Afvalkoers Tour 2023

1 2 ... 6 7 8 9
Ab Normaal

Van de 7 overgebleven deelnemers heet iedereen Welsford. Die doet dus niet meer mee.
Verder valt het volgende op:

1 niet:
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
Zwartebroekengeletrui

HINDLEY Jai
Opa

2 niet
PHILIPSEN Jasper
Zwartebroekengeletrui
Danusz1986

PIDCOCK Thomas
Jefgodfather
Ludi

BAUHAUS Phil
Ludi
Opa

BERNAL GOMEZ Egan Arley
Jefgodfather
Danusz1986

Waarvan ik er voor het gemak er maar van uit ga dat Bernal en Pidcock niet ect een probleem hoeft te zijn. Hindley lijkt ook last van zijn val te hebben.

Vingegaard als enige niet hebben is link als hij een etappe voor Pogacar eindigt. Misschien al in de tijdrit?
Als Philipsen zo door sprint wordt het vanzelf een probleem als je 'm niet hebt.

Bauhaus kan onverwacht ook een probleem worden.

De twee die ze allemaal hebben en zich hier in elkg geval geen zorgen over maken zijn Poeksel en JDV21.

De tijdrit van dinsdag is niet te voorspellen. Las vanavond dat Skjelmose 'm misschien als extra rustdag gaat pakken. Terwijl ik denk dat velen hem hier mede voor hebben meegenomen.

Voor mijn gevoel lijken mij de 3 duurste teams, Danusz1986, JDV21 en Opa wel veilig omdat ze een Yates hebben. Geen hele slechte tijdrijders en die moeten voor het klassement. Een top 20 zie ik er wel in zitten.

Pogacar voor Vingegaard is dan heel belangrijk voor ZWBGT. Ik zie de renners die Jefgodfather heeft en Poeksel niet, geen top 20 rijden in de tijdrit en daarmee lijkt Poeksel mij op CQ wel veilig.
Ludi heeft Skjelmose t.o.v. Jef. Normaal rijdt die wel top 20, maar het is dus de vraag of die er voor gaat of een extra rustdag neemt.
ZWBGT heeft ook geen andere renner die top 20 rijdt.
1 van deze 3 teams gaat sneuvelen dinsdag denk ik.

Daarna durf ik het niet te voorspellen. In de koninginnenrit kan het, afhankelijk van het resultaat in de tijdrit, zomaar zijn dat de vlucht het haalt en dan kan alles. Donderdag sprinten met de sterke sprinters. Opa lijkt me dan wel veilig als ie er nog in zit.
Dan nog een aanvallersetappe met mogelijk een beslissing op CG. Een laatste kans voor de klauteraars en ook voor Jonas of Tadej als het nog altijd een secondenspel is. Om vervolgens in Parijs te sprinten.

Elk team heeft zwakke plekken waar ze er op uit kunnen. Ik durf dus echt met de beste wil van de wereld geen favoriet aan te wijzen.
Hoor graag als iemand dat wel ziet.

Ab Normaal

Ik ga dinsdag met vakantie en ben dan de hele dag onderweg.
Ik heb het stokje overgedragen aan Jefgodfather die vanaf dinsdag de honneurs waarneemt.
Hiervoor vanaf deze plaats hartelijk dank Koen!

Tijdens deze editie heb ik het verschrikkelijk druk gehad met allerlei onvoorziene dingen op mijn werk.
Daarom duurde het soms wat langer en waren de teksten niet altijd even fatsoenlijk.

Tijdens de Vuelta zal ik er weer zijn.

Poeksel

Fijne vakantie Ab! En de organisatie was ondanks de drukte op je werk goed op orde (op dat ene foutje na dan).

opa

Ciccone heeft zijn opdracht voor vandaag perfect uitgevoerd en redt mij deze ronde. Niet verkeerd tweede rustdag gehaald en de tijdrit ga ik met vertrouwen in.

Leuk om te zijn dat verschillende tactieken en keuzes terug te zien zijn in de teams die de derde week van de afvalkoers hebben gehaald. Maakt het een hele spannende en onvoorspelbare slotweek.

Op basis van prestaties tot nu toe lijken teams met Bauhaus en Philipsen favoriet te zijn voor de eindwinst op de champs elysees. Als enige met Girmay heb ik mogelijk wel een goede dark horse. Daarnaast ga ik ervanuit dat Ciccone nog veel in de aanval zal gaan voor de bergtrui en mij zo hopelijk verder helpt in het spel.

Voor klassementrenners is het heel lastig in te schatten. Hoe hersteld hindley van zijn val, gaat Gaudu een keer echt breken of blijft die wonderbaarlijk weer tot leven te komen op de slotklim? Hoe is de derde week van Gall die opeens voor het klassement gaat en kunnen simon yates en pidcock zich nog herstellen in de derde week, want hun vorm lijkt af te nemen. Daarnaast hebben Ludi met Kuss en Danusz met adam Yates de beste klimmers op pogi en vingegaard na in de ploeg, maar ze moeten echter ook knechten.

Dank voor het organiseren Ab! En de moeite om ondanks alle drukte toch 's avonds nog de uitslagen te posten. Fijne vakantie en hopelijk tot in de Vuelta!

Laatst gewijzigd
Poeksel

De teams zonder sprinters, uitvallers en Pog/Vin:

Zwartebroekengeletrui (heeft als enige Pog ipv Vin)
HINDLEY Jai
O’CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
KELDERMAN Wilco
TEJADA CANACUE Harold Alfonso
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Jefgodfather
HINDLEY Jai
GAUDU David
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
GALL Felix

Poeksel
Hindley Jai
O’Connor Ben
Gaudu David
Pidcock Thomas
Jorgenson Matteo
Gall Felix
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Opa
YATES Simon
O’CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
BERNAL GOMEZ Egan Arley

JDV21
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Danusz1986
HINDLEY Jai
YATES Adam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
CORT NIELSEN Magnus

Ludi
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
O’CONNOR Ben
KUSS Sepp
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Thanks Poeksel.
Durf je een voorspelling te doen?

Poeksel

Net zo min als over wie de Tour gaat winnen :)

JDV21

Er is veel diversiteit in de teams dat het aardig lastig iets te voorspellen. Wel best leuk hoe verschillend de teams zijn. Maakt het allemaal net wat spannender dan de vorige edities van de grote rondes waarin de teams wat meer hetzelfde waren. Fijne vakantie en dank voor de organisatie Ab! En fijn dat Jefgodfather kan overnemen!

opa

Wat vooral duidelijk is dat ik er het minst voorsta met het ontbreken van Hindley in mijn team.

Poeksel

Tegenvaller voor mijn team, Jorgenson was iemand die top 20 had kunnen rijden vandaag.

jefgodfather

Jonas Vingegaard was van een andere planeet vandaag. Hij vernederde Tadej Pogacar door op amper 22 kilometer tijdrijden 1 minuut 38 seconden sneller te zijn. Wout Van Aert werd derde maar moer al 2 minuten en 51 punten toegeven. Mits iedereen gezond blijft en niet valt, is deze Tour gereden ondanks dat er nog 2 loodzware bergetappes op het programma staan. Jammer voor de spanning voor de laatste week. Maar je moet de spanning gaan zoeken waar ze is: de strijd voor plaats 3 is nog niet gereden tussen Adam Yates en Carlos Rodriguez. En ook Bilbao en Simon Yates maken nog kans om 5de te worden als het verval bij Hindley zich blijft doorzetten. We zullen morgen dit al ontdekken

Winnaar van de dag is JDV21 met 1.160 punten die hij scoorde met Vingegaard, Simon Yates, Skjelmose en Gaudu

Vandaag nemen we afscheid van ZwarteBroekEnGeleTrui. Hij ging samen met Pogacar ten onder. Zo sneuvelt de laatste ploeg met Pogacar. Bedankt om mee te spelen !

Uitslag Rit 16 - Passy naar Combloux - 18/07/2023
1 JDV21 1160 9606
2 Danusz1986 960 9705
3 Opa 890 9444
4 Ludi 820 9285
5 Poeksel 790 9101
6 Jefgodfather 790 9255
7 ZwarteBroekEnGeleTrui 500 9435

Ploeg ZwarteBroekEnGeleTrui
POGACAR Tadej
HINDLEY Jai
JAKOBSEN Fabio
GROENEWEGEN Dylan
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
BAUHAUS Phil
KELDERMAN Wilco
WELSFORD Samuel
TEJADA CANACUE Harold Alfonso
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Poeksel

Update dan maar:

Jefgodfather
HINDLEY Jai
GAUDU David
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
GALL Felix

Poeksel
Hindley Jai
O’Connor Ben
Gaudu David
Pidcock Thomas
Gall Felix
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Opa
YATES Simon
O’CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
BERNAL GOMEZ Egan Arley

JDV21
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Danusz1986
HINDLEY Jai
YATES Adam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
CORT NIELSEN Magnus

Ludi
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
O’CONNOR Ben
KUSS Sepp
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Ik vermoed dat het tussen Jef en mij gaat morgen, al kan het anders zijn als er een grote groep een grote voorspring krijgt, of als Gaudu zijn goede prestatie van vandaag ook in de bergen laat zien.

JDV21

Yay mijn eerste etappe overwinning van deze tour! Maar ben eigenlijk bang dat dit niet een goede uitkomst voor mijn team is. Dit vergroot de kansen dat morgen en zaterdag vluchters etappes worden. Hopelijk gaan UAE en Pogacar all in morgen. Of wil Vingegaard ook een bergetappe winnen

danusz1986

Nou dit wordt bij de eerstvolgende sprint het einde. Jakobsen en Bauhaus eruit en alleen nog Groenewegen en Welsford over.

JDV21

Ja ik ben er ook niet blij mee. Denk dat de kans nu heel klein is dat ik ga winnen. Of Meeus moet opeens super zijn.
Vandaag kan ook nog alle kanten op. Iedereen heeft meerdere renners in de kopgroep met Skjelmose, Ciccone, Gall, O'Connor, S Yates, Cort, Alaphilippe en Gaudu (niet volgens PCS maar wel volgens zijn team). Zelfs als de kopgroep het niet haalt kunnn een aantal van hen top 20 halen denk ik. Voor Ludi en Danusz is dat misschien het vervelendste omdat ze niet de Gaudu, Yates of Gall hebben en die op papier de sterkste zijn denk ik

Ludi

Ik lig er denk ik uit, spijtig van Gall skippen

jefgodfather

Over deze Koningin-etappe van deze Tour valt weer veel te zeggen: Jumbo-Visma was tevreden met de grote groep vluchters met onder andere enkele renners uit de top 10 die vechten voor een ritzege en te klimmen in het klassement; Gall, Bilbao, Simon Yates, Gaudu ..... Ook de luitenanten van Pogacar en Vingegaard werden meegestuurd. Dus beide tenoren waren iets van plan op de Col de la Loze.
Uiteindelijk bleek Felix Gall de sterkste overlever te zijn en wint hij na een rit in de Ronde van Zwitserland, ook een rit in de Ronde van Frankrijk.
Drama op de Col de la Loze: Pogacar moest lossen bij Vingegaard en kreeg 6 minuten extra aangesmeerd. Wat er scheelt: ziek ? geen energie meer door de gebrekkige voorbereiding na zijn polsbreuk ? .... momenteel onbekend
Maar deze Tour is gereden en zonder ongelukken wint Vingegaard zijn 2de Tour. Maar de strijd om het podium en de plekjes in de top 5 worden zaterdag in de Vogezen beslecht.

Gisteren voorspelt door Poeksel dat hij en ik het vandaag het moeilijk zouden krijgen en strijden om af te vallen. Maar niets is minder waar want we halen beide vandaag de hoogste score dankzij Gall, Vingegaard, Gaudu en Hindley.

Ludi zijn vermoeden is waarheid geworden: hij is de afvaller en valt net uit de top 5 en strandt op plaats 6
Vingegaard, Hindley en Kuss in de punten was niet voldoende. Bedankt voor je deelname.

Uitslag Rit 17 - Saint-Gervais Mont Blanc naar Courchevel - 19/07/2023
1 Poeksel 1280 9101
2 Jefgodfather 1280 9255
3 JDV21 1180 9606
4 Opa 820 9444
5 Danusz1986 540 9705
6 Ludi 440 9285

Ploeg Ludi
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
GROENEWEGEN Dylan
O'CONNOR Ben
EWAN Caleb
MEEUS Jordi
STRONG Corbin
KUSS Sepp
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Morgen een nieuwe kans voor de sprinters. Wat gaat het effect van het uitvallen van Bauhaus zijn op dit spelletje ?
Morgen het antwoord ....

Laatst gewijzigd
Poeksel

Sprinters (Ala meegerekend, Welsford heeft iedereen):

Jefgodfather
PHILIPSEN Jasper
ALAPHILIPPE Julian
STRONG Corbin

Poeksel
Philipsen Jasper

Opa
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred

JDV21
PHILIPSEN Jasper
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi

Danusz1986
GROENEWEGEN Dylan
ALAPHILIPPE Julian
CORT NIELSEN Magnus

Vooral voor mij is het uitvallen van Bauhaus een probleem, want zo heb ik alleen Philipsen over. Maar als die 'gewoon' wint dan heeft Danusz1986 een probleem. Wij zijn dus denk ik de grootste kanshebbers op uitschakeling morgen, maar niemand zal zich veilig voelen.

jefgodfather

of de sprintersploegen zijn niet sterk genoeg om te controleren en een groep vluchters krijgt de vrijheid. dan krijgen we een heel ander scenario .....
de ploegen van Ewan, Bauhaus, Cavendish zullen al niet mee achtervolgen hé ....
dus het zal een zware dag worden voor de Alpecin-boys

JDV21

Ik verwacht vooral vrijdag een vluchters etappe en ben benieuwd of veel renners die etappe zullen afwachten. Zal me niet verbazen als naast alpecin, ook jayco, wanty, dsm en Uno-x voor de sprint willen gaan. Toch niet heel veel kansen meer voor een etappezege voor die ploegen. Maar zal zeker niet verbaasd zijn als het toch lukt voor de vluchters

opa

Dankzij een hele sterke S YATES ben ik afgelopen dagen verassend goed doorgekomen. Het uitvallen van bauhaus is ook nog eens positief voor mijn team. Daar zullen de anderen erg van balen. Wordt wel tijd dat GIRMAY en Wright het vertrouwen in hun eens gaan terugbetalen.

Benieuwd of het morgen sprinten wordt. Zware dag en wilt alpecin daar nog veel energie in steken na 4 ritzeges?

danusz1986

Succes iedereen. Philipsen niet mee is natuurlijk een schande. Dacht het met Groenewegen en Jakobsen en Bauhaus te kunnen opvangen, maar dat bleek niet het geval. 2e keer dat ik er uit ga op de sprint, ga ik er de volgende keer maar 5 meenemen. Vond het een beetje overkill op dot parcours.

JDV21

Denk dat ik deze etappe zelfs gewonnen heb maar ben erg bang dat ik er morgen uitvlieg. Heb de hoogste cq score. Moet hopen op toch nog een sprint etappe met Philipsen en Meeus, maar die kans acht ik klein. Misschien dat alaphilippe, skjelmose of pidcock mee in de vlucht zitten of dat een renner op plek 18-20 me gaat redden

opa

Met Jakobsen en Bauhaus eruit heb je ook wel veel pech gehad Danusz. Zuur om er weer op de spint uit de vliegen met de finale in zicht, ondanks dat je op papier een sterk sprintersteam had.

De rest van de teams zullen hopen om met Poeksel naar de slotdag te gaan. Met Alleen Philipsen als sprinter lijkt het lastig te worden voor Poeksel om te winnen. Al is de cq score wel weer in zijn voordeel.

Alaphillipe in de vlucht hoeft Jdv21 zich geen zorgen over te maken. Top 20 finishen is daarentegen een grotere uitdaging voor Alaphillipe in deze tour.

jefgodfather

Iedereen verwachtte een massasprint op dit parcours omdat het peloton de 3 sterke vluchters zo steeds rond de minuut hield. Maar net dat werd de dood van het peloton omdat Eenkhoorn het snode plannetje van Lotto kon uitvoeren; nog wegrijden uit het peloton naar de kopgroep. Vanaf dat moment ging de gashendel open bij Campenaerts en co die net genoeg voorsprong hadden om uit de klauwen van het sprintende peloton te blijven. Asgreen was uiteindelijk de snelste voor Eenkhoorn en Abrahamsen. Philipsen sprintte naar de 4de plaats (karma is a **** als je Eenkhoorn zo de berm wil inrijden als hij probeert te ontsnappen uit het peloton)

JDV21 bewijst dat hij over de sterkste sprintkern beschikt met Philipsen, Meeus en klein beetje Welsford

Zoals Danusz1986 vermoedde is terecht. Zonder Philipsen red je het niet meer in deze fase van de Tour als heeft hij wel pech gehad door de opgaves van Bauhaus en Jakobsen. Enkel Groenewegen en Welsford is onvoldoende gebleken
Bedankt voor je deelname.

Uitslag Rit 18 - Moûtiers naar Bourg-En-Bresse - 20/07/2023
1 JDV21 521 9606
2 Jefgodfather 391 9255
3 Opa 331 9444
4 Poeksel 321 9101
5 Danusz1986 31 9705

Ploeg Danusz1986
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
HINDLEY Jai
YATES Adam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
JAKOBSEN Fabio
GROENEWEGEN Dylan
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
BAUHAUS Phil
CORT NIELSEN Magnus
WELSFORD Samuel

Tja morgen. Als het peloton vandaag de vluchters al niet meer controleren, gaat dat morgen toch zeker niet meer lukken ? het halve peloton zal in de vlucht willen zitten om hun Tour te redden.
de grootte van de kopgroep zal veel bepalen en mocht op het ene gelijkstand aankomen staat JDV21 er niet goed voor met de duurste ploeg.

1 2 ... 6 7 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.