik ook niet, want ik had hem niet opgesteld bij Scorito.

Vluchtersritten zijn altijd beruchte ritten in de Afvalkoers. Wat is nu de beste tactiek? Notoire vluchters selecteren? Of juist zorgen voor een lage CQ score?
Tot op de dag van vandaag ben ik er nog niet achter wat de best tactiek is.

Als Guido Maltempi eergisteren niet gesneuveld was, had hij vandaag gewonnen. Maar als bestaat niet en dus wint Ludi. De winnaar van de afgelopen twee Afvalkoersen zit nog altijd in de strijd en vandaag komt hij voor het eerst in beeld.

Onderin is het BrackenRidgeCycling voor wie het, niet voor het eerst, kiele kiele was.
Maar voorlopig houdt hij ers steeds minimaal één onder zich.

Vandaag is dat Platje.Vorige etappe nog onterecht tot afvaller bestempeld, maar vandaag is er geen ontsnappen meer aan.
Er uit op CQ met alleen Alaphilippe aan boord. Morgen weer sprinten.

Ludi 600 9.285
LuukGoverde 520 9.306
Opa 520 9.444
Franky122 520 9.640
Poeksel 400 9.101
Zwartebroekengeletrui 400 9.435
Danusz1986 360 9.705
Ceramiche Ariostea 320 9.302
JDV21 320 9.606
Sies 180 9.258
Jefgodfather 120 9.255
BrackenRidgeCycling 120 9.368
Platje 120 9.696

Team Platje
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
YATES Adam
GROENEWEGEN Dylan
BARDET Romain
EWAN Caleb
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Ludi

"Maar als bestaat niet en dus wint Ludi."

Mooie samenvatting van de laatste paar spellen Ab haha

Ab Normaal

Sorry, hele avond met klanten. Duurt nog wel even.

opa

Het zal waarschijnlijk gaan tussen mij en sies. Enige teams zonder bauhaus en groenewegen.
Het begint er steeds meer op te lijken dat je Bauhaus in je team nodig hebt om te gaan winnen.

JDV21

Er zijn ook nog teams zonder philipsen. Die zullen ook niet fijn zitten

opa

helemaal gemist dat niet iedereen plhilipsen heeft dat biedt iets meer perspectief :)

Ab Normaal

Commentaar volgt later

LuukGoverde 1.800 9.306
Franky122 1.500 9.640
Ludi 1.450 9.285
Ceramiche Ariostea 1.270 9.302
JDV21 1.240 9.606
Jefgodfather 1.200 9.255
Poeksel 1.180 9.101
Zwartebroekengeletrui 1.111 9.435
Danusz1986 1.080 9.705
BrackenRidgeCycling 870 9.368
Opa 850 9.444
Sies 710 9.258

Team Sies
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
VAN DER POEL Mathieu
JAKOBSEN Fabio
YATES Simon
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
VAN GILS Maxim
TRAEEN Torstein
BERNAL GOMEZ Egan Arley

BrackenRidgeCycling

Weer een ronde verder, Al mag bini wel wat beter gaan sprinter.
En vandaag mee in de vlucht. Samen met wright en flipje

Laatst gewijzigd
JDV21

Volgens mij blijf ik Franky net voor op cq score en redt Adam Yates Danusz

Franky122

Deze keer mag je de 18e plek van A. Yates wél vergeten Ab ;)

Ab Normaal

Overgansetappes vinden Afvalkoers spelers niet leuk. Niet voorspelbaar en dus zitten de fanatiekelingen onder ons nerveus de koers te volgen. En als er dan nog zoveel pittige heuvels in zitten keren de kansen vaak.
Er zal wel gejuicht zijn in vele stulpjes toen Alaphilippe zich aansloot bij de kopgroep. En wat zal er gemopperd zijn toen diezelfde Julian weer moest lossen. Flip is Flip niet meer en een zekere overleving werd ineens weer zenuwachtig heen en weer schuiven op de stoel.

Dat is nu de pest aan dit soort ritten. In het huidige peloton kunnen wel 40 man die rit winnen en zit de jouwe er bij?
Nee dus, in veel gevallen. Poeksel wel. Alweer. Jorgenson is de naam en dat was de enige aanvaller die nodig was om zeker deze nare ritten te overleven.

Maar als wielerliefhebber kun je dit onmogelijk nare ritten vinden.
Het was een lust voor het oog en mijn telefoon lag stiekem naast mijn toetsenbord. Interne meeting gecancelled en kijken maar.

Moordend tempo in het begin, al die 40 mannen wilden wel in de vlucht zitten en zoals altijd is het dan ook een beetje geluk hebben.

5 jaar moest Spanje wachten op een ritzege, maar nadat Pello het zegegebaar mocht maken was het twee dagen later weer prijs.
Ion Izagirre is de naam. Bask. Trotse Bask en hij heeft al vaker straffe staaltjes gepresteerd. Mooie zege, dik verdiend.

Zoals al gemeld, Koning Poeksel kroop op de troon, dronk zijn overwinningschampagne en liep op zijn gemak naar het schavot. Toen pas kwamen de nummers twee en drie Zwartebroekengeletrui en Danusz1986 over de streep.

En hoe dicht lag het bij elkaar vandaag? Heel dicht. Want onze nummer 3 Danusz, leek af te steven op zijn einde, maar nummertje 18. Adam Yates. Niet voor het eerst deze koers redde hij een speler. De vorige keer Platje, nu Danusz.
Al was dat de vorige keer geen goed vooruitzicht. Platje sneuvelde direct de volgende etappe.

Maar goed, de rest, allemaal 40 punten. 8 stumpers die zichzelf de finish over sleepten. En dan komt het onverbiddelijke Salomons oordeel. De CQ hamer is hard en onverbiddelijk.
De man met het grootste gat in de hand, diegene die het meeste uit het CQ potje heeft gesnoept. Die gaat voor de bijl.

Franky122 is the big spender en moet verplicht het veld verlaten. Geen klim naar de Grand Colombier voor jou maar een ritje naar huis.
Tot ziens!

Poeksel 440 9.101
Zwartebroekengeletrui 80 9.435
Danusz1986 60 9.705
Jefgodfather 40 9.255
Ludi 40 9.285
Ceramiche Ariostea 40 9.302
LuukGoverde 40 9.306
BrackenRidgeCycling 40 9.368
Opa 40 9.444
JDV21 40 9.606
Franky122 40 9.640

Team Franky122
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
JAKOBSEN Fabio
BARDET Romain
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
COQUARD Bryan
ALAPHILIPPE Julian
BAUHAUS Phil
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Franky122

Mooie organisatie zoals altijd Ab, veel dank. Had voor de deadline verwacht aan de lage kant van de cq-medaille uit te komen, maar stond opeens als derde hoogste. Dan leg je op een gegeven moment het loodje inderdaad. Veel succes aan de rest voor de komende ritten!

JDV21

Ik hoop dat de komende etappes allemaal naar de klassementsmannen gaan. Met Hindley, S Yates, Pidcock en Gaudu naast Vingegaard heb ik denk ik een van de betere teams daarvoor

Ab Normaal

De Grand Colombier. Een lang onding. Het verleden heeft bewezen dat ondanks dat er nooit echt grote tijdsverschillen plaatsvinden.
De bonusseconden, moet Pogey hebben gedacht. En dus liet hij zijn ploeg werken.
Tactisch was het al niet slim om zo'n grote groep weg te laten rijden, maar Laengen en Bjerg hielden ze lang binnen schootsafstand.
Op het laatst lieten ze het verschil dan toch te ver oplopen, waardoor Kwiatkowski, wat een erelijst heeft die "knecht" inmiddels verzameld trouwens, als sterkste vluchter de etappe won.
Ook Van Gils bleef net uit de klauwen van het aanstormende peloton.

Geheel in stijl van de voorgaande beklimmingen van deze berg werd het ook nu een sprintje in de laatste 500 meter.
Pogacar reed Jonas 4 seconden los, griste en passant ook nog 2 bonus tellen mee en reduceerde de achterstand tot slechts 9 luttele secondjes.

vandaag bezorgt Podsjakar ZWBGT de etappezege. Zoals zo vaak was het ook vandaag weer erg spannend onderin.
Werd het deze editie al twee keer beslist door renner 18 in de uitslag, vandaag gaan we daar overheen.
Als 19e druppelde Bardet binnen. De zieke Fransman maakt de verwachtingen niet waar. BRC zal tot vandaag zeker zeer ontevreden over zijn keuze geweest zijn.
Maar vandaag niet. De 10 puntjes van Romain zijn beslissend. Zonder was onze vriendelijke Australiër uitgeschakeld. Maar nu is het doek gevallen voor Ceramiche Ariostea. Het was weer een genoegen om je als deelnemer te hebben.
Tot in de Vuelta.

Zwartebroekengeletrui 1.080 9.435
JDV21 1.020 9.606
Danusz1986 960 9.705
Poeksel 940 9.101
Opa 740 9.444
Jefgodfather 670 9.255
Ludi 640 9.285
LuukGoverde 570 9.306
BrackenRidgeCycling 470 9.368
Ceramiche Ariostea 460 9.302

Team Ceramiche Ariostea
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
LANDA MEANA Mikel
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
BAUHAUS Phil
STRONG Corbin
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

BrackenRidgeCycling

Na het bekijken van de uitslag vanochtend, dacht ik dat ik er wel zou uit vliegen.
Dan zal het voor morgen zijn denk ik.
Mijn klimteam is niet zo heel sterk.
Maar je weet nooit wat er gaat gebeuren in de koers.

Ab Normaal

Aldus Nostradamus BRC. Hoop dat je toch niet al te gefrustreerd wakker wordt.

Ab Normaal

Drama in optima forma. Zware valpartij, koers geneutraliseerd, meerdere renners uit koers en werkelijk 1 seconde na de herstart een demarrage. TJV probeert de koers hard te maken, Pogacar pokert, deelt de eerste klap uit, Vingegaard is even suf maar richt zich weer op. Motoren verpesten een tweede aanval, Jonas verrast Tadej en waar twee honden vechten om een been gaat Carlos Rondriguez er mee heen.

Dat was de korte samenvatting.

Kort voor ons: BrackenRidgeCycling dacht dat gisteren uitstel van executie was, en dat klopt inderdaad.

Onze vaste deelnemer, deel van onze inventaris, kan de rest van de Tour doorkijken (alhoewel, dan is het nacht daar) zonder stress. De Afvalkoers Tour 2023 is een gepasseerd station.

Danusz1986 1.040 9.705
Poeksel 1.020 9.101
JDV21 960 9.606
Jefgodfather 940 9.255
Ludi 920 9.285
Zwartebroekengeletrui 860 9.435
LuukGoverde 640 9.306
Opa 620 9.444
BrackenRidgeCycling 540 9.368

Team BrackenRidgeCycling
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PEDERSEN Mads
GIRMAY HAILU Biniam
YATES Simon
BARDET Romain
CAVENDISH Mark
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
WRIGHT Fred
BERNAL GOMEZ Egan Arley

opa

Poe het begint wel heet te worden onder mijn voeten. Hopen op een vluchtersetappe morgen met CICCONE, oconner en misschien PIDCOCK?

BrackenRidgeCycling

Dat was het dan, dat etappe 14 mijn eindstation zou zijn had ik niet verwacht aan het begin vd tour.
Mijn team was niet sterk in de sprints en zeker niet in de bergen.

We gaan ons nu maar voorbereiden op de Vuelta.

Succes nog allemaal, en Ab bedankt voor de organisatie

JDV21

Nog maar 8 teams over! Wie gaat eruit net voor de laatste rustdag?

JDV21

Volgens mijn zijn Poeksel, LuukGoverde en Zwartebroekengeletrui in de problemen nu zonder een man in de kopgroep.

Ab Normaal

De vroege vlucht haalde het zoals verwacht. "Onze" Wout won het van "jullie" Wout.
Het was de Wout en Wout show.
Daarachter weinig vuurwerk. Ze hieven het glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.
Morgen lekker rustig en dan gaat dinsdag en woensdag de Tour waarschijnlijk beslist worden.

Bij ons won Danusz1986 zijn tweede etappe op rij. Voor Ludi en JDV21.
Onze debutant Opa heeft de tweede rustdag gehaald. Een zeer knappe prestatie.

Onderin was het al snel billen knijpen voor Zwartebroekengeletrui, LuukGoverde en Poeksel.
Tadej demarreerde maar Jonas kon volgen. Die zette nog aan en leek voor Pogacar te finishen.
Maar op de een of andere manier drukte de Sloveen zijn wiel toch nog voor Vingegaard.
En laat dat nu net de redding zijn voor ZWBGT, die een goede Tour kent. Hij staat in veel spellen hoog.

En dus werd het een tiebreak tussen Poeksel en Luuk. En die stond vooraf al vast. We nemen afscheid van LuukGoverde, een sterke speler.
We gaan naar de rustdag met nog maar 7 spelers...

Danusz1986 270 9.705
Ludi 191 9.285
JDV21 190 9.606
Jefgodfather 90 9.255
Opa 90 9.444
Zwartebroekengeletrui 40 9.435
Poeksel 30 9.101
LuukGoverde 30 9.306

Team LuukGoverde
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
GROENEWEGEN Dylan
BARDET Romain
O'CONNOR Ben
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
STRONG Corbin
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Poeksel

Phew, dat scheelde niet veel. Maar goed, voor dit soort situaties wilde ik laag in de cq zitten.

1 2 ... 6 7 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.